Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?
REKLAMA
REKLAMA
Oprócz sprzedaży konkretnych dóbr czy usług każdy przedsiębiorca otwarty na nowe wyzwania i rozwój powinien pomyśleć nad rozszerzeniem swojego modelu biznesowego o produkty i usługi niszowe lub niespotykane dotychczas w branży, którą reprezentuje. Tego typu rozwiązanie może generować dodatkowe strumienie przychodów, a zadowoleni i „rozpieszczeni” klienci z pewnością powrócą, prowadząc ze sobą nowych potencjalnych klientów wśród rodziny czy znajomych.
REKLAMA
Przykładem może być firma, specjalizująca się w sprzedaży np. oprogramowania antywirusowego etc. Firma ta, oprócz specjalistycznego oprogramowania może zaoferować swoim klientom usługi hostingowe lub doradcze z możliwością obsługi oprogramowania na miejscu w firmie. Firma ta może również rozszerzyć paletę swoich towarów o dodatkowe oprogramowanie firmowe w promocyjnych cenach tylko dla stałych klientów etc.
Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?
REKLAMA
Każdy klient, który skorzysta z usług podstawowych zapamięta, że ta sama firma oferuje również towary dodatkowe i być może w przyszłości wróci, by skorzystać z rozszerzonej oferty. Warunkiem poprawnego działania takiego rozszerzenia jest sprawienie, aby klient był zadowolony z oferty podstawowej. Jeśli klient korzystający z oferty głównej nie będzie odpowiednio obsłużony, a warunki całej transakcji będą dla niego niekorzystne, z pewnością więcej nie skorzysta z usług podstawowych, a tym bardziej z usług dodatkowych.
Czy usługi dodatkowe to ryzyko? Owszem, wiąże się to z pewną dozą ryzyka, ale tylko wtedy, gdy zdecydujemy się na poważne odstąpienie od szczebla głównej oferty. Otóż jeśli do naszych głównych towarów należy na przykład kostka brukowa, rozszerzając ofertę o komplety pościeli z kory możemy liczyć się z mniejszym zainteresowaniem, a nawet z uszczupleniem zainteresowania główną ofertą. Czemu? Otóż klienci widząc tak zróżnicowane towary z dwóch szczebli przemysłu mogą uznać nasze przedsiębiorstwo za niekompetentne. Dlatego też decydując się na towary i usługi dodatkowe, starajmy się, aby było one spokrewnione z główną ofertą.
Sprawdź też: Jakie są największe zalety handlu internetowego?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.