REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych
Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Zachęcam do zapoznania się z poniższymi czterema powodami, dla których warto przemyśleć podejście do kupowania list mailingowych. Z artykułu dowiesz się również, dlaczego o wiele lepiej jest zainwestować w Inbound Marketing, będący aktualnie najlepszą (i najbezpieczniejszą) drogą do osiągnięcia celów marketingowych.

REKLAMA

REKLAMA

PIT-11 trzeba przekazać do końca lutego

Cztery niebezpieczeństwa związane z kupowaniem list mailingowych:

REKLAMA

1) Ludzie nie chcą otrzymać Twojej wiadomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy jest coś gorszego od niezapowiedzianego telefonu od telemarketera? W kontekście prezentowanego tematu, tylko dwa słowa nasuwają się na myśl: Nieproszone e-maile (znane również jako spam). Wysyłanie setek lub tysięcy e-maili do ludzi, którzy o takie wiadomości nie prosili, może bardzo negatywnie wpłynąć na wizerunek marki, którą reprezentujesz, jak również znacznie obniżyć ocenę Twojego konta (tzw. „Sender Score”) przez usługodawców e-mail marketingowych.

Takie działania mogą nawet przenieść konto na czarną listę użytkowników, co spowoduje, że wiadomości wysyłane z Twojego konta od razu będą trafiały do folderów ze spamem. Większość kontaktów z zakupionej listy e-mailingowej nie ma pojęcia, kim jesteś, czym zajmuje się Twoja firma, ani skąd masz ich informacje kontaktowe – nie jest to najlepszy sposób na zrobienie pozytywnego pierwszego wrażenia.

Dostarczyciele list mailingowych zaczną naginać prawdę, mówiąc, że osoby z wykazu wyraziły w jakiś sposób zgodę na otrzymywanie maili handlowych. Zazwyczaj sprawa wygląda jednak nieco inaczej. Niektórzy użytkownicy mogli zgodzić się na warunki korzystania z danego konta mailingowego (np. o2.pl lub wp.pl) i tym samym niechcący wyrazić chęć na otrzymywanie ofert. Inne adresy mailingowe wypożyczane przez usługodawców zostały zebrane przez zautomatyzowane crawlery przeszukujące tysiące stron internetowych, w celu zapisania wszystkich informacji kontaktowych, które spotkają na swojej drodze. Brzmi podejrzanie?

Próba nawiązania kontaktu biznesowego poprzez spamowanie niewinnych ludzi, nie należy do najskuteczniejszych strategii marketingowych (mówiąc łagodnie).

2) Dane zapisane na liście nie są tak dokładne, jak mogłoby się wydawać.

Usługodawcy wypożyczający listy mailingowe zapewniają o prawdziwości informacji i wysokiej dostarczalności wysyłanych wiadomości. Niestety, w rzeczywistości taki stan rzeczy należy do rzadkości. Bardzo często, zakupione listy są przepełnione błędnymi i przeterminowanymi informacjami, jak również adresami e-mail, które nie są już w użytku. Wysyłanie wiadomości pod takie adresy może spowodować, że zostaniesz oznaczony jako spamer i trafisz na czarną listę (o czym wspomniano wcześniej).

Już w momencie uzyskania przez usługodawcę danego adresu e-mail, zaczyna on tracić na wartości. Dla przykładu – następuje zmiana roli osoby w organizacji, ktoś opuszcza firmę, przedsiębiorstwo zostaje zamknięte, przejęte lub następuje po prostu zmiana adresów skrzynek e-mail.

Każda nieprawidłowość w uzyskanych informacjach, może w przyszłości osłabić wiarygodność wysyłanych przez Ciebie wiadomości. Jeśli na przykład publiczna nazwa przedsiębiorstwa uległa zmianie lub firma zostanie przejęta, od razu stanie się widoczne, że dokonano masowego mailingu. To samo odnosi się do pozostałych informacji na temat kontaktów z wypożyczonej listy.

Nie trać czasu i pieniędzy na gonitwę za kontaktami o niskiej jakości lub takimi, które nawet nie istnieją. Zamiast tego zainwestuj w działania marketingowe, które pomogą Twojej firmie uzyskać wizerunek eksperta w danej dziedzinie, zbudują wysoki poziom zaufania wśród użytkowników i sprawią, że osoby z własnej woli zapiszą się na Twoją listę mailingową.

3) Być może źle spersonalizujesz wiadomości.

Usługodawcy zajmujący się e-mail marketingiem umożliwiają personalizowanie niektórych pól, podczas przeprowadzania kampanii mailingowej (np. imię, nazwisko, tytuł, nazwa firmy). W przypadku, gdy między Tobą a odbiorcą istnieje jakiś poziom zaufania, zalecanym jest, aby zastosować pewien poziom personalizacji. Niestety, takie działania mogą okazać się niebezpieczne, gdy przyjdzie nam pracować z zakupioną listą e-maili i osobami, które nigdy o Tobie nie słyszały.

Kiedy kupujesz listę e-maili, nie możesz do końca wiedzieć, czy uzyskane informacje są prawdziwe. Jednocześnie poziom zaufania między Tobą a odbiorcą jest zerowy. W takich przypadkach należy założyć, że część danych nie jest zgodna z prawdą, a personalizacja wiadomości wywoła efekt odwrotny do zamierzonego.

Marketing personalny może z kolei okazać się bardzo produktywny (ale tylko jeśli zostanie zastosowany na odpowiednim poziomie relacji między firmą a odbiorcą).

4) Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad działalności, wyznaczonych przez usługodawcę e-mail marketingowego.

Każda szanująca się firma umożliwiająca usługi z zakresu e-mail marketingu, ma dwie podstawowe zasady:

1. Nie będziesz wysyłać spamu!

2. Nie będziesz używać zakupionych, wypożyczonych lub innych adresów e-mail pochodzących od osób trzecich.

Dlaczego usługodawcy mieliby martwić się o etykę Twojej działalności e-mail marketingowej? Kiedy wysyłasz masowy mailing, wszystkie wiadomości wysyłane przez usługodawcę przechodzą przez wspólny adres IP, powiązany z tym usługodawcą. Jeśli zbyt wielu klientów takiej firmy wysyła e-maile o niskiej jakości, może to mieć negatywny wpływ na dostarczalność wiadomości pozostałych użytkowników. Jeśli więc Twój usługodawca używa wspólnego adresu IP, wystarczy tylko jeden spamer, aby zniweczyć działania innych użytkowników serwisu.

Porozmawiaj na Forum !!

Jakie rozwiązanie najlepiej zastosować?

Nigdy nie jest za późno, na budowanie własnej listy mailingowej. Jak powiada Seth Godin: „Rzadko wchodzimy w interakcje z osobami, którym nie ufamy.” Nieproszeni handlowcy, telemarketerzy i spamerzy są tego doskonałym przykładem.

Zamiast wysyłać masowe mailingi do tysięcy niewinnych osób, Inbound Marketing skupia się na przyciąganiu internautów, którzy aktywnie poszukują informacji na temat Twojego produktu lub usługi. Dzięki regularnemu dostarczaniu wartościowych treści dopasowanych do potrzeb rynku, osoby odwiedzające stronę, z chęcią zapiszą się na newsletter lub polubią Twój profil w social media. Dopiero takie przyzwolenie na komunikację może oznaczać początek potencjalnych relacji biznesowych.

Subskrybenci mogą wybrać specyficzny rodzaj treści, który pragną otrzymywać. Dla przykładu – tylko informacje na temat najnowszych wpisów na blogu lub wiadomości dotyczące nowych funkcji produktu. Wzrost liczby kontaktów na liście mailingowej powinien być spowodowany działaniami wewnętrznego działu marketingu. Jednocześnie, osoby udostępniające swoje informacje kontaktowe muszą wiedzieć, że masz coś wartościowego do przekazania.

Strategia polegająca na budowaniu listy mailingowej jest bardziej długotrwała, ale w dzisiejszych realiach jest to jedyne rozwiązanie, które zdaje się mieć sens.

MG chce stworzyć bank finansujący polski eksport

Źródło: grupa-tense.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA