REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Wielu przedsiębiorców tworząc sklep internetowy działa według pewnego schematu. Otóż na początku wymyśla nazwę dla sklepu, następnie opracowuje logo i ogólny wygląd przyszłego sklepu. W końcowym etapie przyszły właściciel sklepu zastanawia się co umieścić w bannerach i reklamach, aby jak najskuteczniej promować sklep. Czy to dobry schemat? Nie do końca.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest to co prawda zły schemat i można go stosować pod warunkiem, że będziemy świadomi tego, iż dla klientów każdy ten etap składa się na jednolite i całościowe postrzeganie marki sklepu. Nie zwrócą oni uwagę tylko na logo czy też układ strony, ale na cały sklep i wrażenie jakie wywiera. W związku z tym warto poszczególne kroki traktować jako część całego systemu, który trzeba odpowiednio zaplanować. Dopiero wtedy końcowy rezultat będzie dobrym startem do kreowania marki.

Zobacz również: Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Jak już wspominaliśmy, marka to nie tylko nazwa, ale cała otoczka sklepu z jego wyglądem i regulaminem włącznie. Marka to wszystkie skojarzenia, jakie ma klient lub potencjalny odbiorca myśląc o naszej firmie lub też produkcie. Może to być oczywiście logo, nazwa czy design sklepu, ale pamiętajmy, że są to tylko składowe większej całości, nigdy pojedyncze aspekty. Z czym jeszcze kojarzy się marka?

REKLAMA

Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa. Znany portal aukcyjny Allegro kojarzy się z tym, że można tam kupić praktycznie wszystko. Portal społecznościowy Facebook obecnie kojarzony jest z tym, że jest praktycznie wszędzie. Tak tworzy się marka. Widząc znak firmowy lub logo kojarzymy je z główną zaletą lub też wadą danego przedsiębiorstwa, firmy, strony internetowej etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobra marka musi oznaczać dla konsumenta realne korzyści, w żadnym wypadku nie utrudnienia czy trudne do spełnienia zasady. Klient chcąc np. kupić książkę pójdzie do tej księgarni, w której ją na pewno dostanie, będzie mógł ją obejrzeć, spotka ludzi, którzy znają się na książce lub są nimi zainteresowani. A jeśli jeszcze oprócz tego napije się dobrej kawy i odpocznie, z pewnością zapamięta nazwę tej księgarni na długo i będzie ją polecał innym. To właśnie jest dobra marka. Nie tylko nazwa i wygląd danego miejsca, ale również to, co to miejsce może zaoferować klientowi.

Polecamy: Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

 Wbrew pozorom, marka w Internecie rządzi się podobnymi prawami. Owszem, klient nie może skorzystać z wygodnej kanapy, nie może wypróbować sprzętu czy powąchać perfum, ale jeśli natrafi na przyjazną i profesjonalną obsługę, szybką realizację zamówienie wraz z rabatem lub gratisem, z pewnością będzie kojarzył sklep, jego nazwę, wygląd i logo bardzo pozytywnie i zrobi tam zakupy ponownie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA