REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.
Przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie.

REKLAMA

REKLAMA

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

REKLAMA

Przykład przytoczony we wstępie równie dobrze można odwrócić. W jaki sposób? Otóż jeśli strona jest w stanie utrzymać się z reklamy, oznacza to, że ma miesięcznie mnóstwo unikalnych odwiedzin. Wprowadzając ofertę sprzedaży możemy być pewni, że przynajmniej kilka procent naszych gości zakupi oferowany u nas towar (pod warunkiem, że będzie on się wiązał z tematyką strony). Sytuacja ta może się również odwrócić.

REKLAMA

Jeśli nasz sklep internetowy notuje dość duże zyski oznacza to, że mamy dużą liczbę klientów. Duża liczba klientów zaś to idealny start w reklamę. Jeśli więc mamy dużo odwiedzin, nasze zyski możemy rozszerzyć poprzez stworzenie reklamy na naszej stronie. Pamiętajmy jednak, że współpraca z siecią reklamową daje poważne przychody jedynie wtedy, gdy nasza strona czy nasz sklep internetowy jest dobrze rozpoznawalny i jak już wspomnieliśmy, często odwiedzany. Warto również pamiętać, że podstawowe źródło dochodów powinno takim pozostać. Jeśli rozwijamy sklep dodając reklamy, nie zaniedbujmy sprzedaży i odwrotnie.

Warto przeczytać: Kredyt technologiczny – czym jest i komu się przyda?

Ostatnio niezwykle popularnym pomysłem stały się mikropłatności, które jak się okazuje, są w stanie podnieść płynność finansową w firmie. Na czym to polega? Otóż zarówno w sklepie internetowym jak i na stronie związanej z usługami społecznościowymi, wprowadzenie kont premium może sprawić, że cały biznes zacznie rozwijać się o wiele szybciej i prężniej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Jakich?

REKLAMA

Otóż przy wprowadzaniu kont premium, konta standardowe nie mogą ulec zmianie. Oznacza to, że jeśli prowadzimy stronę internetową od dwóch lat bez dodatkowych funkcji premium, wprowadzenie nowych, płatnych usług nie może mieć wpływu na stare konta. Jak to wygląda w praktyce?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzając usługi premium nie możemy zdegradować i odebrać uprawnień swoim starym użytkownikom. Nie może mieć miejsce sytuacja, w której użytkownik posiadający bezpłatne konto od dwóch lat, nagle traci większość uprawnień, które przechodzą do usług płatnych. Dodając usługi premium musimy wymyślić nowe funkcje usprawniające i uatrakcyjniające korzystanie z naszego serwisu.

Użytkownicy stali nie mogą być pozbawieni swoich starych praw tylko dlatego, że nie chcą zapłacić. W skrajnych przypadkach mogłoby to być uznane jako wyłudzenie. Mówić w skrócie: dodając usługi premium dodajemy NOWE funkcje i usprawnienia. W żadnym przypadku nie należy wprowadzać opłat, za darmowe dotychczas funkcje i uprawnienia. Jeśli więc chcemy utrzymać dotychczasowych użytkowników i pozyskać przychody z kont premium, musimy wprowadzić takie funkcje, które będą kusić użytkowników, którzy z kolei będą w stanie za nie zapłacić. Już nawet 5% użytkowników z kontami premium będą w stanie powiększyć nasze przychody.

Zobacz również: Czy w e-biznesie wystarczy zwabić klienta na stronę internetową?

Użytkownicy oczekujący coraz większej jakości usług będą w stanie za to zapłacić. Nie możemy jednocześnie zapominać o użytkownikach z darmowymi kontami, a już tym bardziej nie możemy traktować ich jako „gorszych”. Zaniedbany użytkownik, który poczuje, że jest traktowany gorzej z pewnością opuści stronę przechodząc do konkurencji. Natomiast zadowolony użytkownik „standardowy” być może w przyszłości przejdzie na konto „premium”, a przecież o to nam chodzi.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA