REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Kamil Rogala
Zwiększanie zawartości koszyka poprzez oferowanie dodatkowych produktów nie zawsze się sprawdza.
Zwiększanie zawartości koszyka poprzez oferowanie dodatkowych produktów nie zawsze się sprawdza.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Zwiększanie zawartości koszyka poprzez oferowanie dodatkowych produktów nie zawsze się sprawdza. Proces ten nie działa, a w niektórych przypadkach nawet odstrasza, jeśli w koszyku znajdują się produkty tanie. Jeśli jednak klient robi spore zakupy, oferowanie niedrogich dodatków jest skuteczne. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest psychologiczne zachęcanie do zwiększania ilości produktów w koszyku. Jak to zrobić?

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo dobrym pomysłem jest zastosowanie w sklepie możliwości oglądania ostatnich produktów. Klient na stronie głównej będzie widział, jakie produkty ostatnio oglądał. Co ciekawe funkcja ta działa nawet bez logowania się na konto w sklepie, gdyż oparta jest na plikach cookie w przeglądarce. Klient odwiedzając po raz kolejny sklep, od razy trafia na interesujący go produkt, a dzięki temu oszczędza czas na poszukiwaniach i od razu może złożyć zamówienie.

Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Kolejną niezwykle skuteczna techniką jest promocja na zasadzie darmowej dostawy przy zamówienie przekraczającym konkretną kwotę. Przyjmijmy, że zamówienie o wartości powyżej 500 złotych jest dostarczane na nasz koszt. Klient, składający zamówienie na kwotę 480 złotych z pewnością zamówi jakiś dodatek za ponad 20 złotych, aby mieć darmową dostawę.

REKLAMA

Kolejną techniką są zbiorowe promocje. Na czym to polega? Otóż możemy oferować kilka przedmiotów w obniżonej cenie. Załóżmy, że trzy płyty kosztują 50 złotych każda. Kupując owe płyty osobno w różnych sklepach klient zapłaciłby 150 złotych plus koszty przesyłki. Jednak w naszym sklepie, koszt trzech płyt w zestawie może kosztować np. 120 złotych (40 złotych sztuka). Klient zaoszczędza 30 złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Delikatne zabiegi zachęcające, a nie zmuszające klienta do większych zakupów bardzo skutecznie zachęcają go do dodatkowych kliknięć prowadzących do zwiększania zawartości koszyka. Nie należy jednak przesadzać z tego typu zachętami i promocjami, gdyż podejrzliwy konsument może to odebrać jako natarczywe namawiania, a to już nie jest wskazane. 

Warto przeczytać: Czy sklep internetowy musi… sprzedawać?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA