REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
landing page, mikrostrona
landing page, mikrostrona

REKLAMA

REKLAMA

Landing Page wpisuje się w strategię komunikacji wielu marek. I słusznie, bo to dobra droga ku temu by nakłonić klienta np. do wypróbowania produktu.

Sam bardzo cenię LP (oczywiście tylko te zrobione z głową). Można jednak pójść w nieco innym kierunku i zamiast od razu nakłaniać klienta do spróbowania, przekazać więcej, lepiej i z emocjami.  Rozchodzi się o mikrostrony. Niezbyt popularne jeszcze w naszym kraju, będące instrumentem content marketingu.

REKLAMA

REKLAMA

Content MarketingDziedzina komunikacji marketingowej opierająca się na przekazie marki, firmy lub danego dobra za pomocą treści tj. tekst, video, muzyka, grafika, zdjęcia, animacja,  które są ze sobą zintegrowane na potrzeby krótkoterminowej kampanii lub parmanentnie prowadzonej strategii. Content Marketing może być prowadzony w sieci (online) a także poza nią (offline).

Czemu dokładnie służy mikrostrona i czym się różni od landing pagea? Przede wszystkim niesie za sobą historię związaną z marką. Przeważnie historia tyczy się szczytnego celu, jaki wspiera firma lub przekonuje ona poprzez mikrostronę o słuszności swoich działań w sferze CSR oraz swojego produktu. Różnicę pomiędzy mikrostroną a landing pagem wskazuje poniższy, narysowany przeze mnie własnoręcznie rysunek:

Rys. 1 Landing Page

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rys.2 Mikrostrona

Landing page to najzwyczajniej w świecie krótki most łączący korzyści jakie daje produkt z furtką do jego wypróbowania. Mikrostrona, zanim doprowadzi klienta do Call To Action, kupi go (może brzmieć to brutalnie) emocjami. Obserwując coraz większy irracjonalizm zakupowy wywołany emocjami, warto przyjrzeć się mikrostronom. Co powinny zawierać?

- prosty przekaz zaprojektowany zgodnie z zainteresowaniami grupy docelowej

- angażujące treści w postaci animacji, filmików video czy ruchomych zdjęć z podkładem dźwiękowym

- widoczny, angażujący link przekierowujący na stronę produktu (nie nachalny, nie sprzedażowy, tylko będący częścią opracowanej kreacji)

- unikalny tekst będący częścią opowiadanej historii oraz korzyści, jakie daje produkt

- historię naszpikowaną prawdziwymi emocjami.

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?


Kilka ciekawych przykładów mikrostron znajdziecie poniżej:

B2C

http://www.porschefamilytree.com/#/family-tree/story/11390

http://www.toyota-screensaver.ru/

B2B

http://business.motorola.com/publicsafety/secondnature/site.html

Non Profit

http://www.energyrealities.org/

CRM – filozofia biznesu, czy trend?

Mając mikro lub małą firmę możesz zaangażować się w najbardziej przyziemne sprawy tj. wspieranie działalności schroniska dla zwierząt, wspomaganie akcji charytatywnych, czy uczestniczenie w happeningach organizowanych dla poprawy jakości życia w regionie. Z tego powodu możesz opracować własną mikrostronę. Najprostszą, z przekazem trafiającym do Twojej grupy docelowej (nie zawsze kreatywnie oznacza dużo, kolorowo i logo nie zawsze musi się obrać :)

Istotne jest Twoje proste, naturalne zaangażowanie – ludzie muszą je zrozumieć i poczuć, że wkładasz naprawdę siebie, a nie tylko chcesz sprzedać swój produkt czy markę. I zapomniałbym: jeden, dwa, czy cztery razy nie wystarczą. Musisz to robić konsekwentnie i długoterminowo. No chyba, że jesteś innego zdania...

Kamil Jarosz

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

REKLAMA

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

REKLAMA

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA