REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Kamil Rogala
Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom
Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom

REKLAMA

REKLAMA

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

REKLAMA

Jednym z podstawowych pytań, jakie powinniśmy zadać samym sobie już na początku działalności, to pytanie: Kim jestem teraz, a kim chcę być w przyszłości dla swoich klientów? Warto zadawać sobie to pytanie nie tylko na początku, ale co jakiś czas. Jeśli zajmujemy się sprzedażą perfum, odpowiedź na powyższe pytanie: „Sprzedawcą perfum” jest zdecydowanie zbyt oboga. Czemu? Przecież w sieci funkcjonują całe rzesze sprzedawców perfum, a klient może wybierać spośród kilkudziesięciu ofert. Jak więc to zmienić?

REKLAMA

Jeśli na postawione pytanie uzyskaliśmy właśnie taką odpowiedź, musimy zadać sobie kolejne pytania o to, czym możemy się wyróżnić na tle innych, czego nie mają inni, a my to posiadamy, w czym nie da się nas zastąpić. Musimy zastanowić się, czy mamy jakieś unikalne właściwości, na przykład fachowa obsługa, szybka realizacja zamówienia czy unikalne dodatki do przesyłek. Jeśli tak, sprawdźmy, czy to jest w ogóle dla klienta ważne. Jeśli staramy się zapewnić miłą obsługę lub dodajemy gratisy do paczek, a dla klientów jest to mało istotne, swoje starania należy przenieść na inne szczeble całego procesu obsługi.

Zobacz serwis: Obowiązki prawne sklepu internetowego

Jeśli nie jesteśmy pewni tego, czego klienci od nas oczekują, co doceniają, a na co nie zwracają uwagi, po prostu się o to zapytajmy. W jaki sposób? Po prostu stwórzmy ankietę internetową. O tym jak to zrobić pisaliśmy między innymi tutaj:

Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom. Oczywiście nie chodzi tu o zatajanie prawdy lub ukrywanie czegokolwiek, tylko o takie dozowanie informacji, aby klient chcący poznać naszą firmę nie znudził się już na początku czytaniem informacji o tym, jak powstawała nasza firma, w którym roku i w jakich okolicznościach. Najlepiej opisać naszą firmę w kilku słowach kluczowych, np. „Jedyny sklep internetowy z możliwością sprawdzenia towaru” etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: e-sklep

Starajmy się w tych kilku słowach zawrzeć nasze największe zalety, coś, czego nie ma konkurencja. W tych kilku słowach postarajmy się przekazać potencjalnemu klientowi coś, czym możemy go zaskoczyć. Jeśli w kilku słowach zachęcimy klienta do zakupu, z pewnością będzie chciał poznać bliżej naszą firmę, a wtedy z chęcią przeczyta więcej szczegółów na nasz temat.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA