Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jednym z podstawowych pytań, jakie powinniśmy zadać samym sobie już na początku działalności, to pytanie: Kim jestem teraz, a kim chcę być w przyszłości dla swoich klientów? Warto zadawać sobie to pytanie nie tylko na początku, ale co jakiś czas. Jeśli zajmujemy się sprzedażą perfum, odpowiedź na powyższe pytanie: „Sprzedawcą perfum” jest zdecydowanie zbyt oboga. Czemu? Przecież w sieci funkcjonują całe rzesze sprzedawców perfum, a klient może wybierać spośród kilkudziesięciu ofert. Jak więc to zmienić?
REKLAMA
Jeśli na postawione pytanie uzyskaliśmy właśnie taką odpowiedź, musimy zadać sobie kolejne pytania o to, czym możemy się wyróżnić na tle innych, czego nie mają inni, a my to posiadamy, w czym nie da się nas zastąpić. Musimy zastanowić się, czy mamy jakieś unikalne właściwości, na przykład fachowa obsługa, szybka realizacja zamówienia czy unikalne dodatki do przesyłek. Jeśli tak, sprawdźmy, czy to jest w ogóle dla klienta ważne. Jeśli staramy się zapewnić miłą obsługę lub dodajemy gratisy do paczek, a dla klientów jest to mało istotne, swoje starania należy przenieść na inne szczeble całego procesu obsługi.
Zobacz serwis: Obowiązki prawne sklepu internetowego
Jeśli nie jesteśmy pewni tego, czego klienci od nas oczekują, co doceniają, a na co nie zwracają uwagi, po prostu się o to zapytajmy. W jaki sposób? Po prostu stwórzmy ankietę internetową. O tym jak to zrobić pisaliśmy między innymi tutaj:
Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom. Oczywiście nie chodzi tu o zatajanie prawdy lub ukrywanie czegokolwiek, tylko o takie dozowanie informacji, aby klient chcący poznać naszą firmę nie znudził się już na początku czytaniem informacji o tym, jak powstawała nasza firma, w którym roku i w jakich okolicznościach. Najlepiej opisać naszą firmę w kilku słowach kluczowych, np. „Jedyny sklep internetowy z możliwością sprawdzenia towaru” etc.
Zobacz: e-sklep
Starajmy się w tych kilku słowach zawrzeć nasze największe zalety, coś, czego nie ma konkurencja. W tych kilku słowach postarajmy się przekazać potencjalnemu klientowi coś, czym możemy go zaskoczyć. Jeśli w kilku słowach zachęcimy klienta do zakupu, z pewnością będzie chciał poznać bliżej naszą firmę, a wtedy z chęcią przeczyta więcej szczegółów na nasz temat.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.