REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

Feedback
Feedback

REKLAMA

REKLAMA

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Internauci – pokolenie komentatorów

Internet stworzył szerokie możliwości do wyrażania swoich opinii, praktycznie każdemu. Komentowanie to zajęcie, które polubiło wielu internautów. Szczególnie upodobali oni sobie komentowanie wydarzeń politycznych oraz produktów i usług. Z równie wielką przyjemnością internauci piszą oraz czytają komentarze innych. Według badań, większość użytkowników Internetu regularnie zapoznaje się z opiniami innych przed zakupem lub skorzystaniem z oferty. Dotyczy to szczególnie recenzji w branży turystycznej i gastronomicznej. W tych branżach korzystna opinia to jeden z głównych wskaźników, brany pod uwagę przy wyborze oferty. Wielu internautów chętnie także wyraża swoje uwagi o zakupach w sklepach internetowych lub portalach aukcyjnych. Pozostaje tylko pytanie, czy należy bezgranicznie wierzyć komentarzom w Internecie. Według badań, ponad połowa internautów twierdzi, że recenzje w Sieci są mało wiarygodne. Wiadomo, że wiele firm pozytywne opinie generuje we własnym zakresie, lecz to strategia na krótką metę. Wiarygodność to najważniejsza wartość dla firmy i nie warto jej narażać dla chwilowego wzrostu liczby klientów. Tylko rzetelne podejście do komentarzy może przynieść korzyści obu stronom – zarówno klientom, jak i firmom.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Feedback – skuteczne sposoby pozyskiwania informacji zwrotnej od klienta

Firmy prowadzące biznes w Internecie muszą być przygotowane na komentarze klientów zarówno negatywne, jak i pozytywne. Choć na pewno trzeba się bardziej przygotować na te nieprzychylne firmie. Generalnie jednak nie należy się bać sądów wyrażanych przez klientów, gdyż wszystkie opinie, o ile mieszczą się w granicach kulturalnej krytyki, są dla firmy bardzo cenne. Eksperci wręcz wskazują, że firmy powinny prowokować klientów do wyrażania swojego zdania. W praktyce feedback od klientów może przybierać trzy zasadnicze formy:

- ocena jakości usług na stronie firmy w formie punktów, gwiazdek lub innych symboli,

REKLAMA

- komentarze wyrażane w specjalnie przygotowanym formularzu,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- opinie wyrażane z własnej inicjatywy o firmie w różnego rodzaju miejscach w Internecie.

Firmy mogą pozyskiwać informację zwrotną od klientów we własnym zakresie lub wesprzeć się w tym przedsięwzięciu profesjonalnymi narzędziami, których w Internecie jest wiele.

Wiele firm, już na wstępie wizyty na stronie firmowej, prosi klientów o udzielenie kilku krótkich odpowiedzi, nie tylko na temat działania firmy czy konkretnych produktów, ale także samej strony internetowej.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej


Nierzadko firmy za wypełnienie ankiety oferują drobny upominek. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale jeśli inną drogą nie można uzyskać informacji zwrotnej, to nie należy z tego sposobu rezygnować. Ostatnio coraz częściej do uzyskania informacji zwrotnej wykorzystywany jest system QR – Code. To bardzo szybki i prosty sposób. Po zeskanowaniu kodu na ekranie smartfona wyświetla się kilka pytań. Udzielenie odpowiedzi nie powinno nam zająć więcej niż kilka minut (to maksymalny czas, jaki jest w stanie poświęcić klient – czym ankieta krótsza, tym większa szansa na jej wypełnienie). Na przykład, umieszczając kod QR w menu restauracji, możemy liczyć na uzyskanie komentarza natychmiast po spożyciu posiłku. Ten sposób pozwala reagować na feedback natychmiast, praktycznie w czasie rzeczywistym. Ponadto informacja zwrotna uzyskana w ten sposób nie ma charakteru publicznego, czyli nie ma ryzyka, że w przypadku negatywnej opinii stanie się ona antywskazówką dla innych klientów.

Warto pamiętać, że sposób pozyskiwania opinii będzie decydował o liczbie komentarzy. Czym prostszy, tym więcej opinii możemy zebrać. Eksperci wskazują, że firmy powinny traktować wszystkie komentarze klientów jako prezent. Najtrudniej przyjmować krytyczne recenzje, wyprowadzające prezesów z dobrego samopoczucia, jednak nawet pewna fala krytycznych komentarzy nie powinna nas zniechęcać do prowokowania internautów do wyrażania swoich opinii. Wszystkie stanowiska należy dokładnie przeanalizować. Klienci bardzo pozytywnie reagują na zmiany, wywołane negatywnymi opiniami wyrażonymi wcześniej.

Firmowe konto za zero złotych nie w każdym banku

Podsumowanie

Informacja zwrotna od klientów w Internecie to doskonała okazja do nauki dla firm. Firmy powinny korzystać z informacji pozyskanych we własnym zakresie oraz wszelkiego rodzaju komentarzy na forach czy portalach społecznościowych. Na rynku działa już wiele jednostek, które zajmują się monitorowaniem opinii o firmach w Internecie. Trzymanie ręki na pulsie, pozwala natychmiast wychwycić negatywne komentarze i zareagować. Ponadto nauka wyniesiona z czytania opinii i komentarzy o naszej firmie, może przyczynić się do poprawy obsługi klienta w przyszłości. Czasem zmiana jednego elementu w sklepie internetowym, może nam poszerzyć grono klientów. Warto wiedzieć, który to element.

Kredyty na start

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA