REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Subskrybuj nas na Youtube
depozycjonowanie
depozycjonowanie

REKLAMA

REKLAMA

Raz opublikowane w Internecie wiadomości trudno usunąć. Krytyczne informacje o markach szybko się rozprzestrzeniają, całkowite ich usunięcie na drodze prawnej jest bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Szybkim i skutecznym sposobem na usunięcie informacji ukazujących markę w złym świetle jest wyeliminowanie ich z czołowych miejsc w rankingu wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to taki internetowy korektor, przy pomocy którego firmy oczyszczają swój wizerunek w sieci.

Wizerunek marki w Internecie

Dużą wagę do swojego wizerunku w sieci przywiązują firmy, dla których Internet jest nie tylko głównym kanałem sprzedaży, ale także miejscem, gdzie skupia się ich grupa docelowa. Najczęściej marki w kreowaniu wizerunku wykorzystują serwisy społecznościowe i wyszukiwarki. Na swoich profilach prezentują nie tylko wszelkie nowości, ale także snują historie związane z marką. Jednocześnie muszą się zmagać z krytycznymi opiniami wyrażanymi przez klientów na swoich lub specjalnie powołanych do życia w tym celu profilach. Sposób rozwiązywania tych konfliktów ma znaczący wpływ na wizerunek firmy (vide przypadek platformy cyfrowej telewizji NC+).

REKLAMA

REKLAMA

Wyszukiwarka – miejsce kreowania wizerunku

Wysokie pozycje na frazy związane z profilem działalności przedsiębiorstwa świadczą o jej sile, uznaniu przez klientów. To także prestiż dla marki. Jednak tak, jak w przypadków portali typu Facebook czy Google Plus, w wyszukiwarkach także czekają pewne zagrożenia. Bardzo często na frazy związane z marką, na pierwszych stronach wyników pojawiają się krytyczne informacje z przeszłości - nierzadko są to notatki z wydarzeń, z którymi firma już się uporała i chciałaby o nich szybko zapomnieć. Krytycznych informacji nie brakuje, szczególnie, że sieć stwarza szerokie możliwości do anonimowej krytyki.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

W wielu przypadkach wyeliminowanie tych informacji z wyników wyszukiwania jest niemożliwe. W przypadku większości stron, na których są opublikowane te informacje, niezwykle problematyczne jest ustalenie już same ustalenie właścicieli. Jeśli nawet już taki administrator się znajdzie, to często wszelkie monity związane z usunięciem tych informacji zostają ignorowane. Jednak, jak pokazują niektóre przypadki, nie zawsze usunięcie treści jest niemożliwe. Przykładem jest przypadek Maxa Mosleya, który pozwał Google o zaprzestanie wyświetlania jego prywatnych zdjęć z orgii w wyszukiwarce obrazów na frazy z nim związane. Wyrok jest pewnego rodzaju przełomem, ponieważ sąd w Hamburgu orzekł, że osoba, której dobra osobiste są naruszane przez materiały tekstowe, zdjęcia i filmy dostępne w zasobach WWW, może oczekiwać od właścicieli internetowych wyszukiwarek zablokowania do nich dostępu. Eksperci wskazują, że wyrok ten powinien zmusić właścicieli wyszukiwarek do wypracowania jakiejś procedury usuwania tych informacji. Wszyscy zdają sobie jednak sprawę z tego, że przeprowadzenie takiego procesu do łatwych nie będzie należało. Wskazuje na to także samo Google, które przyznaje, że nawet po zablokowaniu jednej strony z obraźliwymi treściami, co chwilę pojawiają się jej duplikaty. To praktycznie wyścig nie do wygrania, choć z pewnością wyposażeni w najlepszych adwokatów, mogą do niego z powodzeniem stawać. Na taki sposób walki mogą pozwolić tylko największe marki. Jednak nie bez przyczyny mówi się w końcu, że „w internecie nigdy nic nie ginie” ...

REKLAMA

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Depozycjonowanie – internetowa gumka myszka

Mniej majętnym podmiotom pozostaje inny sposób na pozbycie się krytycznych i oczerniających markę informacji z wyników wyszukiwania, a właściwie z czołowych miejsc w tych wynikach. Ten sposób to depozycjonowanie, czyli przesunięcie „niewygodnych” stron z czołowych miejsc rankingu wyszukiwania na dalsze pozycje, które nie będą widoczne dla potencjalnych klientów. Większość internautów nie zagląda dalej niż 2-3 strona wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to w praktyce usługa odwrotna do pozycjonowania. Jeśli celem pozycjonowania stron jest wypromowanie strony, tak, aby na konkretne frazy pojawiała się w czołówce wyników, tak depozycjonowanie polega na tym, aby „niechciana” strona na pewne frazy pojawiała się jak najniżej w wynikach wyszukiwania. W większości przypadków to bardzo skuteczny sposób. Na dodatek o wiele tańszy i szybszy niż proces sądowy. Jednakże w odróżnieniu od wyroku sądowego, nakazującego usunięcie tych stron na zawsze z zasobów sieci, przy pomocy depozycjonowania strony zostają tylko usunięte z pola widzenia klienta. Pakiet działań wchodzących w skład depozycjonowania nie różni się zbytnio od narzędzi specjalistów SEO. Nadrzędna idea polega na tym, aby tak wypromować inne strony w wynikach wyszukiwania (zawierające np. pozytywne lub neutralne informacje o danej firmie), aby przesunąć „niewygodne” witryny niżej.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Podsumowanie

Depozycjonowanie to usługa, której efektów, tak naprawdę nie widać. Większość światowych marek korzysta z tej formy oczyszczania wizerunku. Kwestią sporną pozostaje jednak zgodność depozycjonowania z etyką. Jednakże, jeśli depozycjonowanie de facto dotyczy informacji nieprawdziwych, to można uznać moralną słuszność takiej drogi.

Zobacz: http://www.grupa-tense.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA