REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

Subskrybuj nas na Youtube
pozycjonowanie
pozycjonowanie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój marketingu internetowego w Polsce to głównie lata 2005 i 2006. Wówczas usługi pozycjonowania były nastawione na efekt. Nastąpił jednak przełom, który zmienił je w długotrwały, jeszcze owocniejszy proces. Jak pozycjonowanie stało się podstawą funkcjonowania dzisiejszego biznesu w Internecie?

Skuteczne kiedyś metody promowania strony internetowej dziś okazują się zawodne. Podczas pozycjonowania nie analizowano dokładnie poszczególnych kroków tego procesu. Dziś widać duże zmiany w tym zakresie. Specjaliści od pozycjonowania doskonale wiedzą jak wykorzystać zdobywane latami doświadczenie i wiedzę. W tym celu nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, by być na bieżąco z efektywnymi i etycznymi praktykami w tym zakresie. Bazując jednak na dotychczasowych rozwiązaniach, ucząc się na błędach oraz wyciągając właściwe wnioski, można opracować niezawodną formułę pozycjonowania.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Inwestycja, która się opłaci

REKLAMA

Dawne metody pozycjonowania nie pomogłyby obecnie w odniesieniu sukcesu, na jaki nastawiony jest klient. Sukces rozumiany jest jako osiągnięcie wysokiej i stabilnej pozycji w wyszukiwarce Google. Gdy usługi pozycjonowania nie były tak popularne, a klienci nie byli świadomi ich potencjału, pozycjonowanie stron było stosunkowo niedrogie. Natomiast wraz ze zmianami w wyszukiwarce, stopniowo zmieniły się opłaty oraz system rozliczeń. Na dzisiejsze stawki ma wpływ zarówno konkurencja, jakość serwisu, jak i historia domeny, pod którą strona się znajduje.

- Firmy oferujące unikalne i innowacyjne usługi lub produkty o małej dostępności mogą martwić się jedynie kilkoma konkurencyjnymi serwisami z podobnym asortymentem. Dostęp do wysokich pozycji utrudnia jednak sytuacja, gdy klient oferuje bardzo popularny asortyment, jak np. mikrofalówki. Odpowiedzią jest pozycjonowanie w formule KOP. Zapewnia ona właścicielom średnich i dużych firm długofalowe korzyści, jakie płyną z osiągania przez stronę www wysokiej i stabilnej pozycji. Ponadto, zapewniony jest wartościowy ruch. Gwarantuje to klientom przede wszystkim wysoki zwrot z takiej inwestycji, który potwierdza najwyższą jakość usług i obsługi – tłumaczy Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak.

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Treści prezentowane na stronie klienta powinny być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google, nawet z wykorzystaniem znakomicie sprawdzających się do tej pory metod. Dawniej liczyła się przede wszystkim ilość linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Warto zwrócić uwagę również na przeszłość domeny, ponieważ to właśnie ona determinuje kolejne kroki podejmowane przez ekspertów pozycjonowania. Wiedzą oni jak ważna jest dotychczasowa historia domeny i jak wykorzystać tę wiedzę. Jeśli w przeszłości na daną domenę nałożono kary za nieetyczne metody pozycjonowania, obecne działania marketingu internetowego będą znacznie utrudnione. To też podnosi cenę za usługi pozycjonowania.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Zmiana metod pozycjonowania

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone. Powodem jest coraz większa liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków. Specjaliści z EACTIVE wiemy jak mają świadomość, że znaczące dla długotrwałych efektów jest stawianie na jakość linków, a nie na ich ilość. Wobec tych modyfikacji ekspertom dłużej zajmie pozycjonowanie określonego serwisu zgodnie z oczekiwaniami. Kluczowe jest więc indywidualne podejście do każdego klienta i potrzeb jego serwisu.

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Pozycjonowanie złożoną serią działań

Dzisiejsze usługi pozycjonowania bazują na analizowaniu słów kluczowych oraz optymalizacji odpowiednio dopasowanej do serwisu klienta. W działaniach specjalistów od pozycjonowania jest widoczny również nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są najeżone słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

REKLAMA

W ostatnich latach wprowadzono wiele zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Niezmienne pozostało to, jak istotny przy pozycjonowaniu jest proces link buildingu. To nic innego jak linkowanie, czyli pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych. Linki naturalne, najbardziej wartościowe, są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów. Linki nienaturalne natomiast manipulują pozycjami w wyszukiwarce. By kolejne kroki pozycjonowania miały odpowiedni rezultat, ważny jest stały monitoring i analizowanie efektów. Czynności te są na stałe wpisane w działania specjalistów od pozycjonowania.

Nie da się już pozycjonować tak jak kiedyś. Jest to nieskuteczne, a działania te nie są długofalowe. Dla firmy, której jedynym kanałem dystrybucji jest Internet, pozycjonowanie spamem nie przyniesie zysków, sprzedaży ani rozwoju. Jedynie z wykorzystaniem nowych, bardziej zaawansowanych metod, strona znajdzie się na stabilnej pozycji. Warto więc zwrócić się do ekspertów, którzy wiedzą jak osiągnąć zadowalające efekty, a zatem zapewnić witrynie stałość w wynikach wyszukiwania.

Cztery kluczowe elementy strategii marketingowej w social media

Źródło: EACTIVE wiemy jak

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA