Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż
REKLAMA
REKLAMA
Efektywni handlowcy w procesie sprzedaży poza klasycznymi socjotechnikami, czyli innymi słowy metodami, których zadaniem jest wywołanie pewnych zachowań u Konsumenta, wykorzystują również niezwykle istotny w sprzedaży język korzyści. Technika ta charakteryzuję się używaniem w komunikacji z Konsumentem głównie pozytywów, omijając negatywy i wszystko, co z nimi związane.
REKLAMA
Mówiąc językiem korzyści nie mówimy tutaj tylko cechami produktu czy usługi, ale przede wszystkim korzyściami, jaki ten produkt czy usługa daje klientowi.
Zobacz: Jak skutecznie zabezpieczyć umowę sprzedaży - system escrow
Język korzyści to słowa, zwroty, wyrażenia, które ułatwiają nam prezentację produktu/usługi, ale przede wszystkim pozwalają na finalizację rozmowy, czyli sprzedaż. Jeżeli chcesz zmienić tok myślenia czy sposób zachowania się swojego rozmówcy, wystarczy tylko, że jasno określisz, jaki Konsument będzie miał z tego zysk. Jednak zanim przedstawisz mu cały zestaw potencjalnych korzyści, ważne jest byś poznał jego potrzeby. Bezsensowną techniką jest mówienie do Klienta korzyściami, które finalnie on bagatelizuje, bo nie odnoszą się do jego bezpośrednich potrzeb.
Zobacz: Jak wrzucić reklamę w koszty firmy?
Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. Podchodź do każdej rozmowy tak, abyś miał poczucie, że jesteś profesjonalistą i nie używasz zwrotów czy zdań, które poddawane są jakiejkolwiek wątpliwości.
- Zyska Pan/Pani
- Tylko
- To zaledwie
- Jako specjalista/doradca polecam/doradzam
- Jestem przekonany
- Dzięki temu
- Pozwoli to na
- Otrzyma Pan
- Ułatwi
- Zagwarantuje
- Nasz produkt czy usługa cieszy się ogromną popularnością
- Minimum formalności a maksimum korzyści
- Dla Pana wygody
- Przyzna mi Pan/Pani rację, że
- Zgodzi się Pan/Pni ze mną, że
- Trzymamy rękę na pulsie
- Zapewniam Pana, że
- Lepiej
- Korzystniej
- Wystarczy tylko przygotować.
- Dla Pana wygody i komfortu
- Nasi Specjaliści są do Pana/Pani dyspozycji
Zobacz również: Prawa autorskie w reklamie
Poniżej podaje kilka przykładów jak wykorzystać język korzyści w praktyce, np.
- Wystarczy tylko, że w tym momencie przeczytasz powyższy artykuł a już zdobędziesz niezbędną wiedzę, która ułatwi Ci sprzedaż.
- Gwarantuje Ci, że po zapoznaniu się ze zwrotami z języka korzyści, będziesz chciał ich używać, na co dzień.
- Przyznasz mi rację, że język korzyści to jeden z wielu kluczy do sukcesu, którego warto mieć w swojej szufladzie technik sprzedażowych, prawda?
Pamiętaj tylko, że od Ciebie zależy, jakich zwrotów pozytywnych chcesz używać w rozmowie z drugim człowiekiem, na co dzień i rób to naturalnie z pewną dozą lekkości. Unikaj zwrotów sygnalizujących niepewność, które nie tylko obniżają jakość Twojego profesjonalizmu, ale podają wątpliwość temu, co mówisz. Kiedy do Klienta powiesz, np. ewentualnie, być może, chyba, nie ma takiej możliwości minimalizujesz swoje szanse na sprzedaż.
Zobacz: Marketing treści – najskuteczniejsze metody i taktyki
Jestem przekonany, że ta krótka lekcja na temat języka korzyści, zmotywuje Ciebie do działania i poszukiwania zwrotów, które pozwolą Ci na nawiązywanie jeszcze większej ilości kontaktów biznesowych i wyzwolą w Tobie rasowego sprzedawcę.
Powodzenia!
Autor: Krystian Marczak – Trener Biznesu, Prezes Zarządu Baccata Enterprise
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.