REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Kamil Rogala
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

W większości przypadków podział na typy klientów wiąże się z ich charakterem i ogólnym usposobieniem. Można wyróżnić kilka typów klientów, a jednym z nich są klienci spontaniczni. To klienci, którzy podchodzą z sympatią do obsługi sklepu i tego samego oczekują w zamian. Osoby te lubią pozytywne relacje międzyludzkie, a decyzje podejmują zazwyczaj szybko, najczęściej pod wpływem emocji, bez większego zastanowienia. Jak więc traktować takiego klienta?

REKLAMA

Z pewnością miła obsługa to połowa sukcesu. Klienci tego typu potrafią docenić dobrą i profesjonalną obsługę zarówno tą osobistą, jak i objawiającą się dobrym przygotowaniem oferty. Klienci tego typu zwracają uwagę na szczegóły: opis towaru, jakość zdjęć etc. Jeśli dopilnujemy dobrej jakości obsługi i zaoferujemy takiemu klientowi rabat lub jakąś specjalną ofertę możemy być pewni, że pozostanie z nami na dłużej niż jedną transakcję.

Zobacz również: Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

REKLAMA

Kolejną grupę klientów stanowią klienci współzawodniczący. Zdarza się, że tego typu klienci potrafią przysporzyć wiele problemów obsłudze sklepu. Czemu? Otóż zanim przejdą do zakupów dokładnie prześledzą rynek i dowiedzą się o konkretnym towarze niemal wszystkiego. Wszelkie wątpliwości pozostawią nam do rozwiania, dlatego też powinniśmy być obyci w oferowanym towarze, jeśli chcemy zatrzymać tego typu klienta.

Klienci współzawodniczący oczekują najwyższej jakości usługi, ze szczególnym naciskiem na profesjonalizm. Relacje międzyludzkie spychane są na dalszy plan. Klienci tego typu są rzeczowi i zdecydowani, decyzje zaś podejmują szybko, ale tylko na podstawie przemyśleń i kalkulacji. Oferując takim klientom konkretną i profesjonalną obsługę popartą dużą widzą o produkcie czy usłudze możemy być pewni, że klient ten będzie zadowolony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobną grupę klientów reprezentują klienci metodyczni, którzy przed podjęciem działania muszą się odpowiednio przygotować i zorganizować. Klienci tego typu cenią sobie wszystkie dane i fakty przedstawiane im w sposób zrozumiały i przystępny, ale dość profesjonalny. Niekiedy klienci tego typu sprawdzają sprzedawców, czy ci są wiarygodni i odpowiedni na swoim stanowisku. Aby tego typu klient był zadowolony musi spotkać się profesjonalną i wiarygodną obsługą, w innym wypadku nie skorzysta z usług niewiarygodnego w jego mniemaniu sklepu.

Sprawdź też: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Nieco uniwersalną grupę klientów stanowią klienci humanistyczni. Lubią oni co prawda pozytywne relacje i miłą obsługę, jednak z chęcią skorzystają z fachowej porady, propozycji i być może z niej skorzystają. Z chęcią wysłuchają doradztwa i być może będą skłonni zmienić zdanie pod wpływem emocji. Musza być traktowani profesjonalnie, ale nie do końca sucho i poważnie. Profesjonalne podejście z dawką humoru sprawi, że klient humanistyczny bardzo pozytywnie odbierze nasz sklep i obsługę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

REKLAMA

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

Dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę?

Levis Strauss czy Beko - dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę? Przyjrzyjmy się przyczynom i skutkom. Jak należy reagować na tego typu odejścia z polskiego rynku?

REKLAMA