REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczęcie działalności w Internecie

Subskrybuj nas na Youtube
handel elektroniczny
handel elektroniczny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednym ze sposobów sprzedaży jest handel elektroniczny, którego popularność wśród klientów rośnie z roku na rok. Co jest potrzebne małej firmie do rozpoczęcia działalności w Internecie?

Według raportu firmy Cushman & Wakefield Global Perspective on Retail sprzedaż internetowa w Polsce stanowiła w 2013 roku 4,6 proc. całkowitej sprzedaży. Pod tym względem zajmujemy 14. miejsce na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat handel on-line wzrósł o ponad 15 proc.

REKLAMA

Ministerstwo Gospodarki podaje, że w pierwszej połowie 2013 roku 98 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw deklarowało, że wykorzystuje Internet w działalności gospodarczej. Blisko połowa posiadała własną stronę internetową. Do realizacji handlu elektronicznego przyznawało się 31 proc. mikrofirm, 24 proc. średnich i 18 proc. małych.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

Sprzedaż przez Internet wymaga odpowiedniej infrastruktury techniczno-organizacyjnej w firmie. – Nie każdy musi jednak od razu tworzyć własny sklep internetowy. Pierwszym krokiem do prowadzenia handlu elektronicznego jest udostępnienie na stronie internetowej katalogu produktów oraz umożliwienie klientom dokonywania zamówień w formie elektronicznej, np. mailowo, albo za pomocą odpowiedniego formularza – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Innym rozwiązaniem jest zautomatyzowanie procesu obsługi klientów za pomocą aplikacji do przetwarzania zamówień. Wdrożenie takich rozwiązań w firmie może być kosztowne, dlatego alternatywą dla małych firm są wszelkie ogólnodostępne serwisy aukcyjne i platformy pośredniczące w handlu elektronicznym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest stworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki niemu można zautomatyzować w firmie także inne procesy towarzyszące sprzedaży np. proces księgowania i fakturowania, zarządzania zapasami czy zakupami, a także dokonywanie płatności.

Sprzedaż przez Internet to także doskonała okazja do poznania opinii wśród własnych klientów. Po dokonaniu transakcji można wysłać im ankietę lub link do interaktywnego formularza i poprosić o ocenę transakcji i samego sklepu.

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość


Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć sprzedaż swoich produktów lub usług przez Internet mogą skorzystać ze szkoleń e-learning Akademii PARP „E-biznes” lub „E-commerce i marketing internetowy”. W jednym i drugim znajdą informacje o prowadzeniu sklepu internetowego. To pierwsze szerzej omawia różne strategie
e-biznesowe, problematykę organizacji i bezpieczeństwa w tym rodzaju działalności. Natomiast drugie szkolenie bardziej skupia się na aspektach marketingowych działalności e-commerce, charakterystyce odbiorców i użytkowników Internetu oraz metodach komunikowania się z nimi

E-sklepy podbijają polski rynek

Przed przystąpieniem do szkolenia można skorzystać z pigułki wiedzy „Sprzedawaj przez Internet”. To krótka forma dydaktyczna, dostępna na portalu Akademii PARP bez zalogowania.

„E-biznes” to jedno z 43 szkoleń e-learning Akademii PARP. Przedsiębiorcy i pracownicy firm sektora MSP mogą także korzystać z 7 szkoleń m-learning, które dostępne są za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Wszystkie szkolenia są bezpłatne i dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA