REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Wielu przedsiębiorców tworząc sklep internetowy działa według pewnego schematu. Otóż na początku wymyśla nazwę dla sklepu, następnie opracowuje logo i ogólny wygląd przyszłego sklepu. W końcowym etapie przyszły właściciel sklepu zastanawia się co umieścić w bannerach i reklamach, aby jak najskuteczniej promować sklep. Czy to dobry schemat? Nie do końca.

REKLAMA

Nie jest to co prawda zły schemat i można go stosować pod warunkiem, że będziemy świadomi tego, iż dla klientów każdy ten etap składa się na jednolite i całościowe postrzeganie marki sklepu. Nie zwrócą oni uwagę tylko na logo czy też układ strony, ale na cały sklep i wrażenie jakie wywiera. W związku z tym warto poszczególne kroki traktować jako część całego systemu, który trzeba odpowiednio zaplanować. Dopiero wtedy końcowy rezultat będzie dobrym startem do kreowania marki.

Zobacz również: Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

REKLAMA

Jak już wspominaliśmy, marka to nie tylko nazwa, ale cała otoczka sklepu z jego wyglądem i regulaminem włącznie. Marka to wszystkie skojarzenia, jakie ma klient lub potencjalny odbiorca myśląc o naszej firmie lub też produkcie. Może to być oczywiście logo, nazwa czy design sklepu, ale pamiętajmy, że są to tylko składowe większej całości, nigdy pojedyncze aspekty. Z czym jeszcze kojarzy się marka?

Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa. Znany portal aukcyjny Allegro kojarzy się z tym, że można tam kupić praktycznie wszystko. Portal społecznościowy Facebook obecnie kojarzony jest z tym, że jest praktycznie wszędzie. Tak tworzy się marka. Widząc znak firmowy lub logo kojarzymy je z główną zaletą lub też wadą danego przedsiębiorstwa, firmy, strony internetowej etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobra marka musi oznaczać dla konsumenta realne korzyści, w żadnym wypadku nie utrudnienia czy trudne do spełnienia zasady. Klient chcąc np. kupić książkę pójdzie do tej księgarni, w której ją na pewno dostanie, będzie mógł ją obejrzeć, spotka ludzi, którzy znają się na książce lub są nimi zainteresowani. A jeśli jeszcze oprócz tego napije się dobrej kawy i odpocznie, z pewnością zapamięta nazwę tej księgarni na długo i będzie ją polecał innym. To właśnie jest dobra marka. Nie tylko nazwa i wygląd danego miejsca, ale również to, co to miejsce może zaoferować klientowi.

Polecamy: Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

 Wbrew pozorom, marka w Internecie rządzi się podobnymi prawami. Owszem, klient nie może skorzystać z wygodnej kanapy, nie może wypróbować sprzętu czy powąchać perfum, ale jeśli natrafi na przyjazną i profesjonalną obsługę, szybką realizację zamówienie wraz z rabatem lub gratisem, z pewnością będzie kojarzył sklep, jego nazwę, wygląd i logo bardzo pozytywnie i zrobi tam zakupy ponownie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA