REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Linki sponsorowane a pozycjonowanie
Linki sponsorowane a pozycjonowanie

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Linki sponsorowane to forma reklamy skierowana do osób poszukujących informacji związanych z ofertą firmy. Wyświetla się ona nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tej formy promocji z pozycjonowaniem strony www. Jeżeli, np. ze względu na koszty, przedsiębiorca musi wybrać tylko jedną z tych metod, powinien zastanowić się, czy chce uzyskać efekty „od zaraz” czy woli poczekać na nie dłużej. Warto też, aby zaplanował ilość środków, które zamierza przeznaczyć na ten cel.

REKLAMA

Szybka promocja

Kampania przeprowadzona w Google AdWords (linki sponsorowane) jest bardziej skuteczna od pozycjonowania w przypadku prowadzenia szybkich działań w Internecie i uzyskania natychmiastowych efektów. Dlaczego tak się dzieje?

REKLAMA

- W przypadku AdWords promocja firmy rozpoczyna się wraz z dniem uruchomienia kampanii, natomiast pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty w znacznie dłuższej perspektywie czasu – wyjaśnia Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate. - Kampania linków sponsorowanych jest więc korzystniejsza z punktu widzenia przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczął działalność bądź też nie dysponuje dużym budżetem na ten cel.

Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej wystarczy utworzyć konto w specjalnym systemie, tj. Google AdWords. Można zrobić to samodzielnie, jednak warto skorzystać z porady specjalistów, którzy pomogą dobrać określone słowa kluczowe do danej branży, w której funkcjonuje firma.

- Na kampanię linków sponsorowanych powinny zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorstwa usługowe, ponieważ ścisłe doprecyzowanie słów kluczowych w tzw. grupach reklamowych pozwala w ich wypadku na dotarcie do szerokiego grona klientów – dodaje Łukasz Górski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekonomiczne rozwiązanie

Przedsiębiorca, który decyduje się na linki sponsorowane ponosi koszty związane z prowadzeniem kampanii i planowanym budżetem. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest jednak darmowe. Opłata w wysokości kilkunastu bądź kilkudziesięciu groszy pobierana jest dopiero wtedy, gdy Internauta kliknie na daną reklamę. To jednak nie wszystkie z zalet tej formy promocji.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

REKLAMA

Jak wyjaśnia ekspert z firmy Procreate, prowadzenie kampanii AdWords odbywa się w trybie pre-paid. Oznacza to, że określona i zapłacona przez przedsiębiorcę kwota jest bezpośrednio przekazywana do wyszukiwarki Google. Służy ona jako budżet reklamowy, z którego pobierane są opłaty za kliknięcie. - Linki sponsorowane dają również możliwość ustalenia maksymalnej - dziennej lub miesięcznej -  wysokości środków przeznaczonych na kampanie reklamowe. Dzięki temu firma może świadomie  zarządzać swoimi  wydatkami na promocję w sieci – tłumaczy Łukasz Górski.

Planując kampanię w sieci warto jednak pamiętać, że nie istnieje minimalna opłata (cena) za kliknięcie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania należy jednak sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych, która ma wpływ na wysokość tej stawki.

Konkurencyjność nie zależy jednak od liczby wyników wyświetlających się dla określonej frazy w wyszukiwarce. Można ją natomiast sprawdzić np. za pomocą funkcjonalności, które są dostępne w programie Google AdWords (narzędzie propozycji słów kluczowych). Dzięki temu zdecydowanie łatwiej określić budżet kampanii reklamowej i korzystać z jej najważniejszych zalet – szybkości i efektywności.

Można przyjąć, że przeznaczenie około 400 zł na taką kampanię przełoży się średnio na co najmniej 1000 odwiedzin firmowej strony www. Linki sponsorowane są więc ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą promować się w sieci.

Maja Biernacka

PRELITE Public Relations

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA