REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

REKLAMA

Jednym z podstawowych pytań, jakie powinniśmy zadać samym sobie już na początku działalności, to pytanie: Kim jestem teraz, a kim chcę być w przyszłości dla swoich klientów? Warto zadawać sobie to pytanie nie tylko na początku, ale co jakiś czas. Jeśli zajmujemy się sprzedażą perfum, odpowiedź na powyższe pytanie: „Sprzedawcą perfum” jest zdecydowanie zbyt oboga. Czemu? Przecież w sieci funkcjonują całe rzesze sprzedawców perfum, a klient może wybierać spośród kilkudziesięciu ofert. Jak więc to zmienić?

REKLAMA

Jeśli na postawione pytanie uzyskaliśmy właśnie taką odpowiedź, musimy zadać sobie kolejne pytania o to, czym możemy się wyróżnić na tle innych, czego nie mają inni, a my to posiadamy, w czym nie da się nas zastąpić. Musimy zastanowić się, czy mamy jakieś unikalne właściwości, na przykład fachowa obsługa, szybka realizacja zamówienia czy unikalne dodatki do przesyłek. Jeśli tak, sprawdźmy, czy to jest w ogóle dla klienta ważne. Jeśli staramy się zapewnić miłą obsługę lub dodajemy gratisy do paczek, a dla klientów jest to mało istotne, swoje starania należy przenieść na inne szczeble całego procesu obsługi.

Zobacz serwis: Obowiązki prawne sklepu internetowego

Jeśli nie jesteśmy pewni tego, czego klienci od nas oczekują, co doceniają, a na co nie zwracają uwagi, po prostu się o to zapytajmy. W jaki sposób? Po prostu stwórzmy ankietę internetową. O tym jak to zrobić pisaliśmy między innymi tutaj:

Tworząc sklep internetowy należy się również zastanowić jakie informacje o przedsiębiorstwie podać swoim przyszłym klientom. Oczywiście nie chodzi tu o zatajanie prawdy lub ukrywanie czegokolwiek, tylko o takie dozowanie informacji, aby klient chcący poznać naszą firmę nie znudził się już na początku czytaniem informacji o tym, jak powstawała nasza firma, w którym roku i w jakich okolicznościach. Najlepiej opisać naszą firmę w kilku słowach kluczowych, np. „Jedyny sklep internetowy z możliwością sprawdzenia towaru” etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: e-sklep

Starajmy się w tych kilku słowach zawrzeć nasze największe zalety, coś, czego nie ma konkurencja. W tych kilku słowach postarajmy się przekazać potencjalnemu klientowi coś, czym możemy go zaskoczyć. Jeśli w kilku słowach zachęcimy klienta do zakupu, z pewnością będzie chciał poznać bliżej naszą firmę, a wtedy z chęcią przeczyta więcej szczegółów na nasz temat.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Minister Telus: rolnictwo ekologiczne jest szansą dla polskich gospodarstw

    Minister Robert Telus podkreślił, że rolnictwo ekologiczne jest szansą dla polskich gospodarstw. Poinformował, że resort rolnictwa myśli nad zmianą programu "Produkt w szkole", by go ukierunkować na lokalne i ekologiczne produkty.

    Nawet 2,5 mln euro dofinansowania w konkursie Seal of Excellence. Dla kogo? Kiedy można składać wnioski?

    Jesteś przedsiębiorcą, którego projekt został pozytywnie oceniony przez Komisję Europejską i otrzymał certyfikat Seal of Excellence w ramach instrumentu EIC Accelerator programu „Horyzont Europa”, jednak z powodu ograniczeń budżetowych nie otrzymałeś dofinansowania? Weź udział w konkursie organizowanym przez NCBR Seal of Excellence. Budżet to 23 miliony złotych. 

    Starasz się o dofinansowanie do projektu? Sprawdź, jak ocenić, czy jest innowacyjny i ma szanse na dotację

    Jednym z najistotniejszych kryteriów wyboru projektu, mającego otrzymać dofinansowanie jest innowacyjność. Jak ocenić, czy projekt jest innowacyjny i ma szansę na otrzymanie grantu? Podpowiadają eksperci do spraw pozyskiwania dotacji. 

    Ile w Polsce można zebrać na internetowej zbiórce? Kiedy ludzie wpłacają najwięcej pieniędzy?

    Ile wynosi średnia wartość zbiórki online na świecie, a ile w Polsce? Ile zrzutek tworzonych jest rocznie? Kiedy najczęściej ludzie wpłacają pieniądze? Oto ciekawostki i nieznane fakty na temat crowdfundingu na świecie i w Polsce.

    REKLAMA

    MRiRW: pomoc dla rolników za szkody w uprawach truskawek i krzewów owocowych

    MRiRW poinformowało, że rolnicy, którzy ponieśli szkody w uprawach truskawek i krzewów owocowych, mogą ubiegać się o pomoc; stawka wynosi 2500 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw.

    Kto jeszcze czyta papierowe gazetki promocyjne? Okazuje się, że całkiem sporo klientów

    Tradycyjne gazetki promocyjne odnotowały duży spadek. Zmniejszyły też liczbę stron, powierzchnię i… liczbę promocji. Można to zaobserwować wszędzie, oprócz dyskontów. W branży spożywczej nie ma co liczyć na odejście od papierowych gazetek. Inne branże prawdopodobnie zmienią formę papierową na elektroniczną. 

    Minister Telus: stworzenie korytarza solidarnościowego to nasze rozwiązanie dla Ukrainy ws zboża

    Minister Robert Telus powiedział, że stworzenie korytarza solidarnościowego, tak by ukraińskie zboże nie wpływało do Polski, to nasze rozwiązanie. Dodał, że rozwiązanie to poprzednio zadziałało, nie zakłócając polskiego rynku zboża.

    Publiczne stacje ładowania elektryków co 60-100 km. Nowe przepisy od połowy 2024 roku

    W Polsce jest coraz więcej samochodów o napędzie elektrycznym ale nie nadąża za tym infrastruktura. Po prostu brakuje publicznych stacji ładowania. W połowie 2024 roku wejdzie w życie unijne rozporządzenie AFIR, które wymaga rozbudowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Zgodnie z nowymi przepisami do końca 2025 roku na najważniejszych trasach europejskich (sieć bazowa TEN-T) publiczne stacje ładowania mają być dostępne maksymalnie co 60 km. W ramach większej sieci kompleksowej TEN-T odległość ta ma wynieść nie więcej niż 100 km.

    REKLAMA

    Szef MON: spór o zboże z Ukrainą dotyczy interesów oligarchów ukraińskich

    Szef MON Mariusz Błaszczak stwierdził, że "spór z Ukrainą dotyczy interesów oligarchów ukraińskich, którzy chcieliby sprzedawać zboże na terytorium Polski; my natomiast musimy chronić interesów polskich rolników".

    Miliony idą na projekty badawcze. Kto korzysta z Funduszy Europejskich?

    Prawie 100 projektów badawczych realizowanych z Funduszy Europejskich było w I połowie br. Łączne dofinansowanie w wysokości ponad 524 mln zł. Takie dane przestawia NCBR. W obszarach jakich działań najczęściej prowadzone są projekty?

    REKLAMA