REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Kamil Rogala
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że reklamy online to obecnie prawdopodobnie najprężniej rozwijający się rynek tego szczebla marketingu. Świadczyć o tym może fakt, że wartość reklamy online w USA wzrosła w 2010 roku o 15 procent w porównaniu do roku 2009. To świetny wynik, a prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Jak może rozwijać się rynek reklam w tym roku?

Światowy oddział IAB opublikował dane dotyczące rynku reklamy online dla Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że reklama w Internecie rośnie w siłę niemal z miesiąca na miesiąc i w Stanach Zjednoczonych jest już warta ponad 26 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć o czwartym kwartale ubiegłego roku, który okazał się rekordowy. Wtedy to reklama online była warta blisko 7,5 miliarda dolarów. Taka wartość przekłada się na przeszło 19-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku 2009.

REKLAMA

Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost. W sumie search ad stanowił 46 procent wartości całego rynku reklamy online. Co ciekawe, reklama w urządzeniach mobilnych również się rozwija. Ta nowatorska forma reklamy w 2010 roku była warta aż 650 milionów dolarów.

Zobacz również: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Obecnie reklama online od pięciu kwartałów odbija się od kryzysowego dna i notuje stałe wzrosty. Eksperci IAB i PwC szacują, że działania reklamowe coraz bardziej będą koncentrować się na Internecie, wypierając tym samym inne media. Być może za jakiś czas reklama w telewizji będzie miała o wiele mniejszą wartość, niż to samo przesłanie w sieci. A jak może wyglądać przyszłość?

Otóż szacuje się, że w 2013 roku na działania w sieci, głównie na reklamy, firmy wydadzą ponad 94 miliardy dolarów. Być może już za dwa lata rynek reklam online wyprzedzi gazety w ogólnym rynku reklam. Jeszcze nieco ponad rok temu wydatki przedsiębiorstw na reklamę w sieci były o połowę niższe, niż w prasie. Ciągle rosnące statystyki mogą zwiastować ekspansję reklam online i wyparcie z rynku lidera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto coraz częściej czytelnicy uciekają od papierowych wydań gazet i przerzucają się na Internet, a w tym również na internetowe wydania prasy. Specjaliści motywują rosnące wydatki także wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych. Materiały reklamowe coraz częściej pojawiają się na przykład na popularnych Youtube czy Facebooku.

Polecamy: Kłopoty z siecią – analizator receptą na problemy?

REKLAMA

Oczywiście na chwilę obecną niedoścignionym medium, jeśli chodzi o wydatki na reklamę, pozostaje telewizja. Czy czeka nas to samo co w przypadku gazet? Nie do końca, gdyż jak pokazują badania, migracja użytkowników do Internetu nie powoduje zmniejszenia grupy telewidzów. Na reklamę w TV wydaje się cały czas coraz więcej. Badacze przewidują, że pod koniec tego roku suma wydatków wyniesie ponad 190 milionów dolarów, a za dwa lata przekroczy 215 milionów.

Można również wspomnieć o tym, że reklamodawcy będą zwiększać wydatki również na radio oraz inne rodzaje promocji. Przykładem mogą być spoty reklamowe przed seansem w kinach lub telewizji. Jak będzie wyglądała przyszłość? Oczywiście najlepiej przekonamy się o tym, czekając te kilka lat, ale patrząc na zmieniające się tendencje możemy oczekiwać ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA