REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.

REKLAMA

Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.

Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow

Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.

Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zyska Pan/Pani
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Jestem przekonany
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan
  • Ułatwi
  • Zagwarantuje
  • Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności a maksimum korzyści
  • Dla Pana wygody
  • Przyzna mi Pan/Pani rację, że
  • Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
  • Trzymamy rękę na pulsie
  • Zapewniam Pana, że
  • Lepiej
  • Korzystniej
  • Wystarczy tylko przygotować.
  • Dla Pana wygody i komfortu
  • Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji

Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie

Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.

  • Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
  • Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
  • Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?

Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.

Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.

Powodzenia!

Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA