REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook w marketingu business-to-business

marketing B2B
marketing B2B

REKLAMA

REKLAMA

Facebook może się okazać świetną platformą komunikacji w zakresie relacji B2B, jeśli tylko zostanie wykorzystany we właściwy sposób. W tym artykule, znajdziesz cztery wskazówki, które sprawią, że działania marketingowe na Facebooku staną się skuteczniejsze – szczególnie, jeśli działasz na rynku typowo biznesowym.

#1: Dokładnie zrozum potrzeby grupy docelowej

Wiedza na temat grupy docelowej oraz tego, jakie potencjalni klienci mają oczekiwania i potrzeby, zawsze jest pierwszym krokiem do sukcesu w mediach społecznościowych. Wiedząc czego chcą konsumenci, możesz łatwo zaspokoić ich pragnienia. I to znacznie szybciej oraz zdecydowanie niższym kosztem.

REKLAMA

Warto również zwrócić uwagę na to, że publiczność na Facebooku może znacznie różnić się od tej na LinkedIn czy GoldenLine. W strategii komunikacji, należy więc uwzględnić różnice w zachowaniach użytkowników poszczególnych portali społecznościowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W jaki sposób dowiedzieć się, kto należy do Twojej grupy docelowej na Facebooku? Na początku wykorzystaj dostępne aktualnie narzędzia analityki internetowej (w szczególności nowe raporty dostępne w Google Analytics) i spójrz na dane, jakie udało się zgromadzić do tej pory. Wykorzystaj też narzędzie Facebook Insights, jak również informacje z firmowej bazy danych, aby uzyskać jeszcze szerszy obraz idealnego klienta, do którego chcesz się zwrócić.

  • Facebook Insights pozwala przeanalizować to, w jaki sposób publiczność wchodzi w interakcje z Twoją stroną. Dzięki temu, możesz namierzyć preferencje fanów, sprawdzić, jak ich dane demograficzne odnoszą się do profilu przeciętnego użytkownika Facebooka. Insights podsunie również kilka przydatnych informacji, dotyczących tego, do jakiej grupy docelowej najłatwiej będzie Ci dotrzeć.
  • Jeśli używasz Google Analytics, warto skorzystać z nowego narzędzia o nazwie „Universal Analytics”, które pozwala na uzyskanie większej ilości informacji, na temat osób odwiedzających Twoją stronę. Dowiedz się, co najbardziej interesuje fanów oraz jaki rodzaj treści może zachęcić ich do podjęcia akcji. Dzięki uzyskanej wiedzy, będziesz w stanie tworzyć lepszy content i przeprowadzać kampanie reklamowe, o znacznie większej skuteczności.

Siedem mitów dotyczących landing page

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oba wspomniane narzędzia są niezwykle przydatne, lecz w rzeczywistości, posiadasz już najlepszy możliwy zbiór informacji, na temat klientów B2B – aktualną bazę klientów zawartą w CRM. Przeanalizuj ją dokładnie i dowiedz się, jakie produkty najczęściej kupują oraz z jakich usług korzystają Twoi najbardziej lojalni odbiorcy. Często w bazie CRM znajdziesz również całą masę innych przydatnych informacji. Wszystko zależy od tego, jak często jest ona aktualizowana oraz od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Kiedy zbierzesz już wystarczającą ilość danych, stwórz obraz idealnego klienta, odpowiadając na następujące pytania:

  • Jakie problemy pragną rozwiązać?
  • Jaki rodzaj treści będzie najbardziej interesujący?
  • Jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają?
  • Jaki rodzaj treści mogę zapewnić, aby zbudować lepsze relacje?

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Opracowanie profilu osobowości idealnego klienta, bardzo pomaga w skoncentrowaniu się na dotarciu wyłącznie do publiczności, o wysokiej wartości z marketingowego punktu widzenia. Pamiętaj – lepiej jest dotrzeć jedynie do osób, które mogą stać się potencjalnymi odbiorcami firmy, niż do kilkukrotnie większej publiczności, która nie jest zainteresowana Twoją ofertą!

#2: Twórz i promuj przemyślane treści

REKLAMA

Zarówno ton wypowiedzi, jak i typ publikowanych treści oraz rodzaj stosowanych na Facebooku reklam, będzie znacznie różnił się od tego, który wykorzystujesz na innych platformach komunikacyjnych. Jak powszechnie wiadomo, Facebok jest wykorzystywany głównie do rozrywki i komunikacji ze znajomymi. Sekret polega więc na zachowaniu balansu, między podejściem biznesowym i mniej formalnym. Treści powinny być przydatne dla użytkowników, jak również wystarczająco zajmujące, aby wzbudzić zainteresowanie i interakcje z ich strony.

Szczególnie ważne jest to, aby na witrynie biznesowej unikać twardych taktyk sprzedażowych. Nie staraj się skonwertować fanów na potencjalnych klientów, ponieważ większość z nich nie jest gotowa do dokonania zakupu. Zamiast tego, stwórz wartościowy mix treści, który stopniowo przybliży obraz marki użytkownikom. Wszystko, co pomoże odbiorcom zabłysnąć wśród ich własnych kręgów społecznych, również może okazać się przydatne. Osoby działające na rynku B2B starają się zbudować odpowiedni wizerunek własnej osoby w Sieci. Pomóż im osiągnąć ten cel.

