Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?
REKLAMA
REKLAMA
Ankiety internetowe zazwyczaj przeprowadzane są przez osoby związane z konkretną stroną internetową i skierowane są do odwiedzających. Badania internetowe mogą odnosić się do wielu dziedzin. Mogą to być badania związane z poprawą działania strony lub z opinią na temat nowo wprowadzonych rozwiązań, a także z rozwojem całego portalu czy wprowadzoną akcją marketingową. Zazwyczaj jednak badania ankietowe pozwalają nam poznać szczegółowe preferencje konsumentów.
REKLAMA
Dobrze poprowadzone badanie internetowe daje nam mnóstwo informacji na temat preferencji naszych użytkowników i potencjalnych klientów. Dzięki takim informacjom możemy dostosować naszą stronę, ofertę lub obsługę do wymagań konsumentów. Niezależnie od celu badania, należy stosować się do konkretnych zasad, o których napiszemy w następnych częściach poradnika. Tymczasem jednak poznajmy trzy główne poziomy każdego projektu badawczego.
Sprawdź też: Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?
REKLAMA
Oczywiście na pierwszym miejscu stoi sama zawartość badania. Mieści się tu nie tylko cel badania, ale jego ogólny zarys i tematyka pytań. Na kolejnym miejscu należy postawić samą składnię poszczególnych pytań. Nie mogą być one przypadkowe, tym bardziej, jeśli chcemy poznać opinię na konkretny temat. Zbyt luźne odbieganie od tematu nie tylko zamaże ogólne dane z ankiety, ale również zniechęci ankietowanych do odpowiedzi.
Nie można również zapomnieć o trzecim stopniu projektu, czyli o skalach odpowiedzi i podsumowaniu. Otóż skala odpowiedzi powinna być dostosowana do ogólnego celu badania. Zbyt niska skala utrudni ankietowanym obiektywnie odpowiedzieć na pytania, zbyt szeroka zaś może wprowadzić zamęt. W następnych częściach poradnika szczegółowo opiszemy poszczególne etapy tworzenia poprawnych ankiet on-line.
Warto zobaczyć: Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.