REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Kamil Rogala
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że reklamy online to obecnie prawdopodobnie najprężniej rozwijający się rynek tego szczebla marketingu. Świadczyć o tym może fakt, że wartość reklamy online w USA wzrosła w 2010 roku o 15 procent w porównaniu do roku 2009. To świetny wynik, a prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Jak może rozwijać się rynek reklam w tym roku?

Światowy oddział IAB opublikował dane dotyczące rynku reklamy online dla Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że reklama w Internecie rośnie w siłę niemal z miesiąca na miesiąc i w Stanach Zjednoczonych jest już warta ponad 26 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć o czwartym kwartale ubiegłego roku, który okazał się rekordowy. Wtedy to reklama online była warta blisko 7,5 miliarda dolarów. Taka wartość przekłada się na przeszło 19-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku 2009.

REKLAMA

REKLAMA

Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost. W sumie search ad stanowił 46 procent wartości całego rynku reklamy online. Co ciekawe, reklama w urządzeniach mobilnych również się rozwija. Ta nowatorska forma reklamy w 2010 roku była warta aż 650 milionów dolarów.

Zobacz również: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

Obecnie reklama online od pięciu kwartałów odbija się od kryzysowego dna i notuje stałe wzrosty. Eksperci IAB i PwC szacują, że działania reklamowe coraz bardziej będą koncentrować się na Internecie, wypierając tym samym inne media. Być może za jakiś czas reklama w telewizji będzie miała o wiele mniejszą wartość, niż to samo przesłanie w sieci. A jak może wyglądać przyszłość?

REKLAMA

Otóż szacuje się, że w 2013 roku na działania w sieci, głównie na reklamy, firmy wydadzą ponad 94 miliardy dolarów. Być może już za dwa lata rynek reklam online wyprzedzi gazety w ogólnym rynku reklam. Jeszcze nieco ponad rok temu wydatki przedsiębiorstw na reklamę w sieci były o połowę niższe, niż w prasie. Ciągle rosnące statystyki mogą zwiastować ekspansję reklam online i wyparcie z rynku lidera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto coraz częściej czytelnicy uciekają od papierowych wydań gazet i przerzucają się na Internet, a w tym również na internetowe wydania prasy. Specjaliści motywują rosnące wydatki także wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych. Materiały reklamowe coraz częściej pojawiają się na przykład na popularnych Youtube czy Facebooku.

Polecamy: Kłopoty z siecią – analizator receptą na problemy?

Oczywiście na chwilę obecną niedoścignionym medium, jeśli chodzi o wydatki na reklamę, pozostaje telewizja. Czy czeka nas to samo co w przypadku gazet? Nie do końca, gdyż jak pokazują badania, migracja użytkowników do Internetu nie powoduje zmniejszenia grupy telewidzów. Na reklamę w TV wydaje się cały czas coraz więcej. Badacze przewidują, że pod koniec tego roku suma wydatków wyniesie ponad 190 milionów dolarów, a za dwa lata przekroczy 215 milionów.

Można również wspomnieć o tym, że reklamodawcy będą zwiększać wydatki również na radio oraz inne rodzaje promocji. Przykładem mogą być spoty reklamowe przed seansem w kinach lub telewizji. Jak będzie wyglądała przyszłość? Oczywiście najlepiej przekonamy się o tym, czekając te kilka lat, ale patrząc na zmieniające się tendencje możemy oczekiwać ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

REKLAMA

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA