Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Daniel Korytas
NetArt
Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.

Powszechność Internetu sprawia, że każde przedsiębiorstwo, które chce liczyć się w walce o klienta powinno posiadać domenę. Jednak nie wszystkie firmy w prawidłowy sposób zabezpieczają swoje działania w Sieci. Często zdarza się, że rejestrują tylko jedną domenę nie uwzględniając przy tym aspektów bezpieczeństwa. Ponadto firmy zapominają o tym, iż wprowadzając nowy produkt, bądź promując markę konieczna jest rejestracji domeny z nazwą nowej usługi. Takie działania w dużym stopniu mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu, jak również bezpośrednio wpłynąć na jego wyniki sprzedażowe.

Zarejestruj domenę już w fazie projektu

Obecnie wielu przedsiębiorców, wprowadzając na rynek nowy produkt lub zakładając firmę, już w fazie projektu rejestruje pakiet domen z nową nazwą. Jest to bardzo rozsądny zabieg, gdyż adres internetowy, kierujący do firmowego serwisu WWW z nazwą firmy, to bardzo często podstawa wszelkich jej działań promocyjnych, nie tylko w Internecie. Warto więc zabezpieczyć się przed sytuacją, w której taki adres, mógłby zostać wykorzystany np. przez konkurencję. Dlatego należy już w fazie projektu sprawdzić, czy wybrana nazwa firmy bądź produktu jest wolna. Jeśli jest, należy niezwłocznie ją zarejestrować. To bardzo ważne, gdyż rejestracja odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i po zakończeniu projektu może się okazać, że domena jest już zajęta. Wcześniejsze zarejestrowanie domeny gwarantuje, że pod jej nazwą nie znajdzie się strona WWW z ofertą konkurencyjnej firmy. Nie warto zwlekać z rejestracją domeny, bo ktoś może ubiec firmę, a konsekwencje utraty domeny z nazwą firmy czy produktu mogą być bardzo uciążliwe. Droga do jej odzyskania może okazać się długa i kosztowna.

Domena to konieczność przy promocji nowej marki

Decydując się na wyprowadzenie nowego produktu na rynek, bądź otwierając spółkę należy dobrać domenę spełniającą poniższe kryteria. Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej. Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedno rozszerzenie to za mało

Wszystkie elementy budujące domenę mają znaczenie przy późniejszym funkcjonowaniu jej w Internecie. Dlatego firmy, otwierając nową działalność powinny rejestrować domeny z różnymi rozszerzeniami, czyli ostatnią częścią składową domeny. Trzy najpopularniejsze rozszerzenia w Polsce dotyczą grup domen polskich (np. .pl), globalnych (.com czy .org) oraz europejskich (.eu).

Właściwie każda firma powinna zarejestrować adres z rozszerzeniem polskim .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy, bądź prowadzoną kampanią promocyjną nowego produktu. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Na przykład domeny z końcówką .net (ang. Network czyli Sieć), powinny rejestrować firmy prowadzące działalność związaną z Internetem. Końcówka .eu jest odpowiednia dla firm, których działania obejmują Europę.

Przykładowo, właściciel firmy komputerowej otwierając nowy oddział w innym mieście, powinien zarejestrować rozszerzenia zarówno funkcjonalne (np. twojafirma.pc.pl), jak i regionalne, w zależności od miasta w jakim znajduje się dana filia (np. twojafirma.waw.pl czy twojafirma.wroclaw.pl). Pakiet kilku domen prowadzących do jednego serwisu WWW z pewnością ułatwi użytkownikom odnalezienie go w Internecie.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zabezpiecz się przed działaniem konkurencji

Rejestrując domenę nowej spółki przedsiębiorstwa, bądź wprowadzanego produktu warto pomyśleć także o zakupie nazw, które są „literówkami” domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywaniu go do przeglądarki internetowej. Zakup całego pakietu domen uchroni firmę, przed działaniami związanymi z tzw. cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, że pod adresem internetowym z użyciem nazwy firmy nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla niego treści. 

Domena z myślnikiem jako dobra alternatywa

Niewątpliwą zaletą rejestracji domen z użyciem myślnika jest fakt, iż zyskała ona popularność stosunkowo niedawno, więc w puli wolnych domen wciąż dostępna jest duża liczba atrakcyjnych nazw.

W przypadku, kiedy nazwa domeny ma składać się z kilku słów, użycie w niej myślnika może okazać się bardzo korzystnym zabiegiem. Jeśli nazwę stanowić będzie kombinacja krótkich wyrazów nie jest koniecznym użycie „-”. Zastosowanie myślnika może być przydatne w sytuacji gdy, firma wprowadza nowy produkt. Dla przykładu w takim adresie po jednej stronie „-” może znajdować się nazwa firmy, a po drugiej nazwa nowego produktu. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania. Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych myślnikiem.

Zastosowanie „-” w nazwach, które składają się z więcej niż jednego słowa, znacznie ułatwia wprowadzenie ich w okno przeglądarki internetowej. Ponieważ są bardziej przejrzyste, użytkownik może łatwiej wyłapać ewentualne błędy we wprowadzanym adresie. Zmniejsza się więc ryzyko, że w wyniku błędnie wprowadzonego adresu serwisu użytkownik trafi na niewłaściwą witrynę. 

Przedsiębiorstwa wprowadzając na rynek nowe spółki, bądź rozpoczynając kampanie promocyjne produktów powinny automatycznie rejestrować nowe domeny. Takie działanie z pewnością przyczynia się do bardziej efektywnej reklamy. Ze względu na dużą popularność Internetu większość klientów zainteresowanych usługą lub produktem danej firmy korzysta z zasobów Sieci. Dlatego tak ważne jest, by każde przedsiębiorstwo wprowadzając nowość na rynek zabezpieczało się rejestracją domeny. 

Polecamy: Jak sprzedać własną firmę?

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kiedy Polacy najchętniej chodzą na zakupy?

    Sklepy convenience cieszą się największym ruchem w ciągu całego dnia. Jednak, podobnie jak supermarkety, są najbardziej oblegane o godz. 16.00. Z kolei 17.00 należy do dyskontów, a 18.00 – do hipermarketów, które są wybierane głównie wieczorami. A w jaki dzień tygodnia Polacy najczęściej robią zakupy?

    Automatyzacja magazynów: 93% firm nie widzi innej przyszłości

    Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach

    Innowacje, które napędzają konkurencyjność

    Innowacyjność jest warunkiem koniecznym do zbudowania konkurencyjności firmy – takie zdanie podziela 66% Dyrektorów Finansowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach przebadanych w ramach raportu „Od liczb do innowacji. Jak CFO przyśpiesza rozwój biznesu”.

    Energia ze słońca – czy możemy mieć jej za dużo?

    Nasłonecznienie w Polsce wynosi średnio około 1700 godzin rocznie. Jak się okazuje – wraz z wydłużającym się dniem – dla naszych sieci energetycznych może to być zbyt wiele. Czy ze względu na coraz wyższe temperatury staniemy przed koniecznością stworzenia infrastruktury magazynowania ciepła i chłodu?

    Polacy kochają nowe technologie, ale wciąż boją się 5G

    57 proc. Polaków deklaruje, że chce korzystać z nowych generacji sieci komórkowych 5G czy 6G. Ale pole elektromagnetyczne, związane z budową sieci 5G, wciąż budzi wiele obaw, szczególnie w kontekście jego wpływu na zdrowie. 

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku - poinformował we wtorek w Programie I Polskiego Radia minister rolnictwa Robert Telus.

    Benefity pracownicze w Polsce i Europie. Czego chcą zatrudnieni?

    Załoga firmy zwraca uwagę na benefity. Jak dobrać, aby utrzymać satysfakcję?

    Branża hotelarska po pandemii. Jak odbudować?

    Polscy hotelarze kolejny rok z rzędu zmagają się z problemami. Zaraz po trudnym okresie pandemii w branże uderzyły rosnące koszty usług i podwyżka płacy minimalnej. To nieuchronnie prowadzi do podniesienia cen. Wielu z nich deklaruje, że oszczędniej spędzi urlop za granicami Polski.

    Co zdecyduje RPP w kwestii stóp procentowych?

    Najbliższe posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej odbędzie się 5-6 czerwca 2023 roku. Ostatnie podwyżki stóp procentowych odnotowaliśmy we wrześniu 2022 roku, kiedy RPP podniosła stopę referencyjną do poziomu 6,75 procent. Od tamtego momentu, pomimo wzrostu inflacji, stopy pozostają na niezmienionym poziomie. Kredytobiorcom przez ostatnie 8 miesięcy nie wzrosły raty, ale czy jest szansa na to, aby zaczęły one spadać?

    Bankowość dla niewidomych i słabo widzących

    W jaki sposób osoby niewidzące podpisują umowy w banku, wybierają pieniądze czy używają aplikacji mobilnych?

    Wraca temat obniżek stóp w Polsce – co na to złoty?

    O ile tempo spadku inflacji pozwoli, to na wrześniowym i/lub październikowym posiedzeniu RPP szansa na ewentualną zmianę ceny pieniądza byłaby największa. Wcześniej na takowy ruch nie ma specjalnie szans. Choć na 21 sierpnia zaplanowane jest także posiedzenie, ma ono jednak charakter niedecyzyjny.

    Czy łatwo jest ogłosić upadłość firmy w Polsce?

    Ogłoszenie upadłości jest jednym ze sposobów na poradzenie sobie ze spłatą zobowiązań firmy. Nie jest on jednak dostępny dla wszystkich. Od kilku lat obserwujemy systematyczny spadek liczby firm, które decydują się na ogłoszenie upadłości.

    Zwiastun likwidacji gotówki? Dania wstrzymuje import waluty

    Dania, Szwecja i Norwegia wstrzymały import własnej waluty. Tych koron nie wymienimy również w polskich bankach. Czy jest to powód do niepokoju dla osób, które ulokowały swoje środki finansowe w obcych walutach? Czemu niektóre kraje chcą się pozbyć gotówki? 

    Komisja Europejska przedłużyła zakaz importu z Ukrainy produktów rolnych do połowy września

    Komisja Europejska przedłużyła do połowy września unijny zakazu importu z Ukrainy pszenicy, kukurydzy, rzepaku i słonecznika - przekazało PAP źródło unijne. Wszedł on w życie 2 maja 2023 r. i zastąpił jednostronne decyzje o zakazie importu wprowadzone przez państwa graniczące z Ukrainą, w tym Polskę.

    Koniec stanu zagrożenia epidemicznego oznacza zmiany dla przedsiębiorców

    W związku z planowanym odwołaniem od dnia 1 lipca 2023 r. stanu zagrożenia epidemicznego, przedsiębiorcy powinni przygotować się na szereg zmian. Dotyczą one przede wszystkimi przepisów, które uchwalane były „na czas obowiązywania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego”. 

    Londyn na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. Czy w rankingu znalazło się polskie miasto?

    Londyn znalazł się na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto. Które?

    Fiskus coraz chętniej blokuje rachunki bankowe

    Według danych Ministerstwa Finansów, w pierwszym kwartale br. liczba blokad rachunków bankowych z wykorzystaniem STIR wzrosła o ponad 54% rdr. 

    W 2026 r. prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu

    Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.

    Min. Telus: ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już skupione od polskich rolników

    Ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już od rolników skupione. Nie ma zatoru, jeśli chodzi o eksport z Polski - powiedział w piątek w Studiu PAP minister rolnictwa i rozwoju wsi Robert Telus.

    Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

    Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

    Internet wszystkiego. Czym jest ta innowacyjna technologia?

    Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.

    Od 5 czerwca ostatni nabór wniosków dla firm, które ucierpiały na brexicie

    Ostatni nabór wniosków w programie Re_Open UK rozpocznie się 5 czerwca tego roku. O wsparcie mogą się starać przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku brexitu - poinformował minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

    Gdynia - port uniwersalny zdolny przeładowywać wszystkie grupy ładunków

    Port Gdynia jako port uniwersalny musi zgodnie ze strategią przeładowywać wszystkie grupy ładunków. Tak jak w ostatnim czasie stawiliśmy czoła ładunkom masowym, tak w dalszym ciągu będziemy się w tym kierunku rozwijali - powiedział  w Sopocie prezes Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj.

    PIE: spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych

    Spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych – napisali w czwartek analitycy PIE w komentarzu do PMI.

    Pół roku ochrony przed wysokimi cenami

    Polacy od jesieni korzystają z Tarczy Solidarnościowej, dzięki której ceny netto energii elektrycznej dla gospodarstw domowych nie wzrosły. Wszystkim gospodarstwom domowym w Polsce przysługuje limit 2 000 kWh zużycia, do którego koszt energii w ponad połowie dotuje rząd i spółki energetyczne. Są również wyższe limity - nawet do 3 000 kWh - jednak aby móc z nich skorzystać, konieczne jest złożenie specjalnego wniosku. Termin upływa z końcem czerwca.