REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tani hosting dla firmy - który wybrać?

Hosting dla firm
Hosting dla firm

REKLAMA

REKLAMA

Oferty taniego hostingu zawładnęły rynkiem. Dowiedz się na co uważać decydując się na tani hosting.

REKLAMA

Tani hosting to trochę jak tanie linie lotnicze. Kupując produkt za niską cenę, bierzesz na siebie określone ryzyko. W przypadku podróży lotniczej może to być odwołanie kursu, w sytuacji taniego i niesprawdzonego hostingu – narażenie na szwank reputacji firmy. Konsekwencje są zatem nieporównywalne, i właśnie dlatego warto zadbać o odpowiednią wiedzę, dzięki której wybierzemy produkt tak, by nie przepłacić, a jednocześnie – czuć się bezpiecznie.

REKLAMA

Spektakularny – nie pierwszy przecież w polskiej historii - upadek tanich linii lotniczych boleśnie pokazuje, że cena nie może być jedynym kryterium wyboru, a najtańsze oferty czasem okazują się być jednocześnie najbardziej ryzykownymi. Nie tylko branża lotnicza ma swoich tanich operatorów, podobne strategie znajdujemy również w innych gałęziach, między innymi w działalności hostingowej, czyli polegającej na utrzymaniu poczty i strony www. Czy pobierając niewysokie opłaty od klientów, operatorzy są w stanie zapewnić odpowiednio wysoki standard jakości usług? Kluczowe są tutaj trzy czynniki, które należy wziąć pod uwagę podejmując współpracę z wybranym dostawcą.

Polecamy: Jak odświeżyć firmową stronę WWW

REKLAMA

Zaczynamy od sprzętu serwerowego i data center, niezbędnych do utrzymania zasobów klientów. Profesjonalne firmy działają w oparciu o markowy sprzęt serwerowy, podczas gdy u najtańszych operatorów znajdziesz PC-ty, „udające” serwery, oczywiście -niezapewniające redundancji kluczowych komponentów oraz sprzętowych macierzy dyskowych. Jeśli jest ci potrzebny serwer gier, zapewne awaria nie sprawi większej różnicy, ale utrata danych biznesowych, na przykład poważnej korespondencji mailowej, w świecie biznesu może mieć bardzo poważne skutki.

Co więcej, istotny jest także czas usuwania awarii - w profesjonalnych serwerach jest on o wiele krótszy, ze względu na rozbudowane opcje diagnostyczne, ułatwiające naprawę. W markowych serwerach, umieszczonych w wysokiej klasy centrach przetwarzania danych, 80-90% awarii jest niedostrzegalna dla klientów ze względu na nadmiarowość komponentów. Zepsuta część jest zastępowana sprawną, bez przerywania pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się, jak wygląda sprzętowe zaplecze. Dobry operator nie wstydzi się publikowania podstawowych informacji o data center i serwerach, z których korzysta. Zwróć uwagę na rodzaj macierzy dyskowych, bo to one często determinują nie tylko wydajność, ale i bezpieczeństwo twoich danych.

Kolejnym czynnikiem kosztotwórczym, a jednocześnie istotnie wpływającym na poziom bezpieczeństwa, jest polityka kopii zapasowych.  Wykonywanie kopii, a zwłaszcza ich przechowywanie, po prostu kosztuje. Oczywiście, pojedynczym klientom może zdawać się, że liczba danych, które posiadają, nie jest znaczna, jednak operator obsługujący dziesiątki tysięcy użytkowników musi sprawnie archiwizować wiele terabajtów danych. Codziennie.

W najtańszych rozwiązaniach nie znajdziemy w ogóle kopii bezpieczeństwa, wykonywanej przez hostera. Bywa też, że kopia taka jest niedostępna dla klienta, a jedynie służy hosterowi do przywrócenia danych w razie awarii po jego stronie. Poza sprawdzeniem, czy kopia jest wykonywana codziennie, bardzo ważnym czynnikiem jest czas jej przechowywania. Cóż z tego, że zorientujemy się po czterech dniach, iż utraciliśmy ważne dane lub też zostały one zmienione przez włamanie na naszą stronę internetową – kiedy w kopii bezpieczeństwa znajduje się zawartość serwera wyłącznie z dnia wczorajszego? W takim wypadku nie mamy szansy na odtworzenie danych (no chyba, że sami codziennie robimy backup we własnym zakresie).

Nie warto oszczędzać na backupach. Solidni operatorzy zapewniają codzienną kopię i przechowywanie danych minimalnie przez 7, a wybrani – nawet przez 14 dni!

Kolejny czynnik to lokalizacja operatora. Dostawcy zagraniczni mogą przedstawiać tańsze oferty, jednak trzeba pamiętać, iż fizyka jest nieubłagana i w niektórych zastosowaniach możemy odczuć większe opóźnienia sygnału (zwłaszcza w wypadku tzw. streamingu) docierającego do Polski z odległych miejsc. Drugą konsekwencją wyboru operatora za granicą jest często ograniczona obsługa w języku polskim lub jej brak. Po trzecie– zazwyczaj nie spełnimy wówczas wymagań przepisów o ochronie danych osobowych, ponieważ najczęściej nie jest możliwe zawarcie z taką firmą umowy powierzenia danych osobowych na piśmie.

Wybieraj operatora zagranicznego tylko, jeśli jesteś świadomy wad i zależy ci na jak najniższej cenie. Jeśli przetwarzasz w serwisie dane osobowe (posiadasz np. formularz kontaktowy czy newsletter) – radzimy zdecydować się na polskiego operatora z możliwością podpisania umowy powierzenia danych osobowych.

Na zakończenie warto sprawdzić, jak wyglądają ww. czynniki w ramach podstawowych pakietów hostingowych popularnych polskich operatorów hostingowych:

MARKA

Ogicom.pl

Blink.pl

Home.pl

Kopia Twoich plików

14 dni

7 dni

3 dni

Lokalizacja

Polska

Polska

Polska

Sprzęt serwerowy

Profesjonalne serwery

DELL, HP, SM

Profesjonalne serwery DELL, HP, SM

Profesjonalne serwery Tyan, HP

Backup online danych z twojego komputera

TAK

-

-

Na podstawie informacji ze stron operatorów, 2012-08-21

Podsumowując – wybór taniej oferty zawsze będzie wiązać się z określonym ryzykiem. Zanim zdecydujesz się na tani hosting, rozważ kwotę, którą zaoszczędzisz i porównaj ją ze stratą, którą poniósłbyś w razie utraty twojej strony www i poczty. Weź pod uwagę takie czynniki, jak oferowane przez operatora zaplecze techniczne, lokalizacja i polityka bezpieczeństwa. I pamiętaj – spokój o kondycję własnej firmy jest o wiele cenniejszy niż oszczędność w skali kilkudziesięciu złotych rocznie.

Źródło: ogicom.pl, blink.pl, home.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA