REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kilkadziesiąt złotych prowizji za wpłatę na firmowe konto

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szymborska-Sutton Agata

REKLAMA

Wpłata kilkunastu tysięcy złotych gotówki na firmowe konto może kosztować przedsiębiorcę nawet kilkadziesiąt złotych. Tylko nieliczne banki nie pobiorą za taką operację prowizji.

Wybierając konto firmowe, zwracamy głównie uwagę na koszty związane z prowadzeniem rachunku czy koszty przelewów. Wielu opłat związanych z posiadaniem rachunku firmowego można już uniknąć, przeprowadzając większość operacji za pośrednictwem bankowości internetowej. Część przedsiębiorców jest jednak skazana na wizyty w oddziale - prowadząc sklep czy punkt usługowy, w którym klienci płacą gotówką, dzienny utarg muszą dostarczyć do banku osobiście. Problem polega na tym, że o ile banki w wielu przypadkach odchodzą już od opłat za prowadzenie konta firmowego i minimalizują koszty wykonywanych z nich przelewów, o tyle ciągle większość instytucji finansowych stosuje prowizje za wpłatę gotówki w oddziale. W wielu przypadkach są one na tyle wysokie, że mogą „zjeść” sporą część marży przedsiębiorcy, a więc sprawiają, że jego zysk jest mniejszy.

REKLAMA


Konto za „zero złotych” możliwe także przy wpłacie gotówki

Niedawno Tax Care sprawdził, które banki oferują osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą konto firmowe za „zero złotych”. Z ankiety przeprowadzonej wśród banków wynikało, że na bezpłatne prowadzenie takiego rachunku mogą liczyć klienci trzech banków: Deutsche Bank PBC, Idea Bank oraz Meritum Bank. W założeniach do ankiety przyjęliśmy jednak, że konto obsługiwane jest tylko za pośrednictwem bankowości internetowej. Co się jednak stanie, gdy przedsiębiorca pofatyguje się z gotówką do oddziału i zechce wpłacić ją na firmowe konto? Deutsche Bank PBC i Idea Bank w dalszym ciągu mogą się pochwalić zerowymi opłatami - w ich przypadku wpłata gotówki na konto nic nie kosztuje. Za to Meritum Bank każe płacić klientom firmowym prowizję w wysokości 0,2% min. 10 zł wpłacanej kwoty. Tym samym każda wpłata do 5 tys. zł włącznie będzie ich kosztować 10 zł, a wyższe - odpowiednio więcej.


Wpłaty z haczykami

Opłat za wpłatę gotówki w oddziale nie pobierają również Bank Pocztowy, Inteligo oraz Volkswagen Bank Polska, z tym że w tym ostatnim, który jest bankiem internetowym, można to zrobić jedynie w oddziale w Warszawie. Alior Bank pozwala tylko na 5 bezpłatnych wpłat w miesiącu, natomiast Bank BGŻ nie pobierze prowizji za wpłatę gotówki tylko w przypadku wybranych pakietów dla przedsiębiorców. Możliwość bezpłatnych wpłat oferują także Citi Handlowy, ING Bank Śląski, mBank i Nordea Bank, pod warunkiem jednak, że gotówka trafi do banku nie za pośrednictwem kasjera, ale wpłatomatu. W pozostałych przypadkach w tych czterech bankach trzeba się liczyć z prowizją od 0,35% min. 6 zł (Nordea Bank ) poprzez 0,4%, ale nie mniej niż 6 zł (Citi Handlowy) do nawet 0,5% min. 9 zł (mBank) i 0,5% min. 10 zł (ING Bank Śląski).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Prowizja nawet we wpłatomacie

Prowizja w wysokości 0,5% to obecnie najwyższa stawka procentowa stosowana przez banki za wpłatę gotówki. Oprócz wspomnianych wcześniej banków tak wysoką prowizję stosują również Alior Bank (co ciekawe, tylko gdy przedsiębiorca skorzysta z wpłatomatu, co w innych bankach zazwyczaj jest bezpłatną operacją), a także Bank Millennium (w przypadku wpłaty otwartej), Bank BPH i Bank Zachodni WBK (w części pakietów biznesowych), PKO BP oraz Pekao SA. Ten ostatni stosuje również najwyższą stawkę kwotową - wpłata gotówki na konto kosztuje 0,5%, ale nie mniej niż 15 złotych. Oznacza to, że każda wpłata do 3 tys. zł włącznie kosztuje przedsiębiorcę właśnie 15 zł, a w przypadku wpłaty na przykład w wysokości 15 tys. zł prowizja banku wyniesie aż 75 złotych.

 

Nazwa banku

Ile kosztują wpłaty gotówkowe dla przedsiębiorców w oddziałach banku, w którym mają założone konto?

Alior Bank

0 zł pierwsze 5 wpłat na rachunek podstawowy w miesiącu, kolejne wpłaty 0,25% min. 5 zł Rachunek Efektywny;
0 zł/0,40% min. 6 zł
1 pozostałe rachunki;
0,50 % min 6 zł wpłatomat

Bank BGŻ

0 zł w pakiecie Biznes Lider, Biznes Lider Plus;
0,3% min. 6 zł w pakiecie Biznes Lider Aktywny;
0,2% min. 5 zł w pakiecie Biznes Lider Prestiż

Bank BPH

0,5% min. 5 zł na rachunek Biznes Symetria Direct
0,35% min. 5 zł wpłaty na pozostałe rachunki

Bank Millennium

0,50 % min. 5 zł wpłata otwarta;
0,30% min. 5 zł lub 0,35% min. 5 zł wpłata zamknięta w kasie
0,25% min. 5 zł wpłata zamknięta do wrzutni nocnej

Bank Pocztowy

0 zł

Bank Gospodarstwa Krajowego

0,30% min. 5 zł

BNP Paribas Bank

0,20% 5 zł (możliwość negocjacji)

Bank Polskiej Spółdzielczości

0,3% min. 5 zł

Bank Zachodni WBK

0,5% min. 6 zł Biznes Pakiet Mini
0,5% min. 5 zł Biznes Pakiet Opti
0,4% min. 4 zł Biznes Pakiet Maxi
0,2% min. 2 zł wpłatomat

BOŚ Bank

0,10% min. 3 zł

Citi Handlowy

0,4% min. 6 zł Pakiet CitiKonto oferta dla biznesu
0 zł wpłatomat (wpłaty do 30 tys. zł dla jednej karty debetowej)

Deutsche Bank PBC

0 zł

FM Bank

0,1% min. 3 zł

Idea Bank

0 zł

ING Bank Śląski

0,5% i 10 zł konto z Lwem Direct
0,35% i 4 zł konto z Lwem Zysk
0 zł wpłatomat (wpłaty do 50 tys. zł)

Inteligo

0 zł

Kredyt Bank

od 0,15% min. 5 zł do 0,4% min. 5 zł

mBank

0,5% min. 9 zł
0 zł wpłatomat

Meritum Bank

0,20% min. 10 zł

MultiBank

od 0,15% do 0,50 %
0 zł wpłatomat

Nordea Bank

0,35% min. 6 zł wpłata otwarta
0,30% min. 6 zł wpłata zamknięta
0 zł wpłatomat

Pekao SA

0,5% min. 15 zł

PKO Bank Polski

0,5% min. 6 zł

Polbank

0,25%, min. 6 zł

Raiffeisen Bank Polska S.A.

0,3-0,4%

Volkswagen Bank Polska

0 zł w siedzibie banku w Warszawie

Źródło: Tax Care, 06. 2012

 

1 Opłata pobierana w przypadku gdy łączna kwota wpłat gotówkowych w danym miesiącu przekroczy 100.000 zł dla transakcji

 Agata Szymborska-Sutton

Współpraca: Magdalena Piórkowska

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Taxways

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA