REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Kamil Rogala
Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.
Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.

REKLAMA

REKLAMA

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Dobór asortymentu, określenie cennika, przeprowadzenie promocji, ułożenie odpowiedniego regulaminu, dopełnienie obowiązków logistycznych, rzetelna obsługa – to tylko niektóre elementy i ich składowe, które należy brać pod uwagę w procesie planowania strategii marketingowej sklepu internetowego. Wszystkie zagadnienia, które poruszyliśmy i opisaliśmy w poprzednich artykułach to zaledwie zalążek strategicznego podejścia do planowania praktycznych działań dochodowego sklepu.

REKLAMA

REKLAMA

Powyższe wskazówki i wcześniejsze porady nie są bezpodstawne. Z obserwacji wynika, że większość „strategii” sklepów internetowych opiera się wyłącznie na cenie lub ofercie, ewentualnie kreuje się dopiero w czasie funkcjonowania sklepu. Sklep internetowy to również pełnoprawny biznes, a konkretne wytyczenie szlaku, po którym zamierzamy podążać jest podstawą każdego biznesu.

Zobacz również: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Z pewnością wielu wyda się, że niektóre z wymienionych elementów są mało znaczące, na przykład możliwość dodawania opinii o produkcie czy aktywność na mini blogu lub portalu społecznościowym. W praktyce, taki „detal” jak opinie o produkcie zwiększa konwersję na tym produkcie nawet dwukrotnie. Ponadto szerokie możliwości kontaktu ze sklepem, wspomagają budowę wiarygodności przedsiębiorstwa i marki. Już samo wdrożenie komunikacji posprzedażowej w postaci najzwyklejszego maila z zapytaniem o zadowolenie z zakupionego produktu, zwiększa szansę powrotu na zakupy średnio 30 procent klientów w perspektywie 3 miesięcy. Dla wielu sklepów to marzenie, a wystarczy wysłać jednego maila by stało się rzeczywistością.

REKLAMA

Uruchomienie na dowolnym rynku sklepu internetowego, który realizuje założony plan marketingowy, pozwala wyróżnić się na wydzielonym obszarze rynku. Wielu przyszłych właścicieli sklepów internetowych boi się ryzyka wejścia w rynek, na którym znajduje się już wielu graczy. Prawda jest taka, że przy zastosowaniu odpowiedniej strategii zawsze istnieje szansa zdominowania takiego rynku. Sumienne realizowanie jakiegokolwiek planu i wyraźna wizja biznesu to zawsze większa szansa jej realizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Działanie OpenFlow – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy. Najważniejsze, to nie poddać się presji, nie obawiać się ryzyka i odważnych kroków, a planowanie i sumienne realizowanie kolejnych kroków są receptą na sukces.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

REKLAMA

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA