REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Subskrybuj nas na Youtube
Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany
Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

REKLAMA

REKLAMA

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Według wielu wskazówek dla webmasterów, celowe i nieetyczne wpływanie na pozycje stron w wynikach wyszukiwania uznaje się za manipulację. Wśród nich znajduje się m.in. zakaz umieszczania na stronie ukrytych treści czy linków, jak również stosowania innych sztuczek mających na celu poprawienie jej rankingu. Google nie tylko ostrzega przed konsekwencjami takich działań, ale także nakłada kary za niestosowanie się do powszechnie obowiązujących zasad. Choć wiadomo, że pozycjonerzy stron nie mogliby istnieć bez wyszukiwarki Google, to jednak czy Google straciłoby, gdyby pozycjonerów nie było w ogóle?

REKLAMA

Zmiany w Google

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu manipulacja wynikiem w Google była bardzo łatwa, a wysokie wypozycjonowanie strony nie było większym problemem. Wystarczyła dobra optymalizacja, umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w meta tagu keywords oraz kilka dodatkowych standardowych działań, aby strona mogła osiągać przyzwoite miejsce w wyszukiwarkach.

Dodatkowy wpływ na taki stan rzeczy miała nie tylko mała konkurencja, ale także algorytm Google. To jednak przeszłość. Stosowane kiedyś działania jak nadużywane przez pozycjonerów meta keywords, dziś nie mają już wpływu na pozycje w wyszukiwarce. To jednak jedna z wielu zmian, jaka zaszła podczas transformacji wyszukiwarki na przełomie ostatnich lat.

- Aktualnie na pozycję strony wpływa ok. 200 czynników, z których większość jest tajemnicą firmy z Mountain View. Wszystkie wprowadzane na przestrzeni kilku lat zmiany były podyktowane wzrostem liczby stron w Internecie oraz coraz liczniejszymi nadużyciami ze strony branży SEO – mówi Sebastian Kopeć,  specjalista ds. pozycjonowania z firmy Procreate.

Pozycjonerzy posiłkowali się coraz to nowszymi metodami umieszczania swojej witryny na pierwszych miejscach w tzw. SERPach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego też wskazówki jakościowe dla webmasterów określają zestaw zasad, które według Google są dozwolone, a nawet pożądane, aby strona naturalnie, wskutek swojej wysokiej jakości znalazła się wysoko w  pozycjach wyszukiwania.

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

REKLAMA

W zamyśle Google wielokrotne zmiany algorytmu miały na celu przede wszystkim dostarczenie internaucie jak najlepszych wyników. Jednocześnie wprowadzanie ich obniżało skuteczność działań niektórych firm pozycjonujących. Które z nich najdotkliwiej odczuły wprowadzone zmiany?

W pierwszej kolejności Google zajęło się „najcięższymi” nadużyciami stosowanymi przez pozycjonerów typu cloaking (wyświetlanie robotom wyszukiwarek innej treści niż internaucie), ukrywanie treści, czy też montowanie na swojej stronie programów zaliczanych do SWL (systemy wymiany linków).

Jak monitorować skuteczność kampanii linków sponsorowanych

Dla etycznie działających podmiotów, które nie korzystają z tzw. Black Hat Seo zmiany te nie były tak drastyczne i nie powodowały nieodwracalnego zniknięcia w czeluściach sieci stron pozycjonowanych przez agencje SEO. Aktualnie Google radzi sobie z tym bardzo dobrze i potrafi w ciągu kliku godzin zareagować na zmiany na stronie. Ostatnie zmiany w algorytmie, czyli aktualizacje Pandy oraz Pingwin wprowadziły chyba najwięcej zamieszania w historii „małżeństwa” Google z SEO. Jak się jednak okazało, pomimo tych zmian co lepsze agencje SEO są w stanie poradzić sobie z przywróceniem wyniku pozycjonowania stron, które ucierpiały podczas wdrożenia algorytmu, a także z dalszą promocją swoich klientów.

Wujek Google robi porządki

Na początku 2012 roku Google obarczyła karą internetowe porównywarki cen za nadużywanie praktyk wychodzących poza White Hat Seo. Firmy te były więc po części zmuszone wzmocnić swoje budżety AdWords.  Dla Google - której 97% wpływów w 2011 to reklamy AdWords - sytuacja nie jest bez znaczenia. Inną kwestią jest także to, że usunięcie porównywarek cenowych jest dla monopolisty znakomitą okazją do wdrożenia własnej porównywarki cen.

Zmiany tzw. „czyszczenia” SERPów rozpoczęte od porównywarek zostały później powtórzone wobec innych portali i zapewne będą się jeszcze powtarzać. Można przypuszczać, że firma, która spada z wysokich pozycji, będących dla niej głównym źródłem przychodów, większość budżetu przeznaczonego na marketing przeniesie z działań SEO na reklamę AdWords.

- Takie stopniowe zmiany znakomicie stymulują rynek linków sponsorowanych i na pewno też nie zagrażają ogłaszanemu od dłuższego czasu schyłkowi branży SEO. Mamy tu jeszcze wiele do powiedzenia i do zrobienia, choć dla niektórych z nas droga ta może być mniej lub bardziej wyboista – mówi Sebastian Kopeć z Procreate.

Związek pozycjonerów z Google jest burzliwy, lecz nieunikniony. Mimo wielu zmian, które dokonały się w wyszukiwarce na przełomie lat, trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie obu stron bez siebie. Aby skutecznie pozycjonować stronę www w sieci, warto na bieżąco śledzić wszystkie zmiany, które dokonują się w środowisku SEO i elastycznie dopasowywać je do swoich potrzeb.

Sylwia Dziwińska

PRELITE Public Relations

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA

Strategia Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029: uwagi Rzecznika MŚP

Rzecznik MŚP ma uwagi do rządowej Strategii Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029. Zwraca uwagę na zasadę proporcjonalności, obligatoryjne oszacowanie kosztów dla gospodarki narodowej, ocenę wpływu na mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a także obowiązek szerokich konsultacji.

Działalność nierejestrowana 2025 - limit. Do jakiej kwoty można prowadzić działalność bez rejestracji? Jak obliczyć przychód w działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to sposób na legalne dorabianie bez obowiązku zakładania firmy. W 2025 roku możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bez wpisu do CEIDG, o ile spełniasz określone warunki. Ile wynosi limit przychodów i co jeszcze trzeba wiedzieć?

REKLAMA