REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Real Time Marketing to przyszłość

Real Time Marketing to według ekspertów najbardziej rewolucyjna zmiana w marketingu, z jaką mamy do czynienia w ostatnim czasie. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości, strategia Real Time Marketing zdominuje komunikację marketingową firm i marek, szczególnie tę w Internecie. Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na prowadzeniu działań marketingowych na bieżąco, czyli w odpowiedzi na zmienne zachowania i postawy klientów oraz wydarzenia, które towarzyszą tym zmianom. Strategia Real Time Marketing zrodziła się z olbrzymiej potrzeby sprostania komunikacji marketingowej w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Komunikacja marketingowa w Sieci odbywa się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mówiąc kolokwialnie, Internet nie zasypia. Do niedawna mówiło się, że firmy muszą w Internecie reagować 24h na dobę na sytuacje kryzysowe. Obecnie, chcąc być krok na przód przed konkurencją, muszą także bez ustanku prowadzić działania marketingowe. Oczywiście to wyzwanie dla firm, któremu muszą sprostać, aby osiągnąć sukces. Kluczem do zastosowania tej strategii marketingowej jest szybka i dokładana analiza zachowań klientów.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Real Time Analytics

REKLAMA

Marketing w czasie rzeczywistym możliwy jest, w głównej mierze, dzięki szerokim możliwościom, jakie daje Internet, w aspekcie monitorowania postaw i zachowań klientów w czasie rzeczywistym. Dziedzina Real Time Analytics rozwija się prężnie. Obecnie firmy mają do dyspozycji wiele skutecznych narzędzi do badania swoich klientów w czasie rzeczywistym. Takie narzędzia, jak Woopra, Chartbeat i Clicky, oferują możliwość oglądania w trybie online interakcji klientów na naszej stronie. W tym aspekcie warto także wymienić Mixpanel, GoSquared i Lexity. InboundWriter pozwala natomiast monitorować rozmowy klientów w Internecie, także w serwisach społecznościowych. Dzięki narzędziom takim jak HootSuite, CoTweet czy TweetDeck można obserwować komentarze w serwisach społecznościowych na firmowych profilach. Jednak, jeśli firma chce wiedzieć dokładnie, co klienci o niej piszą w mediach społecznościowych i w Internecie, powinni zainteresować się narzędziem SocialMention.

Specjaliści ponadto radzą, aby dane z badań prowadzonych na żywo zawsze skonfrontować z danymi z dłuższego okresu. To pozwoli uniknąć jakichś nietypowych anomalii, których nie wykryjemy, skupiając się tylko na danych zbieranych w czasie rzeczywistym. Jednak, jak podpowiada doświadczenie, każde narzędzie jest na tyle dobre, na ile potrafi się nim posługiwać badacz. A tego nigdy nie powinna opuszczać jego intuicja społeczna. Jeśli już poznamy postawy i zachowania naszych klientów, możemy przejść do stworzenia odpowiedniego komunikatu reklamowego.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Marketing w czasie rzeczywistym może mieć różne oblicza

Z marketingiem w czasie rzeczywistym zetknęła się już chyba większość internautów. Choć spora część z nich jest tego nieświadoma. Marketing w czasie rzeczywistym może mieć prostą lub bardzo wyrafinowaną formę. Jego najprostszą formę stosują sklepy internetowe. Większość sklepów, już po wrzucaniu pierwszego produktu do koszyka (lub po wejściu na stronę jako zalogowany klient), wyświetla nam reklamy innych produktów, które zostały wybrane na podstawie tego pierwszego kroku (sprzedaż krzyżowa) lub wcześniejszych zakupów. Reklamy lub sugestie produktowe mogą być powiązane tematycznie z naszym zakupem lub tylko z ceną. W nieco bardziej rozbudowanej formie, marketing w czasie rzeczywistym działa w sieci partnerskiej Google. Po odwiedzeniu sklepu internetowego, który korzysta z reklamy linków sponsorowanych w sieci partnerskiej (Google AdWords), wchodząc na stronę portalu informacyjnego, który działa w sieci Google AdSense, będą nam się wyświetlały reklamy związane z produktami dostępnymi w ww. sklepie. Ta nowa usługa Google - remarketing - to potężna broń w walce o klienta.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

REKLAMA

Z nieco bardziej zaawansowanym obliczem marketingu w czasie rzeczywistym mieliśmy do czynienia podczas ostatniego finału Super Bowl 2013. To wydarzenie, które przyciąga wielu reklamodawców. Cennik emisji reklam, zarówno przed meczem, jak i w przerwie, co roku bije rekordy. Producent ciasteczek Oreo był do tego wydarzenia solidnie przygotowany, dzięki czemu mógł szybko i efektownie zareagować na pewne szczególne wydarzenia podczas finału, związane z przerwą w dostawie prądu. Gdy na kilkanaście minut zapadły ciemności, firma na Twitterze opublikowała atrakcyjny komunikat reklamowy.

Sukces tego komunikatu był bardzo wymierny. Przekaz był „retwitowany” ponad 16 tys. razy, ponad 20 tys. osób w krótkim czasie polubiło firmę na Facebooku, profil firmy na Instagramie zdobył prawie 2 tys. nowych sympatyków. W tym wypadku kluczem do sukcesu było prawidłowe odczytanie emocji uczestników tego wydarzenia. Komunikat reklamowy został idealnie dobrany do specyfiki eventu, którego istotą, poza emocjami sportowymi, była głównie zabawa. Żart zawarty w treści komunikatu, dodatkowo wzmocnił przekaz.

Podsumowanie

Komunikacja marketingowa w czasie rzeczywistym to diametralna zmiana i wyzwanie dla firm. Real Time Marketing wymaga nie tylko specjalistycznej aparatury badawczej, ale także kreatywności połączonej z dużą dozą intuicji społecznej. Najważniejsze, aby komunikaty reklamowe, emitowane w czasie rzeczywistym, idealnie pasowały do nastroju chwili i emocji odbiorców.

Zobacz: Bitcoin czyli wirtualna waluta

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Regulacje ESG w transporcie. Z czym to się wiąże?

Branża TSL nie ma łatwo. Firmy z tego sektora muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Chodzi o poprawę standardów środowiskowych, społecznych i zarządzania korporacyjnego. Któe regulacje już są w Europie obowiązkowe, a na które jeszcze czekamy? I najważniejsze - ile trzeba na to wydać i co grozi za ignorowanie tych zmian? 

Na jakie reformy czeka rynek pracy?

Przedsiębiorcy oczekują większego wsparcia od rządu, zwłaszcza w kwestii aktywizacji grup niedoreprezentowanych na rynku pracy. Chcieliby również zmniejszenia kosztów zatrudnienia i zapewnienia dostępu do kandydatów z państw trzecich. Nawołują także do stworzenia warunków sprzyjających rozwojowi kompetencji i kwalifikacji zawodowych. 

Maksymalizacja bezpieczeństwa: Dlaczego oprogramowanie on-premise ma kluczowe znaczenie w świecie zdominowanym przez SaaS?

Jak wynika z szacunków Gartnera, już za 3 lata aż 75 proc. przedsiębiorstw będzie traktować tworzenie kopii zapasowych aplikacji typu SaaS (Oprogramowanie jako Usługa) jako wymóg krytyczny. Jeszcze w tym roku było to 15 proc . Ta istotna różnica wynika z oceny ryzyka. O ile oprogramowanie dostępne w modelu SaaS jest coraz częstszym wyborem organizacji na całym świecie, kluczowe staje się zapewnienie, że przechowywane tam dane są zarówno dobrze chronione, jak i możliwe do odzyskania. W tym kontekście zasadne może być pytanie o dostępne alternatywy, a zwłaszcza możliwość korzystania z tradycyjnego oprogramowania on-premise, które jest instalowane i zarządzane lokalnie.

3 cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa. Jak ważna jest ochrona środowiska? [WYWIAD]

Co dziś często przesądza o wyborze kontrahenta? Jak ważna jest ochrona środowiska w świecie biznesu? Jakie proste rozwiązania mogą wprowadzić wszystkie przedsiębiorstwa branży ogrodniczej? O 3 głównych cechach innowacyjności opowiada członek zarządu przedsiębiorstwa W.Legutko, Adam Legutko.

REKLAMA

Jak chronić firmowe pieniądze przez utratą wartości

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak uchronić swój kapitał w czasach wysokiej inflacji. Podobnie jak oni, ich pieniądze powinny pracować. Bank Pekao ma propozycję dla prowadzących działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub osobową z uproszczoną księgowością, pozwalającą łączyć wysokie oprocentowanie z elastycznością

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni?

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni? Szacuje się, że z tego rozwiązania skorzysta ok. 2,4 mln przedsiębiorców. Rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

InPost Pay – rewolucyjna usługa dla Twojego e-sklepu

W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się i zwiększenie wygody zakupów dla klientów. InPost Pay to rozwiązanie, które może odmienić oblicze Twojego sklepu internetowego, pomagając zwiększyć konwersję dzięki nowoczesnym udogodnieniom. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć tę usługę i co możesz dzięki niej zyskać!

REKLAMA

Wakacje składkowe 2024 tylko za grudzień. Wniosek trzeba złożyć już w listopadzie

Z wakacji składkowych w 2024 roku można skorzystać już tylko za grudzień. Natomiast wniosek trzeba złożyć już w listopadzie. Państwo opłaci składki za jeden miesiąc za mikroprzedsiębiorców i komorników sądowych. Jakie warunki trzeba spełnić?

Analiza wpływu ryzyka jako narzędzie zarządzania kryzysowego w firmach produkcyjnych [Poradnik]

Firmy produkcyjne, które operują złożonymi procesami, zaawansowanymi technologiami oraz różnorodnymi materiałami, są szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia kryzysu. Analiza wpływu ryzyka (ang. Risk Impact Analysis) jest narzędziem, które pozwala firmom oszacować, jakie skutki dla organizacji mogą mieć określone zdarzenia i podjąć kroki w celu ich minimalizacji. Jak firmy produkcyjne mogą wykorzystać to narzędzie, aby skuteczniej zarządzać kryzysami?

REKLAMA