REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Kamil Rogala
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.

REKLAMA

REKLAMA

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

REKLAMA

Przykład przytoczony we wstępie równie dobrze można odwrócić. W jaki sposób? Otóż jeśli strona jest w stanie utrzymać się z reklamy, oznacza to, że ma miesięcznie mnóstwo unikalnych odwiedzin. Wprowadzając ofertę sprzedaży możemy być pewni, że przynajmniej kilka procent naszych gości zakupi oferowany u nas towar (pod warunkiem, że będzie on się wiązał z tematyką strony). Sytuacja ta może się również odwrócić.

REKLAMA

Jeśli nasz sklep internetowy notuje dość duże zyski oznacza to, że mamy dużą liczbę klientów. Duża liczba klientów zaś to idealny start w reklamę. Jeśli więc mamy dużo odwiedzin, nasze zyski możemy rozszerzyć poprzez stworzenie reklamy na naszej stronie. Pamiętajmy jednak, że współpraca z siecią reklamową daje poważne przychody jedynie wtedy, gdy nasza strona czy nasz sklep internetowy jest dobrze rozpoznawalny i jak już wspomnieliśmy, często odwiedzany. Warto również pamiętać, że podstawowe źródło dochodów powinno takim pozostać. Jeśli rozwijamy sklep dodając reklamy, nie zaniedbujmy sprzedaży i odwrotnie.

Warto przeczytać: Kredyt technologiczny – czym jest i komu się przyda?

Ostatnio niezwykle popularnym pomysłem stały się mikropłatności, które jak się okazuje, są w stanie podnieść płynność finansową w firmie. Na czym to polega? Otóż zarówno w sklepie internetowym jak i na stronie związanej z usługami społecznościowymi, wprowadzenie kont premium może sprawić, że cały biznes zacznie rozwijać się o wiele szybciej i prężniej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Jakich?

REKLAMA

Otóż przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie. Oznacza to, że jeśli prowadzimy stronę internetową od dwóch lat bez dodatkowych funkcji premium, wprowadzenie nowych, płatnych usług nie może mieć wpływu na stare konta. Jak to wygląda w praktyce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzając usługi premium nie możemy zdegradować i odebrać uprawnień swoim starym użytkownikom. Nie może mieć miejsce sytuacja, w której użytkownik posiadający bezpłatne konto od dwóch lat, nagle traci większość uprawnień, które przechodzą do usług płatnych. Dodając usługi premium musimy wymyślić nowe funkcje usprawniające i uatrakcyjniające korzystanie z naszego serwisu.

Użytkownicy stali nie mogą być pozbawieni swoich starych praw tylko dlatego, że nie chcą zapłacić. W skrajnych przypadkach mogłoby to być uznane jako wyłudzenie. Mówić w skrócie: dodając usługi premium dodajemy NOWE funkcje i usprawnienia. W żadnym przypadku nie należy wprowadzać opłat, za darmowe dotychczas funkcje i uprawnienia. Jeśli więc chcemy utrzymać dotychczasowych użytkowników i pozyskać przychody z kont premium, musimy wprowadzić takie funkcje, które będą kusić użytkowników, którzy z kolei będą w stanie za nie zapłacić. Już nawet 5% użytkowników z kontami premium będą w stanie powiększyć nasze przychody.

Zobacz również: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

Użytkownicy oczekujący coraz większej jakości usług będą w stanie za to zapłacić. Nie możemy jednocześnie zapominać o użytkownikach z darmowymi kontami, a już tym bardziej nie możemy traktować ich jako „gorszych”. Zaniedbany użytkownik, który poczuje, że jest traktowany gorzej z pewnością opuści stronę przechodząc do konkurencji. Natomiast zadowolony użytkownik „standardowy” być może w przyszłości przejdzie na konto „premium”, a przecież o to nam chodzi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA