REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie promocja firmy w wyszukiwarkach to kluczowy element w całym online marketing mix dla podmiotów, których przychód w głównej mierze generowany jest dzięki Internetowi. Z taką samą uwagą do SEO powinni podejść także mali przedsiębiorcy i przedstawiciele wolnych zawodów. Nie od dziś wiadomo, że w wielu branżach większość ich klientów pochodzi właśnie z Internetu.

Pozycjonowanie to proces, który przy odrobinie wiedzy i zaangażowania, przynajmniej w początkowej fazie, możemy skutecznie realizować we własnym zakresie. W artykule właściciele małych firm i specjaliści działający samodzielnie na rynku znajdą kilka praktycznych wskazówek.

REKLAMA

SEO – kluczowy element w marketing mix

Obecnie, w większości planów marketingowych firm, znajdziemy punkt opisany jako działania z zakresu SEO/SEM. Pod tym skromnie brzmiącym punktem kryje się cały pakiet działań, które w wielu przypadkach decydują o losach firmy. Dla przedsiębiorstw, których przychód w dużej mierze generowany jest dzięki klientom pozyskanym w Internecie, to element obowiązkowy. Działania z zakresu SEO powinni wdrożyć nawet mali przedsiębiorcy i specjaliści działający samodzielnie na rynku, którzy mogą liczyć na klientów z Internetu. SEO to proces optymalizacji i pozycjonowania firmowej strony internetowej, na który składa się cała grupa działań. Efektem końcowym ma być wysoka pozycja strony WWW w wyszukiwarce na zapytania ściśle związane z profilem działalności firmy. Mówiąc najprościej, dzięki SEO firmowa strona internetowa będzie widoczna m.in. Google dla potencjalnych klientów. Pozycjonowanie to dziedzina internetowego marketingu owiana największą tajemnicą. Pomimo że mówi się o niej powszechnie, to rzadko można zetknąć się z praktycznymi wskazówkami w tym zakresie. Większość agencji interaktywnych nie zdradza, przez lata wypracowanych metod (na dodatek te metody się stale zmieniają, dostosowując się do zmian algorytmu Google). Nie znaczy to jednak, że firmy są skazane wyłącznie na ich usługi. Oczywiście w najbardziej konkurencyjnych branżach będzie bardzo trudno we własnym zakresie osiągnąć sukces. Jednak w obszarach, gdzie konkurencja jest niewielka, możemy samodzielnie zrobić wiele, aby być widocznym w wyszukiwarkach. Przynajmniej w początkowej fazie. W dalszym etapie najlepiej jednak już zdać się na wsparcie specjalistów. Z wielu wywiadów z ekspertami SEO, w których niechętnie mówią o konkretach, możemy jednak wywieść kilka ogólnych rad oraz nadrzędną ideę, której w zakresie pozycjonowania powinni się trzymać mali przedsiębiorcy i reprezentanci wolnych zawodów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

SEO Local – nie zawracaj sobie głowy całym światem

Marzeniem większości małych przedsiębiorców, nieznających realiów Internetu, jest znaleźć się na pierwszych pozycjach na frazy ogólne związane z profilem ich działalności. Po wielu wysiłkach trudno im zrozumieć, dlaczego prowadzonej przez nich firmy nie ma wysoko w Google na takie frazy, jak: „fryzjer”, „stylista fryzur” czy „salon fryzjerski”. Takim wymaganiom nie jest w stanie sprostać większość agencji reklamowych. Mała firma powinna zrozumieć, że w Internecie, mimo jego światowego zasięgu, lokalna firma może liczyć na uwagę tylko lokalnej społeczności. To do tej grupy powinny odnosić się nasze działania promocyjne w Sieci (wyjątkiem są tutaj firmy oferujące usługi na odległość oraz sprzedające produkty wysyłkowo). Dla małych przedsiębiorców i specjalistów operujących na rynku lokalnym, rozwiązaniem jest Local SEO, czyli pozycjonowanie firmowej strony na frazy związane z branżą w połączeniu z nazwą miasta lub regionu. I tak nasz fryzjer powinien wybrać frazy lokalne, odpowiadające jego wymaganiom, na przykład: „fryzjer Poznań”, „stylista fryzur Poznań”, „fryzjer Winogrady” itp. Local SEO to rozwiązanie optymalne dla firm działających regionalnie. Podejmując współpracę z agencja interaktywną, warto o tym pamiętać i nie dać się naciągnąć na drogie pozycjonowanie na frazy ogólne. Nie dość, że będzie to kosztowne przedsięwzięcie, to nie przyniesie nam oczekiwanych efektów, czyli nowych klientów. Pytając retorycznie, ilu jest takich klientów, którzy zechcieliby, mimo olbrzymiego talentu fryzjera, jechać pół Polski, aby obciąć włosy?

6 mitów głównych w SEO

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa – początek i podstawa

Obecnie większość małych firm i specjalistów swoją aktywność w Internecie zaczyna od założenia profilu na jednym z serwisów społecznościowych. Jednakże przy pomocy samych profili w tych serwisach, nie będziemy nigdy notowani wysoko w wyszukiwarce na pożądane frazy. W klasycznych wynikach wyszukiwania najbardziej liczy się tradycyjna strona internetowa. To strona jest naszą wizytówką w Sieci, wyrazem wiarygodności i reputacji firmy. Najczęściej małe firmy idą po najniższej linii oporu i przy zakładaniu własnej strony posiłkują się darmowymi szablonami. To nie jest najgorsze rozwiązanie, jeśli nie ograniczymy się tylko do wypełnienia tego szablonu. Musimy pamiętać, że nasz potencjalny klient do wyszukiwarki wpisuje zawsze pewne zapytanie. Firmowa strona ma być swego rodzaju odpowiedzią na jego pytanie. Samo zdjęcie i dane teleadresowe to za mało, aby ta odpowiedź była wyczerpująca. Abstrahując już od faktu, że większość szablonów to proste wizytówki, a nie prawdziwe serwisy WWW, na stronie warto opublikować także serię artykułów, przy pomocy których przekonamy algorytm wyszukiwarki i klientów, że to nasza firma jest godna, aby zajmować czołową lokatę na pożądane frazy.

Odpowiedzialność blogera i prowadzącego forum internetowe za treść postów internautów


Serwisy społecznościowe – promocja firmy i wsparcie w SEO

Serwisy społecznościowe stały się bardzo modne. Wiele firm, podążając tym trendem, aktywnie promuje się na ich łamach. Obecność lokalnej firmy lub specjalisty w tych serwisach, to skuteczna strategia promocyjna. Mamy szansę wypromować się wśród lokalnej społeczności. Ponadto aktywna obecność w takich serwisach, jak Facebook czy Google Plus to także wsparcie dla naszych działań SEO.  Lokalne firmy powinny się szczególnie zainteresować takimi portalami, jak https://foursquare.com/. Serwis ten wykorzystuje geolokalizację, czyli pozwala w szybki i prosty sposób znaleźć pożądanego usługodawcę najbliżej od miejsca zamieszkania lub innego punktu, w którym się akurat znajdujemy. Eksperci wskazują, że małe firmy powinny z dużą atencją traktować serwisy blisko powiązane z Google, wykorzystywać wszelkie możliwości. Google Places to jedna z usług, która została opracowana z myślą o promocji lokalnych biznesów. Można ją połączyć z naszą witryną i dbać, aby znajdowały się na tym profilu zawsze aktualne informacje odnośnie naszej oferty.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

AdWords – stosuj z rozwagą

Na forach internetowych i specjalistycznych blogach cały czas toczy się dyskusja nad efektywnością reklamy w systemie AdWords. Coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy Google. Jeśli dysponujemy określonym budżetem reklamowym, to wykorzystanie reklamy AdWords jest dobrym rozwiązaniem w początkowym etapie promocji firmy w Internecie. Szczególnie, że obecnie mamy możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam. Warto jednak pamiętać, że nawet aktywne korzystanie z reklamy AdWords nie wpływa na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania. Ani pośrednio ani bezpośrednio. Z drugiej strony, reklama AdWords to wbrew pozorom narzędzie, którym trzeba posługiwać się z rozwagą. Bardzo trudno bez doświadczenia wyznaczyć optymalny budżet. Specjaliści z agencji interaktywnej na podstawie danych empirycznych, często potrafią optymalnie wyznaczyć stawki, przy których osiągniemy najlepsze efekty. Warto jednak pamiętać, że aby tak się stało, musimy im dostarczyć szereg informacji o naszym biznesie.

Założenie strony internetowej a podatki

Podsumowanie

Większość małych firm i specjalistów oferujących indywidualnie swoje usługi na rynku, zaczyna swą aktywność w Internecie od działań, które mają im dodać prestiżu. Wiele małych firm, tak naprawdę, chce przy pomocy Internetu pokazać się większymi, niż są w rzeczywistości. To niezbyt udana strategia. W pierwszej kolejności powinny skupić się na budowie bazy klientów, a nie na kreowaniu swego wizerunku. W tym celu najlepszą strategią jest wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach. Nad budowaniem „potęgi”, firmy powinny pomyśleć w dalszej kolejności. Zresztą w tym zadaniu pomogą im już zadowoleni klienci.

Tworzenie strony internetowej a przepisy prawa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA