REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Kamil Rogala
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Wielu przedsiębiorców tworząc sklep internetowy działa według pewnego schematu. Otóż na początku wymyśla nazwę dla sklepu, następnie opracowuje logo i ogólny wygląd przyszłego sklepu. W końcowym etapie przyszły właściciel sklepu zastanawia się co umieścić w bannerach i reklamach, aby jak najskuteczniej promować sklep. Czy to dobry schemat? Nie do końca.

REKLAMA

Nie jest to co prawda zły schemat i można go stosować pod warunkiem, że będziemy świadomi tego, iż dla klientów każdy ten etap składa się na jednolite i całościowe postrzeganie marki sklepu. Nie zwrócą oni uwagę tylko na logo czy też układ strony, ale na cały sklep i wrażenie jakie wywiera. W związku z tym warto poszczególne kroki traktować jako część całego systemu, który trzeba odpowiednio zaplanować. Dopiero wtedy końcowy rezultat będzie dobrym startem do kreowania marki.

Zobacz również: Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

REKLAMA

Jak już wspominaliśmy, marka to nie tylko nazwa, ale cała otoczka sklepu z jego wyglądem i regulaminem włącznie. Marka to wszystkie skojarzenia, jakie ma klient lub potencjalny odbiorca myśląc o naszej firmie lub też produkcie. Może to być oczywiście logo, nazwa czy design sklepu, ale pamiętajmy, że są to tylko składowe większej całości, nigdy pojedyncze aspekty. Z czym jeszcze kojarzy się marka?

Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa. Znany portal aukcyjny Allegro kojarzy się z tym, że można tam kupić praktycznie wszystko. Portal społecznościowy Facebook obecnie kojarzony jest z tym, że jest praktycznie wszędzie. Tak tworzy się marka. Widząc znak firmowy lub logo kojarzymy je z główną zaletą lub też wadą danego przedsiębiorstwa, firmy, strony internetowej etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobra marka musi oznaczać dla konsumenta realne korzyści, w żadnym wypadku nie utrudnienia czy trudne do spełnienia zasady. Klient chcąc np. kupić książkę pójdzie do tej księgarni, w której ją na pewno dostanie, będzie mógł ją obejrzeć, spotka ludzi, którzy znają się na książce lub są nimi zainteresowani. A jeśli jeszcze oprócz tego napije się dobrej kawy i odpocznie, z pewnością zapamięta nazwę tej księgarni na długo i będzie ją polecał innym. To właśnie jest dobra marka. Nie tylko nazwa i wygląd danego miejsca, ale również to, co to miejsce może zaoferować klientowi.

Polecamy: Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

 Wbrew pozorom, marka w Internecie rządzi się podobnymi prawami. Owszem, klient nie może skorzystać z wygodnej kanapy, nie może wypróbować sprzętu czy powąchać perfum, ale jeśli natrafi na przyjazną i profesjonalną obsługę, szybką realizację zamówienie wraz z rabatem lub gratisem, z pewnością będzie kojarzył sklep, jego nazwę, wygląd i logo bardzo pozytywnie i zrobi tam zakupy ponownie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA