REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Kamil Rogala
Tworzenie nazwy nie może ograniczyć się do samego etapu kreatywnego i burzy mózgów wśród znajomych czy rodziny
Tworzenie nazwy nie może ograniczyć się do samego etapu kreatywnego i burzy mózgów wśród znajomych czy rodziny

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę?

Dobrze dobrana nazwa sklepu może być marką, którą klienci zapamiętają na długie lata. Jeśli wybieramy nazwę dla sklepu internetowego możemy zastanowić się, czy dobrym posunięciem nie byłoby wymyślenie od razu sloganu. Głównym zadaniem samej nazwy sklepu jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, zadaniem sloganu zaś wzbudzenie zainteresowania. Odpowiednie przygotowanie i zadbanie o każdy szczegół dotyczący rozmieszczenia elementów na stronie pozwoli nam pozyskać i co najważniejsze, zatrzymać klienta.

REKLAMA

REKLAMA

Tworzenie nazwy nie może ograniczyć się do samego etapu kreatywnego i burzy mózgów wśród znajomych czy rodziny. Tworzenie nazwy powinno być podzielone na kilka etapów. Pierwszym z nich jest etap analityczny zakładający dokładną analizę rynku. W tym procesie musimy zebrać dokładne informacje o rynku, a przede wszystkim o naszej przyszłej grupie docelowej oraz o branży, którą chcemy reprezentować. Należy również zwrócić uwagę na konkurencję i ich nazwy oraz sprawdzić, jakie nazwy sprawdzają się w danej branży.

Warto zobaczyć: Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Dopiero po dogłębnej analizie możemy przejść do etapu kreatywnego, czyli zbierania listy pomysłów na nazwę dla naszego sklepu. Warto zbierać nawet najdziwniejsze nazwy, z których potem mogą powstać ciekawe kombinacje. W ostatnim etapie weryfikacji należy wybrać ostateczną nazwę, którą będziemy się legitymować przez cały okres trwania naszej działalności w sieci.

REKLAMA

Wracając na chwilę do pierwszego etapu należy pamiętać przede wszystkim o naszych przyszłych odbiorcach. Należy ich poznać i zrozumieć. Powinniśmy dowiedzieć się jak spędzają swój czas, co lubią, a za czym nie przepadają i przede wszystkim, jakie mogą mieć zainteresowania. Jeśli celujemy w rynek hobbystyczny musimy pamiętać, że nasi przyszli odbiorcy w głównej mierze to profesjonaliści w swoim fachu, więc jakikolwiek przejaw niekompetencji będzie odbierany negatywnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli dokładnie poznamy naszych odbiorców unikniemy również wpadek w stosowaniu niekonkretnych nazw, które na przykład w branżowym żargonie mogą oznaczać coś zupełnie innego od założenia. Nasza nazwa musi nas wyróżniać spośród konkurentów i pod żadnym pozorem nie może kojarzyć się z nazwą konkurencji. Możemy również zastosować nazwę własną, nazwę obcojęzyczną lub przeróbkę nazwy branży, np. rowerowo, budowlaniec, hostingowo etc. 

Sprawdź też: Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

REKLAMA

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

REKLAMA

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA