REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Co irytuje użytkownika na stronie inetrnetowej?
Co irytuje użytkownika na stronie inetrnetowej?

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na założenie firmowej strony internetowej musimy pamiętać o przestrzeganiu prostych zasadach, które pozwolą nam zbudować serwis wolny od elementów frustrujących potencjalnych klientów. O jakich regułach mowa? Przeczytaj.

Usability

REKLAMA

W ostatnim czasie rozwinęła się także nauka o użyteczności stron internetowych. Dzisiejsze serwisy, w przeciwieństwie do tendencji panującej kilka lat temu, są dostosowane do potrzeb swoich użytkowników, a nie właściciela. Tyczy się to zarówno intuicyjnej obsługi strony, łatwej nawigacji, dostępnych funkcjonalności, jak i treści, znajdujących się na stronie.

REKLAMA

Problem braku dostosowania funkcjonalności stron internetowych do potrzeb użytkowników doskonale opisał w książce Nie każ mi myśleć! Steve Krug. Hasło zawarte w tytule stanowi równocześnie „I prawo funkcjonalności Kruga”. Prawo „nie każ mi myśleć!” określa podejście użytkownika do przeglądanej strony internetowej – internauta nie chce i wręcz nie powinien zastanawiać się nad zawartością witryny i jej layoutem. Niepotrzebne „znaki zapytania”, jak nazywa je Krug, wyprowadzają internautę z równowagi i denerwują go, efektem czego jest jego niezadowolenie. A, jak łatwo się domyślić, użytkownik niezadowolony nie skorzysta z usług oferowanych na irytującej go witrynie.

Steve Krug tłumaczy swoje prawo następująco: „(...) oglądana przeze mnie strona WWW powinna być, na ile jest to tylko możliwe, zrozumiała, oczywista i niewymagająca dodatkowych objaśnień” (S. Krug, Nie każ mi myśleć!, wyd. II, Helion 2010, s. 23). Tylko taka witryna może być w pełni efektywna – użytkownik powinien poruszać się po niej intuicyjnie, bez zastanowienia, automatycznie wykonywać kolejne czynności, prowadzące go do zdobycia poszukiwanej informacji.

Treści na stronie internetowej

REKLAMA

Powodzenie serwisu zależy również w dużej mierze od treści na nim publikowanych. Jeżeli nasza firma produkuje makaron, na naszej witrynie powinny znajdować się informacje o produktach, posiadanych przez nas certyfikatach, oraz, oczywiście, dane kontaktowe. Miłym dodatkiem będą przepisy czy galeria zdjęć. Nie ma sensu rozpisywać się o historii samego przedsiębiorstwa i opisywać wszystkich pracowników, co nie oznacza jednak, że nie należy podawać informacji o firmie. Ważnym działem, który powinien być na każdej stronie internetowe, są również aktualności. Dzięki nim użytkownik może upewnić się, że firma działa i coś się w niej cały czas dzieje, nie jest to firma-widmo.

Chyba nie trzeba wspominać, że teksty typu „Witamy na naszej stronie” są kompletnie bezwartościowe nie tylko z punktu widzenia użytkownika (są po prostu nieinteresujące), ale i właściciela strony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Co jeszcze irytuje użytkownika?

Z pewnością są to takie elementy, jak:
• muzyka na stronie (szczególnie, jeżeli nie można jej wyłączyć),
• strony powitalne, nie zawierające treści, tylko np. intro,
• galeria zdjęć, w której po powiększeniu zdjęcia otwiera się ono w nowym, wyskakującym oknie,
• mrugające bannery,
• brak konkretnej oferty lub informacji kontaktowych,
• błędy na stronie,
• zbyt długi czas ładowania się strony.

Jeżeli posiadamy już swoją stronę internetową, warto zastanowić się, czy rzeczywiście spełnia ona swoją funkcję. Serwis internetowy to narzędzie marketingowe, o czym nie wolno zapominać. 

Polecamy: Komunikat reklamowy - jak wybrać odbiorcę?

Internet rozwija się błyskawicznie – co ma niestety również swoje minusy. Przestarzała strona, zbudowana niezgodnie z współczesnymi standardami, nie wzbudzi zaufania w użytkowniku, przez co z potencjalnego klienta naszej firmy uczyni go klientem konkurencji.

Autor: Netface

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA