REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany
Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

REKLAMA

REKLAMA

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Według wielu wskazówek dla webmasterów, celowe i nieetyczne wpływanie na pozycje stron w wynikach wyszukiwania uznaje się za manipulację. Wśród nich znajduje się m.in. zakaz umieszczania na stronie ukrytych treści czy linków, jak również stosowania innych sztuczek mających na celu poprawienie jej rankingu. Google nie tylko ostrzega przed konsekwencjami takich działań, ale także nakłada kary za niestosowanie się do powszechnie obowiązujących zasad. Choć wiadomo, że pozycjonerzy stron nie mogliby istnieć bez wyszukiwarki Google, to jednak czy Google straciłoby, gdyby pozycjonerów nie było w ogóle?

REKLAMA

Zmiany w Google

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu manipulacja wynikiem w Google była bardzo łatwa, a wysokie wypozycjonowanie strony nie było większym problemem. Wystarczyła dobra optymalizacja, umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w meta tagu keywords oraz kilka dodatkowych standardowych działań, aby strona mogła osiągać przyzwoite miejsce w wyszukiwarkach.

Dodatkowy wpływ na taki stan rzeczy miała nie tylko mała konkurencja, ale także algorytm Google. To jednak przeszłość. Stosowane kiedyś działania jak nadużywane przez pozycjonerów meta keywords, dziś nie mają już wpływu na pozycje w wyszukiwarce. To jednak jedna z wielu zmian, jaka zaszła podczas transformacji wyszukiwarki na przełomie ostatnich lat.

- Aktualnie na pozycję strony wpływa ok. 200 czynników, z których większość jest tajemnicą firmy z Mountain View. Wszystkie wprowadzane na przestrzeni kilku lat zmiany były podyktowane wzrostem liczby stron w Internecie oraz coraz liczniejszymi nadużyciami ze strony branży SEO – mówi Sebastian Kopeć,  specjalista ds. pozycjonowania z firmy Procreate.

Pozycjonerzy posiłkowali się coraz to nowszymi metodami umieszczania swojej witryny na pierwszych miejscach w tzw. SERPach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego też wskazówki jakościowe dla webmasterów określają zestaw zasad, które według Google są dozwolone, a nawet pożądane, aby strona naturalnie, wskutek swojej wysokiej jakości znalazła się wysoko w  pozycjach wyszukiwania.

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

REKLAMA

W zamyśle Google wielokrotne zmiany algorytmu miały na celu przede wszystkim dostarczenie internaucie jak najlepszych wyników. Jednocześnie wprowadzanie ich obniżało skuteczność działań niektórych firm pozycjonujących. Które z nich najdotkliwiej odczuły wprowadzone zmiany?

W pierwszej kolejności Google zajęło się „najcięższymi” nadużyciami stosowanymi przez pozycjonerów typu cloaking (wyświetlanie robotom wyszukiwarek innej treści niż internaucie), ukrywanie treści, czy też montowanie na swojej stronie programów zaliczanych do SWL (systemy wymiany linków).

Jak monitorować skuteczność kampanii linków sponsorowanych

Dla etycznie działających podmiotów, które nie korzystają z tzw. Black Hat Seo zmiany te nie były tak drastyczne i nie powodowały nieodwracalnego zniknięcia w czeluściach sieci stron pozycjonowanych przez agencje SEO. Aktualnie Google radzi sobie z tym bardzo dobrze i potrafi w ciągu kliku godzin zareagować na zmiany na stronie. Ostatnie zmiany w algorytmie, czyli aktualizacje Pandy oraz Pingwin wprowadziły chyba najwięcej zamieszania w historii „małżeństwa” Google z SEO. Jak się jednak okazało, pomimo tych zmian co lepsze agencje SEO są w stanie poradzić sobie z przywróceniem wyniku pozycjonowania stron, które ucierpiały podczas wdrożenia algorytmu, a także z dalszą promocją swoich klientów.

Wujek Google robi porządki

Na początku 2012 roku Google obarczyła karą internetowe porównywarki cen za nadużywanie praktyk wychodzących poza White Hat Seo. Firmy te były więc po części zmuszone wzmocnić swoje budżety AdWords.  Dla Google - której 97% wpływów w 2011 to reklamy AdWords - sytuacja nie jest bez znaczenia. Inną kwestią jest także to, że usunięcie porównywarek cenowych jest dla monopolisty znakomitą okazją do wdrożenia własnej porównywarki cen.

Zmiany tzw. „czyszczenia” SERPów rozpoczęte od porównywarek zostały później powtórzone wobec innych portali i zapewne będą się jeszcze powtarzać. Można przypuszczać, że firma, która spada z wysokich pozycji, będących dla niej głównym źródłem przychodów, większość budżetu przeznaczonego na marketing przeniesie z działań SEO na reklamę AdWords.

- Takie stopniowe zmiany znakomicie stymulują rynek linków sponsorowanych i na pewno też nie zagrażają ogłaszanemu od dłuższego czasu schyłkowi branży SEO. Mamy tu jeszcze wiele do powiedzenia i do zrobienia, choć dla niektórych z nas droga ta może być mniej lub bardziej wyboista – mówi Sebastian Kopeć z Procreate.

Związek pozycjonerów z Google jest burzliwy, lecz nieunikniony. Mimo wielu zmian, które dokonały się w wyszukiwarce na przełomie lat, trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie obu stron bez siebie. Aby skutecznie pozycjonować stronę www w sieci, warto na bieżąco śledzić wszystkie zmiany, które dokonują się w środowisku SEO i elastycznie dopasowywać je do swoich potrzeb.

Sylwia Dziwińska

PRELITE Public Relations

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Umowa z Mercosurem korzystna dla Polski" Jest jeden warunek [WYWIAD]

Jak Polska może stać się liderem wzrostu gospodarczego w Europie? Czy płaca minimalna zabija klasę średnią? Czy umowa z Mercosurem jest zagrożeniem, a może szansą dla Polski? Czy Polska zyska na prezydenturze Trumpa i niestabilnym świecie? Gość Infor.pl - prof. Marcin Piątkowski.

Architekci nowej ery pracy. Zmiana paradygmatu roli działu HR w organizacji

Sztuczna inteligencja wkrótce zmieni to, jak żyjemy, spędzamy wolny czas, a już na pewno to, jak pracujemy. Warto zadać sobie pytanie, kto w erze AI będzie kierował organizacjami i zapewni, że funkcjonowanie pracowników stanie się lepsze niż dotychczas? Odpowiedzią są działy HR. W erze, gdy pracownicy oczekują od firm większego zaangażowania w kwestie społeczne, dział HR powinien wrócić do swoich korzeni i położyć większy nacisk na słowo human, stając się tym samym strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie. Jednak te poczynania należy zacząć od siebie.

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców. Wielkimi krokami nadchodzi Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA), który zacznie obowiązywać już od czerwca 2025 roku. Dyrektywa drastycznie zmieni sposób funkcjonowania produktów w przestrzeni cyfrowej.

ZUS: 1,4 mln przedsiębiorców z ulgami w ramach wakacji składkowych

Ponad 1,6 mln przedsiębiorców złożyło wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacenia składek za wskazany miesiąc. Chodzi o wakacje składkowe. ZUS poinformował, że do tej pory przyznano już 1,4 mln ulg. Informacje o tym widnieją na profilach płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

REKLAMA

Jakie benefity dla pracowników oferują najczęściej małe i średnie firmy?

Ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne i prywatna opieka medyczna to trzy najczęstsze benefity oferowane pracownikom w sektorze MŚP. Choć ponad 90% firm w tej kategorii zapewnia świadczenia pozapłacowe, ich zakres wciąż odbiega od tego, co oferują duże przedsiębiorstwa. Jakie benefity są dostępne dla zatrudnionych w małych i średnich firmach?

Każda podwyżka najniższej krajowej to nowa fala bankructw. Teraz wypadają z rynku te, dla których ciężarem były ubiegłoroczne. Ile upadnie przez wzrost płacy minimalnej 2025 przekonamy się za rok

Przedsiębiorcy uważają, że tak dynamiczne podwyżki płacy minimalnej są na dłuższą metę zabójcze dla gospodarki. Tempa nie wytrzymują mikro i małe firmy, które przez trzy dekady były motorem napędowym polskiej gospodarki. Upadają i lada moment pociągną za sobą te większe i całe branże.

Co przyniesie rok 2025 w branży TSL?

Rok 2025 będzie przełomowy dla sektora transportu, spedycji i logistyki, przynosząc szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych. Nowe regulacje celne, wdrożenie innowacyjnych technologii oraz rosnące wymagania środowiskowe zmuszą firmy do adaptacji, by pozostały konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Szablon raportu ESG z omówieniem. Darmowy przewodnik dla MŚP

Darmowa publikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już gotowa. Można pobrać szablon raportu ESG z omówieniem. Rzecznik MŚP wspiera przedsiębiorców w raportowaniu niefinansowym.

REKLAMA

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany?

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany? Prezes Związku Pracodawców BCC Łukasz Bernatowicz wskazał, kiedy kwestia niedziel handlowych będzie mogła zostać uregulowana na nowo.

Nowość na stronie Rzecznika MŚP. 2 nowe zakładki

Na stronie internetowej Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw pojawiła się nowość - zakładka "Dla przedsiębiorcy" oraz "ESG". Celem zakładek jest dostarczenie mikro, małym i średnim firmom niezbędnych narzędzi oraz wiedzy, które pomogą im efektywniej prowadzić działalność oraz sprostać dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynku.

REKLAMA