REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Kamil Rogala
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

W większości przypadków podział na typy klientów wiąże się z ich charakterem i ogólnym usposobieniem. Można wyróżnić kilka typów klientów, a jednym z nich są klienci spontaniczni. To klienci, którzy podchodzą z sympatią do obsługi sklepu i tego samego oczekują w zamian. Osoby te lubią pozytywne relacje międzyludzkie, a decyzje podejmują zazwyczaj szybko, najczęściej pod wpływem emocji, bez większego zastanowienia. Jak więc traktować takiego klienta?

REKLAMA

Z pewnością miła obsługa to połowa sukcesu. Klienci tego typu potrafią docenić dobrą i profesjonalną obsługę zarówno tą osobistą, jak i objawiającą się dobrym przygotowaniem oferty. Klienci tego typu zwracają uwagę na szczegóły: opis towaru, jakość zdjęć etc. Jeśli dopilnujemy dobrej jakości obsługi i zaoferujemy takiemu klientowi rabat lub jakąś specjalną ofertę możemy być pewni, że pozostanie z nami na dłużej niż jedną transakcję.

Zobacz również: Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

REKLAMA

Kolejną grupę klientów stanowią klienci współzawodniczący. Zdarza się, że tego typu klienci potrafią przysporzyć wiele problemów obsłudze sklepu. Czemu? Otóż zanim przejdą do zakupów dokładnie prześledzą rynek i dowiedzą się o konkretnym towarze niemal wszystkiego. Wszelkie wątpliwości pozostawią nam do rozwiania, dlatego też powinniśmy być obyci w oferowanym towarze, jeśli chcemy zatrzymać tego typu klienta.

Klienci współzawodniczący oczekują najwyższej jakości usługi, ze szczególnym naciskiem na profesjonalizm. Relacje międzyludzkie spychane są na dalszy plan. Klienci tego typu są rzeczowi i zdecydowani, decyzje zaś podejmują szybko, ale tylko na podstawie przemyśleń i kalkulacji. Oferując takim klientom konkretną i profesjonalną obsługę popartą dużą widzą o produkcie czy usłudze możemy być pewni, że klient ten będzie zadowolony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobną grupę klientów reprezentują klienci metodyczni, którzy przed podjęciem działania muszą się odpowiednio przygotować i zorganizować. Klienci tego typu cenią sobie wszystkie dane i fakty przedstawiane im w sposób zrozumiały i przystępny, ale dość profesjonalny. Niekiedy klienci tego typu sprawdzają sprzedawców, czy ci są wiarygodni i odpowiedni na swoim stanowisku. Aby tego typu klient był zadowolony musi spotkać się profesjonalną i wiarygodną obsługą, w innym wypadku nie skorzysta z usług niewiarygodnego w jego mniemaniu sklepu.

Sprawdź też: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Nieco uniwersalną grupę klientów stanowią klienci humanistyczni. Lubią oni co prawda pozytywne relacje i miłą obsługę, jednak z chęcią skorzystają z fachowej porady, propozycji i być może z niej skorzystają. Z chęcią wysłuchają doradztwa i być może będą skłonni zmienić zdanie pod wpływem emocji. Musza być traktowani profesjonalnie, ale nie do końca sucho i poważnie. Profesjonalne podejście z dawką humoru sprawi, że klient humanistyczny bardzo pozytywnie odbierze nasz sklep i obsługę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

REKLAMA

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

REKLAMA

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA