REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.
Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost.

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dziś wiadomo, że reklamy online to obecnie prawdopodobnie najprężniej rozwijający się rynek tego szczebla marketingu. Świadczyć o tym może fakt, że wartość reklamy online w USA wzrosła w 2010 roku o 15 procent w porównaniu do roku 2009. To świetny wynik, a prognozy są jeszcze bardziej optymistyczne. Jak może rozwijać się rynek reklam w tym roku?

Światowy oddział IAB opublikował dane dotyczące rynku reklamy online dla Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, że reklama w Internecie rośnie w siłę niemal z miesiąca na miesiąc i w Stanach Zjednoczonych jest już warta ponad 26 miliardów dolarów. Warto również wspomnieć o czwartym kwartale ubiegłego roku, który okazał się rekordowy. Wtedy to reklama online była warta blisko 7,5 miliarda dolarów. Taka wartość przekłada się na przeszło 19-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku 2009.

REKLAMA

Według badań największym powodzeniem w USA cieszy się reklama w wyszukiwarkach, która zanotowała 12-procentowy wzrost. W sumie search ad stanowił 46 procent wartości całego rynku reklamy online. Co ciekawe, reklama w urządzeniach mobilnych również się rozwija. Ta nowatorska forma reklamy w 2010 roku była warta aż 650 milionów dolarów.

Zobacz również: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Obecnie reklama online od pięciu kwartałów odbija się od kryzysowego dna i notuje stałe wzrosty. Eksperci IAB i PwC szacują, że działania reklamowe coraz bardziej będą koncentrować się na Internecie, wypierając tym samym inne media. Być może za jakiś czas reklama w telewizji będzie miała o wiele mniejszą wartość, niż to samo przesłanie w sieci. A jak może wyglądać przyszłość?

Otóż szacuje się, że w 2013 roku na działania w sieci, głównie na reklamy, firmy wydadzą ponad 94 miliardy dolarów. Być może już za dwa lata rynek reklam online wyprzedzi gazety w ogólnym rynku reklam. Jeszcze nieco ponad rok temu wydatki przedsiębiorstw na reklamę w sieci były o połowę niższe, niż w prasie. Ciągle rosnące statystyki mogą zwiastować ekspansję reklam online i wyparcie z rynku lidera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto coraz częściej czytelnicy uciekają od papierowych wydań gazet i przerzucają się na Internet, a w tym również na internetowe wydania prasy. Specjaliści motywują rosnące wydatki także wzrostem znaczenia serwisów społecznościowych. Materiały reklamowe coraz częściej pojawiają się na przykład na popularnych Youtube czy Facebooku.

Polecamy: Kłopoty z siecią – analizator receptą na problemy?

REKLAMA

Oczywiście na chwilę obecną niedoścignionym medium, jeśli chodzi o wydatki na reklamę, pozostaje telewizja. Czy czeka nas to samo co w przypadku gazet? Nie do końca, gdyż jak pokazują badania, migracja użytkowników do Internetu nie powoduje zmniejszenia grupy telewidzów. Na reklamę w TV wydaje się cały czas coraz więcej. Badacze przewidują, że pod koniec tego roku suma wydatków wyniesie ponad 190 milionów dolarów, a za dwa lata przekroczy 215 milionów.

Można również wspomnieć o tym, że reklamodawcy będą zwiększać wydatki również na radio oraz inne rodzaje promocji. Przykładem mogą być spoty reklamowe przed seansem w kinach lub telewizji. Jak będzie wyglądała przyszłość? Oczywiście najlepiej przekonamy się o tym, czekając te kilka lat, ale patrząc na zmieniające się tendencje możemy oczekiwać ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA