REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 2BE.pl
Grupa Adweb
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiarygodność firmy w internecie to mozaika, składająca się z wielu elementów. Jednym z nich, często pomijanym przez przedsiębiorców, jest adres e-mail. W jaki sposób stworzyć adres budzący zaufanie?

Są marki, które darzymy zaufaniem i kupujemy ich produkty bez większego zastanowienia. Każdy z nas zna również producentów, którym nie powierzy pieniędzy, nawet wtedy, gdy cena jest bardzo atrakcyjna. Co o tym decyduje? Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że w przypadku Polaków wśród najważniejszych cech, wpływających na zaufanie do marki, znajdują się:

REKLAMA

REKLAMA

  • jakość produktów i usług - 89% wskazań respondentów
  • dbałość o klienta - 86%
  • zrozumienie jego potrzeb - 85%
  • osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą - 87%

Skupmy się na ostatnim z punktów i jednym z elementów osobistego doświadczenia, o którym przedsiębiorcom zdarza się zapominać. Chodzi o adres e-mail.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

Adres e-mail może być istotną informacją

Czy adres poczty elektronicznej może wpływać na zaufanie potencjalnych klientów? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zrobić prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. Na swoją skrzynkę otrzymujesz dwie aplikacje. Pierwsza z nich została wysłana z adresu monika.kowalska@wp.pl, druga – z adresu motylemjestem_monika@wp.pl. Którą z tych osób zaprosisz na rozmowę?

REKLAMA

Ten przykład pokazuje, że tak prosta rzecz, jak adres e-mail, bywa dla nas istotnym źródłem informacji. Przeglądając firmowe strony internetowe lub serwisy z ogłoszeniami można odnieść wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdarza się, że firmy jako kontakt podają adres utworzony w darmowym serwisie pocztowym. Zamiast biuro@nazwa-firmy.pl na stronie internetowej znajdziemy nazwa-firmy@onet.pl. Wracając do przykładu z rekrutacją, który adres wygląda bardziej wiarygodnie? Ten w domenie z nazwą firmy czy utworzony na darmowym serwisie?

Adres w darmowym serwisie można założyć anonimowo w ciągu zaledwie kilku chwil, co chętnie wykorzystują oszuści. Tak naprawdę poczta e-mail we własnej domenie nie wymaga poświęcenia dużo pracy ani pieniędzy i również bywa wykorzystywana przez nieuczciwe osoby. Mimo to, internauci większym zaufaniem darzą adresy utworzone w domenie z nazwą firmy, traktując e-mail w darmowym serwisie jako sygnał ostrzegawczy i jedną z cech charakterystycznych dla tzw. „firmy krzak”.

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…


Poczta we własnej domenie to nic trudnego

Większość przedsiębiorców, korzystających z darmowej poczty, robi to zapewne z przyzwyczajenia lub wygody. Posiadając prywatną skrzynkę w serwisie Onet czy Gmail po prostu zakładają tam adres dla swojej firmy. Konto hostingowe i domena internetowa, pod którą działa strona www przedsiębiorstwa, dają jednak możliwość stworzenia wiarygodnego adresu e-mail bez rezygnacji z przyzwyczajeń.

Zarządzanie pocztą jest możliwe po zalogowaniu się do panelu hostingowego firmy, w której utrzymywana jest strona www. Większość dostawców pozwala na stworzenie co najmniej kilku skrzynek pocztowych oraz aliasów.

Skrzynki to osobne konta pocztowe, z własnym loginem i hasłem. Alias to z kolei adres pocztowy, kierujący przychodzące wiadomości na określony przez użytkownika adres e-mail. W ramach jednego konta pocztowego można uruchomić kilka osobnych adresów e-mail (aliasów) i odbierać wiadomości logując się tylko raz.

Po utworzeniu adresy typu kontakt@nazwa-firmy.pl czy jan.kowalski@nazwa-firmy.pl nic nie stoi na przeszkodzie, by odbierać pocztę w ulubiony sposób. Przykładowo, serwisy Gmail i Onet dają możliwość pobierania i wysyłania wiadomości z innych kont pocztowych. Wygodnym rozwiązaniem jest również skonfigurowanie poczty w programie pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) lub na telefonie komórkowym. Profesjonalny i wiarygodny adres e-mail nie oznacza zatem konieczności rezygnacji ze starych przyzwyczajeń.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA