REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.

Blogi firmowe


Blogi prowadzone przez firmy to komercyjne rozwinięcie prywatnych dzienników internetowych. Choć w marketingu stosowane są od dawna, to wiele firm wciąż albo je pomija w komunikacji marketingowej, albo nie wykorzystuje ich całego potencjału. A ten jest ogromny. Współczesne społeczeństwa są już zmęczone klasyczną reklamą. Blogi to miejsca, gdzie korporacje mogą prezentować treści, które nie są informacjami promocyjnymi lub komunikatami PR. Właściwie jest to podstawowa zasada blogów - wartościowe treści, które nie są czystą kompilacją tekstów reklamowych. Blogi doskonale wpisują się w najnowszy trend marketingowy w Internecie - content marketing. Dzięki nieco mniej oficjalnemu stylowi komunikacji, jaki jest preferowany na blogach, firma może się zaprezentować klientom jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. Jednakże należy pamiętać, o unikaniu specjalistycznej terminologii, ponieważ blogi mają na celu odwoływanie się do jak najszerszej grupy klientów. Blogi powinny skupiać się nie na bezpośredniej promocji produktów firmy, ale raczej pewnego stylu życia, który jest z nimi związany.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Ponadto, dzięki przemyślanej strategii działania, z pomocą bloga możemy uzyskać lepszą identyfikację pracowników z firmą, skutecznie wpłynąć na ich motywację oraz przedstawić się pozytywnie w oczach absolwentów. Młodzi ludzie poszukując pierwszego miejsca zatrudnienia, często kierują się w większym stopniu warunkami i atmosferą pracy niż finansami. Blog to właśnie idealne miejsce do przedstawienia firmowej wizji w tym zakresie. Poprzez opisanie karier pracowników, systemów motywacyjnych czy szerokich możliwości do dalszej edukacji obecnych członków zespołu, stworzymy obraz firmy, która przywiązuje uwagę do rozwoju młodych ludzi.

Potencjał blogów firmowych doskonale wykorzystują największe światowe koncerny.

Eksperci wskazują, że blog firmowy to przede wszystkim doskonałe narzędzie do kreowania pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwala kreować obraz firmy nie tylko w oczach klientów, inwestorów, dostawców czy podwykonawców, ale także pracowników. Koncern globalny, jakim jest niewątpliwie Daimler, prezentuje się jako wiodąca firma na światowym rynku motoryzacyjnym. Buduje skutecznie swą wiarygodność oraz obraz przedsiębiorstwa, które jest pionierem nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej. Na firmowym blogu tego samochodowego potentata nie brak artykułów, które charakteryzują filozofię działania firmy i produktów przez nią oferowanych. Możemy także przeczytać o perspektywach wzrostu, nowych technologiach i udziale firmy w jej rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

 


Blog firmowy - zalety na wszystkich frontach

REKLAMA


Utworzenie bloga firmowego pozwala firmie zwiększyć siłę oddziaływania na grupę docelową. Firmowa strona główna ma najczęściej charakter bardzo statyczny - rzadko się zmienia. Blog to narzędzie dynamiczne, na którym na bieżąco aktualizowane są wszystkie informacje. Na blogu można także publikować wszelkie komunikaty, które nie mieszczą się na firmowej stronie.

Blog firmowy to także większa rozpoznawalność firmy w wyszukiwarce. Na frazy związane z profilem jej działalności, internauta w wynikach otrzymuje kilka stron związanych z daną marką. Ponadto treści publikowane na blogu, będą miały istotny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Podsumowanie

Na fali popularności wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, wiele firm albo zrezygnowało z prowadzenia bloga, albo po prostu zaniedbało ten obszar promocji. Niesłusznie. Blog firmowy to wciąż bardzo skuteczne narzędzie. Pozwala nie tylko wykreować pożądany wizerunek, ale także stworzyć pewną wspólnotę z klientami. Przy pomocy firmowego bloga możemy nawiązać prawdziwy kontakt z odbiorcami. Istotną zaletą blogów jest także fakt, że można na nich prezentować teksty, wykraczające tematyką poza dziedzinę, w której funkcjonuje firma na rynku. Eksperci słusznie wskazują, że to element obowiązkowy w komunikacji marketingowej.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA