REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Kamil Rogala
Każdy sklep, a w szczególności ten internetowy powinien posiadać swoją nazwę oraz odpowiednio dobraną domenę
Każdy sklep, a w szczególności ten internetowy powinien posiadać swoją nazwę oraz odpowiednio dobraną domenę

REKLAMA

REKLAMA

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Oczywiście każdy sklep, a w szczególności ten internetowy powinien posiadać swoją nazwę oraz odpowiednio dobraną domenę. Wybierając nazwę domeny musimy określić, czy w jej nazwie umieścimy nazwę firmy, czy może słowa kluczowe kojarzące się branżą. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór domeny związanej z nazwą firmy, ale tu może pojawić się problem. Obecnie wybór wolnych domen jest niezwykle ograniczony, a szansa, że nazwa naszej firmy będzie unikalna jest dość znikoma.

REKLAMA

REKLAMA

Wybierając domenę ze słowami kluczowymi musimy skupić się na tym, z czym kojarzy się nasza firma i towar, jaki oferujemy. Odpowiednia domena znacznie ułatwi późniejsze pozycjonowanie strony. Wracając do nazwy sklepu, nie może być ona przypadkowa. Czasy, w których sklepy oferujące na przykład materiały budowlane układane były z inicjałów lub pierwszych liter nazwiska założyciela bezpowrotnie minęły. Dziś liczą się chwytliwe nazwy, które można łatwo zapamiętać.

Zobacz również: Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

Po wybraniu nazwy i domeny należy przejść do spraw formalnych, w których ustalimy z biurem rachunkowym lub księgowością zasady wystawiania faktur i paragonów. Jest to niezwykle ważne, gdyż obecnie na każdy sprzedany towar należy wystawić paragon, a na życzenie klienta odpowiednią fakturę. Niedotrzymanie tych warunków może stworzyć w przyszłości bardzo poważne problemy, dlatego też do tego tematu należy podejść z rozsądkiem.

REKLAMA

Następnym krokiem jest zakup oprogramowania do fakturowania oraz co oczywiste, kasy fiskalnej. Bez tego nie można nawet myśleć o starcie z e-biznesem. W kolejnym kroku należy zakupić oprogramowanie sklepu internetowego. Jeśli dopiero zaczynamy w tej branży i zamierzamy w przyszłości rozwinąć naszą ofertę możemy zakupić oprogramowanie z miesięcznym abonamentem, co przyniesie nieco oszczędności, lub skorzystać z darmowych platform dla sklepów internetowych. Na dłuższą metę jednak takie rozwiązania są niekorzystne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

W następnych krokach należy opracować odpowiednie opisy do towarów oraz co oczywiste, ułożyć stosowny regulamin sklepu. Na początku możemy poprosić znajomych o to, by pomogli nam w testowaniu nowej platformy. Nie zapominajmy również o założeniu konta w AdWords oraz w popularnych porównywarkach cen takich jak Nokaut, Skąpiec czy Ceneo. Jeśli wszystko zapniemy na ostatni guzik, możemy otworzyć sklep i czekać na pierwszych klientów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

REKLAMA

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA