REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji

REKLAMA

REKLAMA

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji. Trzeba pamiętać, że złotą receptą i wskazówką jest, aby formułować możliwie najkrótsze formaty ankiety. Pokusą jest wrzucenie w sieć ankiety, którą wypełnia się kilkanaście minut przechodząc przez dziesiątki pytań, ale kto ją będzie chciał wypełnić? Pamiętajmy, że ankiety, których wypełnienie trwa więcej niż 5 minut są bardzo często pomijane. Najlepiej jest zrobić kilka mniejszych ankiet i stosować je w niewielkich odstępach czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejną wskazówką jest, aby nie traktować użytkownika z góry. Chodzi o to, że ankietowany wyświadcza nam przysługę i należy szanować jego zaangażowanie i czas. Podobnie jak w wielu programach, podczas instalacji wyświetlany jest status postępu, tak samo podczas ankiety ankietowany powinien być informowany ile jeszcze pozostało do końca ankiety i na jakim jej etapie się obecnie znajduje. Ponadto można już na początku ankiety oznajmić jaki jest cel ankiety i co chcemy dzięki niej osiągnąć. Dzięki temu użytkownik będzie mógł w większym stopniu zaangażować się w badanie.

Zobacz również: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Jeśli już musimy zastosować dłuższą ankietę, w której istnieje ryzyko, że użytkownicy będą rezygnować z wypełniania w połowie, można zastosować system motywacyjny oparty na bonusach za wypełnienie ankiety. Taka zachęta mobilizuje użytkowników do ukończenia ankiety. Co prawda jakość wypełnionej ankiety może być niższa, ale system motywacyjny pozwala na dużo większy zakres badania. Nagrodą może być zarówno gadżet, jak i bonus w postaci rabatu na zakupy etc.

REKLAMA

Jeśli ankieta rozsyłana jest w formie e-maila, warto zastosować trzy stopnie powiadomienia. Pierwszą wiadomością jest informacja o ukazaniu się ankiety. Jeśli użytkownik nie podejdzie do ankiety, po jakimś czasie można wysłać przypomnienie, a jeśli to nie przyniesie skutku, warto wysłać ostatnie powiadomienie. Trzy wiadomości to maksimum, większa ich ilość może być odebrana jako nękanie, a nasz adres z pewnością trafi na czarną listę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Jeśli stosujemy ankietę w sklepie internetowym, możemy zastosować system bonusów podczas zakupów. Klient dokonujący zakupów w naszym sklepie, może za wypełnienie ankiety pojawiającej się np. podczas kolejnych kroków składania zamówienia, dostać kilkuprocentowy rabat na dokonywane zakupy. W tym przypadku możemy zastosować skalowanie polegające na udzieleniu wyższego rabatu, za wypełnienie większej ilości ankiet. Dzięki temu pozyskamy niezbędne informacje, a klient nie będzie znudzony wypełnianiem ankiety.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA