REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Blog firmowy element obowiązkowy w komunikacji marketingowej

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.

Blogi firmowe


Blogi prowadzone przez firmy to komercyjne rozwinięcie prywatnych dzienników internetowych. Choć w marketingu stosowane są od dawna, to wiele firm wciąż albo je pomija w komunikacji marketingowej, albo nie wykorzystuje ich całego potencjału. A ten jest ogromny. Współczesne społeczeństwa są już zmęczone klasyczną reklamą. Blogi to miejsca, gdzie korporacje mogą prezentować treści, które nie są informacjami promocyjnymi lub komunikatami PR. Właściwie jest to podstawowa zasada blogów - wartościowe treści, które nie są czystą kompilacją tekstów reklamowych. Blogi doskonale wpisują się w najnowszy trend marketingowy w Internecie - content marketing. Dzięki nieco mniej oficjalnemu stylowi komunikacji, jaki jest preferowany na blogach, firma może się zaprezentować klientom jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. Jednakże należy pamiętać, o unikaniu specjalistycznej terminologii, ponieważ blogi mają na celu odwoływanie się do jak najszerszej grupy klientów. Blogi powinny skupiać się nie na bezpośredniej promocji produktów firmy, ale raczej pewnego stylu życia, który jest z nimi związany.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Ponadto, dzięki przemyślanej strategii działania, z pomocą bloga możemy uzyskać lepszą identyfikację pracowników z firmą, skutecznie wpłynąć na ich motywację oraz przedstawić się pozytywnie w oczach absolwentów. Młodzi ludzie poszukując pierwszego miejsca zatrudnienia, często kierują się w większym stopniu warunkami i atmosferą pracy niż finansami. Blog to właśnie idealne miejsce do przedstawienia firmowej wizji w tym zakresie. Poprzez opisanie karier pracowników, systemów motywacyjnych czy szerokich możliwości do dalszej edukacji obecnych członków zespołu, stworzymy obraz firmy, która przywiązuje uwagę do rozwoju młodych ludzi.

Potencjał blogów firmowych doskonale wykorzystują największe światowe koncerny.

REKLAMA

Eksperci wskazują, że blog firmowy to przede wszystkim doskonałe narzędzie do kreowania pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa. Pozwala kreować obraz firmy nie tylko w oczach klientów, inwestorów, dostawców czy podwykonawców, ale także pracowników. Koncern globalny, jakim jest niewątpliwie Daimler, prezentuje się jako wiodąca firma na światowym rynku motoryzacyjnym. Buduje skutecznie swą wiarygodność oraz obraz przedsiębiorstwa, które jest pionierem nowoczesnych technologii w branży motoryzacyjnej. Na firmowym blogu tego samochodowego potentata nie brak artykułów, które charakteryzują filozofię działania firmy i produktów przez nią oferowanych. Możemy także przeczytać o perspektywach wzrostu, nowych technologiach i udziale firmy w jej rozwoju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

 


Blog firmowy - zalety na wszystkich frontach


Utworzenie bloga firmowego pozwala firmie zwiększyć siłę oddziaływania na grupę docelową. Firmowa strona główna ma najczęściej charakter bardzo statyczny - rzadko się zmienia. Blog to narzędzie dynamiczne, na którym na bieżąco aktualizowane są wszystkie informacje. Na blogu można także publikować wszelkie komunikaty, które nie mieszczą się na firmowej stronie.

Blog firmowy to także większa rozpoznawalność firmy w wyszukiwarce. Na frazy związane z profilem jej działalności, internauta w wynikach otrzymuje kilka stron związanych z daną marką. Ponadto treści publikowane na blogu, będą miały istotny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Podsumowanie

Na fali popularności wszelkiego rodzaju portali społecznościowych, wiele firm albo zrezygnowało z prowadzenia bloga, albo po prostu zaniedbało ten obszar promocji. Niesłusznie. Blog firmowy to wciąż bardzo skuteczne narzędzie. Pozwala nie tylko wykreować pożądany wizerunek, ale także stworzyć pewną wspólnotę z klientami. Przy pomocy firmowego bloga możemy nawiązać prawdziwy kontakt z odbiorcami. Istotną zaletą blogów jest także fakt, że można na nich prezentować teksty, wykraczające tematyką poza dziedzinę, w której funkcjonuje firma na rynku. Eksperci słusznie wskazują, że to element obowiązkowy w komunikacji marketingowej.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

 

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA