REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęstsze mity SEO

SEO
SEO
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz ze zmianami algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, pewne mity w SEO odchodzą w zapomnienie, zaś nowe się rodzą. Większość mitów w SEO jest rozpowszechniana nie tylko przez laików na forach, ale także przez specjalistów. Nierzadko próbują przekonać swoich klientów do tych magicznych sposobów. Warto przyjrzeć się aktualnym i popularnym mitom w SEO.

„Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania jest gwarancją sukcesu”

W wielu przypadkach to nie pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania decyduje o wyborze. Po pierwsze, od momentu wyświetlania zdjęć autorów w wynikach wyszukiwania, rozpoznawalność twarzy (lub sama uroda) jest ważniejszym faktorem przy wyborze niż miejsce. Po drugie, coraz większe znaczenie ma tekst zamieszczony w znacznikach title i description. Atrakcyjny slogan potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę klienta do firmy będącej na 3-5 miejscu w wynikach. Po trzecie, coraz więcej użytkowników wyszukiwarek zdaje sobie sprawę, że firmy będące na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania znalazły się tam głównie dzięki działaniom z zakresu SEO, dlatego bardziej skrupulatnie przyglądają się firmom z dalszych miejsc.

REKLAMA

„Duża liczba linków jest ważniejsza niż zawartość strony”

Budowanie bazy linków do niedawna było kluczowym działaniem z zakresu SEO. Na dodatek specjaliści bardziej dbali o liczbę linków niż o ich jakość. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki (znane pod kryptonimami Pingwin 2.1 i Koliber) spowodowały, że danemu serwisowi bez wartościowych treści w pokonaniu konkurencji nie jest w stanie pomóc żadna liczba linków. Zawartość strony obecnie jest jednym z ważniejszych wskaźników, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki, jeśli już się liczą, to tylko te pochodzące z najbardziej uznanych witryn w Sieci, tematycznie związanych z profilem działalności firmy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Jesteśmy licencjonowanym specjalistą Google w SEO”

Google nie daje żadnych certyfikatów ani licencji dla specjalistów w zakresie SEO. Można, co najwyżej, zostać certyfikowanym partnerem Google w zakresie reklamy AdWords. To nierzadko stosowany (raczej przez wolnych strzelców niż profesjonalne agencje interaktywne) „chwyt marketingowy”, który ma być gwarancją sukcesu.

„Każda firma jest wyświetlana wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania”

Jeśli firma działająca regionalnie chce być na wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, na swojej stronie musi zawrzeć szereg informacji świadczących o jej lokalnym charakterze. Od dokładnych danych teleadresowych, po obszar działania i miejsce rejestracji firmy. Powinna być również widoczna w różnych katalogach i portalach regionalnych – są to warunki niemal konieczne, ale dalej niewystarczające do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

6 mitów głównych w SEO

„Wskaźnik Page Rank jest najważniejszy w SEO”

Wskaźnik Page Rank jest coraz rzadziej aktualizowany. Wszystko wskazuje na to, że Google z tym faktorem nie wiąże wielkich nadziei (pomimo, że ostatni update miał miejsce na początku grudnia). Zresztą z wypowiedzi przedstawicieli Google wynika, że jeśli wskaźnik Page Rank ma jeszcze jakieś znaczenie, to tylko dla użytkowników, którzy wiarygodność strony oceniają według tego kryterium. Co więcej, Google posiada swój „wewnętrzny” parametr Page Rank do oceny stron – on jest aktualizowany w trybie rzeczywistym. To co widzą użytkownicy to tylko przybliżona wartość tego parametru, często odnosząca się do danych historycznych. Ciężko się dziwić, że korporacja z Mountain View zdecydowała się na taki krok – coraz więcej pozycjonerów potrafiło znaleźć zależności w algorytmach wyszukiwarki.

„Zautomatyzowane narzędzia SEO są spamem”

SEO to dziedzina internetowego marketingu, która zdążyła się już dorobić wielu profesjonalnych narzędzi. Wiele z nich pozwala znacznie zautomatyzować działania SEO. Ich stosowanie jest dozwolone i wcale nie jest traktowane przez Google jako Black Hat SEO. Wszystko zależy od tego jaki proces zostaje zautomatyzowany – jeśli to komputer „pisze” artykuł, wtedy z całą pewnością można mówić o niejakościowych działaniach pozycjonerskich. Jeśli jednak narzędzia internetowe wykorzystywane są np. do szybszego logowania do panelu zarządzania blogiem czy znajdowania linków kierujących do danej strony, nie może to mieć negatywnych skutków.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

„Meta Tagi oraz znaczniki <hx> mają kluczowe znaczenie przy ustalaniu pozycji”

Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki spowodowały, że dla miejsca strony w wynikach wyszukiwania najważniejsza jest cała zawartość strony, często oceniana pośrednio poprzez aktywność w portalach społecznościowych (liczbę udostępnień treści, liczbę „lików” itp.). Meta tagi title i description odgrywają rolę drugorzędną (jeśli chodzi o pozycje; jeśli chodzi o klikalność ich rola jest jeszcze większa niż wcześniej, o czym wspomniano na początku artykułu). Podobna rolę odgrywa, do niedawna traktowany wręcz magicznie, znacznik H1.

Podsumowanie

SEO, jak każda dziedzina życia społecznego, dorobiło się także swoich mitów. Wynikają one głównie z braku konkretnej wiedzy, dotyczącej wagi poszczególnych czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tego nie zdradza Google. Jedyne dane, jakimi dysponują agencje, to informacje pochodzące z oficjalnych komunikatów, w których Google lakonicznie informuje o zmianach algorytmu. Większość mitów jest bezrefleksyjnie powtarzana przez kolejne pokolenia specjalistów SEO. Najczęściej mity w SEO mają uwiarygodniać magiczną moc jakichś sposobów i narzędzi. Tak jak wszystkim mitom, tak też mitom w tej dziedzinie marketingu nie należy wierzyć. I choć nikt nie zna dokładnie algorytmu Google, to skuteczność pewnych sposobów w SEO została przez wielu ekspertów na tyle zweryfikowana, aby móc podważyć wiarogodność większości teorii.

Legalizacja przechowywania plików cookies

Autor: http://www.grupa-tense.pl/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA