REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.

REKLAMA

Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.

Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow

Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.

Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zyska Pan/Pani
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Jestem przekonany
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan
  • Ułatwi
  • Zagwarantuje
  • Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności a maksimum korzyści
  • Dla Pana wygody
  • Przyzna mi Pan/Pani rację, że
  • Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
  • Trzymamy rękę na pulsie
  • Zapewniam Pana, że
  • Lepiej
  • Korzystniej
  • Wystarczy tylko przygotować.
  • Dla Pana wygody i komfortu
  • Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji

Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie

Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.

  • Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
  • Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
  • Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?

Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.

Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.

Powodzenia!

Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA