REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Kamil Rogala
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji

REKLAMA

REKLAMA

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

REKLAMA

Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji. Trzeba pamiętać, że złotą receptą i wskazówką jest, aby formułować możliwie najkrótsze formaty ankiety. Pokusą jest wrzucenie w sieć ankiety, którą wypełnia się kilkanaście minut przechodząc przez dziesiątki pytań, ale kto ją będzie chciał wypełnić? Pamiętajmy, że ankiety, których wypełnienie trwa więcej niż 5 minut są bardzo często pomijane. Najlepiej jest zrobić kilka mniejszych ankiet i stosować je w niewielkich odstępach czasu.

REKLAMA

Kolejną wskazówką jest, aby nie traktować użytkownika z góry. Chodzi o to, że ankietowany wyświadcza nam przysługę i należy szanować jego zaangażowanie i czas. Podobnie jak w wielu programach, podczas instalacji wyświetlany jest status postępu, tak samo podczas ankiety ankietowany powinien być informowany ile jeszcze pozostało do końca ankiety i na jakim jej etapie się obecnie znajduje. Ponadto można już na początku ankiety oznajmić jaki jest cel ankiety i co chcemy dzięki niej osiągnąć. Dzięki temu użytkownik będzie mógł w większym stopniu zaangażować się w badanie.

Zobacz również: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

REKLAMA

Jeśli już musimy zastosować dłuższą ankietę, w której istnieje ryzyko, że użytkownicy będą rezygnować z wypełniania w połowie, można zastosować system motywacyjny oparty na bonusach za wypełnienie ankiety. Taka zachęta mobilizuje użytkowników do ukończenia ankiety. Co prawda jakość wypełnionej ankiety może być niższa, ale system motywacyjny pozwala na dużo większy zakres badania. Nagrodą może być zarówno gadżet, jak i bonus w postaci rabatu na zakupy etc.

Jeśli ankieta rozsyłana jest w formie e-maila, warto zastosować trzy stopnie powiadomienia. Pierwszą wiadomością jest informacja o ukazaniu się ankiety. Jeśli użytkownik nie podejdzie do ankiety, po jakimś czasie można wysłać przypomnienie, a jeśli to nie przyniesie skutku, warto wysłać ostatnie powiadomienie. Trzy wiadomości to maksimum, większa ich ilość może być odebrana jako nękanie, a nasz adres z pewnością trafi na czarną listę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Jeśli stosujemy ankietę w sklepie internetowym, możemy zastosować system bonusów podczas zakupów. Klient dokonujący zakupów w naszym sklepie, może za wypełnienie ankiety pojawiającej się np. podczas kolejnych kroków składania zamówienia, dostać kilkuprocentowy rabat na dokonywane zakupy. W tym przypadku możemy zastosować skalowanie polegające na udzieleniu wyższego rabatu, za wypełnienie większej ilości ankiet. Dzięki temu pozyskamy niezbędne informacje, a klient nie będzie znudzony wypełnianiem ankiety.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA