REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Real Time Marketing to przyszłość

Real Time Marketing to według ekspertów najbardziej rewolucyjna zmiana w marketingu, z jaką mamy do czynienia w ostatnim czasie. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości, strategia Real Time Marketing zdominuje komunikację marketingową firm i marek, szczególnie tę w Internecie. Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na prowadzeniu działań marketingowych na bieżąco, czyli w odpowiedzi na zmienne zachowania i postawy klientów oraz wydarzenia, które towarzyszą tym zmianom. Strategia Real Time Marketing zrodziła się z olbrzymiej potrzeby sprostania komunikacji marketingowej w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Komunikacja marketingowa w Sieci odbywa się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mówiąc kolokwialnie, Internet nie zasypia. Do niedawna mówiło się, że firmy muszą w Internecie reagować 24h na dobę na sytuacje kryzysowe. Obecnie, chcąc być krok na przód przed konkurencją, muszą także bez ustanku prowadzić działania marketingowe. Oczywiście to wyzwanie dla firm, któremu muszą sprostać, aby osiągnąć sukces. Kluczem do zastosowania tej strategii marketingowej jest szybka i dokładana analiza zachowań klientów.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Real Time Analytics

REKLAMA

Marketing w czasie rzeczywistym możliwy jest, w głównej mierze, dzięki szerokim możliwościom, jakie daje Internet, w aspekcie monitorowania postaw i zachowań klientów w czasie rzeczywistym. Dziedzina Real Time Analytics rozwija się prężnie. Obecnie firmy mają do dyspozycji wiele skutecznych narzędzi do badania swoich klientów w czasie rzeczywistym. Takie narzędzia, jak Woopra, Chartbeat i Clicky, oferują możliwość oglądania w trybie online interakcji klientów na naszej stronie. W tym aspekcie warto także wymienić Mixpanel, GoSquared i Lexity. InboundWriter pozwala natomiast monitorować rozmowy klientów w Internecie, także w serwisach społecznościowych. Dzięki narzędziom takim jak HootSuite, CoTweet czy TweetDeck można obserwować komentarze w serwisach społecznościowych na firmowych profilach. Jednak, jeśli firma chce wiedzieć dokładnie, co klienci o niej piszą w mediach społecznościowych i w Internecie, powinni zainteresować się narzędziem SocialMention.

Specjaliści ponadto radzą, aby dane z badań prowadzonych na żywo zawsze skonfrontować z danymi z dłuższego okresu. To pozwoli uniknąć jakichś nietypowych anomalii, których nie wykryjemy, skupiając się tylko na danych zbieranych w czasie rzeczywistym. Jednak, jak podpowiada doświadczenie, każde narzędzie jest na tyle dobre, na ile potrafi się nim posługiwać badacz. A tego nigdy nie powinna opuszczać jego intuicja społeczna. Jeśli już poznamy postawy i zachowania naszych klientów, możemy przejść do stworzenia odpowiedniego komunikatu reklamowego.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Marketing w czasie rzeczywistym może mieć różne oblicza

Z marketingiem w czasie rzeczywistym zetknęła się już chyba większość internautów. Choć spora część z nich jest tego nieświadoma. Marketing w czasie rzeczywistym może mieć prostą lub bardzo wyrafinowaną formę. Jego najprostszą formę stosują sklepy internetowe. Większość sklepów, już po wrzucaniu pierwszego produktu do koszyka (lub po wejściu na stronę jako zalogowany klient), wyświetla nam reklamy innych produktów, które zostały wybrane na podstawie tego pierwszego kroku (sprzedaż krzyżowa) lub wcześniejszych zakupów. Reklamy lub sugestie produktowe mogą być powiązane tematycznie z naszym zakupem lub tylko z ceną. W nieco bardziej rozbudowanej formie, marketing w czasie rzeczywistym działa w sieci partnerskiej Google. Po odwiedzeniu sklepu internetowego, który korzysta z reklamy linków sponsorowanych w sieci partnerskiej (Google AdWords), wchodząc na stronę portalu informacyjnego, który działa w sieci Google AdSense, będą nam się wyświetlały reklamy związane z produktami dostępnymi w ww. sklepie. Ta nowa usługa Google - remarketing - to potężna broń w walce o klienta.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

REKLAMA

Z nieco bardziej zaawansowanym obliczem marketingu w czasie rzeczywistym mieliśmy do czynienia podczas ostatniego finału Super Bowl 2013. To wydarzenie, które przyciąga wielu reklamodawców. Cennik emisji reklam, zarówno przed meczem, jak i w przerwie, co roku bije rekordy. Producent ciasteczek Oreo był do tego wydarzenia solidnie przygotowany, dzięki czemu mógł szybko i efektownie zareagować na pewne szczególne wydarzenia podczas finału, związane z przerwą w dostawie prądu. Gdy na kilkanaście minut zapadły ciemności, firma na Twitterze opublikowała atrakcyjny komunikat reklamowy.

Sukces tego komunikatu był bardzo wymierny. Przekaz był „retwitowany” ponad 16 tys. razy, ponad 20 tys. osób w krótkim czasie polubiło firmę na Facebooku, profil firmy na Instagramie zdobył prawie 2 tys. nowych sympatyków. W tym wypadku kluczem do sukcesu było prawidłowe odczytanie emocji uczestników tego wydarzenia. Komunikat reklamowy został idealnie dobrany do specyfiki eventu, którego istotą, poza emocjami sportowymi, była głównie zabawa. Żart zawarty w treści komunikatu, dodatkowo wzmocnił przekaz.

Podsumowanie

Komunikacja marketingowa w czasie rzeczywistym to diametralna zmiana i wyzwanie dla firm. Real Time Marketing wymaga nie tylko specjalistycznej aparatury badawczej, ale także kreatywności połączonej z dużą dozą intuicji społecznej. Najważniejsze, aby komunikaty reklamowe, emitowane w czasie rzeczywistym, idealnie pasowały do nastroju chwili i emocji odbiorców.

Zobacz: Bitcoin czyli wirtualna waluta

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA