REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Oferując towary w swoim sklepie powinniśmy mieć je na stanie.
Oferując towary w swoim sklepie powinniśmy mieć je na stanie.

REKLAMA

REKLAMA

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Oczywiście każdy ma swoją receptę na otwarcie sklepu internetowego. Każdy doświadczony posiadacz e-sklepu będzie miał własne doświadczenia i wianuszek porad dla nowych przedsiębiorców w tym wirtualnym świecie. Oczywiście warto ich słuchać, jednak przede wszystkim należy korzystać z porad profesjonalnych doradców, którzy są w stanie pokierować każdym przedsiębiorcą.

REKLAMA

Jeśli jesteśmy całkowicie nowi w biznesie i nie posiadamy firmy, musimy ją założyć według ogólnych zasad. Jeśli jednak posiadamy już firmę i chcemy rozszerzyć jej działalność o kanał internetowy, musimy uruchomić sklep internetowy jako projekt w istniejącej już firmie. Jeśli przebrniemy już przez pierwszy etap papierkowej roboty należy określić warunki dostawy produktów oferowanych w naszym sklepie. W tym wypadku należy przemyśleć cenę zakupu towarów, minimalne ilości zamówień, określić terminy i koszty dostaw.

Zobacz także: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

REKLAMA

Powyższe ustalenia są niezbędne do tego, aby określić najkorzystniejszych dostawców naszych towarów. Następnie należy przemyśleć strategię magazynowania towarów określają ilość produktów, które będziemy składować w naszym magazynie. I w tym momencie należy zastanowić się nad samym magazynem lub miejscem przeznaczonym na składowanie towaru. Zbyt duży magazyn, w którym wykorzystamy 10 procent miejsca będzie generował ogromne straty. Z drugiej jednak strony mały magazyn wypełniony towarem po dach nie będzie w stanie sprostać tak dużym obrotom.

Musimy pamiętać, że oferując towary w swoim sklepie powinniśmy mieć je na stanie. Jeśli konkretne towary musimy sprowadzać, należy umieścić odpowiednią informację w ofercie. Na przykład, prowadząc sklep rowerowy w sieci, możemy nie sprostać własnej ofercie. Posiadając niewielki magazyn nie jesteśmy w stanie mieć na stanie wszystkich rowerów w ofercie. Wtedy należy poinformować klienta o tym, że rower jest na zamówienie a termin jego realizacji wydłuży się do kilku dni. Taką informację należy umieścić w opisie danego towaru.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto przeczytać: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

Jeśli w ogólnych zasadach naszego sklepu umieścimy informację o terminie realizacji zamówienia na poziomie 24/48 godzin, musimy tej obietnicy sprostać za wszelką cenę. W dzisiejszych czasach zaniedbany i niezadowolony klient z pewnością przejdzie do konkurencji, która sprosta jego wymaganiom. Pamiętajmy, że zadowolony klient przyprowadzi kolejnego, niezadowolony zaś zniechęci kilkunastu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spokój przed burzą? Polskie firmy jeszcze trzymają kurs, ale niepewność rośnie

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż utrzymują stabilne nastroje – wyniki najnowszego badania pokazują niewielkie zmiany w inwestycjach i sprzedaży. Jednak eksperci ostrzegają: wojna celna zapoczątkowana przez Donalda Trumpa może wkrótce zachwiać fundamentami tej kruchej równowagi. Czy nadchodzi czas turbulencji dla polskiego biznesu?

Blackout w Polsce realnym zagrożeniem. „Codziennie rano będziemy sprawdzać, kiedy mamy prąd”

Czy w Polsce, podobnie jak dziś w Hiszpanii i Portugalii, może nastąpić blackout? W obliczu niedoborów mocy w systemie elektroenergetycznym, Polska stoi przed realnym zagrożeniem wielogodzinnych przerw w dostawach prądu. Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki i autor podcastu Elektryfikacja, ostrzega, że problemy mogą wystąpić przez nawet 2000 godzin w ciągu roku, co oznacza ryzyko ograniczeń dla firm i gospodarstw domowych.​

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

REKLAMA

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA