REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.

REKLAMA

REKLAMA

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

Przykład przytoczony we wstępie równie dobrze można odwrócić. W jaki sposób? Otóż jeśli strona jest w stanie utrzymać się z reklamy, oznacza to, że ma miesięcznie mnóstwo unikalnych odwiedzin. Wprowadzając ofertę sprzedaży możemy być pewni, że przynajmniej kilka procent naszych gości zakupi oferowany u nas towar (pod warunkiem, że będzie on się wiązał z tematyką strony). Sytuacja ta może się również odwrócić.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli nasz sklep internetowy notuje dość duże zyski oznacza to, że mamy dużą liczbę klientów. Duża liczba klientów zaś to idealny start w reklamę. Jeśli więc mamy dużo odwiedzin, nasze zyski możemy rozszerzyć poprzez stworzenie reklamy na naszej stronie. Pamiętajmy jednak, że współpraca z siecią reklamową daje poważne przychody jedynie wtedy, gdy nasza strona czy nasz sklep internetowy jest dobrze rozpoznawalny i jak już wspomnieliśmy, często odwiedzany. Warto również pamiętać, że podstawowe źródło dochodów powinno takim pozostać. Jeśli rozwijamy sklep dodając reklamy, nie zaniedbujmy sprzedaży i odwrotnie.

Warto przeczytać: Kredyt technologiczny – czym jest i komu się przyda?

Ostatnio niezwykle popularnym pomysłem stały się mikropłatności, które jak się okazuje, są w stanie podnieść płynność finansową w firmie. Na czym to polega? Otóż zarówno w sklepie internetowym jak i na stronie związanej z usługami społecznościowymi, wprowadzenie kont premium może sprawić, że cały biznes zacznie rozwijać się o wiele szybciej i prężniej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Jakich?

REKLAMA

Otóż przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie. Oznacza to, że jeśli prowadzimy stronę internetową od dwóch lat bez dodatkowych funkcji premium, wprowadzenie nowych, płatnych usług nie może mieć wpływu na stare konta. Jak to wygląda w praktyce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzając usługi premium nie możemy zdegradować i odebrać uprawnień swoim starym użytkownikom. Nie może mieć miejsce sytuacja, w której użytkownik posiadający bezpłatne konto od dwóch lat, nagle traci większość uprawnień, które przechodzą do usług płatnych. Dodając usługi premium musimy wymyślić nowe funkcje usprawniające i uatrakcyjniające korzystanie z naszego serwisu.

Użytkownicy stali nie mogą być pozbawieni swoich starych praw tylko dlatego, że nie chcą zapłacić. W skrajnych przypadkach mogłoby to być uznane jako wyłudzenie. Mówić w skrócie: dodając usługi premium dodajemy NOWE funkcje i usprawnienia. W żadnym przypadku nie należy wprowadzać opłat, za darmowe dotychczas funkcje i uprawnienia. Jeśli więc chcemy utrzymać dotychczasowych użytkowników i pozyskać przychody z kont premium, musimy wprowadzić takie funkcje, które będą kusić użytkowników, którzy z kolei będą w stanie za nie zapłacić. Już nawet 5% użytkowników z kontami premium będą w stanie powiększyć nasze przychody.

Zobacz również: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

Użytkownicy oczekujący coraz większej jakości usług będą w stanie za to zapłacić. Nie możemy jednocześnie zapominać o użytkownikach z darmowymi kontami, a już tym bardziej nie możemy traktować ich jako „gorszych”. Zaniedbany użytkownik, który poczuje, że jest traktowany gorzej z pewnością opuści stronę przechodząc do konkurencji. Natomiast zadowolony użytkownik „standardowy” być może w przyszłości przejdzie na konto „premium”, a przecież o to nam chodzi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA