Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

REKLAMA
REKLAMA
Są marki, które darzymy zaufaniem i kupujemy ich produkty bez większego zastanowienia. Każdy z nas zna również producentów, którym nie powierzy pieniędzy, nawet wtedy, gdy cena jest bardzo atrakcyjna. Co o tym decyduje? Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że w przypadku Polaków wśród najważniejszych cech, wpływających na zaufanie do marki, znajdują się:
REKLAMA
- jakość produktów i usług - 89% wskazań respondentów
- dbałość o klienta - 86%
- zrozumienie jego potrzeb - 85%
- osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą - 87%
Skupmy się na ostatnim z punktów i jednym z elementów osobistego doświadczenia, o którym przedsiębiorcom zdarza się zapominać. Chodzi o adres e-mail.
Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?
Adres e-mail może być istotną informacją
REKLAMA
Czy adres poczty elektronicznej może wpływać na zaufanie potencjalnych klientów? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zrobić prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. Na swoją skrzynkę otrzymujesz dwie aplikacje. Pierwsza z nich została wysłana z adresu monika.kowalska@wp.pl, druga – z adresu motylemjestem_monika@wp.pl. Którą z tych osób zaprosisz na rozmowę?
Ten przykład pokazuje, że tak prosta rzecz, jak adres e-mail, bywa dla nas istotnym źródłem informacji. Przeglądając firmowe strony internetowe lub serwisy z ogłoszeniami można odnieść wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają.
Zdarza się, że firmy jako kontakt podają adres utworzony w darmowym serwisie pocztowym. Zamiast biuro@nazwa-firmy.pl na stronie internetowej znajdziemy nazwa-firmy@onet.pl. Wracając do przykładu z rekrutacją, który adres wygląda bardziej wiarygodnie? Ten w domenie z nazwą firmy czy utworzony na darmowym serwisie?
Adres w darmowym serwisie można założyć anonimowo w ciągu zaledwie kilku chwil, co chętnie wykorzystują oszuści. Tak naprawdę poczta e-mail we własnej domenie nie wymaga poświęcenia dużo pracy ani pieniędzy i również bywa wykorzystywana przez nieuczciwe osoby. Mimo to, internauci większym zaufaniem darzą adresy utworzone w domenie z nazwą firmy, traktując e-mail w darmowym serwisie jako sygnał ostrzegawczy i jedną z cech charakterystycznych dla tzw. „firmy krzak”.
MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…
Poczta we własnej domenie to nic trudnego
REKLAMA
Większość przedsiębiorców, korzystających z darmowej poczty, robi to zapewne z przyzwyczajenia lub wygody. Posiadając prywatną skrzynkę w serwisie Onet czy Gmail po prostu zakładają tam adres dla swojej firmy. Konto hostingowe i domena internetowa, pod którą działa strona www przedsiębiorstwa, dają jednak możliwość stworzenia wiarygodnego adresu e-mail bez rezygnacji z przyzwyczajeń.
Zarządzanie pocztą jest możliwe po zalogowaniu się do panelu hostingowego firmy, w której utrzymywana jest strona www. Większość dostawców pozwala na stworzenie co najmniej kilku skrzynek pocztowych oraz aliasów.
Skrzynki to osobne konta pocztowe, z własnym loginem i hasłem. Alias to z kolei adres pocztowy, kierujący przychodzące wiadomości na określony przez użytkownika adres e-mail. W ramach jednego konta pocztowego można uruchomić kilka osobnych adresów e-mail (aliasów) i odbierać wiadomości logując się tylko raz.
Po utworzeniu adresy typu kontakt@nazwa-firmy.pl czy jan.kowalski@nazwa-firmy.pl nic nie stoi na przeszkodzie, by odbierać pocztę w ulubiony sposób. Przykładowo, serwisy Gmail i Onet dają możliwość pobierania i wysyłania wiadomości z innych kont pocztowych. Wygodnym rozwiązaniem jest również skonfigurowanie poczty w programie pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) lub na telefonie komórkowym. Profesjonalny i wiarygodny adres e-mail nie oznacza zatem konieczności rezygnacji ze starych przyzwyczajeń.
Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych
REKLAMA
REKLAMA