REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Korzystne predyspozycje do stworzenia biznesu w sieci mają również firmy, których koszt sprzedaży produktów jest dość duży
Korzystne predyspozycje do stworzenia biznesu w sieci mają również firmy, których koszt sprzedaży produktów jest dość duży

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Nie każda firma działająca na rynku tradycyjnym ma predyspozycje czy też potrzeby, aby otworzyć e-biznes. Dla niektórych firm może to być po prostu zbędne, dla innych zaś sklep internetowy może wielokrotnie powielić zyski ze sprzedaży. Rozszerzenie kanałów sprzedaży o sklep internetowy może być niezwykle korzystne dla przedsiębiorstwa oferującego produkty niszowe lub takie, które nie są dostępne lokalnie lub w danym kraju.

REKLAMA

Jeśli więc oferujemy produkty, których na próżno szukać w okolicznych sklepach lub nawet w kraju, sklep internetowy to idealne rozwiązanie na rozszerzenie wpływów. Jeśli posiadamy produkty lub oferujemy usługi, które są niedostępne lokalnie, w sieci z pewnością znajdziemy osoby, które właśnie tego szukają i są gotowe zapłacić za to większą kwotę pieniędzy niż za produkt powszechny i popularny.

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

REKLAMA

Korzystne predyspozycje do stworzenia biznesu w sieci mają również firmy, których koszt sprzedaży produktów jest dość duży. Chodzi szczególnie o firmy, w których dużą część marży ze sprzedaży pochłania sam jej proces. O co chodzi? Otóż jeśli musimy spotykać się z klientami w drogich galeriach handlowych, gdzie czynsz miesięczny jest bardzo wysoki, lub jeśli oferujemy usługi z dostawą do domu, możemy przenieść lub przynajmniej rozszerzyć biznes do sfery Internetu. Jeśli zmniejszymy koszty sprzedaży przenosząc biznes do sieci, będziemy mogli w zamian zaoferować klientom o wiele lepsze warunki, a tym samym rozszerzyć wpływy.

Kolejną grupą przedsiębiorstw, które mogą skorzystać na przeniesieniu biznesu do sieci są firmy, których produkty i usługi można zamienić na postać cyfrową. Cyfryzacja produktu, bez względu czy jest to film, muzyka czy słowo pisane, drastycznie zmniejsza koszty produkcji i dystrybucji towaru. Przeniesienie wydania gazety na formę elektroniczną lub muzykę z płyty na plik MP3 to ogromna oszczędność pieniędzy i czasu zarówno dla nas, jak i dla odbiorcy, który nie musi wychodzić z domu by zakupić ulubioną gazetę lub płytę z muzyką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Jakie są największe zalety handlu internetowego?

Obecnie duża część sklepów internetowych tworzona jest nie jako nowy biznes, ale jako kolejny i niezwykle skuteczny kanał dystrybucji i sprzedaży towarów. Jeśli więc nasza firma boryka się z niskimi zarobkami, a osiedlowy sklep z nietypowym towarem nie przyjmuje się w środowisku, warto pomyśleć nad rozszerzeniem swoich wpływów w sieci, gdzie klienci z całego kraju będą mogli skorzystać z naszej oferty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA