REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Wizerunek firmy w Internecie
Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Wizerunek firmy w Internecie

Osoby, które planują założyć firmę, bez względu na branżę w jakiej będą działać, do podstawowych czynności zaliczają pojawienie się ze swoją ofertą w Internecie. Tak postępuje większość, bo zdają sobie sprawę, że to medium jest już narzędziem marketingowym, reklamowym, po prostu biznesowym, mającym zastosowanie w życiu codziennym. Jest pomostem oraz najszybszym sposobem na dotarcie do klienta. Internet wypiera nawet tradycyjną pocztę czy telewizję, tak więc nie byłoby dobrym rozwiązaniem, pominięcie go przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Dlatego też firmy budują swoje strony jako wizytówki w sieci.

REKLAMA

REKLAMA

Aby strona firmowa spełniła nasze oczekiwania, powinniśmy najpierw odpowiednio ułożyć treści, które muszą czytelnika zainteresować. To, w jaki sposób opiszemy nasze usługi czy produkty, wpłynie na późniejszą decyzję o ich zakupieniu. W przypadku innych serwisów internetowych, musimy napisać takie teksty, żeby czytelnik powrócił na nasz portal. Wiadomo również, że mają one być unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się nigdzie indziej i przedstawiają cenne informacje.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Te wytyczne to już silny atut strony.

Kolejnym krokiem jest zadbanie o widoczność treści w wyszukiwarkach. Materiały znajdujące się na stronie www, powinny być opatrzone meta tagami. W tekście można wykorzystać różnego rodzaju wyróżnienia fraz i wyrazów, które mają największe znaczenie. Te elementy będą mówiły o profilu wiadomości i roboty wyszukiwarek dostarczą informację o tych wyróżnieniach do centrum np. Google. W efekcie algorytm wyszukiwarki rozpozna wartość tekstu i jej przekaz oraz kategorię a następnie wg. tego ustawi w odpowiednich miejscach w sieci, pod odpowiednimi hasłami.

REKLAMA

To niektóre przykłady optymalizacji stron. Optymalizacja ma na celu przedstawienie treści znajdującej się na witrynie w sposób najbardziej czytelny dla wyszukiwarek i jednocześnie dla użytkowników. Bo odpowiednie rozmieszczenie treści w indeksie ogólnym Internetu, dobranie wg. branż, ułatwia znalezienie informacji na dany temat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto rezultaty optymalizacji:

Google na ten temat powie nam wiele. A kieruję się przykładem tej wyszukiwarki ponieważ jest ona najpopularniejsza w Polsce. Zatem zanim zaczniemy budować strukturę witryny internetowej, warto zapoznać się z wytycznymi Google. Właściwie tych kilka punktów jakie zostały tam przedstawione, „krążą” wokół jednego – dobrego wizerunku. Internet jest dla ludzi a nie dla robotów, które zbierają informacje i przekazują do indeksu wyszukiwarek. Dlatego też trwa walka ze spamem, nieuczciwą reklamą, manipulacją treściami na stronie. Zresztą ten wizerunek Internetu, bo tak można nazwać wyniki wyszukiwania, to również nasz wizerunek. Łamiąc podstawowe zasady dla webmasterów, stwarzamy profil swojej firmy jako tej, która stosuje nieuczciwą walkę o pozycję w Internecie. Nawet jeśli uda się poprzez tzw. spam osiągnąć wysokie pozycje, to możemy być pewni, że nawet jeśli algorytm nie wykrył nieuczciwych zagrań webmastera, to zrobi to ktoś z pracowników Google. Efektem jest oczywiście drastyczny spadek danego portalu w „notowaniach” lub nawet jego wyindeksowanie. Później trudno jest naprawić swój błąd i jest to kosztowne.

Czynności optymalizacyjne mają kluczowy wpływ na widoczność strony dla innych oraz są ściśle powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach czyli pozycjonowaniem. Zajmują określony czas lecz efekty są nieocenione. Liczy się tutaj profil strony i ukierunkowanie elementów treści. Musimy mieć jasny obraz tego, co chcemy aby klienci czy czytelnicy znaleźli w ofercie i mogli ją szybko odnaleźć w wyszukiwarkach.

Jednocześnie musimy wiedzieć, że tzw. pozycjonowanie to już element, który przez Google jest wręcz „tępiony”. Znów trzeba przytoczyć wskazówki dla webmasterów Google. Twórcy tej wyszukiwarki jasno podkreślają znaczenie linków dla promowanej strony. Tak więc „pozycjonerzy” (słowo nie występuje w języku polskim) robią często tak, że sami umieszczają całe setki linków na innych stronach. To oczywiście spam. Linki nie są naturalne. Tym samym nasza firma traci na swoim wizerunku.

Najczęstsze mity SEO

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Uczciwa konkurencja

Zasady uczciwej konkurencji to przede wszystkim uczciwość w biznesie. Regulują je odpowiednie normy prawne. Pozycjonowanie jest na granicy tych zasad i bardzo często je łamie. Wszystko zależy od tego czy stosujemy „zakazane” metody, które w świecie SEO (Search Engine Optymalizatin) są określane jako Black Hat SEO.

Jest nawet przykład w Polsce. Nie mogą się pozycjonować notariusze. Uchwałę zabraniającą takich czynności  w dniu 5 lipca 2013, wprowadziła Krajowa Rada Notarialna. Czy w tym przypadku kariera notariusza w Internecie się kończy?

A oto dwa punkty, które w pełni odzwierciedlają całość materiału jaki wyżej przedstawiono i mówią wyraźnie o zakazie dla notariuszy:

§4

Każdy notariusz zobowiązany do należytego dbania o wizerunek swój, swojej kancelarii oraz samorządu notarialnego w internecie. W szczególności  zobowiązany jest zapewnić prawdziwość informacji o sobie i swojej kancelarii zarówno w swojej witrynie www, jak i na publicznych stronach www.

§5

Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej notariusza lub jego kancelarii z zastosowaniem linków ze stron zewnętrznych. Zewnętrzne strony www powinny wskazywać na publiczną wyszukiwarkę notariuszy dostępną w witrynie internetowej KRN lub właściwej izby notarialnej. Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako istotne naruszenie §4.
W uchwale czytamy również o tym co na stronie notariusza może się znajdować ale te dwa punkty uchwały jasno podkreślają czym jest uczciwa konkurencja w Internecie. Można je zastosować niemal do każdej branż, a mianowicie - „należytego dbania o wizerunek swój…w internecie” i „Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej”. Tego powiązania nie trzeba dłużej opisywać.

A Google?

Nie mamy na to żadnego wpływu. W każdej chwili nasza strona może przestać być widoczna w tej wyszukiwarce. Co nie oznacza, że nie jest widoczna na innych. Google kieruje się zasadą, którą można określić – „chcemy by czytelnik znalazł u nas to, czego szuka w jak najlepszej formie, dlatego jeśli uznamy, że dana strona nie przedstawia wartości na odpowiednim poziomie, to nie będziemy jej pokazywać w naszych zbiorach” oraz „jeśli zauważymy próby monopolizmu, do którego można zaliczyć zajęcie wszystkich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i jest to osiągnięte przez spam, nieuczciwą konkurencję, wyindeksujemy stronę”. Takie działania są korzystne dla konsumentów ponieważ dzięki nim mają wybór wielu firm, znajdują to czego chcą, a nie śmietnik z wyrazami. Dzięki temu mają możliwość dokonania właściwej analizy ofert i wybrania najbardziej odpowiedniej dla siebie.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autor: Emil Kowalski

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA