REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
landing page, mikrostrona
landing page, mikrostrona

REKLAMA

REKLAMA

Landing Page wpisuje się w strategię komunikacji wielu marek. I słusznie, bo to dobra droga ku temu by nakłonić klienta np. do wypróbowania produktu.

Sam bardzo cenię LP (oczywiście tylko te zrobione z głową). Można jednak pójść w nieco innym kierunku i zamiast od razu nakłaniać klienta do spróbowania, przekazać więcej, lepiej i z emocjami.  Rozchodzi się o mikrostrony. Niezbyt popularne jeszcze w naszym kraju, będące instrumentem content marketingu.

REKLAMA

REKLAMA

Content MarketingDziedzina komunikacji marketingowej opierająca się na przekazie marki, firmy lub danego dobra za pomocą treści tj. tekst, video, muzyka, grafika, zdjęcia, animacja,  które są ze sobą zintegrowane na potrzeby krótkoterminowej kampanii lub parmanentnie prowadzonej strategii. Content Marketing może być prowadzony w sieci (online) a także poza nią (offline).

Czemu dokładnie służy mikrostrona i czym się różni od landing pagea? Przede wszystkim niesie za sobą historię związaną z marką. Przeważnie historia tyczy się szczytnego celu, jaki wspiera firma lub przekonuje ona poprzez mikrostronę o słuszności swoich działań w sferze CSR oraz swojego produktu. Różnicę pomiędzy mikrostroną a landing pagem wskazuje poniższy, narysowany przeze mnie własnoręcznie rysunek:

Rys. 1 Landing Page

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rys.2 Mikrostrona

Landing page to najzwyczajniej w świecie krótki most łączący korzyści jakie daje produkt z furtką do jego wypróbowania. Mikrostrona, zanim doprowadzi klienta do Call To Action, kupi go (może brzmieć to brutalnie) emocjami. Obserwując coraz większy irracjonalizm zakupowy wywołany emocjami, warto przyjrzeć się mikrostronom. Co powinny zawierać?

- prosty przekaz zaprojektowany zgodnie z zainteresowaniami grupy docelowej

- angażujące treści w postaci animacji, filmików video czy ruchomych zdjęć z podkładem dźwiękowym

- widoczny, angażujący link przekierowujący na stronę produktu (nie nachalny, nie sprzedażowy, tylko będący częścią opracowanej kreacji)

- unikalny tekst będący częścią opowiadanej historii oraz korzyści, jakie daje produkt

- historię naszpikowaną prawdziwymi emocjami.

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Jak sprawdzić wiarygodność producenta aplikacji działającej w chmurze?


Kilka ciekawych przykładów mikrostron znajdziecie poniżej:

B2C

http://www.porschefamilytree.com/#/family-tree/story/11390

http://www.toyota-screensaver.ru/

B2B

http://business.motorola.com/publicsafety/secondnature/site.html

Non Profit

http://www.energyrealities.org/

CRM – filozofia biznesu, czy trend?

REKLAMA

Mając mikro lub małą firmę możesz zaangażować się w najbardziej przyziemne sprawy tj. wspieranie działalności schroniska dla zwierząt, wspomaganie akcji charytatywnych, czy uczestniczenie w happeningach organizowanych dla poprawy jakości życia w regionie. Z tego powodu możesz opracować własną mikrostronę. Najprostszą, z przekazem trafiającym do Twojej grupy docelowej (nie zawsze kreatywnie oznacza dużo, kolorowo i logo nie zawsze musi się obrać :)

Istotne jest Twoje proste, naturalne zaangażowanie – ludzie muszą je zrozumieć i poczuć, że wkładasz naprawdę siebie, a nie tylko chcesz sprzedać swój produkt czy markę. I zapomniałbym: jeden, dwa, czy cztery razy nie wystarczą. Musisz to robić konsekwentnie i długoterminowo. No chyba, że jesteś innego zdania...

Kamil Jarosz

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA