REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczęcie działalności w Internecie

Subskrybuj nas na Youtube
handel elektroniczny
handel elektroniczny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednym ze sposobów sprzedaży jest handel elektroniczny, którego popularność wśród klientów rośnie z roku na rok. Co jest potrzebne małej firmie do rozpoczęcia działalności w Internecie?

Według raportu firmy Cushman & Wakefield Global Perspective on Retail sprzedaż internetowa w Polsce stanowiła w 2013 roku 4,6 proc. całkowitej sprzedaży. Pod tym względem zajmujemy 14. miejsce na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat handel on-line wzrósł o ponad 15 proc.

REKLAMA

Ministerstwo Gospodarki podaje, że w pierwszej połowie 2013 roku 98 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw deklarowało, że wykorzystuje Internet w działalności gospodarczej. Blisko połowa posiadała własną stronę internetową. Do realizacji handlu elektronicznego przyznawało się 31 proc. mikrofirm, 24 proc. średnich i 18 proc. małych.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

Sprzedaż przez Internet wymaga odpowiedniej infrastruktury techniczno-organizacyjnej w firmie. – Nie każdy musi jednak od razu tworzyć własny sklep internetowy. Pierwszym krokiem do prowadzenia handlu elektronicznego jest udostępnienie na stronie internetowej katalogu produktów oraz umożliwienie klientom dokonywania zamówień w formie elektronicznej, np. mailowo, albo za pomocą odpowiedniego formularza – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Innym rozwiązaniem jest zautomatyzowanie procesu obsługi klientów za pomocą aplikacji do przetwarzania zamówień. Wdrożenie takich rozwiązań w firmie może być kosztowne, dlatego alternatywą dla małych firm są wszelkie ogólnodostępne serwisy aukcyjne i platformy pośredniczące w handlu elektronicznym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest stworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki niemu można zautomatyzować w firmie także inne procesy towarzyszące sprzedaży np. proces księgowania i fakturowania, zarządzania zapasami czy zakupami, a także dokonywanie płatności.

Sprzedaż przez Internet to także doskonała okazja do poznania opinii wśród własnych klientów. Po dokonaniu transakcji można wysłać im ankietę lub link do interaktywnego formularza i poprosić o ocenę transakcji i samego sklepu.

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość


Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć sprzedaż swoich produktów lub usług przez Internet mogą skorzystać ze szkoleń e-learning Akademii PARP „E-biznes” lub „E-commerce i marketing internetowy”. W jednym i drugim znajdą informacje o prowadzeniu sklepu internetowego. To pierwsze szerzej omawia różne strategie
e-biznesowe, problematykę organizacji i bezpieczeństwa w tym rodzaju działalności. Natomiast drugie szkolenie bardziej skupia się na aspektach marketingowych działalności e-commerce, charakterystyce odbiorców i użytkowników Internetu oraz metodach komunikowania się z nimi

E-sklepy podbijają polski rynek

Przed przystąpieniem do szkolenia można skorzystać z pigułki wiedzy „Sprzedawaj przez Internet”. To krótka forma dydaktyczna, dostępna na portalu Akademii PARP bez zalogowania.

„E-biznes” to jedno z 43 szkoleń e-learning Akademii PARP. Przedsiębiorcy i pracownicy firm sektora MSP mogą także korzystać z 7 szkoleń m-learning, które dostępne są za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Wszystkie szkolenia są bezpłatne i dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA