REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas
NetArt
Jak firmy powinny rejestrować domeny?
Jak firmy powinny rejestrować domeny?

REKLAMA

REKLAMA

Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.

REKLAMA

Powszechność Internetu sprawia, że każde przedsiębiorstwo, które chce liczyć się w walce o klienta powinno posiadać domenę. Jednak nie wszystkie firmy w prawidłowy sposób zabezpieczają swoje działania w Sieci. Często zdarza się, że rejestrują tylko jedną domenę nie uwzględniając przy tym aspektów bezpieczeństwa. Ponadto firmy zapominają o tym, iż wprowadzając nowy produkt, bądź promując markę konieczna jest rejestracji domeny z nazwą nowej usługi. Takie działania w dużym stopniu mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu, jak również bezpośrednio wpłynąć na jego wyniki sprzedażowe.

Zarejestruj domenę już w fazie projektu

Obecnie wielu przedsiębiorców, wprowadzając na rynek nowy produkt lub zakładając firmę, już w fazie projektu rejestruje pakiet domen z nową nazwą. Jest to bardzo rozsądny zabieg, gdyż adres internetowy, kierujący do firmowego serwisu WWW z nazwą firmy, to bardzo często podstawa wszelkich jej działań promocyjnych, nie tylko w Internecie. Warto więc zabezpieczyć się przed sytuacją, w której taki adres, mógłby zostać wykorzystany np. przez konkurencję. Dlatego należy już w fazie projektu sprawdzić, czy wybrana nazwa firmy bądź produktu jest wolna. Jeśli jest, należy niezwłocznie ją zarejestrować. To bardzo ważne, gdyż rejestracja odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i po zakończeniu projektu może się okazać, że domena jest już zajęta. Wcześniejsze zarejestrowanie domeny gwarantuje, że pod jej nazwą nie znajdzie się strona WWW z ofertą konkurencyjnej firmy. Nie warto zwlekać z rejestracją domeny, bo ktoś może ubiec firmę, a konsekwencje utraty domeny z nazwą firmy czy produktu mogą być bardzo uciążliwe. Droga do jej odzyskania może okazać się długa i kosztowna.

Domena to konieczność przy promocji nowej marki

Decydując się na wyprowadzenie nowego produktu na rynek, bądź otwierając spółkę należy dobrać domenę spełniającą poniższe kryteria. Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej. Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedno rozszerzenie to za mało

REKLAMA

Wszystkie elementy budujące domenę mają znaczenie przy późniejszym funkcjonowaniu jej w Internecie. Dlatego firmy, otwierając nową działalność powinny rejestrować domeny z różnymi rozszerzeniami, czyli ostatnią częścią składową domeny. Trzy najpopularniejsze rozszerzenia w Polsce dotyczą grup domen polskich (np. .pl), globalnych (.com czy .org) oraz europejskich (.eu).

Właściwie każda firma powinna zarejestrować adres z rozszerzeniem polskim .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy, bądź prowadzoną kampanią promocyjną nowego produktu. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Na przykład domeny z końcówką .net (ang. Network czyli Sieć), powinny rejestrować firmy prowadzące działalność związaną z Internetem. Końcówka .eu jest odpowiednia dla firm, których działania obejmują Europę.

Przykładowo, właściciel firmy komputerowej otwierając nowy oddział w innym mieście, powinien zarejestrować rozszerzenia zarówno funkcjonalne (np. twojafirma.pc.pl), jak i regionalne, w zależności od miasta w jakim znajduje się dana filia (np. twojafirma.waw.pl czy twojafirma.wroclaw.pl). Pakiet kilku domen prowadzących do jednego serwisu WWW z pewnością ułatwi użytkownikom odnalezienie go w Internecie.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zabezpiecz się przed działaniem konkurencji

Rejestrując domenę nowej spółki przedsiębiorstwa, bądź wprowadzanego produktu warto pomyśleć także o zakupie nazw, które są „literówkami” domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywaniu go do przeglądarki internetowej. Zakup całego pakietu domen uchroni firmę, przed działaniami związanymi z tzw. cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, że pod adresem internetowym z użyciem nazwy firmy nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla niego treści. 

Domena z myślnikiem jako dobra alternatywa

Niewątpliwą zaletą rejestracji domen z użyciem myślnika jest fakt, iż zyskała ona popularność stosunkowo niedawno, więc w puli wolnych domen wciąż dostępna jest duża liczba atrakcyjnych nazw.

REKLAMA

W przypadku, kiedy nazwa domeny ma składać się z kilku słów, użycie w niej myślnika może okazać się bardzo korzystnym zabiegiem. Jeśli nazwę stanowić będzie kombinacja krótkich wyrazów nie jest koniecznym użycie „-”. Zastosowanie myślnika może być przydatne w sytuacji gdy, firma wprowadza nowy produkt. Dla przykładu w takim adresie po jednej stronie „-” może znajdować się nazwa firmy, a po drugiej nazwa nowego produktu. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania. Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych myślnikiem.

Zastosowanie „-” w nazwach, które składają się z więcej niż jednego słowa, znacznie ułatwia wprowadzenie ich w okno przeglądarki internetowej. Ponieważ są bardziej przejrzyste, użytkownik może łatwiej wyłapać ewentualne błędy we wprowadzanym adresie. Zmniejsza się więc ryzyko, że w wyniku błędnie wprowadzonego adresu serwisu użytkownik trafi na niewłaściwą witrynę. 

Przedsiębiorstwa wprowadzając na rynek nowe spółki, bądź rozpoczynając kampanie promocyjne produktów powinny automatycznie rejestrować nowe domeny. Takie działanie z pewnością przyczynia się do bardziej efektywnej reklamy. Ze względu na dużą popularność Internetu większość klientów zainteresowanych usługą lub produktem danej firmy korzysta z zasobów Sieci. Dlatego tak ważne jest, by każde przedsiębiorstwo wprowadzając nowość na rynek zabezpieczało się rejestracją domeny. 

Polecamy: Jak sprzedać własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA