REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dystrybucja towarów – jaki ma wpływ na działanie sklepu internetowego

Kamil Rogala
Dystrybucja towarów do wielu klientów to bardzo skomplikowany proces logistyczny.
Dystrybucja towarów do wielu klientów to bardzo skomplikowany proces logistyczny.

REKLAMA

REKLAMA

Ustalenie ceny i określenie asortymentu to na pierwszy rzut oka proste zadanie. Jak się jednak okazuje, określenie tego, jaki asortyment będziemy oferować w naszym sklepie internetowym i jakie będą ceny to najważniejsze elementy każdej strategii marketingowej sklepu internetowego. Kolejnymi, równie ważnym elementem jest dystrybucja towarów.

Zacznijmy od tego, co jest wizerunkiem i głównym celem każdego sklepu internetowego, czyli sprzedaż na odległość. Dystrybucja towarów do wielu klientów to bardzo skomplikowany proces logistyczny. Jak wiadomo, sprzedaż w sklepie internetowym w 99 procentach realizowana jest na odległość za pomocą poczty lub firm kurierskich. Jeśli zależy nam na dobrej opinii wśród klientów, musimy zadbać o perfekcyjną realizację zamówień.

REKLAMA

W dzisiejszych czasach klient bardzo nie lubi czekać. Jeśli będzie miał do wyboru dwa sklepy, w których realizacja zamówienia trwa 2 dni i 5 dni, z pewnością wybierze szybsze rozwiązanie nawet, jeśli będzie musiał za to dodatkowo zapłacić.

Zobacz również: Jak wprowadzić modułowe centra danych do firmy?

REKLAMA

Jeśli zależy nam na klientach z dwóch grup – cierpliwej (mogącej zaczekać kilka dni na towar) oraz tych należących do ludzi niecierpliwych (towar w przeciągu maksymalnie dwóch dni), powinniśmy zadbać o kilka typów i rodzajów dostarczenia towaru. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie wybór pomiędzy tradycyjną pocztą oraz kurierem wraz z dodatkowymi opcjami, czyli np. dostarczeniem towaru w weekend lub w określonych godzinach w ciągu dnia.

Od jakiegoś czasu klienci bardzo dużą uwagę zwracają na jakość obsługi oraz możliwości kontaktu ze sklepem. Mogłoby się wydawać, że sklep internetowy powinien pracować automatycznie – przyjęcie zamówienia, potwierdzenie, wysyłka towaru i oczekiwanie na pieniądze. Okazuje się, ze klienci bardzo szybko stali się wymagający. Oczekują oni od sklepu przyjemnej i profesjonalnej obsługi. Warto pamiętać, że jest to prawdziwy magnes na klientów i gwarancja, że do nas wrócą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Powinniśmy zapewnić szerokie możliwości kontaktu ze sklepem oraz możliwość zamówienia poprzez e-mail, telefon, komunikator, a nie tylko poprzez formularz sklepowy czy tradycyjną procedurę „koszyka”. Sklep internetowy powinien również zapewnić klientowi pomoc jeszcze przed zakupem. Klient bardzo często zmylony dużą ilością towarów, ma wiele pytań, na które sklep powinien rzetelnie odpowiedzieć i ewentualnie coś doradzić. Oczywiście nie można zapomnieć o intuicyjnej nawigacji w sklepie internetowym i przejrzystym layoucie, ale to już zadanie informatyków i webmasterów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

    Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

    Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

    Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

    "DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

    Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    REKLAMA

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    REKLAMA