REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

Maciej Kurek
2BE.pl
Grupa Adweb
Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?
Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

REKLAMA

REKLAMA

Sukcesy innych firm to cenne źródło inspiracji. Jednak w przypadku domen inspiracja nie powinna być zbyt daleko posunięta. Podobny adres internetowy może oznaczać utratę ruchu na stronie lub problemy z prawem.

Budowa silnej marki i przyciągnięcie internautów na swoją stronę nie są łatwymi zadaniami. Zdarza się, że właściciele nowo powstałych witryn „idą na skróty” i postanawiają skorzystać z popularności innych stron www. Rejestrują domeny internetowe zawierające zastrzeżone znaki towarowe lub adresy, różniące się tylko rozszerzeniem. W obu przypadkach nie jest to najlepszy pomysł. Dlaczego?

REKLAMA

REKLAMA

Domena może naruszać prawo do znaku towarowego

Zarejestrowanie domeny zawierającej zastrzeżony znak towarowy może skończyć się odebraniem jej na drodze sądowej. Przekonał się o tym pewien przedsiębiorca, który pod adresem amica.pl uruchomił sklep internetowy ze sprzętem AGD i RTV.

Firma Amica Wronki S.A. złożyła skargę do Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych, działającego przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. Arbiter zdecydował, że używanie domeny amica.pl jest naruszeniem praw powoda i w efekcie domena trafiła w ręce spółki Amica.

REKLAMA

Używanie znaku towarowego w orzecznictwie TS

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To tylko jeden z wielu przykładów postępowania arbitrażowego, które zakończyło się odebraniem domeny internetowej. Kwestia ochrony słownych znaków towarowych i naruszania jej przez rejestrację domen jest obszernym zagadnieniem, wartym osobnego omówienia. Należy jednak pamiętać o jednej zasadzie. Jeśli strona www będzie oferować produkty zbliżone do produktów właściciela znaku lub abonent domeny chce na niej zarobić (np. emitując reklamy lub wystawiając ją na sprzedaż), szanse na utratę adresu rosną.

Dlatego chcąc założyć stronę sklepu z częściami do samochodów Mercedes znacznie lepszym rozwiązaniem będzie rejestracja adresu z nazwą swojej firmy niż domeny czesci-mercedes.pl.

Porozmawiaj na FORUM!

Nie trać ruchu na stronie przez domenę

Znacznie częściej zdarza się, że przedsiębiorcy rejestrują adresy zbliżone do domen konkurencyjnych firm, różniące się tylko rozszerzeniem. Przykładowo, osoba chcąca założyć sklep z piecykami gazowymi, sprawdza dostępność adresu twoje-piecyki.pl. Okazuje się, że domena jest zajęta, ale ten sam adres z końcówką .com.pl jest dostępny. Jednak rejestracja domeny twoje-piecyki.com.pl nie jest dobrym rozwiązaniem nawet wtedy, gdy nie łamie przepisów o ochronie znaków towarowych.

Wynika to z prostego faktu – dla wielu internautów końcówka .pl jest domyślnym rozszerzeniem, wpisywanym niejako z przyzwyczajenia. Słysząc o sklepie Twoje Piecyki większość użytkowników sieci wejdzie pod adres twoje-piecyki.pl. Jeśli dodatkowo internauta znajdzie pod nim stronę oferującą piece, zapewne nie będzie szukać dalej.

Czym jest domena publiczna?

Podobne pomyłki może powodować zastosowanie myślnika w domenie, składającej się z dwóch słów. Jeśli konkurencja posiada adres twoje-piecyki.pl, rejestracja domeny twojepiecyki.pl również może doprowadzić do utraty ruchu na stronie. Szukając domeny dla swojej strony internetowej warto zatem upewnić się, czy:

  • nazwa nie narusza prawa do zarejestrowanego znaku towarowego
  • mamy możliwość zarejestrowania domeny z rozszerzeniem .pl oraz .com.pl
  • wersje z myślnikiem i bez myślnika są dostępne do rejestracji
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA