REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczęcie działalności w Internecie

Subskrybuj nas na Youtube
handel elektroniczny
handel elektroniczny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jednym ze sposobów sprzedaży jest handel elektroniczny, którego popularność wśród klientów rośnie z roku na rok. Co jest potrzebne małej firmie do rozpoczęcia działalności w Internecie?

Według raportu firmy Cushman & Wakefield Global Perspective on Retail sprzedaż internetowa w Polsce stanowiła w 2013 roku 4,6 proc. całkowitej sprzedaży. Pod tym względem zajmujemy 14. miejsce na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat handel on-line wzrósł o ponad 15 proc.

REKLAMA

Ministerstwo Gospodarki podaje, że w pierwszej połowie 2013 roku 98 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw deklarowało, że wykorzystuje Internet w działalności gospodarczej. Blisko połowa posiadała własną stronę internetową. Do realizacji handlu elektronicznego przyznawało się 31 proc. mikrofirm, 24 proc. średnich i 18 proc. małych.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

Sprzedaż przez Internet wymaga odpowiedniej infrastruktury techniczno-organizacyjnej w firmie. – Nie każdy musi jednak od razu tworzyć własny sklep internetowy. Pierwszym krokiem do prowadzenia handlu elektronicznego jest udostępnienie na stronie internetowej katalogu produktów oraz umożliwienie klientom dokonywania zamówień w formie elektronicznej, np. mailowo, albo za pomocą odpowiedniego formularza – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Innym rozwiązaniem jest zautomatyzowanie procesu obsługi klientów za pomocą aplikacji do przetwarzania zamówień. Wdrożenie takich rozwiązań w firmie może być kosztowne, dlatego alternatywą dla małych firm są wszelkie ogólnodostępne serwisy aukcyjne i platformy pośredniczące w handlu elektronicznym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest stworzenie własnego sklepu internetowego. Dzięki niemu można zautomatyzować w firmie także inne procesy towarzyszące sprzedaży np. proces księgowania i fakturowania, zarządzania zapasami czy zakupami, a także dokonywanie płatności.

Sprzedaż przez Internet to także doskonała okazja do poznania opinii wśród własnych klientów. Po dokonaniu transakcji można wysłać im ankietę lub link do interaktywnego formularza i poprosić o ocenę transakcji i samego sklepu.

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość


Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć sprzedaż swoich produktów lub usług przez Internet mogą skorzystać ze szkoleń e-learning Akademii PARP „E-biznes” lub „E-commerce i marketing internetowy”. W jednym i drugim znajdą informacje o prowadzeniu sklepu internetowego. To pierwsze szerzej omawia różne strategie
e-biznesowe, problematykę organizacji i bezpieczeństwa w tym rodzaju działalności. Natomiast drugie szkolenie bardziej skupia się na aspektach marketingowych działalności e-commerce, charakterystyce odbiorców i użytkowników Internetu oraz metodach komunikowania się z nimi

E-sklepy podbijają polski rynek

Przed przystąpieniem do szkolenia można skorzystać z pigułki wiedzy „Sprzedawaj przez Internet”. To krótka forma dydaktyczna, dostępna na portalu Akademii PARP bez zalogowania.

„E-biznes” to jedno z 43 szkoleń e-learning Akademii PARP. Przedsiębiorcy i pracownicy firm sektora MSP mogą także korzystać z 7 szkoleń m-learning, które dostępne są za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony. Wszystkie szkolenia są bezpłatne i dostępne pod adresem www.akademiaparp.gov.pl. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA