REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.

REKLAMA

REKLAMA

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

REKLAMA

Przykład przytoczony we wstępie równie dobrze można odwrócić. W jaki sposób? Otóż jeśli strona jest w stanie utrzymać się z reklamy, oznacza to, że ma miesięcznie mnóstwo unikalnych odwiedzin. Wprowadzając ofertę sprzedaży możemy być pewni, że przynajmniej kilka procent naszych gości zakupi oferowany u nas towar (pod warunkiem, że będzie on się wiązał z tematyką strony). Sytuacja ta może się również odwrócić.

REKLAMA

Jeśli nasz sklep internetowy notuje dość duże zyski oznacza to, że mamy dużą liczbę klientów. Duża liczba klientów zaś to idealny start w reklamę. Jeśli więc mamy dużo odwiedzin, nasze zyski możemy rozszerzyć poprzez stworzenie reklamy na naszej stronie. Pamiętajmy jednak, że współpraca z siecią reklamową daje poważne przychody jedynie wtedy, gdy nasza strona czy nasz sklep internetowy jest dobrze rozpoznawalny i jak już wspomnieliśmy, często odwiedzany. Warto również pamiętać, że podstawowe źródło dochodów powinno takim pozostać. Jeśli rozwijamy sklep dodając reklamy, nie zaniedbujmy sprzedaży i odwrotnie.

Warto przeczytać: Kredyt technologiczny – czym jest i komu się przyda?

Ostatnio niezwykle popularnym pomysłem stały się mikropłatności, które jak się okazuje, są w stanie podnieść płynność finansową w firmie. Na czym to polega? Otóż zarówno w sklepie internetowym jak i na stronie związanej z usługami społecznościowymi, wprowadzenie kont premium może sprawić, że cały biznes zacznie rozwijać się o wiele szybciej i prężniej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Jakich?

REKLAMA

Otóż przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie. Oznacza to, że jeśli prowadzimy stronę internetową od dwóch lat bez dodatkowych funkcji premium, wprowadzenie nowych, płatnych usług nie może mieć wpływu na stare konta. Jak to wygląda w praktyce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzając usługi premium nie możemy zdegradować i odebrać uprawnień swoim starym użytkownikom. Nie może mieć miejsce sytuacja, w której użytkownik posiadający bezpłatne konto od dwóch lat, nagle traci większość uprawnień, które przechodzą do usług płatnych. Dodając usługi premium musimy wymyślić nowe funkcje usprawniające i uatrakcyjniające korzystanie z naszego serwisu.

Użytkownicy stali nie mogą być pozbawieni swoich starych praw tylko dlatego, że nie chcą zapłacić. W skrajnych przypadkach mogłoby to być uznane jako wyłudzenie. Mówić w skrócie: dodając usługi premium dodajemy NOWE funkcje i usprawnienia. W żadnym przypadku nie należy wprowadzać opłat, za darmowe dotychczas funkcje i uprawnienia. Jeśli więc chcemy utrzymać dotychczasowych użytkowników i pozyskać przychody z kont premium, musimy wprowadzić takie funkcje, które będą kusić użytkowników, którzy z kolei będą w stanie za nie zapłacić. Już nawet 5% użytkowników z kontami premium będą w stanie powiększyć nasze przychody.

Zobacz również: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

Użytkownicy oczekujący coraz większej jakości usług będą w stanie za to zapłacić. Nie możemy jednocześnie zapominać o użytkownikach z darmowymi kontami, a już tym bardziej nie możemy traktować ich jako „gorszych”. Zaniedbany użytkownik, który poczuje, że jest traktowany gorzej z pewnością opuści stronę przechodząc do konkurencji. Natomiast zadowolony użytkownik „standardowy” być może w przyszłości przejdzie na konto „premium”, a przecież o to nam chodzi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA