REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Subskrybuj nas na Youtube
Linki sponsorowane a pozycjonowanie
Linki sponsorowane a pozycjonowanie

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy chcący reklamować swoją firmę w Internecie mogą skorzystać z usługi pozycjonowania stron www lub z kampanii linków sponsorowanych. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy wyborze formy reklamy w sieci.

Linki sponsorowane to forma reklamy skierowana do osób poszukujących informacji związanych z ofertą firmy. Wyświetla się ona nad wynikami wyszukiwania lub obok nich. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie tej formy promocji z pozycjonowaniem strony www. Jeżeli, np. ze względu na koszty, przedsiębiorca musi wybrać tylko jedną z tych metod, powinien zastanowić się, czy chce uzyskać efekty „od zaraz” czy woli poczekać na nie dłużej. Warto też, aby zaplanował ilość środków, które zamierza przeznaczyć na ten cel.

REKLAMA

Szybka promocja

Kampania przeprowadzona w Google AdWords (linki sponsorowane) jest bardziej skuteczna od pozycjonowania w przypadku prowadzenia szybkich działań w Internecie i uzyskania natychmiastowych efektów. Dlaczego tak się dzieje?

REKLAMA

- W przypadku AdWords promocja firmy rozpoczyna się wraz z dniem uruchomienia kampanii, natomiast pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty w znacznie dłuższej perspektywie czasu – wyjaśnia Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate. - Kampania linków sponsorowanych jest więc korzystniejsza z punktu widzenia przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczął działalność bądź też nie dysponuje dużym budżetem na ten cel.

Decydując się na przeprowadzenie kampanii reklamowej wystarczy utworzyć konto w specjalnym systemie, tj. Google AdWords. Można zrobić to samodzielnie, jednak warto skorzystać z porady specjalistów, którzy pomogą dobrać określone słowa kluczowe do danej branży, w której funkcjonuje firma.

- Na kampanię linków sponsorowanych powinny zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorstwa usługowe, ponieważ ścisłe doprecyzowanie słów kluczowych w tzw. grupach reklamowych pozwala w ich wypadku na dotarcie do szerokiego grona klientów – dodaje Łukasz Górski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ekonomiczne rozwiązanie

Przedsiębiorca, który decyduje się na linki sponsorowane ponosi koszty związane z prowadzeniem kampanii i planowanym budżetem. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest jednak darmowe. Opłata w wysokości kilkunastu bądź kilkudziesięciu groszy pobierana jest dopiero wtedy, gdy Internauta kliknie na daną reklamę. To jednak nie wszystkie z zalet tej formy promocji.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

E-commerce: sklep internetowy czy tradycyjny?

REKLAMA

Jak wyjaśnia ekspert z firmy Procreate, prowadzenie kampanii AdWords odbywa się w trybie pre-paid. Oznacza to, że określona i zapłacona przez przedsiębiorcę kwota jest bezpośrednio przekazywana do wyszukiwarki Google. Służy ona jako budżet reklamowy, z którego pobierane są opłaty za kliknięcie. - Linki sponsorowane dają również możliwość ustalenia maksymalnej - dziennej lub miesięcznej -  wysokości środków przeznaczonych na kampanie reklamowe. Dzięki temu firma może świadomie  zarządzać swoimi  wydatkami na promocję w sieci – tłumaczy Łukasz Górski.

Planując kampanię w sieci warto jednak pamiętać, że nie istnieje minimalna opłata (cena) za kliknięcie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania należy jednak sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych, która ma wpływ na wysokość tej stawki.

Konkurencyjność nie zależy jednak od liczby wyników wyświetlających się dla określonej frazy w wyszukiwarce. Można ją natomiast sprawdzić np. za pomocą funkcjonalności, które są dostępne w programie Google AdWords (narzędzie propozycji słów kluczowych). Dzięki temu zdecydowanie łatwiej określić budżet kampanii reklamowej i korzystać z jej najważniejszych zalet – szybkości i efektywności.

Można przyjąć, że przeznaczenie około 400 zł na taką kampanię przełoży się średnio na co najmniej 1000 odwiedzin firmowej strony www. Linki sponsorowane są więc ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą promować się w sieci.

Maja Biernacka

PRELITE Public Relations

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA