REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy zmieniać istniejącą już firmową stronę internetową?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy zmieniać istniejącą stronę internetową?
Czy zmieniać istniejącą stronę internetową?

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu ostatnich kilku lat internet rozwija się w zadziwiająco szybkim tempie. Co rusz pojawiają się nowe technologie, nowe standardy projektowania stron internetowych, nowe funkcjonalności. Zmieniają się normy obejmujące ogólny wygląd witryn, style, szatę graficzną oraz kanony Web usability. Mimo to wielu właścicieli serwisów internetowych nie widzi potrzeby dokonywania w nich zmian, uważając, że raz stworzona strona internetowa będzie spełniać swoje zadanie niezależnie od poziomu rozwoju internetu.

Na początek zastanówmy się, po co w ogóle firmom własne strony internetowe? Odpowiedź nasuwa się błyskawicznie: firmowy serwis internetowy ma na celu przyciągnięcie nowych klientów i zainteresowanie ich produktami czy usługami, oferowanymi przez firmę, a także – utrzymanie klientów stałych. Jeżeli witryna nie spełnia tych podstawowych funkcji, inwestowanie w nią to tylko strata czasu i pieniędzy.

REKLAMA

Współczynnik odrzuceń

Fakt, że firma posiada już stronę internetową, niekoniecznie oznacza, że witryna ta przynosi jej jakiekolwiek korzyści. Dobrą metodą, aby dowiedzieć się m. in. tego, ile osób odwiedza serwis, z jakiego kraju i miasta pochodzą czy też na jakie słowa kluczowe wyszukują one stronę, jest zainstalowanie darmowych statystyk Google Analytics.

Jak sprawdzić, czy witryna już na pierwszy rzut oka oferuje internautom coś ciekawego? Jedną z podstawowych metod jest obserwowanie współczynnika odrzuceń.

Współczynnik odrzuceń określa procentowo, ile osób, odwiedzających daną stronę internetową, opuściło ją po zobaczeniu tylko jednej strony. Co oznacza wysoka wartość tego współczynnika? Istnieją dwie skrajne możliwości:

  • serwis nie jest atrakcyjny dla internautów (nie znajdują oni na nim informacji, których poszukiwali, jego obsługa jest zbyt skomplikowana, jego wygląd nie wzbudza zainteresowania);
  • strona główna oferuje internautom wystarczającą liczbę informacji i nie mają oni potrzeby odwiedzania innych podstron.

Aby dowiedzieć się, która z opcji charakteryzuje daną stronę internetową, należy jeszcze zwrócić uwagę na średni czas spędzony na witrynie. Wysoki współczynnik odrzuceń i niska średnia czasu oznaczają, że serwis internetowy jest nieefektywny: nie oferuje on internautom tego, czego oczekują.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Jest to problem wielu stron internetowych, które zostały zaprojektowane kilka (czasem nawet kilkanaście) lat temu, stron, które dzisiaj są już po prostu przestarzałe. Internaucie wystarcza jeden rzut oka na serwis internetowy, by podjąć decyzję o tym, czy warto go w ogóle przeglądać. Serwisy, których layout, usability i funkcjonalności będą odbiegać od współczesnych standardów, z pewnością nie wzbudzą w użytkownikach zaufania.

Współczynnik odrzuceń nie zawsze jednak może być rzetelną oceną strony internetowej.

Jeżeli witryna została wykonana w technologii Flash, wartość współczynnika odrzuceń zawsze będzie bardzo wysoka – mówi Dominik Smaga. Jest to spowodowane tym, że podczas przeglądania strony Flashowej użytkownik pobiera do swojej przeglądarki oddzielną aplikację zawierającą zazwyczaj kompletny serwis, wówczas ładowanie stron odbywa się już bez udziału serwera, który "nie widzi" tego, co dzieje się na witrynie.

Polecamy: Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Dlatego też, niezależnie od ilości przeglądniętych podstron, serwer traktuje wizyty na stronie jako wizyty jednoodsłonowe. Tym bardziej należy więc obserwować również średni czas, jaki użytkownicy spędzają na witrynie.

Autor: Netface

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA