REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie promocja firmy w wyszukiwarkach to kluczowy element w całym online marketing mix dla podmiotów, których przychód w głównej mierze generowany jest dzięki Internetowi. Z taką samą uwagą do SEO powinni podejść także mali przedsiębiorcy i przedstawiciele wolnych zawodów. Nie od dziś wiadomo, że w wielu branżach większość ich klientów pochodzi właśnie z Internetu.

Pozycjonowanie to proces, który przy odrobinie wiedzy i zaangażowania, przynajmniej w początkowej fazie, możemy skutecznie realizować we własnym zakresie. W artykule właściciele małych firm i specjaliści działający samodzielnie na rynku znajdą kilka praktycznych wskazówek.

REKLAMA

SEO – kluczowy element w marketing mix

Obecnie, w większości planów marketingowych firm, znajdziemy punkt opisany jako działania z zakresu SEO/SEM. Pod tym skromnie brzmiącym punktem kryje się cały pakiet działań, które w wielu przypadkach decydują o losach firmy. Dla przedsiębiorstw, których przychód w dużej mierze generowany jest dzięki klientom pozyskanym w Internecie, to element obowiązkowy. Działania z zakresu SEO powinni wdrożyć nawet mali przedsiębiorcy i specjaliści działający samodzielnie na rynku, którzy mogą liczyć na klientów z Internetu. SEO to proces optymalizacji i pozycjonowania firmowej strony internetowej, na który składa się cała grupa działań. Efektem końcowym ma być wysoka pozycja strony WWW w wyszukiwarce na zapytania ściśle związane z profilem działalności firmy. Mówiąc najprościej, dzięki SEO firmowa strona internetowa będzie widoczna m.in. Google dla potencjalnych klientów. Pozycjonowanie to dziedzina internetowego marketingu owiana największą tajemnicą. Pomimo że mówi się o niej powszechnie, to rzadko można zetknąć się z praktycznymi wskazówkami w tym zakresie. Większość agencji interaktywnych nie zdradza, przez lata wypracowanych metod (na dodatek te metody się stale zmieniają, dostosowując się do zmian algorytmu Google). Nie znaczy to jednak, że firmy są skazane wyłącznie na ich usługi. Oczywiście w najbardziej konkurencyjnych branżach będzie bardzo trudno we własnym zakresie osiągnąć sukces. Jednak w obszarach, gdzie konkurencja jest niewielka, możemy samodzielnie zrobić wiele, aby być widocznym w wyszukiwarkach. Przynajmniej w początkowej fazie. W dalszym etapie najlepiej jednak już zdać się na wsparcie specjalistów. Z wielu wywiadów z ekspertami SEO, w których niechętnie mówią o konkretach, możemy jednak wywieść kilka ogólnych rad oraz nadrzędną ideę, której w zakresie pozycjonowania powinni się trzymać mali przedsiębiorcy i reprezentanci wolnych zawodów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

SEO Local – nie zawracaj sobie głowy całym światem

Marzeniem większości małych przedsiębiorców, nieznających realiów Internetu, jest znaleźć się na pierwszych pozycjach na frazy ogólne związane z profilem ich działalności. Po wielu wysiłkach trudno im zrozumieć, dlaczego prowadzonej przez nich firmy nie ma wysoko w Google na takie frazy, jak: „fryzjer”, „stylista fryzur” czy „salon fryzjerski”. Takim wymaganiom nie jest w stanie sprostać większość agencji reklamowych. Mała firma powinna zrozumieć, że w Internecie, mimo jego światowego zasięgu, lokalna firma może liczyć na uwagę tylko lokalnej społeczności. To do tej grupy powinny odnosić się nasze działania promocyjne w Sieci (wyjątkiem są tutaj firmy oferujące usługi na odległość oraz sprzedające produkty wysyłkowo). Dla małych przedsiębiorców i specjalistów operujących na rynku lokalnym, rozwiązaniem jest Local SEO, czyli pozycjonowanie firmowej strony na frazy związane z branżą w połączeniu z nazwą miasta lub regionu. I tak nasz fryzjer powinien wybrać frazy lokalne, odpowiadające jego wymaganiom, na przykład: „fryzjer Poznań”, „stylista fryzur Poznań”, „fryzjer Winogrady” itp. Local SEO to rozwiązanie optymalne dla firm działających regionalnie. Podejmując współpracę z agencja interaktywną, warto o tym pamiętać i nie dać się naciągnąć na drogie pozycjonowanie na frazy ogólne. Nie dość, że będzie to kosztowne przedsięwzięcie, to nie przyniesie nam oczekiwanych efektów, czyli nowych klientów. Pytając retorycznie, ilu jest takich klientów, którzy zechcieliby, mimo olbrzymiego talentu fryzjera, jechać pół Polski, aby obciąć włosy?

6 mitów głównych w SEO

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa – początek i podstawa

Obecnie większość małych firm i specjalistów swoją aktywność w Internecie zaczyna od założenia profilu na jednym z serwisów społecznościowych. Jednakże przy pomocy samych profili w tych serwisach, nie będziemy nigdy notowani wysoko w wyszukiwarce na pożądane frazy. W klasycznych wynikach wyszukiwania najbardziej liczy się tradycyjna strona internetowa. To strona jest naszą wizytówką w Sieci, wyrazem wiarygodności i reputacji firmy. Najczęściej małe firmy idą po najniższej linii oporu i przy zakładaniu własnej strony posiłkują się darmowymi szablonami. To nie jest najgorsze rozwiązanie, jeśli nie ograniczymy się tylko do wypełnienia tego szablonu. Musimy pamiętać, że nasz potencjalny klient do wyszukiwarki wpisuje zawsze pewne zapytanie. Firmowa strona ma być swego rodzaju odpowiedzią na jego pytanie. Samo zdjęcie i dane teleadresowe to za mało, aby ta odpowiedź była wyczerpująca. Abstrahując już od faktu, że większość szablonów to proste wizytówki, a nie prawdziwe serwisy WWW, na stronie warto opublikować także serię artykułów, przy pomocy których przekonamy algorytm wyszukiwarki i klientów, że to nasza firma jest godna, aby zajmować czołową lokatę na pożądane frazy.

Odpowiedzialność blogera i prowadzącego forum internetowe za treść postów internautów


Serwisy społecznościowe – promocja firmy i wsparcie w SEO

Serwisy społecznościowe stały się bardzo modne. Wiele firm, podążając tym trendem, aktywnie promuje się na ich łamach. Obecność lokalnej firmy lub specjalisty w tych serwisach, to skuteczna strategia promocyjna. Mamy szansę wypromować się wśród lokalnej społeczności. Ponadto aktywna obecność w takich serwisach, jak Facebook czy Google Plus to także wsparcie dla naszych działań SEO.  Lokalne firmy powinny się szczególnie zainteresować takimi portalami, jak https://foursquare.com/. Serwis ten wykorzystuje geolokalizację, czyli pozwala w szybki i prosty sposób znaleźć pożądanego usługodawcę najbliżej od miejsca zamieszkania lub innego punktu, w którym się akurat znajdujemy. Eksperci wskazują, że małe firmy powinny z dużą atencją traktować serwisy blisko powiązane z Google, wykorzystywać wszelkie możliwości. Google Places to jedna z usług, która została opracowana z myślą o promocji lokalnych biznesów. Można ją połączyć z naszą witryną i dbać, aby znajdowały się na tym profilu zawsze aktualne informacje odnośnie naszej oferty.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

AdWords – stosuj z rozwagą

Na forach internetowych i specjalistycznych blogach cały czas toczy się dyskusja nad efektywnością reklamy w systemie AdWords. Coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania zajmują reklamy Google. Jeśli dysponujemy określonym budżetem reklamowym, to wykorzystanie reklamy AdWords jest dobrym rozwiązaniem w początkowym etapie promocji firmy w Internecie. Szczególnie, że obecnie mamy możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam. Warto jednak pamiętać, że nawet aktywne korzystanie z reklamy AdWords nie wpływa na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania. Ani pośrednio ani bezpośrednio. Z drugiej strony, reklama AdWords to wbrew pozorom narzędzie, którym trzeba posługiwać się z rozwagą. Bardzo trudno bez doświadczenia wyznaczyć optymalny budżet. Specjaliści z agencji interaktywnej na podstawie danych empirycznych, często potrafią optymalnie wyznaczyć stawki, przy których osiągniemy najlepsze efekty. Warto jednak pamiętać, że aby tak się stało, musimy im dostarczyć szereg informacji o naszym biznesie.

Założenie strony internetowej a podatki

Podsumowanie

Większość małych firm i specjalistów oferujących indywidualnie swoje usługi na rynku, zaczyna swą aktywność w Internecie od działań, które mają im dodać prestiżu. Wiele małych firm, tak naprawdę, chce przy pomocy Internetu pokazać się większymi, niż są w rzeczywistości. To niezbyt udana strategia. W pierwszej kolejności powinny skupić się na budowie bazy klientów, a nie na kreowaniu swego wizerunku. W tym celu najlepszą strategią jest wykorzystanie marketingu w wyszukiwarkach. Nad budowaniem „potęgi”, firmy powinny pomyśleć w dalszej kolejności. Zresztą w tym zadaniu pomogą im już zadowoleni klienci.

Tworzenie strony internetowej a przepisy prawa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA