REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.

Blogi firmowe


Blogi prowadzone przez firmy to komercyjne rozwinięcie prywatnych dzienników internetowych. Choć w marketingu stosowane są od dawna, to wiele firm wciąż albo je pomija w komunikacji marketingowej, albo nie wykorzystuje ich całego potencjału. A ten jest ogromny. Współczesne społeczeństwa są już zmęczone klasyczną reklamą. Blogi to miejsca, gdzie korporacje mogą prezentować treści, które nie są informacjami promocyjnymi lub komunikatami PR. Właściwie jest to podstawowa zasada blogów - wartościowe treści, które nie są czystą kompilacją tekstów reklamowych. Blogi doskonale wpisują się w najnowszy trend marketingowy w Internecie - content marketing. Dzięki nieco mniej oficjalnemu stylowi komunikacji, jaki jest preferowany na blogach, firma może się zaprezentować klientom jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. Jednakże należy pamiętać, o unikaniu specjalistycznej terminologii, ponieważ blogi mają na celu odwoływanie się do jak najszerszej grupy klientów. Blogi powinny skupiać się nie na bezpośredniej promocji produktów firmy, ale raczej pewnego stylu życia, który jest z nimi związany.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Ponadto, dzięki przemyślanej strategii działania, z pomocą bloga możemy uzyskać lepszą identyfikację pracowników z firmą, skutecznie wpłynąć na ich motywację oraz przedstawić się pozytywnie w oczach absolwentów. Młodzi ludzie poszukując pierwszego miejsca zatrudnienia, często kierują się w większym stopniu warunkami i atmosferą pracy niż finansami. Blog to właśnie idealne miejsce do przedstawienia firmowej wizji w tym zakresie. Poprzez opisanie karier pracowników, systemów motywacyjnych czy szerokich możliwości do dalszej edukacji obecnych członków zespołu, stworzymy obraz firmy, która przywiązuje uwagę do rozwoju młodych ludzi.

Potencjał blogów firmowych doskonale wykorzystują największe światowe koncerny.

REKLAMA

Eksperci wskazują, że blog firmowy to przede wszystkim doskonałe narzędzie do kreowania pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwala kreować obraz firmy nie tylko w oczach klientów, inwestorów, dostawców czy podwykonawców, ale także pracowników. Koncern globalny, jakim jest niewątpliwie Daimler, prezentuje się jako wiodąca firma na światowym rynku motoryzacyjnym. Buduje skutecznie swą wiarygodność oraz obraz przedsiębiorstwa, które jest pionierem nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej. Na firmowym blogu tego samochodowego potentata nie brak artykułów, które charakteryzują filozofię działania firmy i produktów przez nią oferowanych. Możemy także przeczytać o perspektywach wzrostu, nowych technologiach i udziale firmy w jej rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

 


Blog firmowy - zalety na wszystkich frontach


Utworzenie bloga firmowego pozwala firmie zwiększyć siłę oddziaływania na grupę docelową. Firmowa strona główna ma najczęściej charakter bardzo statyczny - rzadko się zmienia. Blog to narzędzie dynamiczne, na którym na bieżąco aktualizowane są wszystkie informacje. Na blogu można także publikować wszelkie komunikaty, które nie mieszczą się na firmowej stronie.

Blog firmowy to także większa rozpoznawalność firmy w wyszukiwarce. Na frazy związane z profilem jej działalności, internauta w wynikach otrzymuje kilka stron związanych z daną marką. Ponadto treści publikowane na blogu, będą miały istotny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Podsumowanie

Na fali popularności wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, wiele firm albo zrezygnowało z prowadzenia bloga, albo po prostu zaniedbało ten obszar promocji. Niesłusznie. Blog firmowy to wciąż bardzo skuteczne narzędzie. Pozwala nie tylko wykreować pożądany wizerunek, ale także stworzyć pewną wspólnotę z klientami. Przy pomocy firmowego bloga możemy nawiązać prawdziwy kontakt z odbiorcami. Istotną zaletą blogów jest także fakt, że można na nich prezentować teksty, wykraczające tematyką poza dziedzinę, w której funkcjonuje firma na rynku. Eksperci słusznie wskazują, że to element obowiązkowy w komunikacji marketingowej.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

 

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA