REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

depozycjonowanie
depozycjonowanie

REKLAMA

REKLAMA

Raz opublikowane w Internecie wiadomości trudno usunąć. Krytyczne informacje o markach szybko się rozprzestrzeniają, całkowite ich usunięcie na drodze prawnej jest bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Szybkim i skutecznym sposobem na usunięcie informacji ukazujących markę w złym świetle jest wyeliminowanie ich z czołowych miejsc w rankingu wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to taki internetowy korektor, przy pomocy którego firmy oczyszczają swój wizerunek w sieci.

Wizerunek marki w Internecie

Dużą wagę do swojego wizerunku w sieci przywiązują firmy, dla których Internet jest nie tylko głównym kanałem sprzedaży, ale także miejscem, gdzie skupia się ich grupa docelowa. Najczęściej marki w kreowaniu wizerunku wykorzystują serwisy społecznościowe i wyszukiwarki. Na swoich profilach prezentują nie tylko wszelkie nowości, ale także snują historie związane z marką. Jednocześnie muszą się zmagać z krytycznymi opiniami wyrażanymi przez klientów na swoich lub specjalnie powołanych do życia w tym celu profilach. Sposób rozwiązywania tych konfliktów ma znaczący wpływ na wizerunek firmy (vide przypadek platformy cyfrowej telewizji NC+).

REKLAMA

Wyszukiwarka – miejsce kreowania wizerunku

Wysokie pozycje na frazy związane z profilem działalności przedsiębiorstwa świadczą o jej sile, uznaniu przez klientów. To także prestiż dla marki. Jednak tak, jak w przypadków portali typu Facebook czy Google Plus, w wyszukiwarkach także czekają pewne zagrożenia. Bardzo często na frazy związane z marką, na pierwszych stronach wyników pojawiają się krytyczne informacje z przeszłości - nierzadko są to notatki z wydarzeń, z którymi firma już się uporała i chciałaby o nich szybko zapomnieć. Krytycznych informacji nie brakuje, szczególnie, że sieć stwarza szerokie możliwości do anonimowej krytyki.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

W wielu przypadkach wyeliminowanie tych informacji z wyników wyszukiwania jest niemożliwe. W przypadku większości stron, na których są opublikowane te informacje, niezwykle problematyczne jest ustalenie już same ustalenie właścicieli. Jeśli nawet już taki administrator się znajdzie, to często wszelkie monity związane z usunięciem tych informacji zostają ignorowane. Jednak, jak pokazują niektóre przypadki, nie zawsze usunięcie treści jest niemożliwe. Przykładem jest przypadek Maxa Mosleya, który pozwał Google o zaprzestanie wyświetlania jego prywatnych zdjęć z orgii w wyszukiwarce obrazów na frazy z nim związane. Wyrok jest pewnego rodzaju przełomem, ponieważ sąd w Hamburgu orzekł, że osoba, której dobra osobiste są naruszane przez materiały tekstowe, zdjęcia i filmy dostępne w zasobach WWW, może oczekiwać od właścicieli internetowych wyszukiwarek zablokowania do nich dostępu. Eksperci wskazują, że wyrok ten powinien zmusić właścicieli wyszukiwarek do wypracowania jakiejś procedury usuwania tych informacji. Wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że przeprowadzenie takiego procesu do łatwych nie będzie należało. Wskazuje na to także samo Google, które przyznaje, że nawet po zablokowaniu jednej strony z obraźliwymi treściami, co chwilę pojawiają się jej duplikaty. To praktycznie wyścig nie do wygrania, choć z pewnością wyposażeni w najlepszych adwokatów, mogą do niego z powodzeniem stawać. Na taki sposób walki mogą pozwolić tylko największe marki. Jednak nie bez przyczyny mówi się w końcu, że „w internecie nigdy nic nie ginie” ...

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Depozycjonowanie – internetowa gumka myszka

Mniej majętnym podmiotom pozostaje inny sposób na pozbycie się krytycznych i oczerniających markę informacji z wyników wyszukiwania, a właściwie z czołowych miejsc w tych wynikach. Ten sposób to depozycjonowanie, czyli przesunięcie „niewygodnych” stron z czołowych miejsc rankingu wyszukiwania na dalsze pozycje, które nie będą widoczne dla potencjalnych klientów. Większość internautów nie zagląda dalej niż 2-3 strona wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to w praktyce usługa odwrotna do pozycjonowania. Jeśli celem pozycjonowania stron jest wypromowanie strony, tak, aby na konkretne frazy pojawiała się w czołówce wyników, tak depozycjonowanie polega na tym, aby „niechciana” strona na pewne frazy pojawiała się jak najniżej w wynikach wyszukiwania. W większości przypadków to bardzo skuteczny sposób. Na dodatek o wiele tańszy i szybszy niż proces sądowy. Jednakże w odróżnieniu od wyroku sądowego, nakazującego usunięcie tych stron na zawsze z zasobów sieci, przy pomocy depozycjonowania strony zostają tylko usunięte z pola widzenia klienta. Pakiet działań wchodzących w skład depozycjonowania nie różni się zbytnio od narzędzi specjalistów SEO. Nadrzędna idea polega na tym, aby tak wypromować inne strony w wynikach wyszukiwania (zawierające np. pozytywne lub neutralne informacje o danej firmie), aby przesunąć „niewygodne” witryny niżej.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Podsumowanie

Depozycjonowanie to usługa, której efektów, tak naprawdę nie widać. Większość światowych marek korzysta z tej formy oczyszczania wizerunku. Kwestią sporną pozostaje jednak zgodność depozycjonowania z etyką. Jednakże, jeśli depozycjonowanie de facto dotyczy informacji nieprawdziwych, to można uznać moralną słuszność takiej drogi.

Zobacz: http://www.grupa-tense.pl/

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

REKLAMA

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

REKLAMA