REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Kamil Rogala
Dla wielu przedsiębiorstw, jednym z głównych źródeł dochodu jest reklama zewnętrzna.
Dla wielu przedsiębiorstw, jednym z głównych źródeł dochodu jest reklama zewnętrzna.

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Pierwszym i dla wielu przedsiębiorstw, jednym z głównych źródeł dochodu jest reklama zewnętrzna. Jest to co prawda dość ryzykowny model, ale jeśli nasz sklep się rozwinie, będzie to dość poważny kanał przychodów. Jeśli na naszej stronie będziemy notować powyżej 100 tysięcy unikalnych kliknięć miesięcznie, możemy pokusić się o wpięcie do którejś z sieci reklamowych. Co prawda wiąże się to z promowaniem zewnętrznych stron, ale przy odpowiednim doborze reklam ryzyko, że klienci przez naszą stronę przejdą do konkurencji jest znikome.

REKLAMA

Zobacz również: Czy każdy pomysł na e-biznes się sprawdzi?

REKLAMA

Kolejnym sposobem na usprawnienie płynności finansowej jest oferowanie subskrypcji i przedsprzedaży. Są to rodzaje sprzedaży, ale zaplanowanej z góry. Jeśli więc uda nam się zachęcić potencjalnego klienta do zadeklarowania zakupu i najlepiej natychmiastowej płatności, pozostanie nam jedynie wywiązanie się z umowy. Obecnie przedsprzedaże są bardzo popularne, na przykład w dziedzinie gier komputerowych czy ogólnie pojętej elektroniki. Jeśli decydujemy się na taki krok, musimy dopilnować terminów realizacji zamówień. Przedsprzedaż gwarantuje klientowi, że dostanie towar równo z premierą lub nawet wcześniej, a my musimy tych gwarancji dopełnić.

Kolejnym sposobem na dywersyfikację przychodów mogą być tak zwane wrzutki. Na czym to polega? Otóż do zamówień możemy dołączać różnorakie materiały promocyjne związane z zakupionym towarem. Mogą to być ulotki, dodatki, próbki towarów czy innego rodzaju bonusy zachęcające do skorzystania z oferty. Niestety minusem takiego rozwiązania jest konieczność ustalania warunków promocji z dystrybutorem lub producentem konkretnego towaru.

Warto przeczytać: Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym sposobem na sprzedaż odłożoną w czasie są różnego rodzaju karty zakupowe czy kupony. Polega to na zapłaceniu za kartę zakupową konkretnej sumy pieniędzy. Następnie za przyszłe zakupy klient zamiast płacić gotówką, może przedłożyć kartę zakupową o konkretnej kwocie. Można również zamiast kart zakupowych oferować płatne konta w sklepie, które będą umożliwiały klientowi dokonywanie tańszych zakupów etc.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA