Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?
REKLAMA
REKLAMA
Wielu ludzi nie wie do końca jak zacząć korzystać z jednego z najpopularniejszych kanałów social media. Cała platforma czasami wydaje się przytłaczająca i spory odsetek użytkowników woli ograniczyć się do obserwacji nowych wpisów, aniżeli do aktywnego tweetowania. Obserwowanie kilku kont należących do znanych pisarzy i celebrytów w zupełności im wystarcza. Może warto jednak zacząć publikować własne treści?
REKLAMA
Dlaczego by nie przyciągnąć grupy oddanych, własnych fanów, którzy na bieżąco będą śledzić co mamy do powiedzenia? Istnieje kilka podstawowych korzyści płynących z aktywności na Twitterze. Oto dlaczego warto dzielić się treściami na tej platformie:
Porozmawiaj o tym na na naszym FORUM!
Zapisz się na nasz Newsletter!
#1: Prosta droga do stania się rozpoznawalnym w danej branży
REKLAMA
Oczywiście, nawet jeśli jesteś cichym obserwatorem nadal możesz znaleźć swoich ulubionych użytkowników na Twitterze, wiele się nauczyć i znaleźć całą masę przydatnych treści. W takim przypadku, nikt jednak nie będzie w stanie nauczyć się czegoś od Ciebie, a tym samym stracisz szanse na zyskanie większego rozgłosu.
Aby stać się szanowanym ekspertem w konkretnym obszarze, należy jak najczęściej brać udział w konwersacjach i nawiązywać kontakt z innymi, znanymi użytkownikami działającymi w danej branży. Podziel się ciekawymi znaleziskami w postaci artykułów, "podawaj dalej" linki które mogą zainteresować innych, dziel się oryginalnymi treściami stworzonymi wyłącznie przez Ciebie (o ile takowe posiadasz). Jeśli możesz, podczas dzielenia się poszczególnymi linkami, dodaj do nich swoją opinię i umieść je w odpowiednim kontekście.
Jednym ze sposobów na dostarczenie wartości dla obserwatorów, jest udostępnianie tylko najlepszych treści znalezionych na blogach branżowych. W tym przypadku, bardzo przydatna okazuje się aplikacja do obsługi kanałów RSS - Feedly. Jeśli dzielisz się wyłącznie treścią najwyższej jakości, szybko zyskasz popularność wśród wielu użytkowników Twittera, którzy nie chcą samodzielnie przekopywać się przez tony informacji i zależy im jedynie na wyselekcjonowanych materiałach.
Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek
#2: Zyskasz możliwość kontaktu z wpływowymi osobistościami
REKLAMA
Działalność na Twitterze może dla Ciebie otworzyć wiele drzwi. Wielu ludzi, których podziwiasz również korzysta z tej platformy. Często dzieli Cię od nich tylko jeden tweet. Oczywiście, odpowiedź ze strony znanych osób nie jest gwarantowana. Wielu wpływowych ludzi na Twitterze jest zbyt zajętych i otrzymuje zbyt dużą liczbę tweetów, aby odpowiedzieć na zapytanie każdego obserwatora.
Jeśli jednak wyślesz wiadomość z przemyślanym komentarzem lub inteligentnym pytaniem, możesz zaangażować ich w konwersację, docierając tym samym do setek innych użytkowników. Z pewnością zwiększysz swoje szanse na sukces jeśli również będziesz posiadać rzeszę lojalnych fanów. Jeśli jednak nie dzielisz się żadnymi treściami i prawie nikt nie obserwuje Twojego konta, może to zniechęcić innych do udzielenia odpowiedzi na Twoje wiadomości. Mało kto będzie chciał poświęcać czas na całkowicie przeciętnego użytkownika Internetu.
Optymalizacja działań w kanałach social media
#3: Umożliwia zdobycie prestiżu oraz renomy
W branżach niezwiązanych z mediami lub nowymi technologiami, pracodawcy najprawdopodobniej nie będą szukali Twojego profilu na Twitterze. Powinniśmy jednak spojrzeć prawdzie w oczy - w Internecie znajduje się cała masa informacji na Twój temat. Jeśli aplikujesz na nowe stanowisko, możesz się spodziewać, że przynajmniej w 90% przypadków potencjalny pracodawca wpisze Twoje nazwisko w wyszukiwarce Google.
Oprócz niefortunnych zdjęć z ostatniej imprezy, może on znaleźć również osobiste konto na Twitterze wypełnione przydatnymi informacjami dotyczącymi branży, w której działasz. Nie chodzi tu wyłącznie o proces poszukiwania nowej pracy.
Facebook w marketingu business-to-business
Pomyśl o wszystkich momentach w których ktoś może wpisać Twoje nazwisko w Google:
- Kiedy pragniesz zostać prezenterem na konferencji branżowej.
- Kiedy pytasz o to czy możesz umieścić gościnny wpis na znanym blogu.
- Kiedy zgadzasz się na udzielenie wywiadu dla publikacji branżowej (lub jeśli dziennikarze szukają osoby z którą warto przeprowadzić wywiad).
Regularnie umieszczaj na koncie nowe treści, tak aby ludzie wiedzieli, że nadal utrzymujesz aktywność w branży i doskonale zdajesz sobie sprawę z najnowszych trendów w niej występujących. Opłaci się to zdecydowanie szybciej, niż mógłbyś się spodziewać.
Siedem mitów dotyczących landing page
#4: Nawiążesz kontakty z ludźmi o podobnych zainteresowaniach
Zapomnij na chwilę o korzyściach związanych z rozwojem kariery. Twitter może się również przydać w życiu osobistym. Dzięki podążaniu za właściwymi hashtagami, możesz znaleźć wielu ludzi o zainteresowaniach podobnych do Twoich. Nie obawiaj się wysyłania osobistych wiadomości na Twitterze. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zyskanie nowych kontaktów. Cały czas pamiętaj o wartości płynącej z publikowania interesujących treści we własnym kanale wiadomości. Tylko w ten sposób inni użytkownicy zrozumieją, że macie podobne zainteresowania. Dziel się treściami dotyczącymi osobistych pasji i hobby i wysyłaj tweety do ludzi, którzy zajmują się podobną tematyką. Kiedy znajdziesz już interesujących ludzi z którymi warto kontynuować konwersację, stwórz listę tematów która pozwoli na zorganizowanie treści przyszłych tweetów (zarówno w sferze profesjonalnej, jak i osobistej).
Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy
Jakie według Ciebie korzyści płyną z publikacji treści na Twitterze? Czy uważasz, że warto poświęcić czas na wykorzystanie tej platformy social media? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.
Źródło: Grupa Tense
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.