REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 mitów głównych w SEO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Mity SEO
Mity SEO

REKLAMA

REKLAMA

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

Tak jak każda dziedzina życia społecznego, tak też SEO dorobiła się wielu mitów. Poniżej znalazło się sześć głównych błędnych przekonań, w które do dziś utrzymuje się wiara - w mniejszym lub większym stopniu.

REKLAMA

Mit pierwszy – metatagi

Wielu specjalistów (głównie samozwańczych „ekspertów”) oraz klientów wierzy wciąż, że ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania mają metatagi. Wielu twórców stron skupia się na metatagach, tak jakby ich prawidłowe zdefiniowanie było jedynym kluczem do sukcesu w SEO. Dawno temu metatagi rzeczywiście były ważne, jednak dziś jest inaczej. To już historia. Nie wynika to wyłącznie z empirycznie przebadanych kampanii SEO, ale także z oświadczeń twórców wyszukiwarki Google. Może nie bezpośrednio, ale w pośredni sposób przyznali oni, że wspomniany element strony nie odgrywa dziś znaczącej roli w wyznaczaniu rankingów stron na frazy kluczowe. Nie znaczy to jednak, że należy z metatagów zrezygnować – wręcz przeciwnie, powinny one być dopracowane pod kątem użytkowników, aby ułatwić im wybór odpowiedniej strony w obrębie serwisu.

Mit drugi – wskaźnik PageRank

Wskaźnik PageRank został wprowadzony przez wyszukiwarkę Google do oceny jakościowej stron internetowych. Można go odczytać m.in. w belce narzędziowej Google lub za pośrednictwem wielu specjalistycznych serwisów. Wielu twórców stron internetowych do chwili obecnej uważa, że wskaźnik ten ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czym wyższy PageRank, tym wyższa pozycja. Wystarczy spojrzeć na kilka pierwszych z rzędu stron internetowych i ich wskaźniki PageRank, aby przekonać się, że wartości te nie są wyznacznikiem wysokich pozycji w wyszukiwarce. Strony z niskim PageRank są na te same frazy wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony z wysokim PageRank. Czasem jest odwrotnie, ale nie ma tutaj reguły.

Mit trzeci – linki wychodzące do znanych stron

Jednym z najbardziej „zabawnych” mitów jest ten mówiący, że jeśli na stronie zamieścimy wiele linków wychodzących do ważnych i dużych stron w sieci (np. Onet.pl czy Interia.pl), to wzrośnie pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania. Wynika on za faktu, że skoro tamte strony są cenione przez Google, to nasza strona może skorzystać z tej aureoli sukcesu. W rzeczywistości bardziej służy to stronom, do których prowadzą linki, niż stronom, gdzie one są zamieszczone.

Zobacz: Legalizacja przechowywania plików cookies

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mit czwarty – linki z for internetowych i blogów

Zdobywanie wartościowych linków to niełatwa sztuka. Najłatwiej pozyskać je z darmowych katalogów, jednak te nie dają już takiego wzmocnienia jak kiedyś. Najszybciej początkującym twórcom stron i specjalistom SEO zdobyć linki z zagranicznych for internetowych i komentarzy na blogach z różnorodną treścią, które są prowadzone w różnych językach. Do tego celu wykorzystują skrypty internetowe, które robią to w sposób automatyczny lub pół-automatyczny. Google jednak sprawnie rozpoznaje takie linki i zamiast plusów, można narazić się na karę.

Mit piąty – sztucznie upychanie słów kluczowych w tekstach na stronie

Ten mit ma najwięcej wyznawców. Dawno temu już twórcy Google przyznali, że sztuczne szpikowanie słowami kluczowymi tekstów na stronie daje więcej minusów niż plusów. Na dodatek teksty na stronie stają się nie do czytania i przez to odpychają potencjalnych klientów. Oczywiście teksty muszą zawierać w swojej treści słowa kluczowe (na ich podstawie Google ma kojarzyć nasza stronę z konkretnym zapytaniem), ale muszą one być zawarte w dość naturalnym kontekście. Wystarczą 2-3 powtórzenia danej frazy, aby być pewnym, że Google dostrzeże je jako ważne dla naszej działalności.

Mit szósty – systemy wymiany linków wciąż działają

REKLAMA

To jeden z mitów, w który wierzą bardziej eksperci niż firmy. Nawet do dziś ludzie z branży SEO przekonują na forach, że pomimo ostrzeżeń i akcji karania przez Google stron korzystających z tego rodzaju sposobów, SWL-e dalej są skuteczne. Jak mówią niektórzy specjaliści SEO, warto na początku „dopalić” każdą stronę SWL-em. Inni twierdzą, że drogą do sukcesu jest systematyczne kupowanie linków z systemów. Większość klientów nie ma nawet pojęcia, co to są Systemy Wymiany Linków. Jako dowód skuteczności przedstawia się klientom strony, które korzystają z SWL-i oraz mają wysoką pozycję. Na dodatek utrzymują tę pozycję w długiej perspektywie bez żadnych konsekwencji. Jednak ostatnia zmian algorytmu Google, wprowadzona pod kryptonimem Penguin, nie pozostawia złudzeń co do wartości SWL. Jednej nocy Google usunęło z indeksu wiele stron poważnych firm (m.in. Play-a oraz Banku Millenium), właśnie z powodu używania SWL-i. Pomimo faktu, że w SWL-e są jeszcze skuteczne w licznych przypadkach (w wielu branżach pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania to strony pozycjonowane tylko za pomocą systemów wymiany linków), w długookresowej perspektywie ta strategia pozycjonowania może wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Strony korzystające z SWL-i często otrzymują surowe kary od Google, takie jak „filtry” na określone frazy (brak obecności strony w wyszukiwarce po wpisaniu danych haseł) oraz „bany” (całkowity brak strony w wyszukiwarce).

Z mitami, także z tymi w branży SEO, należy walczyć,. To zadanie stojące przed niezależnymi ekspertami SEO – tak jak z mitami obecnymi w naszym życiu muszą walczyć niezależni naukowcy. Mit to zawsze pierwiastek irracjonalny w naszym życiu. Wiemy z teorii, że człowiek pomimo zapewnień, to w gruncie rzeczy istota nieracjonalna. Dlatego tak łatwo wierzymy w mity, także w te dotyczące SEO.

Zobacz: Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA