REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiarygodność firmy w internecie to mozaika, składająca się z wielu elementów. Jednym z nich, często pomijanym przez przedsiębiorców, jest adres e-mail. W jaki sposób stworzyć adres budzący zaufanie?

Są marki, które darzymy zaufaniem i kupujemy ich produkty bez większego zastanowienia. Każdy z nas zna również producentów, którym nie powierzy pieniędzy, nawet wtedy, gdy cena jest bardzo atrakcyjna. Co o tym decyduje? Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że w przypadku Polaków wśród najważniejszych cech, wpływających na zaufanie do marki, znajdują się:

REKLAMA

REKLAMA

  • jakość produktów i usług - 89% wskazań respondentów
  • dbałość o klienta - 86%
  • zrozumienie jego potrzeb - 85%
  • osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą - 87%

Skupmy się na ostatnim z punktów i jednym z elementów osobistego doświadczenia, o którym przedsiębiorcom zdarza się zapominać. Chodzi o adres e-mail.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

Adres e-mail może być istotną informacją

Czy adres poczty elektronicznej może wpływać na zaufanie potencjalnych klientów? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zrobić prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. Na swoją skrzynkę otrzymujesz dwie aplikacje. Pierwsza z nich została wysłana z adresu monika.kowalska@wp.pl, druga – z adresu motylemjestem_monika@wp.pl. Którą z tych osób zaprosisz na rozmowę?

REKLAMA

Ten przykład pokazuje, że tak prosta rzecz, jak adres e-mail, bywa dla nas istotnym źródłem informacji. Przeglądając firmowe strony internetowe lub serwisy z ogłoszeniami można odnieść wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdarza się, że firmy jako kontakt podają adres utworzony w darmowym serwisie pocztowym. Zamiast biuro@nazwa-firmy.pl na stronie internetowej znajdziemy nazwa-firmy@onet.pl. Wracając do przykładu z rekrutacją, który adres wygląda bardziej wiarygodnie? Ten w domenie z nazwą firmy czy utworzony na darmowym serwisie?

Adres w darmowym serwisie można założyć anonimowo w ciągu zaledwie kilku chwil, co chętnie wykorzystują oszuści. Tak naprawdę poczta e-mail we własnej domenie nie wymaga poświęcenia dużo pracy ani pieniędzy i również bywa wykorzystywana przez nieuczciwe osoby. Mimo to, internauci większym zaufaniem darzą adresy utworzone w domenie z nazwą firmy, traktując e-mail w darmowym serwisie jako sygnał ostrzegawczy i jedną z cech charakterystycznych dla tzw. „firmy krzak”.

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…


Poczta we własnej domenie to nic trudnego

Większość przedsiębiorców, korzystających z darmowej poczty, robi to zapewne z przyzwyczajenia lub wygody. Posiadając prywatną skrzynkę w serwisie Onet czy Gmail po prostu zakładają tam adres dla swojej firmy. Konto hostingowe i domena internetowa, pod którą działa strona www przedsiębiorstwa, dają jednak możliwość stworzenia wiarygodnego adresu e-mail bez rezygnacji z przyzwyczajeń.

Zarządzanie pocztą jest możliwe po zalogowaniu się do panelu hostingowego firmy, w której utrzymywana jest strona www. Większość dostawców pozwala na stworzenie co najmniej kilku skrzynek pocztowych oraz aliasów.

Skrzynki to osobne konta pocztowe, z własnym loginem i hasłem. Alias to z kolei adres pocztowy, kierujący przychodzące wiadomości na określony przez użytkownika adres e-mail. W ramach jednego konta pocztowego można uruchomić kilka osobnych adresów e-mail (aliasów) i odbierać wiadomości logując się tylko raz.

Po utworzeniu adresy typu kontakt@nazwa-firmy.pl czy jan.kowalski@nazwa-firmy.pl nic nie stoi na przeszkodzie, by odbierać pocztę w ulubiony sposób. Przykładowo, serwisy Gmail i Onet dają możliwość pobierania i wysyłania wiadomości z innych kont pocztowych. Wygodnym rozwiązaniem jest również skonfigurowanie poczty w programie pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) lub na telefonie komórkowym. Profesjonalny i wiarygodny adres e-mail nie oznacza zatem konieczności rezygnacji ze starych przyzwyczajeń.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA