REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęstsze mity SEO

Subskrybuj nas na Youtube
SEO
SEO
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz ze zmianami algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, pewne mity w SEO odchodzą w zapomnienie, zaś nowe się rodzą. Większość mitów w SEO jest rozpowszechniana nie tylko przez laików na forach, ale także przez specjalistów. Nierzadko próbują przekonać swoich klientów do tych magicznych sposobów. Warto przyjrzeć się aktualnym i popularnym mitom w SEO.

„Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania jest gwarancją sukcesu”

W wielu przypadkach to nie pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania decyduje o wyborze. Po pierwsze, od momentu wyświetlania zdjęć autorów w wynikach wyszukiwania, rozpoznawalność twarzy (lub sama uroda) jest ważniejszym faktorem przy wyborze niż miejsce. Po drugie, coraz większe znaczenie ma tekst zamieszczony w znacznikach title i description. Atrakcyjny slogan potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę klienta do firmy będącej na 3-5 miejscu w wynikach. Po trzecie, coraz więcej użytkowników wyszukiwarek zdaje sobie sprawę, że firmy będące na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania znalazły się tam głównie dzięki działaniom z zakresu SEO, dlatego bardziej skrupulatnie przyglądają się firmom z dalszych miejsc.

REKLAMA

„Duża liczba linków jest ważniejsza niż zawartość strony”

Budowanie bazy linków do niedawna było kluczowym działaniem z zakresu SEO. Na dodatek specjaliści bardziej dbali o liczbę linków niż o ich jakość. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki (znane pod kryptonimami Pingwin 2.1 i Koliber) spowodowały, że danemu serwisowi bez wartościowych treści w pokonaniu konkurencji nie jest w stanie pomóc żadna liczba linków. Zawartość strony obecnie jest jednym z ważniejszych wskaźników, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki, jeśli już się liczą, to tylko te pochodzące z najbardziej uznanych witryn w Sieci, tematycznie związanych z profilem działalności firmy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Jesteśmy licencjonowanym specjalistą Google w SEO”

Google nie daje żadnych certyfikatów ani licencji dla specjalistów w zakresie SEO. Można, co najwyżej, zostać certyfikowanym partnerem Google w zakresie reklamy AdWords. To nierzadko stosowany (raczej przez wolnych strzelców niż profesjonalne agencje interaktywne) „chwyt marketingowy”, który ma być gwarancją sukcesu.

„Każda firma jest wyświetlana wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania”

Jeśli firma działająca regionalnie chce być na wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, na swojej stronie musi zawrzeć szereg informacji świadczących o jej lokalnym charakterze. Od dokładnych danych teleadresowych, po obszar działania i miejsce rejestracji firmy. Powinna być również widoczna w różnych katalogach i portalach regionalnych – są to warunki niemal konieczne, ale dalej niewystarczające do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

6 mitów głównych w SEO

„Wskaźnik Page Rank jest najważniejszy w SEO”

Wskaźnik Page Rank jest coraz rzadziej aktualizowany. Wszystko wskazuje na to, że Google z tym faktorem nie wiąże wielkich nadziei (pomimo, że ostatni update miał miejsce na początku grudnia). Zresztą z wypowiedzi przedstawicieli Google wynika, że jeśli wskaźnik Page Rank ma jeszcze jakieś znaczenie, to tylko dla użytkowników, którzy wiarygodność strony oceniają według tego kryterium. Co więcej, Google posiada swój „wewnętrzny” parametr Page Rank do oceny stron – on jest aktualizowany w trybie rzeczywistym. To co widzą użytkownicy to tylko przybliżona wartość tego parametru, często odnosząca się do danych historycznych. Ciężko się dziwić, że korporacja z Mountain View zdecydowała się na taki krok – coraz więcej pozycjonerów potrafiło znaleźć zależności w algorytmach wyszukiwarki.

„Zautomatyzowane narzędzia SEO są spamem”

SEO to dziedzina internetowego marketingu, która zdążyła się już dorobić wielu profesjonalnych narzędzi. Wiele z nich pozwala znacznie zautomatyzować działania SEO. Ich stosowanie jest dozwolone i wcale nie jest traktowane przez Google jako Black Hat SEO. Wszystko zależy od tego jaki proces zostaje zautomatyzowany – jeśli to komputer „pisze” artykuł, wtedy z całą pewnością można mówić o niejakościowych działaniach pozycjonerskich. Jeśli jednak narzędzia internetowe wykorzystywane są np. do szybszego logowania do panelu zarządzania blogiem czy znajdowania linków kierujących do danej strony, nie może to mieć negatywnych skutków.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

„Meta Tagi oraz znaczniki <hx> mają kluczowe znaczenie przy ustalaniu pozycji”

Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki spowodowały, że dla miejsca strony w wynikach wyszukiwania najważniejsza jest cała zawartość strony, często oceniana pośrednio poprzez aktywność w portalach społecznościowych (liczbę udostępnień treści, liczbę „lików” itp.). Meta tagi title i description odgrywają rolę drugorzędną (jeśli chodzi o pozycje; jeśli chodzi o klikalność ich rola jest jeszcze większa niż wcześniej, o czym wspomniano na początku artykułu). Podobna rolę odgrywa, do niedawna traktowany wręcz magicznie, znacznik H1.

Podsumowanie

SEO, jak każda dziedzina życia społecznego, dorobiło się także swoich mitów. Wynikają one głównie z braku konkretnej wiedzy, dotyczącej wagi poszczególnych czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tego nie zdradza Google. Jedyne dane, jakimi dysponują agencje, to informacje pochodzące z oficjalnych komunikatów, w których Google lakonicznie informuje o zmianach algorytmu. Większość mitów jest bezrefleksyjnie powtarzana przez kolejne pokolenia specjalistów SEO. Najczęściej mity w SEO mają uwiarygodniać magiczną moc jakichś sposobów i narzędzi. Tak jak wszystkim mitom, tak też mitom w tej dziedzinie marketingu nie należy wierzyć. I choć nikt nie zna dokładnie algorytmu Google, to skuteczność pewnych sposobów w SEO została przez wielu ekspertów na tyle zweryfikowana, aby móc podważyć wiarogodność większości teorii.

Legalizacja przechowywania plików cookies

Autor: http://www.grupa-tense.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA