REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.
Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy.

REKLAMA

REKLAMA

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Dobór asortymentu, określenie cennika, przeprowadzenie promocji, ułożenie odpowiedniego regulaminu, dopełnienie obowiązków logistycznych, rzetelna obsługa – to tylko niektóre elementy i ich składowe, które należy brać pod uwagę w procesie planowania strategii marketingowej sklepu internetowego. Wszystkie zagadnienia, które poruszyliśmy i opisaliśmy w poprzednich artykułach to zaledwie zalążek strategicznego podejścia do planowania praktycznych działań dochodowego sklepu.

REKLAMA

Powyższe wskazówki i wcześniejsze porady nie są bezpodstawne. Z obserwacji wynika, że większość „strategii” sklepów internetowych opiera się wyłącznie na cenie lub ofercie, ewentualnie kreuje się dopiero w czasie funkcjonowania sklepu. Sklep internetowy to również pełnoprawny biznes, a konkretne wytyczenie szlaku, po którym zamierzamy podążać jest podstawą każdego biznesu.

Zobacz również: Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

REKLAMA

Z pewnością wielu wyda się, że niektóre z wymienionych elementów są mało znaczące, na przykład możliwość dodawania opinii o produkcie czy aktywność na mini blogu lub portalu społecznościowym. W praktyce, taki „detal” jak opinie o produkcie zwiększa konwersję na tym produkcie nawet dwukrotnie. Ponadto szerokie możliwości kontaktu ze sklepem, wspomagają budowę wiarygodności przedsiębiorstwa i marki. Już samo wdrożenie komunikacji posprzedażowej w postaci najzwyklejszego maila z zapytaniem o zadowolenie z zakupionego produktu, zwiększa szansę powrotu na zakupy średnio 30 procent klientów w perspektywie 3 miesięcy. Dla wielu sklepów to marzenie, a wystarczy wysłać jednego maila by stało się rzeczywistością.

Uruchomienie na dowolnym rynku sklepu internetowego, który realizuje założony plan marketingowy, pozwala wyróżnić się na wydzielonym obszarze rynku. Wielu przyszłych właścicieli sklepów internetowych boi się ryzyka wejścia w rynek, na którym znajduje się już wielu graczy. Prawda jest taka, że przy zastosowaniu odpowiedniej strategii zawsze istnieje szansa zdominowania takiego rynku. Sumienne realizowanie jakiegokolwiek planu i wyraźna wizja biznesu to zawsze większa szansa jej realizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Działanie OpenFlow – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Szanse na wykreowanie dochodowego e-sklepu są ogromne, a to dlatego, że polski e-commerce dopiero uświadamia sobie skuteczne schematy. Najważniejsze, to nie poddać się presji, nie obawiać się ryzyka i odważnych kroków, a planowanie i sumienne realizowanie kolejnych kroków są receptą na sukces.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA