REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizerunek firmy w Internecie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Emil Kowalski
www.asib.pl
Wizerunek firmy w Internecie
Wizerunek firmy w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

Dwa słowa – „wizerunek” i „jakość”. Wizerunek odnosi się do całej firmy, jakość do jej oferty i obsługi klienta. Jeśli dbamy o te dwa elementy, nie ma możliwości by klient nam nie zaufał, nie zainteresował się naszą działalnością. Jak to wygląda w Internecie? Jak zadbać o widoczność naszej oferty w Internecie? Czym jest optymalizacja strony, a co na celu ma jej pozycjonowanie?

Wizerunek firmy w Internecie

Osoby, które planują założyć firmę, bez względu na branżę w jakiej będą działać, do podstawowych czynności zaliczają pojawienie się ze swoją ofertą w Internecie. Tak postępuje większość, bo zdają sobie sprawę, że to medium jest już narzędziem marketingowym, reklamowym, po prostu biznesowym, mającym zastosowanie w życiu codziennym. Jest pomostem oraz najszybszym sposobem na dotarcie do klienta. Internet wypiera nawet tradycyjną pocztę czy telewizję, tak więc nie byłoby dobrym rozwiązaniem, pominięcie go przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Dlatego też firmy budują swoje strony jako wizytówki w sieci.

REKLAMA

REKLAMA

Aby strona firmowa spełniła nasze oczekiwania, powinniśmy najpierw odpowiednio ułożyć treści, które muszą czytelnika zainteresować. To, w jaki sposób opiszemy nasze usługi czy produkty, wpłynie na późniejszą decyzję o ich zakupieniu. W przypadku innych serwisów internetowych, musimy napisać takie teksty, żeby czytelnik powrócił na nasz portal. Wiadomo również, że mają one być unikatowe, czyli takie, które nie powtarzają się nigdzie indziej i przedstawiają cenne informacje.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Te wytyczne to już silny atut strony.

Kolejnym krokiem jest zadbanie o widoczność treści w wyszukiwarkach. Materiały znajdujące się na stronie www, powinny być opatrzone meta tagami. W tekście można wykorzystać różnego rodzaju wyróżnienia fraz i wyrazów, które mają największe znaczenie. Te elementy będą mówiły o profilu wiadomości i roboty wyszukiwarek dostarczą informację o tych wyróżnieniach do centrum np. Google. W efekcie algorytm wyszukiwarki rozpozna wartość tekstu i jej przekaz oraz kategorię a następnie wg. tego ustawi w odpowiednich miejscach w sieci, pod odpowiednimi hasłami.

REKLAMA

To niektóre przykłady optymalizacji stron. Optymalizacja ma na celu przedstawienie treści znajdującej się na witrynie w sposób najbardziej czytelny dla wyszukiwarek i jednocześnie dla użytkowników. Bo odpowiednie rozmieszczenie treści w indeksie ogólnym Internetu, dobranie wg. branż, ułatwia znalezienie informacji na dany temat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oto rezultaty optymalizacji:

Google na ten temat powie nam wiele. A kieruję się przykładem tej wyszukiwarki ponieważ jest ona najpopularniejsza w Polsce. Zatem zanim zaczniemy budować strukturę witryny internetowej, warto zapoznać się z wytycznymi Google. Właściwie tych kilka punktów jakie zostały tam przedstawione, „krążą” wokół jednego – dobrego wizerunku. Internet jest dla ludzi a nie dla robotów, które zbierają informacje i przekazują do indeksu wyszukiwarek. Dlatego też trwa walka ze spamem, nieuczciwą reklamą, manipulacją treściami na stronie. Zresztą ten wizerunek Internetu, bo tak można nazwać wyniki wyszukiwania, to również nasz wizerunek. Łamiąc podstawowe zasady dla webmasterów, stwarzamy profil swojej firmy jako tej, która stosuje nieuczciwą walkę o pozycję w Internecie. Nawet jeśli uda się poprzez tzw. spam osiągnąć wysokie pozycje, to możemy być pewni, że nawet jeśli algorytm nie wykrył nieuczciwych zagrań webmastera, to zrobi to ktoś z pracowników Google. Efektem jest oczywiście drastyczny spadek danego portalu w „notowaniach” lub nawet jego wyindeksowanie. Później trudno jest naprawić swój błąd i jest to kosztowne.

Czynności optymalizacyjne mają kluczowy wpływ na widoczność strony dla innych oraz są ściśle powiązane z marketingiem w wyszukiwarkach czyli pozycjonowaniem. Zajmują określony czas lecz efekty są nieocenione. Liczy się tutaj profil strony i ukierunkowanie elementów treści. Musimy mieć jasny obraz tego, co chcemy aby klienci czy czytelnicy znaleźli w ofercie i mogli ją szybko odnaleźć w wyszukiwarkach.

Jednocześnie musimy wiedzieć, że tzw. pozycjonowanie to już element, który przez Google jest wręcz „tępiony”. Znów trzeba przytoczyć wskazówki dla webmasterów Google. Twórcy tej wyszukiwarki jasno podkreślają znaczenie linków dla promowanej strony. Tak więc „pozycjonerzy” (słowo nie występuje w języku polskim) robią często tak, że sami umieszczają całe setki linków na innych stronach. To oczywiście spam. Linki nie są naturalne. Tym samym nasza firma traci na swoim wizerunku.

Najczęstsze mity SEO

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Uczciwa konkurencja

Zasady uczciwej konkurencji to przede wszystkim uczciwość w biznesie. Regulują je odpowiednie normy prawne. Pozycjonowanie jest na granicy tych zasad i bardzo często je łamie. Wszystko zależy od tego czy stosujemy „zakazane” metody, które w świecie SEO (Search Engine Optymalizatin) są określane jako Black Hat SEO.

Jest nawet przykład w Polsce. Nie mogą się pozycjonować notariusze. Uchwałę zabraniającą takich czynności  w dniu 5 lipca 2013, wprowadziła Krajowa Rada Notarialna. Czy w tym przypadku kariera notariusza w Internecie się kończy?

A oto dwa punkty, które w pełni odzwierciedlają całość materiału jaki wyżej przedstawiono i mówią wyraźnie o zakazie dla notariuszy:

§4

Każdy notariusz zobowiązany do należytego dbania o wizerunek swój, swojej kancelarii oraz samorządu notarialnego w internecie. W szczególności  zobowiązany jest zapewnić prawdziwość informacji o sobie i swojej kancelarii zarówno w swojej witrynie www, jak i na publicznych stronach www.

§5

Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej notariusza lub jego kancelarii z zastosowaniem linków ze stron zewnętrznych. Zewnętrzne strony www powinny wskazywać na publiczną wyszukiwarkę notariuszy dostępną w witrynie internetowej KRN lub właściwej izby notarialnej. Naruszenie tej zasady traktowane będzie jako istotne naruszenie §4.
W uchwale czytamy również o tym co na stronie notariusza może się znajdować ale te dwa punkty uchwały jasno podkreślają czym jest uczciwa konkurencja w Internecie. Można je zastosować niemal do każdej branż, a mianowicie - „należytego dbania o wizerunek swój…w internecie” i „Niedozwolone jest sztuczne pozycjonowanie witryny internetowej”. Tego powiązania nie trzeba dłużej opisywać.

A Google?

Nie mamy na to żadnego wpływu. W każdej chwili nasza strona może przestać być widoczna w tej wyszukiwarce. Co nie oznacza, że nie jest widoczna na innych. Google kieruje się zasadą, którą można określić – „chcemy by czytelnik znalazł u nas to, czego szuka w jak najlepszej formie, dlatego jeśli uznamy, że dana strona nie przedstawia wartości na odpowiednim poziomie, to nie będziemy jej pokazywać w naszych zbiorach” oraz „jeśli zauważymy próby monopolizmu, do którego można zaliczyć zajęcie wszystkich wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i jest to osiągnięte przez spam, nieuczciwą konkurencję, wyindeksujemy stronę”. Takie działania są korzystne dla konsumentów ponieważ dzięki nim mają wybór wielu firm, znajdują to czego chcą, a nie śmietnik z wyrazami. Dzięki temu mają możliwość dokonania właściwej analizy ofert i wybrania najbardziej odpowiedniej dla siebie.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autor: Emil Kowalski

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA