REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizerunek firmy w Internecie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Emil Kowalski
www.asib.pl
Wizerunek firmy w Internecie
Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

Osoby, które planują założyć firmę, bez względu na branżę w jakiej będą działać, do podstawowych czynności zaliczają pojawienie się ze swoją ofertą w Internecie. Tak postępuje większość, bo zdają sobie sprawę, że to medium jest już narzędziem marketingowym, reklamowym, po prostu biznesowym, mającym zastosowanie w życiu codziennym. Jest pomostem oraz najszybszym sposobem na dotarcie do klienta. Internet wypiera nawet tradycyjną pocztę czy telewizję, tak więc nie byłoby dobrym rozwiązaniem, pominięcie go przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Dlatego też firmy budują swoje strony jako wizytówki w sieci.

REKLAMA

Aby strona firmowa spełniła nasze oczekiwania, powinniśmy najpierw odpowiednio ułożyć treści, które muszą czytelnika zainteresować. To, w jaki sposób opiszemy nasze usługi czy produkty, wpłynie na późniejszą decyzję o ich zakupieniu. W przypadku innych serwisów internetowych, musimy napisać takie teksty, żeby czytelnik powrócił na nasz portal. Wiadomo również, że mają one być unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się nigdzie indziej i przedstawiają cenne informacje.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Te wytyczne to już silny atut strony.

REKLAMA

Kolejnym krokiem jest zadbanie o widoczność treści w wyszukiwarkach. Materiały znajdujące się na stronie www, powinny być opatrzone meta tagami. W tekście można wykorzystać różnego rodzaju wyróżnienia fraz i wyrazów, które mają największe znaczenie. Te elementy będą mówiły o profilu wiadomości i roboty wyszukiwarek dostarczą informację o tych wyróżnieniach do centrum np. Google. W efekcie algorytm wyszukiwarki rozpozna wartość tekstu i jej przekaz oraz kategorię a następnie wg. tego ustawi w odpowiednich miejscach w sieci, pod odpowiednimi hasłami.

To niektóre przykłady optymalizacji stron. Optymalizacja ma na celu przedstawienie treści znajdującej się na witrynie w sposób najbardziej czytelny dla wyszukiwarek i jednocześnie dla użytkowników. Bo odpowiednie rozmieszczenie treści w indeksie ogólnym Internetu, dobranie wg. branż, ułatwia znalezienie informacji na dany temat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto rezultaty optymalizacji:

Google na ten temat powie nam wiele. A kieruję się przykładem tej wyszukiwarki ponieważ jest ona najpopularniejsza w Polsce. Zatem zanim zaczniemy budować strukturę witryny internetowej, warto zapoznać się z wytycznymi Google. Właściwie tych kilka punktów jakie zostały tam przedstawione, „krążą” wokół jednego – dobrego wizerunku. Internet jest dla ludzi a nie dla robotów, które zbierają informacje i przekazują do indeksu wyszukiwarek. Dlatego też trwa walka ze spamem, nieuczciwą reklamą, manipulacją treściami na stronie. Zresztą ten wizerunek Internetu, bo tak można nazwać wyniki wyszukiwania, to również nasz wizerunek. Łamiąc podstawowe zasady dla webmasterów, stwarzamy profil swojej firmy jako tej, która stosuje nieuczciwą walkę o pozycję w Internecie. Nawet jeśli uda się poprzez tzw. spam osiągnąć wysokie pozycje, to możemy być pewni, że nawet jeśli algorytm nie wykrył nieuczciwych zagrań webmastera, to zrobi to ktoś z pracowników Google. Efektem jest oczywiście drastyczny spadek danego portalu w „notowaniach” lub nawet jego wyindeksowanie. Później trudno jest naprawić swój błąd i jest to kosztowne.

Czynności optymalizacyjne mają kluczowy wpływ na widoczność strony dla innych oraz są ściśle powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach czyli pozycjonowaniem. Zajmują określony czas lecz efekty są nieocenione. Liczy się tutaj profil strony i ukierunkowanie elementów treści. Musimy mieć jasny obraz tego, co chcemy aby klienci czy czytelnicy znaleźli w ofercie i mogli ją szybko odnaleźć w wyszukiwarkach.

Jednocześnie musimy wiedzieć, że tzw. pozycjonowanie to już element, który przez Google jest wręcz „tępiony”. Znów trzeba przytoczyć wskazówki dla webmasterów Google. Twórcy tej wyszukiwarki jasno podkreślają znaczenie linków dla promowanej strony. Tak więc „pozycjonerzy” (słowo nie występuje w języku polskim) robią często tak, że sami umieszczają całe setki linków na innych stronach. To oczywiście spam. Linki nie są naturalne. Tym samym nasza firma traci na swoim wizerunku.

Najczęstsze mity SEO

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Uczciwa konkurencja

Zasady uczciwej konkurencji to przede wszystkim uczciwość w biznesie. Regulują je odpowiednie normy prawne. Pozycjonowanie jest na granicy tych zasad i bardzo często je łamie. Wszystko zależy od tego czy stosujemy „zakazane” metody, które w świecie SEO (Search Engine Optymalizatin) są określane jako Black Hat SEO.

Jest nawet przykład w Polsce. Nie mogą się pozycjonować notariusze. Uchwałę zabraniającą takich czynności  w dniu 5 lipca 2013, wprowadziła Krajowa Rada Notarialna. Czy w tym przypadku kariera notariusza w Internecie się kończy?

A oto dwa punkty, które w pełni odzwierciedlają całość materiału jaki wyżej przedstawiono i mówią wyraźnie o zakazie dla notariuszy:

§4

Każdy notariusz zobowiązany do należytego dbania o wizerunek swój, swojej kancelarii oraz samorządu notarialnego w internecie. W szczególności  zobowiązany jest zapewnić prawdziwość informacji o sobie i swojej kancelarii zarówno w swojej witrynie www, jak i na publicznych stronach www.

§5

Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej notariusza lub jego kancelarii z zastosowaniem linków ze stron zewnętrznych. Zewnętrzne strony www powinny wskazywać na publiczną wyszukiwarkę notariuszy dostępną w witrynie internetowej KRN lub właściwej izby notarialnej. Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako istotne naruszenie §4.
W uchwale czytamy również o tym co na stronie notariusza może się znajdować ale te dwa punkty uchwały jasno podkreślają czym jest uczciwa konkurencja w Internecie. Można je zastosować niemal do każdej branż, a mianowicie - „należytego dbania o wizerunek swój…w internecie” i „Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej”. Tego powiązania nie trzeba dłużej opisywać.

A Google?

Nie mamy na to żadnego wpływu. W każdej chwili nasza strona może przestać być widoczna w tej wyszukiwarce. Co nie oznacza, że nie jest widoczna na innych. Google kieruje się zasadą, którą można określić – „chcemy by czytelnik znalazł u nas to, czego szuka w jak najlepszej formie, dlatego jeśli uznamy, że dana strona nie przedstawia wartości na odpowiednim poziomie, to nie będziemy jej pokazywać w naszych zbiorach” oraz „jeśli zauważymy próby monopolizmu, do którego można zaliczyć zajęcie wszystkich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i jest to osiągnięte przez spam, nieuczciwą konkurencję, wyindeksujemy stronę”. Takie działania są korzystne dla konsumentów ponieważ dzięki nim mają wybór wielu firm, znajdują to czego chcą, a nie śmietnik z wyrazami. Dzięki temu mają możliwość dokonania właściwej analizy ofert i wybrania najbardziej odpowiedniej dla siebie.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autor: Emil Kowalski

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA