REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Kamil Rogala
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów
Klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

W większości przypadków podział na typy klientów wiąże się z ich charakterem i ogólnym usposobieniem. Można wyróżnić kilka typów klientów, a jednym z nich są klienci spontaniczni. To klienci, którzy podchodzą z sympatią do obsługi sklepu i tego samego oczekują w zamian. Osoby te lubią pozytywne relacje międzyludzkie, a decyzje podejmują zazwyczaj szybko, najczęściej pod wpływem emocji, bez większego zastanowienia. Jak więc traktować takiego klienta?

REKLAMA

REKLAMA

Z pewnością miła obsługa to połowa sukcesu. Klienci tego typu potrafią docenić dobrą i profesjonalną obsługę zarówno tą osobistą, jak i objawiającą się dobrym przygotowaniem oferty. Klienci tego typu zwracają uwagę na szczegóły: opis towaru, jakość zdjęć etc. Jeśli dopilnujemy dobrej jakości obsługi i zaoferujemy takiemu klientowi rabat lub jakąś specjalną ofertę możemy być pewni, że pozostanie z nami na dłużej niż jedną transakcję.

Zobacz również: Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Kolejną grupę klientów stanowią klienci współzawodniczący. Zdarza się, że tego typu klienci potrafią przysporzyć wiele problemów obsłudze sklepu. Czemu? Otóż zanim przejdą do zakupów dokładnie prześledzą rynek i dowiedzą się o konkretnym towarze niemal wszystkiego. Wszelkie wątpliwości pozostawią nam do rozwiania, dlatego też powinniśmy być obyci w oferowanym towarze, jeśli chcemy zatrzymać tego typu klienta.

REKLAMA

Klienci współzawodniczący oczekują najwyższej jakości usługi, ze szczególnym naciskiem na profesjonalizm. Relacje międzyludzkie spychane są na dalszy plan. Klienci tego typu są rzeczowi i zdecydowani, decyzje zaś podejmują szybko, ale tylko na podstawie przemyśleń i kalkulacji. Oferując takim klientom konkretną i profesjonalną obsługę popartą dużą widzą o produkcie czy usłudze możemy być pewni, że klient ten będzie zadowolony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobną grupę klientów reprezentują klienci metodyczni, którzy przed podjęciem działania muszą się odpowiednio przygotować i zorganizować. Klienci tego typu cenią sobie wszystkie dane i fakty przedstawiane im w sposób zrozumiały i przystępny, ale dość profesjonalny. Niekiedy klienci tego typu sprawdzają sprzedawców, czy ci są wiarygodni i odpowiedni na swoim stanowisku. Aby tego typu klient był zadowolony musi spotkać się profesjonalną i wiarygodną obsługą, w innym wypadku nie skorzysta z usług niewiarygodnego w jego mniemaniu sklepu.

Sprawdź też: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Nieco uniwersalną grupę klientów stanowią klienci humanistyczni. Lubią oni co prawda pozytywne relacje i miłą obsługę, jednak z chęcią skorzystają z fachowej porady, propozycji i być może z niej skorzystają. Z chęcią wysłuchają doradztwa i być może będą skłonni zmienić zdanie pod wpływem emocji. Musza być traktowani profesjonalnie, ale nie do końca sucho i poważnie. Profesjonalne podejście z dawką humoru sprawi, że klient humanistyczny bardzo pozytywnie odbierze nasz sklep i obsługę.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA