REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 mitów głównych w SEO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Mity SEO
Mity SEO

REKLAMA

REKLAMA

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

Tak jak każda dziedzina życia społecznego, tak też SEO dorobiła się wielu mitów. Poniżej znalazło się sześć głównych błędnych przekonań, w które do dziś utrzymuje się wiara - w mniejszym lub większym stopniu.

REKLAMA

Mit pierwszy – metatagi

Wielu specjalistów (głównie samozwańczych „ekspertów”) oraz klientów wierzy wciąż, że ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania mają metatagi. Wielu twórców stron skupia się na metatagach, tak jakby ich prawidłowe zdefiniowanie było jedynym kluczem do sukcesu w SEO. Dawno temu metatagi rzeczywiście były ważne, jednak dziś jest inaczej. To już historia. Nie wynika to wyłącznie z empirycznie przebadanych kampanii SEO, ale także z oświadczeń twórców wyszukiwarki Google. Może nie bezpośrednio, ale w pośredni sposób przyznali oni, że wspomniany element strony nie odgrywa dziś znaczącej roli w wyznaczaniu rankingów stron na frazy kluczowe. Nie znaczy to jednak, że należy z metatagów zrezygnować – wręcz przeciwnie, powinny one być dopracowane pod kątem użytkowników, aby ułatwić im wybór odpowiedniej strony w obrębie serwisu.

Mit drugi – wskaźnik PageRank

Wskaźnik PageRank został wprowadzony przez wyszukiwarkę Google do oceny jakościowej stron internetowych. Można go odczytać m.in. w belce narzędziowej Google lub za pośrednictwem wielu specjalistycznych serwisów. Wielu twórców stron internetowych do chwili obecnej uważa, że wskaźnik ten ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czym wyższy PageRank, tym wyższa pozycja. Wystarczy spojrzeć na kilka pierwszych z rzędu stron internetowych i ich wskaźniki PageRank, aby przekonać się, że wartości te nie są wyznacznikiem wysokich pozycji w wyszukiwarce. Strony z niskim PageRank są na te same frazy wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony z wysokim PageRank. Czasem jest odwrotnie, ale nie ma tutaj reguły.

Mit trzeci – linki wychodzące do znanych stron

Jednym z najbardziej „zabawnych” mitów jest ten mówiący, że jeśli na stronie zamieścimy wiele linków wychodzących do ważnych i dużych stron w sieci (np. Onet.pl czy Interia.pl), to wzrośnie pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania. Wynika on za faktu, że skoro tamte strony są cenione przez Google, to nasza strona może skorzystać z tej aureoli sukcesu. W rzeczywistości bardziej służy to stronom, do których prowadzą linki, niż stronom, gdzie one są zamieszczone.

Zobacz: Legalizacja przechowywania plików cookies

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mit czwarty – linki z for internetowych i blogów

Zdobywanie wartościowych linków to niełatwa sztuka. Najłatwiej pozyskać je z darmowych katalogów, jednak te nie dają już takiego wzmocnienia jak kiedyś. Najszybciej początkującym twórcom stron i specjalistom SEO zdobyć linki z zagranicznych for internetowych i komentarzy na blogach z różnorodną treścią, które są prowadzone w różnych językach. Do tego celu wykorzystują skrypty internetowe, które robią to w sposób automatyczny lub pół-automatyczny. Google jednak sprawnie rozpoznaje takie linki i zamiast plusów, można narazić się na karę.

Mit piąty – sztucznie upychanie słów kluczowych w tekstach na stronie

Ten mit ma najwięcej wyznawców. Dawno temu już twórcy Google przyznali, że sztuczne szpikowanie słowami kluczowymi tekstów na stronie daje więcej minusów niż plusów. Na dodatek teksty na stronie stają się nie do czytania i przez to odpychają potencjalnych klientów. Oczywiście teksty muszą zawierać w swojej treści słowa kluczowe (na ich podstawie Google ma kojarzyć nasza stronę z konkretnym zapytaniem), ale muszą one być zawarte w dość naturalnym kontekście. Wystarczą 2-3 powtórzenia danej frazy, aby być pewnym, że Google dostrzeże je jako ważne dla naszej działalności.

Mit szósty – systemy wymiany linków wciąż działają

REKLAMA

To jeden z mitów, w który wierzą bardziej eksperci niż firmy. Nawet do dziś ludzie z branży SEO przekonują na forach, że pomimo ostrzeżeń i akcji karania przez Google stron korzystających z tego rodzaju sposobów, SWL-e dalej są skuteczne. Jak mówią niektórzy specjaliści SEO, warto na początku „dopalić” każdą stronę SWL-em. Inni twierdzą, że drogą do sukcesu jest systematyczne kupowanie linków z systemów. Większość klientów nie ma nawet pojęcia, co to są Systemy Wymiany Linków. Jako dowód skuteczności przedstawia się klientom strony, które korzystają z SWL-i oraz mają wysoką pozycję. Na dodatek utrzymują tę pozycję w długiej perspektywie bez żadnych konsekwencji. Jednak ostatnia zmian algorytmu Google, wprowadzona pod kryptonimem Penguin, nie pozostawia złudzeń co do wartości SWL. Jednej nocy Google usunęło z indeksu wiele stron poważnych firm (m.in. Play-a oraz Banku Millenium), właśnie z powodu używania SWL-i. Pomimo faktu, że w SWL-e są jeszcze skuteczne w licznych przypadkach (w wielu branżach pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania to strony pozycjonowane tylko za pomocą systemów wymiany linków), w długookresowej perspektywie ta strategia pozycjonowania może wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Strony korzystające z SWL-i często otrzymują surowe kary od Google, takie jak „filtry” na określone frazy (brak obecności strony w wyszukiwarce po wpisaniu danych haseł) oraz „bany” (całkowity brak strony w wyszukiwarce).

Z mitami, także z tymi w branży SEO, należy walczyć,. To zadanie stojące przed niezależnymi ekspertami SEO – tak jak z mitami obecnymi w naszym życiu muszą walczyć niezależni naukowcy. Mit to zawsze pierwiastek irracjonalny w naszym życiu. Wiemy z teorii, że człowiek pomimo zapewnień, to w gruncie rzeczy istota nieracjonalna. Dlatego tak łatwo wierzymy w mity, także w te dotyczące SEO.

Zobacz: Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

JDG a spółka z o.o. Którą formę działalności wybrać? [Porównanie]

Podejmując decyzję o własnym biznesie, każdy przedsiębiorca staje przed wyborem formy działalności. Większość z nas waha się pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. W artykule spróbuję przybliżyć czym się różnią.

REKLAMA

Pożyczka dla firm: Szansa na rozwój czy ryzyko?

Prowadzisz firmę? Na pewno doświadczasz różnych wyzwań związanych z zarządzaniem własnym biznesem. Zmieniające się trendy, rosnąca konkurencja, potrzeba implementowania nowych technologii – to tylko niektóre z powodów, dla których musisz stale szukać sposobów na rozwój i reklamę. Pytanie nierzadko brzmi, skąd wziąć na to pieniądze?

Prognozy: zamiast powrotu Koniunktury, europejskie firmy może dotknąć fala bankructw na niespotykaną dotąd skalę

Po kilku latach wysokiej inflacji i restrykcyjnej polityki pieniężnej banków centralnych, europejskie przedsiębiorstwa z nadzieją patrzyły na rok 2025, oczekując wreszcie wzrostu gospodarczego. W obecnej sytuacji geopolitycznej trudno jednak zachować optymizm.

Kontrole podatkowe. 2025 rok przyniósł ważną zmianę, ale to dopiero początek ułatwień

Urzędy skarbowe przeprowadzają kontrole podatkowe od kiedy tylko istnieją podatki. Zmienia się jedynie charakter służb kotrolnych oraz zasady przeprowadzania samych kontroli. Kluczowe zmiany w kontroli podatkowej nastąpiły z początkiem 2025 roku, choć nie wszyscy o nich pamiętają.

Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

REKLAMA

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

REKLAMA