REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.

REKLAMA

Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.

Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow

Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.

Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zyska Pan/Pani
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Jestem przekonany
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan
  • Ułatwi
  • Zagwarantuje
  • Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności a maksimum korzyści
  • Dla Pana wygody
  • Przyzna mi Pan/Pani rację, że
  • Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
  • Trzymamy rękę na pulsie
  • Zapewniam Pana, że
  • Lepiej
  • Korzystniej
  • Wystarczy tylko przygotować.
  • Dla Pana wygody i komfortu
  • Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji

Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie

Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.

  • Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
  • Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
  • Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?

Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.

Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.

Powodzenia!

Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

Lokalnych biznesów nie znajdziesz w sieci [Raport]

Tylko 25% firm lokalnych posiada strony internetowe, mimo że 68% Polaków szuka w internecie opinii o firmach przed dokonaniem zakupu. 27% użytkowników internetu regularnie czyta recenzje, a 41% robi to często. Najwięcej recenzji przeglądają mieszkańcy województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego, a także osoby z niższym wykształceniem i dochodami.

W jaki sposób założyć spółkę z o.o. – przez S24 czy z udziałem notariusza?

Rejestracja nowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością może zostać dokonana na dwa sposoby: poprzez system S24 lub przy udziale notariusza z umową w formie aktu notarialnego. W obu tych przypadkach wniosek o rejestrację spółki składany jest przez Internet, odpowiednio w S24 lub przez Portal Rejestrów Sądowych. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety.

Można mieć własną działalność gospodarczą nie płacąc składek ZUS, jak to zrobić w 2025 roku

Wysokie koszty już na wstępie, zanim jeszcze zarobi się pierwsze pieniądze, to główny hamulec przed założeniem własnej firmy. Daninę dla ZUS trzeba płacić, niezależnie od tego czy z działalności gospodarczej jest zysk czy straty. Ale nie wszyscy wiedzą, że można prowadzić własny biznes nie płacąc do ZUS nawet złotówki. Warto więc zacząć, choćby na próbę. To łatwe i nic nie kosztuje.

REKLAMA

Jak zamknąć rok w spółce z o.o.?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością po zakończeniu każdego roku obrotowego powinna – co do zasady – sporządzić sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z działalności (jeśli nie jest zwolniona z obowiązku jego sporządzenia), przeprowadzić zwyczajne zgromadzenie wspólników, a także złożyć odpowiednie dokumenty do KRS.

Webinar. ESG compliance. Jak wdrożyć w Twojej firmie?

Webinar adresowany jest do przedsiębiorców, członków kadry zarządzającej, specjalistów ds. compliance, audytorów wewnętrznych oraz osób odpowiedzialnych za wdrażanie strategii ESG w organizacji.

Będzie trudniej i drożej. Obostrzenia w Wielkiej Brytanii

Brytyjskie plany budżetowe na kolejne lata przynoszą zmiany również dla branży transportowej. Wzrosną opłaty dla posiadaczy pojazdów ciężarowych poruszających się po kraju, a także obostrzenia dotyczące możliwości wjazdu do Wielkiej Brytanii dla kierowców pochodzących z Polski.

Family Business Future Summit 2025

W dniach 24-25 kwietnia Olsztyn stanie się centrum spotkań przedsiębiorców, liderów oraz wizjonerów, którzy na co dzień rozwijają firmy rodzinne w Polsce. Obędzie się w nim druga edycja Family Business Future Summit - wyjątkowe wydarzenie poświęconym firmom rodzinnym. W tym roku rozbudowana została formuła konferencji! Przez dwa dni uczestnicy będą mieli okazję do inspirujących rozmów z ekspertami rynkowymi oraz przedstawicielami największych polskich biznesów rodzinnych.

REKLAMA

Jerzy Owsiak: Biurokracja i brak zaufania to największe problemy biznesu. "Nie przeszkadzajcie, a będzie wszystko OK"

Jerzy Owsiak otrzymał nagrodę od przedsiębiorców. Jego zdaniem polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji.

Biotechnologia a długowieczność - jubileuszowa konferencja CEBioForum 2025

Wykorzystanie rewolucji w biotechnologii w zapewnieniu długowieczności, miejsce europejskich firm biotechnologicznych w świecie, czy znaczenie branży we współczesnej gospodarce – to główne tematy XXIII CEBioForum, z udziałem prawie 100 najbardziej innowacyjnych firm biotechnologicznych z całego świata. Wydarzenie obchodzi w tym roku swój jubileusz, odbywa się już od 25 lat.

REKLAMA