REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

Subskrybuj nas na Youtube
Feedback
Feedback

REKLAMA

REKLAMA

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Internauci – pokolenie komentatorów

Internet stworzył szerokie możliwości do wyrażania swoich opinii, praktycznie każdemu. Komentowanie to zajęcie, które polubiło wielu internautów. Szczególnie upodobali oni sobie komentowanie wydarzeń politycznych oraz produktów i usług. Z równie wielką przyjemnością internauci piszą oraz czytają komentarze innych. Według badań, większość użytkowników Internetu regularnie zapoznaje się z opiniami innych przed zakupem lub skorzystaniem z oferty. Dotyczy to szczególnie recenzji w branży turystycznej i gastronomicznej. W tych branżach korzystna opinia to jeden z głównych wskaźników, brany pod uwagę przy wyborze oferty. Wielu internautów chętnie także wyraża swoje uwagi o zakupach w sklepach internetowych lub portalach aukcyjnych. Pozostaje tylko pytanie, czy należy bezgranicznie wierzyć komentarzom w Internecie. Według badań, ponad połowa internautów twierdzi, że recenzje w Sieci są mało wiarygodne. Wiadomo, że wiele firm pozytywne opinie generuje we własnym zakresie, lecz to strategia na krótką metę. Wiarygodność to najważniejsza wartość dla firmy i nie warto jej narażać dla chwilowego wzrostu liczby klientów. Tylko rzetelne podejście do komentarzy może przynieść korzyści obu stronom – zarówno klientom, jak i firmom.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Feedback – skuteczne sposoby pozyskiwania informacji zwrotnej od klienta

Firmy prowadzące biznes w Internecie muszą być przygotowane na komentarze klientów zarówno negatywne, jak i pozytywne. Choć na pewno trzeba się bardziej przygotować na te nieprzychylne firmie. Generalnie jednak nie należy się bać sądów wyrażanych przez klientów, gdyż wszystkie opinie, o ile mieszczą się w granicach kulturalnej krytyki, są dla firmy bardzo cenne. Eksperci wręcz wskazują, że firmy powinny prowokować klientów do wyrażania swojego zdania. W praktyce feedback od klientów może przybierać trzy zasadnicze formy:

- ocena jakości usług na stronie firmy w formie punktów, gwiazdek lub innych symboli,

REKLAMA

- komentarze wyrażane w specjalnie przygotowanym formularzu,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- opinie wyrażane z własnej inicjatywy o firmie w różnego rodzaju miejscach w Internecie.

Firmy mogą pozyskiwać informację zwrotną od klientów we własnym zakresie lub wesprzeć się w tym przedsięwzięciu profesjonalnymi narzędziami, których w Internecie jest wiele.

Wiele firm, już na wstępie wizyty na stronie firmowej, prosi klientów o udzielenie kilku krótkich odpowiedzi, nie tylko na temat działania firmy czy konkretnych produktów, ale także samej strony internetowej.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej


Nierzadko firmy za wypełnienie ankiety oferują drobny upominek. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale jeśli inną drogą nie można uzyskać informacji zwrotnej, to nie należy z tego sposobu rezygnować. Ostatnio coraz częściej do uzyskania informacji zwrotnej wykorzystywany jest system QR – Code. To bardzo szybki i prosty sposób. Po zeskanowaniu kodu na ekranie smartfona wyświetla się kilka pytań. Udzielenie odpowiedzi nie powinno nam zająć więcej niż kilka minut (to maksymalny czas, jaki jest w stanie poświęcić klient – czym ankieta krótsza, tym większa szansa na jej wypełnienie). Na przykład, umieszczając kod QR w menu restauracji, możemy liczyć na uzyskanie komentarza natychmiast po spożyciu posiłku. Ten sposób pozwala reagować na feedback natychmiast, praktycznie w czasie rzeczywistym. Ponadto informacja zwrotna uzyskana w ten sposób nie ma charakteru publicznego, czyli nie ma ryzyka, że w przypadku negatywnej opinii stanie się ona antywskazówką dla innych klientów.

Warto pamiętać, że sposób pozyskiwania opinii będzie decydował o liczbie komentarzy. Czym prostszy, tym więcej opinii możemy zebrać. Eksperci wskazują, że firmy powinny traktować wszystkie komentarze klientów jako prezent. Najtrudniej przyjmować krytyczne recenzje, wyprowadzające prezesów z dobrego samopoczucia, jednak nawet pewna fala krytycznych komentarzy nie powinna nas zniechęcać do prowokowania internautów do wyrażania swoich opinii. Wszystkie stanowiska należy dokładnie przeanalizować. Klienci bardzo pozytywnie reagują na zmiany, wywołane negatywnymi opiniami wyrażonymi wcześniej.

Firmowe konto za zero złotych nie w każdym banku

Podsumowanie

Informacja zwrotna od klientów w Internecie to doskonała okazja do nauki dla firm. Firmy powinny korzystać z informacji pozyskanych we własnym zakresie oraz wszelkiego rodzaju komentarzy na forach czy portalach społecznościowych. Na rynku działa już wiele jednostek, które zajmują się monitorowaniem opinii o firmach w Internecie. Trzymanie ręki na pulsie, pozwala natychmiast wychwycić negatywne komentarze i zareagować. Ponadto nauka wyniesiona z czytania opinii i komentarzy o naszej firmie, może przyczynić się do poprawy obsługi klienta w przyszłości. Czasem zmiana jednego elementu w sklepie internetowym, może nam poszerzyć grono klientów. Warto wiedzieć, który to element.

Kredyty na start

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA