REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W dzisiejszych czasach użytkownicy Internetu oczekują coraz większej jakości usług.
W dzisiejszych czasach użytkownicy Internetu oczekują coraz większej jakości usług.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Świat e-biznesu zna bardzo wiele przypadków, w których sklepy internetowe chciały działać bez magazynu, jedynie jako pośrednicy w sprzedaży oferując towary w takich samych cenach, jak konkurencja. Na marginesie warto dodać, że te sklepu już dawno upadły i nie ma po nich śladu. Dlaczego? Czy próba „obejścia” sprawy magazynu jest aż tak niepożądana?

REKLAMA

Spójrzmy na to z punktu widzenia konsumenta, który ma do wyboru dwa sklepy z tym samym towarem w podobnych cenach. W jednym towar jest dostępny od ręki z terminem realizacji zamówienia od 24 do 48 godzin. W drugim sklepie towar jest teoretycznie dostępny, ale termin realizacji zamówienia to od 2 do 5 dni. Chyba oczywiste, że klient wybierze pierwszą opcję. Czy pominięcie magazynu zawsze jest nieskuteczne i prowadzi do upadku?

Zobacz również: Czy jeden dobry pomysł na e-biznes wystarczy na kilka lat?

REKLAMA

Jedyną sytuacją, w której możemy sobie pozwolić na pośrednictwo są towary niszowe, których na próżno szukać u konkurencji, a klient jest w stanie na taki towar poczekać nieco dłużej. W innym przypadku dłuższy termin realizacji zamówienia będziemy musieli wynagrodzić niższą ceną lub jakimś bonusem, a i tak nie jest to recepta na sukces. Poza tym niższa cena oznacza niższe przychody, a pośrednictwo w zamówieniu łączy się z dość skomplikowanym procesem logistycznym, którego opanowanie jednej osobie przyniesie sporo pracy.

W dzisiejszych czasach użytkownicy Internetu oczekują coraz większej jakości usług, a w tym dostępności towaru od ręki, a nie teoretycznej możliwości jego zamówienia z bliżej nieznanym terminem realizacji. Kłopoty z magazynowaniem towaru dotyczą każdego przedsiębiorcę działającego w e-biznesie. Większe przedsiębiorstwa muszą wynajmować lub budować własne magazyny, mniejsi gracze ze względu na mniejsze możliwości finansowe, muszą kombinować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź również: Czy każdy pomysł na e-biznes się sprawdzi?

W wypadku niewielkich e-sklepów, często prowadzone są one jako przedsięwzięcia rodzinne. Niestety w tym przypadku bardzo często zdarza się sytuacja tak zwanego „zatowarowania mieszkania”. Jeśli jeszcze posiadamy domek jednorodzinny i mamy możliwość zaadaptowania jednego pomieszczenia lub garażu na niewielki magazyn, jest to dobre rozwiązanie na początek. Jeśli jednak mieszkamy w mieszkaniu w bloku i chcemy oferować towary od ręki, będziemy musieli wynająć pomieszczenie pod magazyn, a to już spore wyzwanie, które z biegiem czasu z pewnością się opłaci.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spokój przed burzą? Polskie firmy jeszcze trzymają kurs, ale niepewność rośnie

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż utrzymują stabilne nastroje – wyniki najnowszego badania pokazują niewielkie zmiany w inwestycjach i sprzedaży. Jednak eksperci ostrzegają: wojna celna zapoczątkowana przez Donalda Trumpa może wkrótce zachwiać fundamentami tej kruchej równowagi. Czy nadchodzi czas turbulencji dla polskiego biznesu?

Blackout w Polsce realnym zagrożeniem. „Codziennie rano będziemy sprawdzać, kiedy mamy prąd”

Czy w Polsce, podobnie jak dziś w Hiszpanii i Portugalii, może nastąpić blackout? W obliczu niedoborów mocy w systemie elektroenergetycznym, Polska stoi przed realnym zagrożeniem wielogodzinnych przerw w dostawach prądu. Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki i autor podcastu Elektryfikacja, ostrzega, że problemy mogą wystąpić przez nawet 2000 godzin w ciągu roku, co oznacza ryzyko ograniczeń dla firm i gospodarstw domowych.​

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

REKLAMA

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

REKLAMA