REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia
Zwroty ułatwiające sprzedaż/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej.

Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.

REKLAMA

Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.

Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow

Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.

Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zyska Pan/Pani
  • Tylko
  • To zaledwie
  • Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
  • Jestem przekonany
  • Dzięki temu
  • Pozwoli to na
  • Otrzyma Pan
  • Ułatwi
  • Zagwarantuje
  • Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
  • Minimum formalności a maksimum korzyści
  • Dla Pana wygody
  • Przyzna mi Pan/Pani rację, że
  • Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
  • Trzymamy rękę na pulsie
  • Zapewniam Pana, że
  • Lepiej
  • Korzystniej
  • Wystarczy tylko przygotować.
  • Dla Pana wygody i komfortu
  • Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji

Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie

Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.

  • Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
  • Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
  • Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?

Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.

Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki

Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.

Powodzenia!

Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

REKLAMA

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA