W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?
REKLAMA
REKLAMA
Główną zaletą sklepów internetowych jest oszczędność czasu konsumenta. W związku z tym, musimy o ten aspekt szczególnie zadbać. Pod pojęciem oszczędności czasu kryje się nie tylko fakt, że klient może zakupić towar w sieci o każdej porze dnia i nocy bez wychodzenia z domu. Oszczędność czasu w sklepach internetowych to wbrew pozorom bardzo złożona definicja, której przestrzeganie i realizacja jest receptą na duży sukces. Zacznijmy jednak od początku.
REKLAMA
Po pierwsze, z oszczędnością czasu związana jest dostępność produktów w sklepie on-line. W jaki sposób łączy się to z oszczędnością czasu? Otóż potencjalny klient odwiedzający sklep internetowy z postanowieniem kupienia towaru, nie chce oglądać ofert, które są nieaktualne lub których akurat nie ma na stanie sklepu – to dla klienta strata czasu. Dlatego też, jeśli zależy nam na kliencie, szanujmy jego czas uzupełniając braku w ofercie, lub usuwając nieaktualne pozycje.
Sprawdź też: Zalety Open Source – czy firma na tym skorzysta?
REKLAMA
Jeśli będziemy szanować czas naszych potencjalnych klientów, oni z pewnością do nas wrócą. Czas reakcji na zapytanie jest również niezwykle ważny. Jeśli na pytania naszych potencjalnych klientów będziemy odpowiadać z dużym opóźnieniem, możemy być pewni, że szybko przejdą oni do konkurencji, która będzie potrafiła zadbać o odpowiednio szybką reakcję i profesjonalną obsługę przedsprzedażową.
Dostawa to kolejna niezwykle ważna kwestia, o którą należy zadbać ze szczególną uwagą. Cały proces logistyczny, od złożenia zamówienia aż po dostarczenie przesyłki powinien być niezwykle sprawny i skuteczny. Wszelkie opóźnienia, które powodują wydłużenie czasu realizacji zadłużenia są bardzo niewskazane. Należy również określić realny czas realizacji zamówienia. Wpisanie do regulaminu formułki typu: czas realizacji zamówienia od 2 do 10 dni, z pewnością odstraszy klientów.
Powyższe wskazówki tyczą się przede wszystkim sklepów, które oferują towar popularny, gdzie ceny i oferta powtarzają się w wielu sklepach. Tego typu firmy nie mogą pozwolić sobie na zaniedbania czy ustępstwa, gdyż zniechęcony klient bez mrugnięcia okiem pójdzie do konkurencji. Jeśli więc chcemy wyróżnić się z grona konkurencji, musimy zadbać o każdy szczegół i etap obsługi klienta. Tylko zadbanie o jego czas i zadowolenie zapewni nam sukces i szacunek konsumentów.
Warto zobaczyć: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.