Kiedy już zrozumiesz, w jaki sposób publiczność B2B reaguje na informacje, umieszczane na Facebooku, będziesz w stanie stworzyć treści, którymi warto się podzielić – publikacje, które będą przydatne również dla przyjaciół i znajomych osób, znajdujących się w Twoich kręgach odbiorców.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?


#3: Publikuj aktualizacje w najlepszym możliwym czasie

REKLAMA

Starając się poprawić skuteczność działań marketingu B2B na Facebooku, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni czas, w którym będą publikowane nowe treści. Być może jest to oczywiste, jednak większość administratorów stron zupełnie ignoruje możliwości dostępne w tym zakresie. Facebook Insights jest w stanie pokazać przedziały czasowe, w których największa część fanów jest akurat online. Jak dobrze wiesz, nowe wpisy mają największą szansę na zdobycie popularności, kiedy zostaną opublikowane właśnie w tym czasie.

Timing to jednak nie wszystko. Jeśli treści nie przyciągną uwagi fanów, nikt ich po prostu nie polubi (niezależnie od czasu publikacji). Upewnij się, że bierzesz to pod uwagę, podczas planowania kolejnych wpisów. Użyj Facebook Insights, aby zmierzyć efektywność wpisu, ze względu na czas publikacji, jej typ (tekst, link lub zdjęcie) oraz zaangażowanie. Jeśli dopiero zaczynasz, sprawdź po prostu, co dawało najlepsze rezultaty w poprzednim miesiącu. Planując przyszłe działania, przenieś dane z Insights do arkusza w Excelu i zacznij analizować trendy, związane z popularnością tematów i zaangażowaniem, aby lepiej zaplanować kolejne publikacje.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

W większości przypadków, strony B2B są w stanie osiągnąć najwyższe zaangażowanie od 12:30 do 14:00 oraz od 16:00 do 18:00. W tym czasie, wielu pracowników ma akurat przerwę na lunch lub przygotowuje się do zakończenia dnia pracy, beztrosko przeglądając najnowsze wpisy na Facebooku. Oczywiście te okresy mogą różnić się, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności (są one jednak dobrym punktem startowym). W dłuższym terminie, informacje uzyskane z Insights nakierują Cię na właściwą ścieżkę.

#4: Wykorzystaj reklamę na Facebooku

Kiedy starasz się zwiększyć liczbę polubień strony, przekierować ruch na własną domenę lub zwiększyć zasięg, kampania reklamowa na Facebooku pomoże w osiągnięciu tego celu. Dzięki tej formie reklamy, wiele podmiotów osiąga aktualnie znakomite efekty, przyciągając jednocześnie określonych odbiorców na stronę i maksymalizując zwrot z inwestycji w kampanię marketingową.

Facebook ułatwia dotarcie do grupy docelowej, oferując rozbudowane narzędzie, pozwalające na segregację użytkowników, pod względem wielu różnorodnych czynników. Możesz namierzyć potencjalnych klientów, stosując szerokie kategorie, ogólne zainteresowania biznesowe, grupy docelowe Twoich konkurentów itd. Dla przykładu, jeśli pragniesz pozyskać klientów ze środowiska B2B, masz możliwość stworzyć kampanię, skierowaną do właścicieli małych biznesów (szeroka kategoria), którzy czytają Forbesa (ogólne zainteresowania biznesowe) oraz są aktualnie fanami strony firmowej Twojej konkurencji (specyficzna cecha).

Możesz dopasować swoje podejście jeszcze lepiej, namierzając osoby pracujące dla specyficznej firmy lub posiadające określone wykształcenie. Skorzystaj z tych możliwości i docieraj do swoich idealnych klientów, przy pomocy płatnych form reklamy na Facebooku.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Podsumowanie

Przeprowadzenie badań i odpowiednie zaplanowanie działań, pozwoli praktycznie każdej firmie B2B, znaleźć lojalną grupę fanów na Facebooku. Oczywiście, zanim zaczniesz pozyskiwać publiczność, musisz wiedzieć, kto dokładnie się na nią składa.

Użyj wszystkich dostępnych danych, które masz pod ręką – Facebook Insights, Google Analytics, bazy danych z CRM i dowiedz się, jaki rodzaj treści najlepiej wypłynie na fanów strony. Dzięki tym informacjom dowiesz się również, w jakich okresach najlepiej publikować nowe wpisy oraz jak przygotować skuteczne kampanie reklamowe.

Autor: Grupa Tense.pl

Co sądzisz na ten temat? Czy masz doświadczenie w marketingu B2B na Facebooku? Czy posiadasz jakieś wskazówki, którymi możesz się podzielić w tym zakresie? Zachęcam do komentowania.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kiedy jest odpowiedni czas na windykację należności? Nie czekaj zbyt długo

Płynność finansowa to podstawa skutecznego zarządzania firmą. Kiedy zatem rozpocząć windykację należności? Okazuje się, że nie można czekać zbyt długo. Co trzeba wziąć pod uwagę? Kiedy powinna zapalić się czerwona lampka? Podpowiadamy.

Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

REKLAMA

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

REKLAMA