REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Wielu przedsiębiorców tworząc sklep internetowy działa według pewnego schematu. Otóż na początku wymyśla nazwę dla sklepu, następnie opracowuje logo i ogólny wygląd przyszłego sklepu. W końcowym etapie przyszły właściciel sklepu zastanawia się co umieścić w bannerach i reklamach, aby jak najskuteczniej promować sklep. Czy to dobry schemat? Nie do końca.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest to co prawda zły schemat i można go stosować pod warunkiem, że będziemy świadomi tego, iż dla klientów każdy ten etap składa się na jednolite i całościowe postrzeganie marki sklepu. Nie zwrócą oni uwagę tylko na logo czy też układ strony, ale na cały sklep i wrażenie jakie wywiera. W związku z tym warto poszczególne kroki traktować jako część całego systemu, który trzeba odpowiednio zaplanować. Dopiero wtedy końcowy rezultat będzie dobrym startem do kreowania marki.

Zobacz również: Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Jak już wspominaliśmy, marka to nie tylko nazwa, ale cała otoczka sklepu z jego wyglądem i regulaminem włącznie. Marka to wszystkie skojarzenia, jakie ma klient lub potencjalny odbiorca myśląc o naszej firmie lub też produkcie. Może to być oczywiście logo, nazwa czy design sklepu, ale pamiętajmy, że są to tylko składowe większej całości, nigdy pojedyncze aspekty. Z czym jeszcze kojarzy się marka?

REKLAMA

Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa. Znany portal aukcyjny Allegro kojarzy się z tym, że można tam kupić praktycznie wszystko. Portal społecznościowy Facebook obecnie kojarzony jest z tym, że jest praktycznie wszędzie. Tak tworzy się marka. Widząc znak firmowy lub logo kojarzymy je z główną zaletą lub też wadą danego przedsiębiorstwa, firmy, strony internetowej etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobra marka musi oznaczać dla konsumenta realne korzyści, w żadnym wypadku nie utrudnienia czy trudne do spełnienia zasady. Klient chcąc np. kupić książkę pójdzie do tej księgarni, w której ją na pewno dostanie, będzie mógł ją obejrzeć, spotka ludzi, którzy znają się na książce lub są nimi zainteresowani. A jeśli jeszcze oprócz tego napije się dobrej kawy i odpocznie, z pewnością zapamięta nazwę tej księgarni na długo i będzie ją polecał innym. To właśnie jest dobra marka. Nie tylko nazwa i wygląd danego miejsca, ale również to, co to miejsce może zaoferować klientowi.

Polecamy: Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

 Wbrew pozorom, marka w Internecie rządzi się podobnymi prawami. Owszem, klient nie może skorzystać z wygodnej kanapy, nie może wypróbować sprzętu czy powąchać perfum, ale jeśli natrafi na przyjazną i profesjonalną obsługę, szybką realizację zamówienie wraz z rabatem lub gratisem, z pewnością będzie kojarzył sklep, jego nazwę, wygląd i logo bardzo pozytywnie i zrobi tam zakupy ponownie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA