REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Kamil Rogala
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji
Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji

REKLAMA

REKLAMA

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Budując ankietę internetową większość chce, aby z jednej ankiety uzyskać możliwie najwięcej informacji. Trzeba pamiętać, że złotą receptą i wskazówką jest, aby formułować możliwie najkrótsze formaty ankiety. Pokusą jest wrzucenie w sieć ankiety, którą wypełnia się kilkanaście minut przechodząc przez dziesiątki pytań, ale kto ją będzie chciał wypełnić? Pamiętajmy, że ankiety, których wypełnienie trwa więcej niż 5 minut są bardzo często pomijane. Najlepiej jest zrobić kilka mniejszych ankiet i stosować je w niewielkich odstępach czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejną wskazówką jest, aby nie traktować użytkownika z góry. Chodzi o to, że ankietowany wyświadcza nam przysługę i należy szanować jego zaangażowanie i czas. Podobnie jak w wielu programach, podczas instalacji wyświetlany jest status postępu, tak samo podczas ankiety ankietowany powinien być informowany ile jeszcze pozostało do końca ankiety i na jakim jej etapie się obecnie znajduje. Ponadto można już na początku ankiety oznajmić jaki jest cel ankiety i co chcemy dzięki niej osiągnąć. Dzięki temu użytkownik będzie mógł w większym stopniu zaangażować się w badanie.

Zobacz również: Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Jeśli już musimy zastosować dłuższą ankietę, w której istnieje ryzyko, że użytkownicy będą rezygnować z wypełniania w połowie, można zastosować system motywacyjny oparty na bonusach za wypełnienie ankiety. Taka zachęta mobilizuje użytkowników do ukończenia ankiety. Co prawda jakość wypełnionej ankiety może być niższa, ale system motywacyjny pozwala na dużo większy zakres badania. Nagrodą może być zarówno gadżet, jak i bonus w postaci rabatu na zakupy etc.

REKLAMA

Jeśli ankieta rozsyłana jest w formie e-maila, warto zastosować trzy stopnie powiadomienia. Pierwszą wiadomością jest informacja o ukazaniu się ankiety. Jeśli użytkownik nie podejdzie do ankiety, po jakimś czasie można wysłać przypomnienie, a jeśli to nie przyniesie skutku, warto wysłać ostatnie powiadomienie. Trzy wiadomości to maksimum, większa ich ilość może być odebrana jako nękanie, a nasz adres z pewnością trafi na czarną listę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Jeśli stosujemy ankietę w sklepie internetowym, możemy zastosować system bonusów podczas zakupów. Klient dokonujący zakupów w naszym sklepie, może za wypełnienie ankiety pojawiającej się np. podczas kolejnych kroków składania zamówienia, dostać kilkuprocentowy rabat na dokonywane zakupy. W tym przypadku możemy zastosować skalowanie polegające na udzieleniu wyższego rabatu, za wypełnienie większej ilości ankiet. Dzięki temu pozyskamy niezbędne informacje, a klient nie będzie znudzony wypełnianiem ankiety.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA