REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji

REKLAMA

REKLAMA

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji. Trzeba pamiętać, że złotą receptą i wskazówką jest, aby formułować możliwie najkrótsze formaty ankiety. Pokusą jest wrzucenie w sieć ankiety, którą wypełnia się kilkanaście minut przechodząc przez dziesiątki pytań, ale kto ją będzie chciał wypełnić? Pamiętajmy, że ankiety, których wypełnienie trwa więcej niż 5 minut są bardzo często pomijane. Najlepiej jest zrobić kilka mniejszych ankiet i stosować je w niewielkich odstępach czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejną wskazówką jest, aby nie traktować użytkownika z góry. Chodzi o to, że ankietowany wyświadcza nam przysługę i należy szanować jego zaangażowanie i czas. Podobnie jak w wielu programach, podczas instalacji wyświetlany jest status postępu, tak samo podczas ankiety ankietowany powinien być informowany ile jeszcze pozostało do końca ankiety i na jakim jej etapie się obecnie znajduje. Ponadto można już na początku ankiety oznajmić jaki jest cel ankiety i co chcemy dzięki niej osiągnąć. Dzięki temu użytkownik będzie mógł w większym stopniu zaangażować się w badanie.

Zobacz również: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Jeśli już musimy zastosować dłuższą ankietę, w której istnieje ryzyko, że użytkownicy będą rezygnować z wypełniania w połowie, można zastosować system motywacyjny oparty na bonusach za wypełnienie ankiety. Taka zachęta mobilizuje użytkowników do ukończenia ankiety. Co prawda jakość wypełnionej ankiety może być niższa, ale system motywacyjny pozwala na dużo większy zakres badania. Nagrodą może być zarówno gadżet, jak i bonus w postaci rabatu na zakupy etc.

REKLAMA

Jeśli ankieta rozsyłana jest w formie e-maila, warto zastosować trzy stopnie powiadomienia. Pierwszą wiadomością jest informacja o ukazaniu się ankiety. Jeśli użytkownik nie podejdzie do ankiety, po jakimś czasie można wysłać przypomnienie, a jeśli to nie przyniesie skutku, warto wysłać ostatnie powiadomienie. Trzy wiadomości to maksimum, większa ich ilość może być odebrana jako nękanie, a nasz adres z pewnością trafi na czarną listę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Jeśli stosujemy ankietę w sklepie internetowym, możemy zastosować system bonusów podczas zakupów. Klient dokonujący zakupów w naszym sklepie, może za wypełnienie ankiety pojawiającej się np. podczas kolejnych kroków składania zamówienia, dostać kilkuprocentowy rabat na dokonywane zakupy. W tym przypadku możemy zastosować skalowanie polegające na udzieleniu wyższego rabatu, za wypełnienie większej ilości ankiet. Dzięki temu pozyskamy niezbędne informacje, a klient nie będzie znudzony wypełnianiem ankiety.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA