REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizerunek firmy w Internecie

Emil Kowalski
www.asib.pl
Wizerunek firmy w Internecie
Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

Osoby, które planują założyć firmę, bez względu na branżę w jakiej będą działać, do podstawowych czynności zaliczają pojawienie się ze swoją ofertą w Internecie. Tak postępuje większość, bo zdają sobie sprawę, że to medium jest już narzędziem marketingowym, reklamowym, po prostu biznesowym, mającym zastosowanie w życiu codziennym. Jest pomostem oraz najszybszym sposobem na dotarcie do klienta. Internet wypiera nawet tradycyjną pocztę czy telewizję, tak więc nie byłoby dobrym rozwiązaniem, pominięcie go przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Dlatego też firmy budują swoje strony jako wizytówki w sieci.

REKLAMA

Aby strona firmowa spełniła nasze oczekiwania, powinniśmy najpierw odpowiednio ułożyć treści, które muszą czytelnika zainteresować. To, w jaki sposób opiszemy nasze usługi czy produkty, wpłynie na późniejszą decyzję o ich zakupieniu. W przypadku innych serwisów internetowych, musimy napisać takie teksty, żeby czytelnik powrócił na nasz portal. Wiadomo również, że mają one być unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się nigdzie indziej i przedstawiają cenne informacje.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Te wytyczne to już silny atut strony.

REKLAMA

Kolejnym krokiem jest zadbanie o widoczność treści w wyszukiwarkach. Materiały znajdujące się na stronie www, powinny być opatrzone meta tagami. W tekście można wykorzystać różnego rodzaju wyróżnienia fraz i wyrazów, które mają największe znaczenie. Te elementy będą mówiły o profilu wiadomości i roboty wyszukiwarek dostarczą informację o tych wyróżnieniach do centrum np. Google. W efekcie algorytm wyszukiwarki rozpozna wartość tekstu i jej przekaz oraz kategorię a następnie wg. tego ustawi w odpowiednich miejscach w sieci, pod odpowiednimi hasłami.

To niektóre przykłady optymalizacji stron. Optymalizacja ma na celu przedstawienie treści znajdującej się na witrynie w sposób najbardziej czytelny dla wyszukiwarek i jednocześnie dla użytkowników. Bo odpowiednie rozmieszczenie treści w indeksie ogólnym Internetu, dobranie wg. branż, ułatwia znalezienie informacji na dany temat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto rezultaty optymalizacji:

Google na ten temat powie nam wiele. A kieruję się przykładem tej wyszukiwarki ponieważ jest ona najpopularniejsza w Polsce. Zatem zanim zaczniemy budować strukturę witryny internetowej, warto zapoznać się z wytycznymi Google. Właściwie tych kilka punktów jakie zostały tam przedstawione, „krążą” wokół jednego – dobrego wizerunku. Internet jest dla ludzi a nie dla robotów, które zbierają informacje i przekazują do indeksu wyszukiwarek. Dlatego też trwa walka ze spamem, nieuczciwą reklamą, manipulacją treściami na stronie. Zresztą ten wizerunek Internetu, bo tak można nazwać wyniki wyszukiwania, to również nasz wizerunek. Łamiąc podstawowe zasady dla webmasterów, stwarzamy profil swojej firmy jako tej, która stosuje nieuczciwą walkę o pozycję w Internecie. Nawet jeśli uda się poprzez tzw. spam osiągnąć wysokie pozycje, to możemy być pewni, że nawet jeśli algorytm nie wykrył nieuczciwych zagrań webmastera, to zrobi to ktoś z pracowników Google. Efektem jest oczywiście drastyczny spadek danego portalu w „notowaniach” lub nawet jego wyindeksowanie. Później trudno jest naprawić swój błąd i jest to kosztowne.

Czynności optymalizacyjne mają kluczowy wpływ na widoczność strony dla innych oraz są ściśle powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach czyli pozycjonowaniem. Zajmują określony czas lecz efekty są nieocenione. Liczy się tutaj profil strony i ukierunkowanie elementów treści. Musimy mieć jasny obraz tego, co chcemy aby klienci czy czytelnicy znaleźli w ofercie i mogli ją szybko odnaleźć w wyszukiwarkach.

Jednocześnie musimy wiedzieć, że tzw. pozycjonowanie to już element, który przez Google jest wręcz „tępiony”. Znów trzeba przytoczyć wskazówki dla webmasterów Google. Twórcy tej wyszukiwarki jasno podkreślają znaczenie linków dla promowanej strony. Tak więc „pozycjonerzy” (słowo nie występuje w języku polskim) robią często tak, że sami umieszczają całe setki linków na innych stronach. To oczywiście spam. Linki nie są naturalne. Tym samym nasza firma traci na swoim wizerunku.

Najczęstsze mity SEO

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Uczciwa konkurencja

Zasady uczciwej konkurencji to przede wszystkim uczciwość w biznesie. Regulują je odpowiednie normy prawne. Pozycjonowanie jest na granicy tych zasad i bardzo często je łamie. Wszystko zależy od tego czy stosujemy „zakazane” metody, które w świecie SEO (Search Engine Optymalizatin) są określane jako Black Hat SEO.

Jest nawet przykład w Polsce. Nie mogą się pozycjonować notariusze. Uchwałę zabraniającą takich czynności  w dniu 5 lipca 2013, wprowadziła Krajowa Rada Notarialna. Czy w tym przypadku kariera notariusza w Internecie się kończy?

A oto dwa punkty, które w pełni odzwierciedlają całość materiału jaki wyżej przedstawiono i mówią wyraźnie o zakazie dla notariuszy:

§4

Każdy notariusz zobowiązany do należytego dbania o wizerunek swój, swojej kancelarii oraz samorządu notarialnego w internecie. W szczególności  zobowiązany jest zapewnić prawdziwość informacji o sobie i swojej kancelarii zarówno w swojej witrynie www, jak i na publicznych stronach www.

§5

Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej notariusza lub jego kancelarii z zastosowaniem linków ze stron zewnętrznych. Zewnętrzne strony www powinny wskazywać na publiczną wyszukiwarkę notariuszy dostępną w witrynie internetowej KRN lub właściwej izby notarialnej. Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako istotne naruszenie §4.
W uchwale czytamy również o tym co na stronie notariusza może się znajdować ale te dwa punkty uchwały jasno podkreślają czym jest uczciwa konkurencja w Internecie. Można je zastosować niemal do każdej branż, a mianowicie - „należytego dbania o wizerunek swój…w internecie” i „Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej”. Tego powiązania nie trzeba dłużej opisywać.

A Google?

Nie mamy na to żadnego wpływu. W każdej chwili nasza strona może przestać być widoczna w tej wyszukiwarce. Co nie oznacza, że nie jest widoczna na innych. Google kieruje się zasadą, którą można określić – „chcemy by czytelnik znalazł u nas to, czego szuka w jak najlepszej formie, dlatego jeśli uznamy, że dana strona nie przedstawia wartości na odpowiednim poziomie, to nie będziemy jej pokazywać w naszych zbiorach” oraz „jeśli zauważymy próby monopolizmu, do którego można zaliczyć zajęcie wszystkich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i jest to osiągnięte przez spam, nieuczciwą konkurencję, wyindeksujemy stronę”. Takie działania są korzystne dla konsumentów ponieważ dzięki nim mają wybór wielu firm, znajdują to czego chcą, a nie śmietnik z wyrazami. Dzięki temu mają możliwość dokonania właściwej analizy ofert i wybrania najbardziej odpowiedniej dla siebie.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autor: Emil Kowalski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Minister Telus: rolnictwo ekologiczne jest szansą dla polskich gospodarstw

    Minister Robert Telus podkreślił, że rolnictwo ekologiczne jest szansą dla polskich gospodarstw. Poinformował, że resort rolnictwa myśli nad zmianą programu "Produkt w szkole", by go ukierunkować na lokalne i ekologiczne produkty.

    Nawet 2,5 mln euro dofinansowania w konkursie Seal of Excellence. Dla kogo? Kiedy można składać wnioski?

    Jesteś przedsiębiorcą, którego projekt został pozytywnie oceniony przez Komisję Europejską i otrzymał certyfikat Seal of Excellence w ramach instrumentu EIC Accelerator programu „Horyzont Europa”, jednak z powodu ograniczeń budżetowych nie otrzymałeś dofinansowania? Weź udział w konkursie organizowanym przez NCBR Seal of Excellence. Budżet to 23 miliony złotych. 

    Starasz się o dofinansowanie do projektu? Sprawdź, jak ocenić, czy jest innowacyjny i ma szanse na dotację

    Jednym z najistotniejszych kryteriów wyboru projektu, mającego otrzymać dofinansowanie jest innowacyjność. Jak ocenić, czy projekt jest innowacyjny i ma szansę na otrzymanie grantu? Podpowiadają eksperci do spraw pozyskiwania dotacji. 

    Ile w Polsce można zebrać na internetowej zbiórce? Kiedy ludzie wpłacają najwięcej pieniędzy?

    Ile wynosi średnia wartość zbiórki online na świecie, a ile w Polsce? Ile zrzutek tworzonych jest rocznie? Kiedy najczęściej ludzie wpłacają pieniądze? Oto ciekawostki i nieznane fakty na temat crowdfundingu na świecie i w Polsce.

    REKLAMA

    MRiRW: pomoc dla rolników za szkody w uprawach truskawek i krzewów owocowych

    MRiRW poinformowało, że rolnicy, którzy ponieśli szkody w uprawach truskawek i krzewów owocowych, mogą ubiegać się o pomoc; stawka wynosi 2500 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw.

    Kto jeszcze czyta papierowe gazetki promocyjne? Okazuje się, że całkiem sporo klientów

    Tradycyjne gazetki promocyjne odnotowały duży spadek. Zmniejszyły też liczbę stron, powierzchnię i… liczbę promocji. Można to zaobserwować wszędzie, oprócz dyskontów. W branży spożywczej nie ma co liczyć na odejście od papierowych gazetek. Inne branże prawdopodobnie zmienią formę papierową na elektroniczną. 

    Minister Telus: stworzenie korytarza solidarnościowego to nasze rozwiązanie dla Ukrainy ws zboża

    Minister Robert Telus powiedział, że stworzenie korytarza solidarnościowego, tak by ukraińskie zboże nie wpływało do Polski, to nasze rozwiązanie. Dodał, że rozwiązanie to poprzednio zadziałało, nie zakłócając polskiego rynku zboża.

    Publiczne stacje ładowania elektryków co 60-100 km. Nowe przepisy od połowy 2024 roku

    W Polsce jest coraz więcej samochodów o napędzie elektrycznym ale nie nadąża za tym infrastruktura. Po prostu brakuje publicznych stacji ładowania. W połowie 2024 roku wejdzie w życie unijne rozporządzenie AFIR, które wymaga rozbudowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Zgodnie z nowymi przepisami do końca 2025 roku na najważniejszych trasach europejskich (sieć bazowa TEN-T) publiczne stacje ładowania mają być dostępne maksymalnie co 60 km. W ramach większej sieci kompleksowej TEN-T odległość ta ma wynieść nie więcej niż 100 km.

    REKLAMA

    Szef MON: spór o zboże z Ukrainą dotyczy interesów oligarchów ukraińskich

    Szef MON Mariusz Błaszczak stwierdził, że "spór z Ukrainą dotyczy interesów oligarchów ukraińskich, którzy chcieliby sprzedawać zboże na terytorium Polski; my natomiast musimy chronić interesów polskich rolników".

    Miliony idą na projekty badawcze. Kto korzysta z Funduszy Europejskich?

    Prawie 100 projektów badawczych realizowanych z Funduszy Europejskich było w I połowie br. Łączne dofinansowanie w wysokości ponad 524 mln zł. Takie dane przestawia NCBR. W obszarach jakich działań najczęściej prowadzone są projekty?

    REKLAMA