REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Co irytuje użytkownika na stronie inetrnetowej?
Co irytuje użytkownika na stronie inetrnetowej?

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na założenie firmowej strony internetowej musimy pamiętać o przestrzeganiu prostych zasadach, które pozwolą nam zbudować serwis wolny od elementów frustrujących potencjalnych klientów. O jakich regułach mowa? Przeczytaj.

Usability

REKLAMA

W ostatnim czasie rozwinęła się także nauka o użyteczności stron internetowych. Dzisiejsze serwisy, w przeciwieństwie do tendencji panującej kilka lat temu, są dostosowane do potrzeb swoich użytkowników, a nie właściciela. Tyczy się to zarówno intuicyjnej obsługi strony, łatwej nawigacji, dostępnych funkcjonalności, jak i treści, znajdujących się na stronie.

REKLAMA

Problem braku dostosowania funkcjonalności stron internetowych do potrzeb użytkowników doskonale opisał w książce Nie każ mi myśleć! Steve Krug. Hasło zawarte w tytule stanowi równocześnie „I prawo funkcjonalności Kruga”. Prawo „nie każ mi myśleć!” określa podejście użytkownika do przeglądanej strony internetowej – internauta nie chce i wręcz nie powinien zastanawiać się nad zawartością witryny i jej layoutem. Niepotrzebne „znaki zapytania”, jak nazywa je Krug, wyprowadzają internautę z równowagi i denerwują go, efektem czego jest jego niezadowolenie. A, jak łatwo się domyślić, użytkownik niezadowolony nie skorzysta z usług oferowanych na irytującej go witrynie.

Steve Krug tłumaczy swoje prawo następująco: „(...) oglądana przeze mnie strona WWW powinna być, na ile jest to tylko możliwe, zrozumiała, oczywista i niewymagająca dodatkowych objaśnień” (S. Krug, Nie każ mi myśleć!, wyd. II, Helion 2010, s. 23). Tylko taka witryna może być w pełni efektywna – użytkownik powinien poruszać się po niej intuicyjnie, bez zastanowienia, automatycznie wykonywać kolejne czynności, prowadzące go do zdobycia poszukiwanej informacji.

Treści na stronie internetowej

REKLAMA

Powodzenie serwisu zależy również w dużej mierze od treści na nim publikowanych. Jeżeli nasza firma produkuje makaron, na naszej witrynie powinny znajdować się informacje o produktach, posiadanych przez nas certyfikatach, oraz, oczywiście, dane kontaktowe. Miłym dodatkiem będą przepisy czy galeria zdjęć. Nie ma sensu rozpisywać się o historii samego przedsiębiorstwa i opisywać wszystkich pracowników, co nie oznacza jednak, że nie należy podawać informacji o firmie. Ważnym działem, który powinien być na każdej stronie internetowe, są również aktualności. Dzięki nim użytkownik może upewnić się, że firma działa i coś się w niej cały czas dzieje, nie jest to firma-widmo.

Chyba nie trzeba wspominać, że teksty typu „Witamy na naszej stronie” są kompletnie bezwartościowe nie tylko z punktu widzenia użytkownika (są po prostu nieinteresujące), ale i właściciela strony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Co jeszcze irytuje użytkownika?

Z pewnością są to takie elementy, jak:
• muzyka na stronie (szczególnie, jeżeli nie można jej wyłączyć),
• strony powitalne, nie zawierające treści, tylko np. intro,
• galeria zdjęć, w której po powiększeniu zdjęcia otwiera się ono w nowym, wyskakującym oknie,
• mrugające bannery,
• brak konkretnej oferty lub informacji kontaktowych,
• błędy na stronie,
• zbyt długi czas ładowania się strony.

Jeżeli posiadamy już swoją stronę internetową, warto zastanowić się, czy rzeczywiście spełnia ona swoją funkcję. Serwis internetowy to narzędzie marketingowe, o czym nie wolno zapominać. 

Polecamy: Komunikat reklamowy - jak wybrać odbiorcę?

Internet rozwija się błyskawicznie – co ma niestety również swoje minusy. Przestarzała strona, zbudowana niezgodnie z współczesnymi standardami, nie wzbudzi zaufania w użytkowniku, przez co z potencjalnego klienta naszej firmy uczyni go klientem konkurencji.

Autor: Netface

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

REKLAMA

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

JDG a spółka z o.o. Którą formę działalności wybrać? [Porównanie]

Podejmując decyzję o własnym biznesie, każdy przedsiębiorca staje przed wyborem formy działalności. Większość z nas waha się pomiędzy jednoosobową działalnością gospodarczą (JDG) a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z o.o.). Każda z tych form ma swoje plusy i minusy. W artykule spróbuję przybliżyć czym się różnią.

REKLAMA