REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.

Blogi firmowe


Blogi prowadzone przez firmy to komercyjne rozwinięcie prywatnych dzienników internetowych. Choć w marketingu stosowane są od dawna, to wiele firm wciąż albo je pomija w komunikacji marketingowej, albo nie wykorzystuje ich całego potencjału. A ten jest ogromny. Współczesne społeczeństwa są już zmęczone klasyczną reklamą. Blogi to miejsca, gdzie korporacje mogą prezentować treści, które nie są informacjami promocyjnymi lub komunikatami PR. Właściwie jest to podstawowa zasada blogów - wartościowe treści, które nie są czystą kompilacją tekstów reklamowych. Blogi doskonale wpisują się w najnowszy trend marketingowy w Internecie - content marketing. Dzięki nieco mniej oficjalnemu stylowi komunikacji, jaki jest preferowany na blogach, firma może się zaprezentować klientom jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. Jednakże należy pamiętać, o unikaniu specjalistycznej terminologii, ponieważ blogi mają na celu odwoływanie się do jak najszerszej grupy klientów. Blogi powinny skupiać się nie na bezpośredniej promocji produktów firmy, ale raczej pewnego stylu życia, który jest z nimi związany.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Ponadto, dzięki przemyślanej strategii działania, z pomocą bloga możemy uzyskać lepszą identyfikację pracowników z firmą, skutecznie wpłynąć na ich motywację oraz przedstawić się pozytywnie w oczach absolwentów. Młodzi ludzie poszukując pierwszego miejsca zatrudnienia, często kierują się w większym stopniu warunkami i atmosferą pracy niż finansami. Blog to właśnie idealne miejsce do przedstawienia firmowej wizji w tym zakresie. Poprzez opisanie karier pracowników, systemów motywacyjnych czy szerokich możliwości do dalszej edukacji obecnych członków zespołu, stworzymy obraz firmy, która przywiązuje uwagę do rozwoju młodych ludzi.

Potencjał blogów firmowych doskonale wykorzystują największe światowe koncerny.

Eksperci wskazują, że blog firmowy to przede wszystkim doskonałe narzędzie do kreowania pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwala kreować obraz firmy nie tylko w oczach klientów, inwestorów, dostawców czy podwykonawców, ale także pracowników. Koncern globalny, jakim jest niewątpliwie Daimler, prezentuje się jako wiodąca firma na światowym rynku motoryzacyjnym. Buduje skutecznie swą wiarygodność oraz obraz przedsiębiorstwa, które jest pionierem nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej. Na firmowym blogu tego samochodowego potentata nie brak artykułów, które charakteryzują filozofię działania firmy i produktów przez nią oferowanych. Możemy także przeczytać o perspektywach wzrostu, nowych technologiach i udziale firmy w jej rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

 


Blog firmowy - zalety na wszystkich frontach

REKLAMA


Utworzenie bloga firmowego pozwala firmie zwiększyć siłę oddziaływania na grupę docelową. Firmowa strona główna ma najczęściej charakter bardzo statyczny - rzadko się zmienia. Blog to narzędzie dynamiczne, na którym na bieżąco aktualizowane są wszystkie informacje. Na blogu można także publikować wszelkie komunikaty, które nie mieszczą się na firmowej stronie.

Blog firmowy to także większa rozpoznawalność firmy w wyszukiwarce. Na frazy związane z profilem jej działalności, internauta w wynikach otrzymuje kilka stron związanych z daną marką. Ponadto treści publikowane na blogu, będą miały istotny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Podsumowanie

Na fali popularności wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, wiele firm albo zrezygnowało z prowadzenia bloga, albo po prostu zaniedbało ten obszar promocji. Niesłusznie. Blog firmowy to wciąż bardzo skuteczne narzędzie. Pozwala nie tylko wykreować pożądany wizerunek, ale także stworzyć pewną wspólnotę z klientami. Przy pomocy firmowego bloga możemy nawiązać prawdziwy kontakt z odbiorcami. Istotną zaletą blogów jest także fakt, że można na nich prezentować teksty, wykraczające tematyką poza dziedzinę, w której funkcjonuje firma na rynku. Eksperci słusznie wskazują, że to element obowiązkowy w komunikacji marketingowej.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

REKLAMA

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

Jak ulga na ekspansję wspiera przedsiębiorców w zdobywaniu nowych rynków?

Ulga na ekspansję, która weszła w życie 1 stycznia 2022 roku. Jej celem jest wspieranie przedsiębiorców w zwiększaniu przychodów ze sprzedaży produktów, szczególnie poprzez rozszerzenie działalności na nowe rynki. Mimo że ulga na ekspansję pozwala zaoszczędzić do 190 tys. złotych rocznie, w praktyce okazała się mało popularna – w 2022 roku skorzystało z niej jedynie 224 podatników CIT. To pokazuje, że pomimo potencjalnie dużych korzyści, ulga wciąż nie cieszy się szerokim zainteresowaniem wśród przedsiębiorców.

REKLAMA

Fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną? Ekspertka krytycznie o planach Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów planuje zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych od 2025 r. Zdaniem ekspertki dr Anny Marii Panasiuk proponowane przez resort finansów zmiany idą za daleko, a ich wprowadzenie może doprowadzić do tego, że fundacje rodzinne umrą śmiercią naturalną.

Rewolucja w VAT dla małych podatników: nowe zwolnienie podmiotowe daje korzyść w obrotach z zagranicą

To będzie rewolucyjna nowelizacja ustawy VAT. Teraz nawet niewielka sprzedaż zagranicę np. przez platformę internetową wymusza płacenie VAT – formalnie nawet od osób nie prowadzących działalność gospodarczą i fiskus może skutecznie podatku dochodzić.

REKLAMA