REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Kamil Rogala
Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom
Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom

REKLAMA

REKLAMA

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Jednym z podstawowych pytań, jakie powinniśmy zadać samym sobie już na początku działalności, to pytanie: Kim jestem teraz, a kim chcę być w przyszłości dla swoich klientów? Warto zadawać sobie to pytanie nie tylko na początku, ale co jakiś czas. Jeśli zajmujemy się sprzedażą perfum, odpowiedź na powyższe pytanie: „Sprzedawcą perfum” jest zdecydowanie zbyt oboga. Czemu? Przecież w sieci funkcjonują całe rzesze sprzedawców perfum, a klient może wybierać spośród kilkudziesięciu ofert. Jak więc to zmienić?

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli na postawione pytanie uzyskaliśmy właśnie taką odpowiedź, musimy zadać sobie kolejne pytania o to, czym możemy się wyróżnić na tle innych, czego nie mają inni, a my to posiadamy, w czym nie da się nas zastąpić. Musimy zastanowić się, czy mamy jakieś unikalne właściwości, na przykład fachowa obsługa, szybka realizacja zamówienia czy unikalne dodatki do przesyłek. Jeśli tak, sprawdźmy, czy to jest w ogóle dla klienta ważne. Jeśli staramy się zapewnić miłą obsługę lub dodajemy gratisy do paczek, a dla klientów jest to mało istotne, swoje starania należy przenieść na inne szczeble całego procesu obsługi.

Zobacz serwis: Obowiązki prawne sklepu internetowego

Jeśli nie jesteśmy pewni tego, czego klienci od nas oczekują, co doceniają, a na co nie zwracają uwagi, po prostu się o to zapytajmy. W jaki sposób? Po prostu stwórzmy ankietę internetową. O tym jak to zrobić pisaliśmy między innymi tutaj:

REKLAMA

Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom. Oczywiście nie chodzi tu o zatajanie prawdy lub ukrywanie czegokolwiek, tylko o takie dozowanie informacji, aby klient chcący poznać naszą firmę nie znudził się już na początku czytaniem informacji o tym, jak powstawała nasza firma, w którym roku i w jakich okolicznościach. Najlepiej opisać naszą firmę w kilku słowach kluczowych, np. „Jedyny sklep internetowy z możliwością sprawdzenia towaru” etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: e-sklep

Starajmy się w tych kilku słowach zawrzeć nasze największe zalety, coś, czego nie ma konkurencja. W tych kilku słowach postarajmy się przekazać potencjalnemu klientowi coś, czym możemy go zaskoczyć. Jeśli w kilku słowach zachęcimy klienta do zakupu, z pewnością będzie chciał poznać bliżej naszą firmę, a wtedy z chęcią przeczyta więcej szczegółów na nasz temat.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA