REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że reklamy online to obecnie prawdopodobnie najprężniej rozwijający się rynek tego szczebla marketingu. Świadczyć o tym może fakt, że wartość reklamy online w USA wzrosła w 2010 roku o 15 procent w porównaniu do roku 2009. To świetny wynik, a prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Jak może rozwijać się rynek reklam w tym roku?

Światowy oddział IAB opublikował dane dotyczące rynku reklamy online dla Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że reklama w Internecie rośnie w siłę niemal z miesiąca na miesiąc i w Stanach Zjednoczonych jest już warta ponad 26 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć o czwartym kwartale ubiegłego roku, który okazał się rekordowy. Wtedy to reklama online była warta blisko 7,5 miliarda dolarów. Taka wartość przekłada się na przeszło 19-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku 2009.

REKLAMA

REKLAMA

Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost. W sumie search ad stanowił 46 procent wartości całego rynku reklamy online. Co ciekawe, reklama w urządzeniach mobilnych również się rozwija. Ta nowatorska forma reklamy w 2010 roku była warta aż 650 milionów dolarów.

Zobacz również: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Obecnie reklama online od pięciu kwartałów odbija się od kryzysowego dna i notuje stałe wzrosty. Eksperci IAB i PwC szacują, że działania reklamowe coraz bardziej będą koncentrować się na Internecie, wypierając tym samym inne media. Być może za jakiś czas reklama w telewizji będzie miała o wiele mniejszą wartość, niż to samo przesłanie w sieci. A jak może wyglądać przyszłość?

REKLAMA

Otóż szacuje się, że w 2013 roku na działania w sieci, głównie na reklamy, firmy wydadzą ponad 94 miliardy dolarów. Być może już za dwa lata rynek reklam online wyprzedzi gazety w ogólnym rynku reklam. Jeszcze nieco ponad rok temu wydatki przedsiębiorstw na reklamę w sieci były o połowę niższe, niż w prasie. Ciągle rosnące statystyki mogą zwiastować ekspansję reklam online i wyparcie z rynku lidera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto coraz częściej czytelnicy uciekają od papierowych wydań gazet i przerzucają się na Internet, a w tym również na internetowe wydania prasy. Specjaliści motywują rosnące wydatki także wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych. Materiały reklamowe coraz częściej pojawiają się na przykład na popularnych Youtube czy Facebooku.

Polecamy: Kłopoty z siecią – analizator receptą na problemy?

Oczywiście na chwilę obecną niedoścignionym medium, jeśli chodzi o wydatki na reklamę, pozostaje telewizja. Czy czeka nas to samo co w przypadku gazet? Nie do końca, gdyż jak pokazują badania, migracja użytkowników do Internetu nie powoduje zmniejszenia grupy telewidzów. Na reklamę w TV wydaje się cały czas coraz więcej. Badacze przewidują, że pod koniec tego roku suma wydatków wyniesie ponad 190 milionów dolarów, a za dwa lata przekroczy 215 milionów.

Można również wspomnieć o tym, że reklamodawcy będą zwiększać wydatki również na radio oraz inne rodzaje promocji. Przykładem mogą być spoty reklamowe przed seansem w kinach lub telewizji. Jak będzie wyglądała przyszłość? Oczywiście najlepiej przekonamy się o tym, czekając te kilka lat, ale patrząc na zmieniające się tendencje możemy oczekiwać ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA