REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

Subskrybuj nas na Youtube
pozycjonowanie
pozycjonowanie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój marketingu internetowego w Polsce to głównie lata 2005 i 2006. Wówczas usługi pozycjonowania były nastawione na efekt. Nastąpił jednak przełom, który zmienił je w długotrwały, jeszcze owocniejszy proces. Jak pozycjonowanie stało się podstawą funkcjonowania dzisiejszego biznesu w Internecie?

Skuteczne kiedyś metody promowania strony internetowej dziś okazują się zawodne. Podczas pozycjonowania nie analizowano dokładnie poszczególnych kroków tego procesu. Dziś widać duże zmiany w tym zakresie. Specjaliści od pozycjonowania doskonale wiedzą jak wykorzystać zdobywane latami doświadczenie i wiedzę. W tym celu nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, by być na bieżąco z efektywnymi i etycznymi praktykami w tym zakresie. Bazując jednak na dotychczasowych rozwiązaniach, ucząc się na błędach oraz wyciągając właściwe wnioski, można opracować niezawodną formułę pozycjonowania.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Inwestycja, która się opłaci

Dawne metody pozycjonowania nie pomogłyby obecnie w odniesieniu sukcesu, na jaki nastawiony jest klient. Sukces rozumiany jest jako osiągnięcie wysokiej i stabilnej pozycji w wyszukiwarce Google. Gdy usługi pozycjonowania nie były tak popularne, a klienci nie byli świadomi ich potencjału, pozycjonowanie stron było stosunkowo niedrogie. Natomiast wraz ze zmianami w wyszukiwarce, stopniowo zmieniły się opłaty oraz system rozliczeń. Na dzisiejsze stawki ma wpływ zarówno konkurencja, jakość serwisu, jak i historia domeny, pod którą strona się znajduje.

- Firmy oferujące unikalne i innowacyjne usługi lub produkty o małej dostępności mogą martwić się jedynie kilkoma konkurencyjnymi serwisami z podobnym asortymentem. Dostęp do wysokich pozycji utrudnia jednak sytuacja, gdy klient oferuje bardzo popularny asortyment, jak np. mikrofalówki. Odpowiedzią jest pozycjonowanie w formule KOP. Zapewnia ona właścicielom średnich i dużych firm długofalowe korzyści, jakie płyną z osiągania przez stronę www wysokiej i stabilnej pozycji. Ponadto, zapewniony jest wartościowy ruch. Gwarantuje to klientom przede wszystkim wysoki zwrot z takiej inwestycji, który potwierdza najwyższą jakość usług i obsługi – tłumaczy Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak.

REKLAMA

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Treści prezentowane na stronie klienta powinny być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google, nawet z wykorzystaniem znakomicie sprawdzających się do tej pory metod. Dawniej liczyła się przede wszystkim ilość linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Warto zwrócić uwagę również na przeszłość domeny, ponieważ to właśnie ona determinuje kolejne kroki podejmowane przez ekspertów pozycjonowania. Wiedzą oni jak ważna jest dotychczasowa historia domeny i jak wykorzystać tę wiedzę. Jeśli w przeszłości na daną domenę nałożono kary za nieetyczne metody pozycjonowania, obecne działania marketingu internetowego będą znacznie utrudnione. To też podnosi cenę za usługi pozycjonowania.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Zmiana metod pozycjonowania

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone. Powodem jest coraz większa liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. Specjaliści z EACTIVE wiemy jak mają świadomość, że znaczące dla długotrwałych efektów jest stawianie na jakość linków, a nie na ich ilość. Wobec tych modyfikacji ekspertom dłużej zajmie pozycjonowanie określonego serwisu zgodnie z oczekiwaniami. Kluczowe jest więc indywidualne podejście do każdego klienta i potrzeb jego serwisu.

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Pozycjonowanie złożoną serią działań

Dzisiejsze usługi pozycjonowania bazują na analizowaniu słów kluczowych oraz optymalizacji odpowiednio dopasowanej do serwisu klienta. W działaniach specjalistów od pozycjonowania jest widoczny również nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są najeżone słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

W ostatnich latach wprowadzono wiele zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Niezmienne pozostało to, jak istotny przy pozycjonowaniu jest proces link buildingu. To nic innego jak linkowanie, czyli pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych. Linki naturalne, najbardziej wartościowe, są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów. Linki nienaturalne natomiast manipulują pozycjami w wyszukiwarce. By kolejne kroki pozycjonowania miały odpowiedni rezultat, ważny jest stały monitoring i analizowanie efektów. Czynności te są na stałe wpisane w działania specjalistów od pozycjonowania.

Nie da się już pozycjonować tak jak kiedyś. Jest to nieskuteczne, a działania te nie są długofalowe. Dla firmy, której jedynym kanałem dystrybucji jest Internet, pozycjonowanie spamem nie przyniesie zysków, sprzedaży ani rozwoju. Jedynie z wykorzystaniem nowych, bardziej zaawansowanych metod, strona znajdzie się na stabilnej pozycji. Warto więc zwrócić się do ekspertów, którzy wiedzą jak osiągnąć zadowalające efekty, a zatem zapewnić witrynie stałość w wynikach wyszukiwania.

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Źródło: EACTIVE wiemy jak

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA