REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

 2BE.pl
Grupa Adweb
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiarygodność firmy w internecie to mozaika, składająca się z wielu elementów. Jednym z nich, często pomijanym przez przedsiębiorców, jest adres e-mail. W jaki sposób stworzyć adres budzący zaufanie?

Są marki, które darzymy zaufaniem i kupujemy ich produkty bez większego zastanowienia. Każdy z nas zna również producentów, którym nie powierzy pieniędzy, nawet wtedy, gdy cena jest bardzo atrakcyjna. Co o tym decyduje? Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że w przypadku Polaków wśród najważniejszych cech, wpływających na zaufanie do marki, znajdują się:

REKLAMA

  • jakość produktów i usług - 89% wskazań respondentów
  • dbałość o klienta - 86%
  • zrozumienie jego potrzeb - 85%
  • osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą - 87%

Skupmy się na ostatnim z punktów i jednym z elementów osobistego doświadczenia, o którym przedsiębiorcom zdarza się zapominać. Chodzi o adres e-mail.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

Adres e-mail może być istotną informacją

REKLAMA

Czy adres poczty elektronicznej może wpływać na zaufanie potencjalnych klientów? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zrobić prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. Na swoją skrzynkę otrzymujesz dwie aplikacje. Pierwsza z nich została wysłana z adresu monika.kowalska@wp.pl, druga – z adresu motylemjestem_monika@wp.pl. Którą z tych osób zaprosisz na rozmowę?

Ten przykład pokazuje, że tak prosta rzecz, jak adres e-mail, bywa dla nas istotnym źródłem informacji. Przeglądając firmowe strony internetowe lub serwisy z ogłoszeniami można odnieść wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdarza się, że firmy jako kontakt podają adres utworzony w darmowym serwisie pocztowym. Zamiast biuro@nazwa-firmy.pl na stronie internetowej znajdziemy nazwa-firmy@onet.pl. Wracając do przykładu z rekrutacją, który adres wygląda bardziej wiarygodnie? Ten w domenie z nazwą firmy czy utworzony na darmowym serwisie?

Adres w darmowym serwisie można założyć anonimowo w ciągu zaledwie kilku chwil, co chętnie wykorzystują oszuści. Tak naprawdę poczta e-mail we własnej domenie nie wymaga poświęcenia dużo pracy ani pieniędzy i również bywa wykorzystywana przez nieuczciwe osoby. Mimo to, internauci większym zaufaniem darzą adresy utworzone w domenie z nazwą firmy, traktując e-mail w darmowym serwisie jako sygnał ostrzegawczy i jedną z cech charakterystycznych dla tzw. „firmy krzak”.

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…


Poczta we własnej domenie to nic trudnego

REKLAMA

Większość przedsiębiorców, korzystających z darmowej poczty, robi to zapewne z przyzwyczajenia lub wygody. Posiadając prywatną skrzynkę w serwisie Onet czy Gmail po prostu zakładają tam adres dla swojej firmy. Konto hostingowe i domena internetowa, pod którą działa strona www przedsiębiorstwa, dają jednak możliwość stworzenia wiarygodnego adresu e-mail bez rezygnacji z przyzwyczajeń.

Zarządzanie pocztą jest możliwe po zalogowaniu się do panelu hostingowego firmy, w której utrzymywana jest strona www. Większość dostawców pozwala na stworzenie co najmniej kilku skrzynek pocztowych oraz aliasów.

Skrzynki to osobne konta pocztowe, z własnym loginem i hasłem. Alias to z kolei adres pocztowy, kierujący przychodzące wiadomości na określony przez użytkownika adres e-mail. W ramach jednego konta pocztowego można uruchomić kilka osobnych adresów e-mail (aliasów) i odbierać wiadomości logując się tylko raz.

Po utworzeniu adresy typu kontakt@nazwa-firmy.pl czy jan.kowalski@nazwa-firmy.pl nic nie stoi na przeszkodzie, by odbierać pocztę w ulubiony sposób. Przykładowo, serwisy Gmail i Onet dają możliwość pobierania i wysyłania wiadomości z innych kont pocztowych. Wygodnym rozwiązaniem jest również skonfigurowanie poczty w programie pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) lub na telefonie komórkowym. Profesjonalny i wiarygodny adres e-mail nie oznacza zatem konieczności rezygnacji ze starych przyzwyczajeń.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA