REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.

REKLAMA

REKLAMA

Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.

Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow

Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.

REKLAMA

Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zyska Pan/Pani
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Jestem przekonany
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan
  • Ułatwi
  • Zagwarantuje
  • Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności a maksimum korzyści
  • Dla Pana wygody
  • Przyzna mi Pan/Pani rację, że
  • Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
  • Trzymamy rękę na pulsie
  • Zapewniam Pana, że
  • Lepiej
  • Korzystniej
  • Wystarczy tylko przygotować.
  • Dla Pana wygody i komfortu
  • Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji

Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie

Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.

  • Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
  • Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
  • Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?

Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.

Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.

Powodzenia!

Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA