Wizerunek firmy w Internecie
REKLAMA
REKLAMA
Wizerunek firmy w Internecie
REKLAMA
Osoby, które planują założyć firmę, bez względu na branżę w jakiej będą działać, do podstawowych czynności zaliczają pojawienie się ze swoją ofertą w Internecie. Tak postępuje większość, bo zdają sobie sprawę, że to medium jest już narzędziem marketingowym, reklamowym, po prostu biznesowym, mającym zastosowanie w życiu codziennym. Jest pomostem oraz najszybszym sposobem na dotarcie do klienta. Internet wypiera nawet tradycyjną pocztę czy telewizję, tak więc nie byłoby dobrym rozwiązaniem, pominięcie go przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Dlatego też firmy budują swoje strony jako wizytówki w sieci.
REKLAMA
Aby strona firmowa spełniła nasze oczekiwania, powinniśmy najpierw odpowiednio ułożyć treści, które muszą czytelnika zainteresować. To, w jaki sposób opiszemy nasze usługi czy produkty, wpłynie na późniejszą decyzję o ich zakupieniu. W przypadku innych serwisów internetowych, musimy napisać takie teksty, żeby czytelnik powrócił na nasz portal. Wiadomo również, że mają one być unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się nigdzie indziej i przedstawiają cenne informacje.
Informacja o cookies – wymogi prawne
Te wytyczne to już silny atut strony.
REKLAMA
Kolejnym krokiem jest zadbanie o widoczność treści w wyszukiwarkach. Materiały znajdujące się na stronie www, powinny być opatrzone meta tagami. W tekście można wykorzystać różnego rodzaju wyróżnienia fraz i wyrazów, które mają największe znaczenie. Te elementy będą mówiły o profilu wiadomości i roboty wyszukiwarek dostarczą informację o tych wyróżnieniach do centrum np. Google. W efekcie algorytm wyszukiwarki rozpozna wartość tekstu i jej przekaz oraz kategorię a następnie wg. tego ustawi w odpowiednich miejscach w sieci, pod odpowiednimi hasłami.
To niektóre przykłady optymalizacji stron. Optymalizacja ma na celu przedstawienie treści znajdującej się na witrynie w sposób najbardziej czytelny dla wyszukiwarek i jednocześnie dla użytkowników. Bo odpowiednie rozmieszczenie treści w indeksie ogólnym Internetu, dobranie wg. branż, ułatwia znalezienie informacji na dany temat.
Oto rezultaty optymalizacji:
Google na ten temat powie nam wiele. A kieruję się przykładem tej wyszukiwarki ponieważ jest ona najpopularniejsza w Polsce. Zatem zanim zaczniemy budować strukturę witryny internetowej, warto zapoznać się z wytycznymi Google. Właściwie tych kilka punktów jakie zostały tam przedstawione, „krążą” wokół jednego – dobrego wizerunku. Internet jest dla ludzi a nie dla robotów, które zbierają informacje i przekazują do indeksu wyszukiwarek. Dlatego też trwa walka ze spamem, nieuczciwą reklamą, manipulacją treściami na stronie. Zresztą ten wizerunek Internetu, bo tak można nazwać wyniki wyszukiwania, to również nasz wizerunek. Łamiąc podstawowe zasady dla webmasterów, stwarzamy profil swojej firmy jako tej, która stosuje nieuczciwą walkę o pozycję w Internecie. Nawet jeśli uda się poprzez tzw. spam osiągnąć wysokie pozycje, to możemy być pewni, że nawet jeśli algorytm nie wykrył nieuczciwych zagrań webmastera, to zrobi to ktoś z pracowników Google. Efektem jest oczywiście drastyczny spadek danego portalu w „notowaniach” lub nawet jego wyindeksowanie. Później trudno jest naprawić swój błąd i jest to kosztowne.
Czynności optymalizacyjne mają kluczowy wpływ na widoczność strony dla innych oraz są ściśle powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach czyli pozycjonowaniem. Zajmują określony czas lecz efekty są nieocenione. Liczy się tutaj profil strony i ukierunkowanie elementów treści. Musimy mieć jasny obraz tego, co chcemy aby klienci czy czytelnicy znaleźli w ofercie i mogli ją szybko odnaleźć w wyszukiwarkach.
Jednocześnie musimy wiedzieć, że tzw. pozycjonowanie to już element, który przez Google jest wręcz „tępiony”. Znów trzeba przytoczyć wskazówki dla webmasterów Google. Twórcy tej wyszukiwarki jasno podkreślają znaczenie linków dla promowanej strony. Tak więc „pozycjonerzy” (słowo nie występuje w języku polskim) robią często tak, że sami umieszczają całe setki linków na innych stronach. To oczywiście spam. Linki nie są naturalne. Tym samym nasza firma traci na swoim wizerunku.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Uczciwa konkurencja
Zasady uczciwej konkurencji to przede wszystkim uczciwość w biznesie. Regulują je odpowiednie normy prawne. Pozycjonowanie jest na granicy tych zasad i bardzo często je łamie. Wszystko zależy od tego czy stosujemy „zakazane” metody, które w świecie SEO (Search Engine Optymalizatin) są określane jako Black Hat SEO.
Jest nawet przykład w Polsce. Nie mogą się pozycjonować notariusze. Uchwałę zabraniającą takich czynności w dniu 5 lipca 2013, wprowadziła Krajowa Rada Notarialna. Czy w tym przypadku kariera notariusza w Internecie się kończy?
A oto dwa punkty, które w pełni odzwierciedlają całość materiału jaki wyżej przedstawiono i mówią wyraźnie o zakazie dla notariuszy:
§4
Każdy notariusz zobowiązany do należytego dbania o wizerunek swój, swojej kancelarii oraz samorządu notarialnego w internecie. W szczególności zobowiązany jest zapewnić prawdziwość informacji o sobie i swojej kancelarii zarówno w swojej witrynie www, jak i na publicznych stronach www.
§5
Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej notariusza lub jego kancelarii z zastosowaniem linków ze stron zewnętrznych. Zewnętrzne strony www powinny wskazywać na publiczną wyszukiwarkę notariuszy dostępną w witrynie internetowej KRN lub właściwej izby notarialnej. Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako istotne naruszenie §4.
W uchwale czytamy również o tym co na stronie notariusza może się znajdować ale te dwa punkty uchwały jasno podkreślają czym jest uczciwa konkurencja w Internecie. Można je zastosować niemal do każdej branż, a mianowicie - „należytego dbania o wizerunek swój…w internecie” i „Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej”. Tego powiązania nie trzeba dłużej opisywać.
A Google?
Nie mamy na to żadnego wpływu. W każdej chwili nasza strona może przestać być widoczna w tej wyszukiwarce. Co nie oznacza, że nie jest widoczna na innych. Google kieruje się zasadą, którą można określić – „chcemy by czytelnik znalazł u nas to, czego szuka w jak najlepszej formie, dlatego jeśli uznamy, że dana strona nie przedstawia wartości na odpowiednim poziomie, to nie będziemy jej pokazywać w naszych zbiorach” oraz „jeśli zauważymy próby monopolizmu, do którego można zaliczyć zajęcie wszystkich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i jest to osiągnięte przez spam, nieuczciwą konkurencję, wyindeksujemy stronę”. Takie działania są korzystne dla konsumentów ponieważ dzięki nim mają wybór wielu firm, znajdują to czego chcą, a nie śmietnik z wyrazami. Dzięki temu mają możliwość dokonania właściwej analizy ofert i wybrania najbardziej odpowiedniej dla siebie.
Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?
Autor: Emil Kowalski
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.