REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Kamil Rogala
Aktywność na portalach społecznościowych, częste promocje i zwyczajne „wyjście do klientów” poprawia wizerunek firmy.
Aktywność na portalach społecznościowych, częste promocje i zwyczajne „wyjście do klientów” poprawia wizerunek firmy.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Jeśli komuś wydaje się, że akcja promocyjna i promowanie marki sprowadza się do reklamy, złapania klientów i zakończeniu kampanii, jeszcze raz powinien zastanowić się, czy e-biznes to dobry pomysł. Złapanie klienta, który kupi towar nie jest wielką sztuką. Dużym wyzwaniem jest utrzymanie tego klienta i wzbudzenie w nim poczucia zaufania do firmy. Obsługa posprzedażowa jest równie ważna, o ile nie ważniejsza niż zachęcanie klienta do skorzystania z oferty.

REKLAMA

W dzisiejszych czasach bierna postawa w e-biznesie to świetny przepis na… porażkę i upadek nawet ciekawie rokującej firmy. Obecnie na każdym kroku należy być przed konkurencją, a ciągłe działanie i starania z pewnością wyjdzie firmie na zdrowie. Czy jest to trudne? Owszem, cały proces nie należy do łatwych, ale obecnie dysponując odpowiednimi narzędziami możemy sobie z tym poradzić.

Polecamy: Pamięci masowe – jak kształtuje się przyszłość składowania danych?

REKLAMA

Obecnie większą popularnością cieszą się sklepy aktywne, czyli takie, które oprócz zwykłej oferty i aktualizacji produktów oferują coś więcej. Jeśli na stronie głównej sklepu internetowego umieścimy swego rodzaju mini blog z informacjami o najnowszych dostawach, wydarzeniach związanych ze szczeblem rynku do jakiego należy asortyment, klient będzie regularnie powracał do sklepu z czystej ciekawości dla nowych wpisów i komentarzy.

Ponadto aktywność na portalach społecznościowych, częste promocje i zwyczajne „wyjście do klientów” poprawia wizerunek firmy i świadomość wśród potencjalnych zainteresowanych. Ponadto aktywne życie w społeczności internetowej to świetny sposób na pozyskiwanie informacji zwrotnych z rynku. W ten sposób o wiele szybciej dowiemy się, czy klienci są zadowoleni z oferty, obsługi i realizacji zamówień. W ten sposób otrzymamy informacje i wskazówki na temat tego, co warto zmienić, dodać czy pominąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

Niezwykle ważna jest aktywna budowa świadomości marki poprzez różne kanały dotarcia do klientów. Może to być zarówno wspomniany już wcześniej portal społecznościowy, mini blog na stronie jak forum internetowe. Nie można również zapominać o tradycyjnych formach promocji w Internecie, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych wspomagane przez linki sponsorowane.

Równie ważne są promocje partnerskie i pokazywanie się na innych stronach. Połączenie sprzedaży z promocja na portalach aukcyjnych lub umowa partnerska z innymi sklepami internetowymi to również świetny sposób na promocję marki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA