REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marketing przez SMS – jak to działa?

Kamil Rogala
W ciągu ostatnich kilku lat marketing SMS-owy stał się niezwykle popularny i pożądany przez speców od marketingu.
W ciągu ostatnich kilku lat marketing SMS-owy stał się niezwykle popularny i pożądany przez speców od marketingu.

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie praktycznie każdy ma telefon komórkowy – uczeń, student, pracownik biurowy, biznesmen, sprzątaczka etc. Trudno więc się dziwić, że marketingowcy coraz śmielej atakują nasze komórki najróżniejszymi reklamami. Jak to wszystko działa? Czy jest skuteczne?

W odróżnieniu od typowej reklamy w Internecie, która i tak w 99% przypadków traktowana jest jako spam, reklama w komórce jest nadzorowana przez sieci operatorskie pod kątem stosowania się marketingowców do pewnych zasad i reguł. Na czym to polega? Otóż operator komórkowy musi najpierw zatwierdzić daną reklamę, która po akceptacji trafia „do obiegu”.

REKLAMA

W ciągu ostatnich kilku lat marketing SMS-owy stał się niezwykle popularny i pożądany przez speców od marketingu. Krótkie, zazwyczaj cztero- lub pięciocyfrowe numery telefonów stały się niemal symbolem komunikacji przedsiębiorstw z konsumentem. Najpopularniejsze marki na rynku te kilkucyfrowe numery zaczęły traktować jak swego rodzaju bramki kontaktu, przez które konsument może komunikować się z firmą, która wysyła mu oferty imprez, promocji, konkursów etc.

Zobacz również: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

REKLAMA

Zazwyczaj w większości krajów operatorzy komórkowi przydzielają grupy numerów konkretnym kampaniom reklamowym, dzięki czemu po numerze można poznać, czego dotyczy dana reklama. Warto zaznaczyć, że każda tego typu kampania musi być realizowana z uwzględnieniem kilku głównych zasad. Otóż najważniejszym warunkiem świadczenia usług SMS-owych przez firmy jest umożliwienie odbiorcy decydowania o otrzymywaniu SMS-ów.

Polega to na tym, że odbiorca sam musi się do danego procesu zapisać poprzez wysłanie potwierdzenia chęci otrzymywania SMS-ów. Odbiorca musi mieć również możliwość rezygnacji z danego pakietu w każdej chwili poprzez wysłanie wiadomości SMS o treści STOP. Obecnie wiele sklepów internetowych stosuje pakiety SMS-owe nie tylko do powiadamiania klienta o statusie zamówienia, ale również do informowania go o aktualnych promocjach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    REKLAMA

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    REKLAMA

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    REKLAMA