REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Kamil Rogala
Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści
Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści

REKLAMA

REKLAMA

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

W wielu firmach, zarówno tych wchodzących na rynek, jak i tych nieco bardziej doświadczonych uważa się, że nieważne są źródła przychodu – ważna jest ich całkowita wielkość. Oczywiście, im większe przychody tym lepiej, ale ich źródła są równie ważne. Wiele firm bagatelizuje rolę modelu biznesowego w sukcesie przedsiębiorstwa i wychodzi z założenia, że co ma być to będzie, oby było dobrze.

REKLAMA

Niestety kierując się takim postępowaniem, wiele firm ma mniejsze lub większe problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Początkujące firmy, mimo narzucenia wysokich marż na usługi lub produkty nie są w stanie utrzymać wysokich obrotów w sprzedaży, a to prowadzi do bardzo szybkiego zachwiania płynności finansowej. I w tym przypadku główną przyczyną jest niedopracowany model biznesowy, który nie został dopasowany do początkowych warunków prowadzonej działalności.

Sprawdź też: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

REKLAMA

Nastawianie się na ogromne zyski już na starcie nie jest receptą na sukces, a naśladowanie konkurencji, która jest na rynku już długo nie przyniesie wielkich korzyści. Jeśli decydujemy się na biznes w Internecie, wybieramy drogę do potencjalnego sukcesu. Pamiętajmy jednak, że droga ta doprowadzi nas do celu tylko wtedy, gdy obierzemy właściwą strategię już na początku naszego przedsięwzięcia, a nie w połowie, doraźnie w momencie kryzysu. Wtedy może być już za późno, a konkurencja tylko czeka na błędy nowych graczy.

Wszelakie przedsięwzięcia internetowe są świetnie skalowalne… potencjalnie. Czemu? Otóż dobrze dobrana taktyka już na początku może w dość krótkim czasie doprowadzić do wielkiego sukcesu. Najlepszym przykładem są serwisy internetowe, tak zwane społecznościowe. Początki tych serwisów były takie same jak innych z tą różnicą jednak, że w tym przypadku twórcy mieli stanowczo obrany cel i do niego dążyli. Tak samo nowe firmy, które wkraczają na e-rynek, przy niewielkim wzroście kosztów są w stanie osiągać coraz większe zyski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Jak to się mówi: Bez pracy nie ma kołaczy. Podobnie w e-biznesie. Jeśli bezczynnie czekamy na sukces licząc tylko zyski możemy być pewni, że już wkrótce zyski się skończą, zacznie się dokładanie do biznesu i nieuchronny jego upadek.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA