REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak firmy powinny rejestrować domeny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas
NetArt
Jak firmy powinny rejestrować domeny?
Jak firmy powinny rejestrować domeny?

REKLAMA

REKLAMA

Firmy coraz częściej rejestrują domeny. Dzieje się tak ponieważ domena kieruje odbiorcę do firmowego serwisu WWW, na którym klient może zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa. Jednak często zdarza się, że firmy poprzestają na rejestracji jednej domeny, co może skutkować poważnymi konsekwencjami w przyszłości.

REKLAMA

REKLAMA

Powszechność Internetu sprawia, że każde przedsiębiorstwo, które chce liczyć się w walce o klienta powinno posiadać domenę. Jednak nie wszystkie firmy w prawidłowy sposób zabezpieczają swoje działania w Sieci. Często zdarza się, że rejestrują tylko jedną domenę nie uwzględniając przy tym aspektów bezpieczeństwa. Ponadto firmy zapominają o tym, iż wprowadzając nowy produkt, bądź promując markę konieczna jest rejestracji domeny z nazwą nowej usługi. Takie działania w dużym stopniu mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności brandu, jak również bezpośrednio wpłynąć na jego wyniki sprzedażowe.

Zarejestruj domenę już w fazie projektu

Obecnie wielu przedsiębiorców, wprowadzając na rynek nowy produkt lub zakładając firmę, już w fazie projektu rejestruje pakiet domen z nową nazwą. Jest to bardzo rozsądny zabieg, gdyż adres internetowy, kierujący do firmowego serwisu WWW z nazwą firmy, to bardzo często podstawa wszelkich jej działań promocyjnych, nie tylko w Internecie. Warto więc zabezpieczyć się przed sytuacją, w której taki adres, mógłby zostać wykorzystany np. przez konkurencję. Dlatego należy już w fazie projektu sprawdzić, czy wybrana nazwa firmy bądź produktu jest wolna. Jeśli jest, należy niezwłocznie ją zarejestrować. To bardzo ważne, gdyż rejestracja odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i po zakończeniu projektu może się okazać, że domena jest już zajęta. Wcześniejsze zarejestrowanie domeny gwarantuje, że pod jej nazwą nie znajdzie się strona WWW z ofertą konkurencyjnej firmy. Nie warto zwlekać z rejestracją domeny, bo ktoś może ubiec firmę, a konsekwencje utraty domeny z nazwą firmy czy produktu mogą być bardzo uciążliwe. Droga do jej odzyskania może okazać się długa i kosztowna.

Domena to konieczność przy promocji nowej marki

REKLAMA

Decydując się na wyprowadzenie nowego produktu na rynek, bądź otwierając spółkę należy dobrać domenę spełniającą poniższe kryteria. Wybierając domenę należy kierować się tym, że będzie ona wykorzystywana na wiele różnych sposobów. Przy wyborze domeny warto stosować kilka podstawowych zasad. Przede wszystkim domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, by klient z łatwością mógł trafić na firmową stronę WWW i nie mylił się przy wpisywaniu adresu do przeglądarki internetowej. Ponadto krótki adres strony WWW łatwiej jest wyeksponować na reklamach, a także materiałach promocyjnych przedsiębiorstwa (np. wizytówkach, papierze firmowym).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedno rozszerzenie to za mało

Wszystkie elementy budujące domenę mają znaczenie przy późniejszym funkcjonowaniu jej w Internecie. Dlatego firmy, otwierając nową działalność powinny rejestrować domeny z różnymi rozszerzeniami, czyli ostatnią częścią składową domeny. Trzy najpopularniejsze rozszerzenia w Polsce dotyczą grup domen polskich (np. .pl), globalnych (.com czy .org) oraz europejskich (.eu).

Właściwie każda firma powinna zarejestrować adres z rozszerzeniem polskim .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy, bądź prowadzoną kampanią promocyjną nowego produktu. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Na przykład domeny z końcówką .net (ang. Network czyli Sieć), powinny rejestrować firmy prowadzące działalność związaną z Internetem. Końcówka .eu jest odpowiednia dla firm, których działania obejmują Europę.

Przykładowo, właściciel firmy komputerowej otwierając nowy oddział w innym mieście, powinien zarejestrować rozszerzenia zarówno funkcjonalne (np. twojafirma.pc.pl), jak i regionalne, w zależności od miasta w jakim znajduje się dana filia (np. twojafirma.waw.pl czy twojafirma.wroclaw.pl). Pakiet kilku domen prowadzących do jednego serwisu WWW z pewnością ułatwi użytkownikom odnalezienie go w Internecie.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zabezpiecz się przed działaniem konkurencji

Rejestrując domenę nowej spółki przedsiębiorstwa, bądź wprowadzanego produktu warto pomyśleć także o zakupie nazw, które są „literówkami” domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywaniu go do przeglądarki internetowej. Zakup całego pakietu domen uchroni firmę, przed działaniami związanymi z tzw. cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, że pod adresem internetowym z użyciem nazwy firmy nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla niego treści. 

Domena z myślnikiem jako dobra alternatywa

Niewątpliwą zaletą rejestracji domen z użyciem myślnika jest fakt, iż zyskała ona popularność stosunkowo niedawno, więc w puli wolnych domen wciąż dostępna jest duża liczba atrakcyjnych nazw.

W przypadku, kiedy nazwa domeny ma składać się z kilku słów, użycie w niej myślnika może okazać się bardzo korzystnym zabiegiem. Jeśli nazwę stanowić będzie kombinacja krótkich wyrazów nie jest koniecznym użycie „-”. Zastosowanie myślnika może być przydatne w sytuacji gdy, firma wprowadza nowy produkt. Dla przykładu w takim adresie po jednej stronie „-” może znajdować się nazwa firmy, a po drugiej nazwa nowego produktu. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania. Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych myślnikiem.

Zastosowanie „-” w nazwach, które składają się z więcej niż jednego słowa, znacznie ułatwia wprowadzenie ich w okno przeglądarki internetowej. Ponieważ są bardziej przejrzyste, użytkownik może łatwiej wyłapać ewentualne błędy we wprowadzanym adresie. Zmniejsza się więc ryzyko, że w wyniku błędnie wprowadzonego adresu serwisu użytkownik trafi na niewłaściwą witrynę. 

Przedsiębiorstwa wprowadzając na rynek nowe spółki, bądź rozpoczynając kampanie promocyjne produktów powinny automatycznie rejestrować nowe domeny. Takie działanie z pewnością przyczynia się do bardziej efektywnej reklamy. Ze względu na dużą popularność Internetu większość klientów zainteresowanych usługą lub produktem danej firmy korzysta z zasobów Sieci. Dlatego tak ważne jest, by każde przedsiębiorstwo wprowadzając nowość na rynek zabezpieczało się rejestracją domeny. 

Polecamy: Jak sprzedać własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA