REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Kamil Rogala
Znajomość rynku internetowego to spora część dużego sukcesu.
Znajomość rynku internetowego to spora część dużego sukcesu.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm handlowych, które chcą rozszerzyć swoje wpływy i zamierzają wkroczyć na rynek internetowy popełnia już na starcie mnóstwo błędów. Dla większość przedsiębiorstw najważniejsze wydaje się odpowiednie oprogramowania do sterowania sklepem. Owszem, jest to istotne, ale nie najważniejsze. Odpowiednia technologia to połowa sukcesu. Co stanowi drugą połówkę?

Przede wszystkim odpowiednio dobrana i przemyślana strategia. Nie można rzucać się z motyką na słońce i z marszu wrzucać całą ofertę sklepu do sieci licząc na szybkie zyski i sukcesy. Tradycyjna firma, by mogła skutecznie konkurować na rynku on-line musi spełnić kilka warunków. Przede wszystkim musi skutecznie zintegrować kanały off-line i on-line. Nie chodzi tu tylko o aktualizację oferty, ale o integrację od magazynu, poprzez logistykę, obsługę klienta, aż po konstruowanie oferty i promocję.

REKLAMA

Kolejnym warunkiem jest zadbanie o kwestie prawne. Zgodność z prawem i przepisami musi być na najwyższym poziomie wraz z uwzględnieniem najmniejszych niuansów. Zaniedbanie jakiejkolwiek kwestii zarówno na polu on-line jak i off-line może doprowadzić firmę do upadku. Pamiętajmy że kolejny kanał sprzedaży jakim jest sklep internetowy to również dodatkowa porcja sporych obowiązków, którym możemy w pojedynkę nie podołać.

Zobacz również: Motorola Triumph – ciekawe urządzenie ze średniej półki cenowej

REKLAMA

Znajomość rynku internetowego to spora część dużego sukcesu. Jeśli planujemy ekspansję na rynek internetowy, a do tej pory z Internetu korzystaliśmy raz, dwa razy w miesiącu, lepiej dajmy sobie z tym spokój i zabierzmy się do lektury książek związanych z handlem w sieci. Brzmi drastycznie, ale dzisiejsi internauci i konsumenci sklepów on-line są tak bardzo wybredni, że wszelkie nieprofesjonalne zagrania są traktowane bardzo surowo. Liczenie na naiwność potencjalnych klientów internetowych to szybka droga do porażki.

Otwarcie sklepu internetowego to dopiero początek dalekiej drogi do sukcesu. Sklep niewidoczny nie będzie przynosił zysków, dlatego niezbędna jest odpowiednia promocja, o którą warto zadbać jeszcze przed powstaniem sklepu. Budzenie niecierpliwości przeplatanej z ciekawością to idealny sposób na reklamę nieistniejącego jeszcze sklepu. My, jako przedsiębiorcy, musimy być dla odmiany bardzo cierpliwi i uparci, gdyż promocja w pośpiechu i liczenie na wielkie zyski to kolejny sposób na szybki upadek e-biznesu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto przeczytać: Zalety Open Source – czy firma na tym skorzysta?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA