Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu e-sklep 2015. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące e-sklep 2015.
Rozwiązywanie konfliktów w biznesie i mediacje online - zmiany w 2016 r.
Aktualizacja: 20.12.2016
Prowadząc biznes nie można uniknąć sytuacji konfliktowych, czy to z klientami, partnerami czy dostawcami. Coraz więcej przedsiębiorstw rozpoczyna lub przenosi biznes do sieci ze względu na niższe koszty i szerszy zasięg działalności. Co roku wzrasta liczba sklepów internetowych, a wraz z nimi liczba konfliktów związanych z rozpatrywaniem reklamacji lub zwrotów. Prawodawcy unijni oraz RP zauważyli potrzebę dostosowania prawa do nowych realiów, w związku z czym w 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów, w tym mediacji. »
UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.
Aktualizacja: 24.07.2015
Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu. »
Płatność kartą od 10 zł? Limity płatności kartą w sklepach
Aktualizacja: 27.10.2015
Jak pokazują badania przeprowadzone przez Instytut ABR SESTA w blisko 73 % małych, niezrzeszonych sklepach spożywczych, nadal ustalane są minimalne kwoty, powyżej których akceptowana jest płatność kartą. Klienci często zmuszani są do zrobienia zakupów na kwotę 10 zł lub więcej. »
Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?
Aktualizacja: 08.12.2014
Okres świąteczny to w głównej mierze czas zakupów i przygotowań. Większą popularnością cieszą się już zakupy internetowe w e – sklepach, które są prostsze, szybsze i wygodniejsze niż tradycyjne. Zanim jednak podejmiemy się internetowych zakupów, warto sprawdzić wiarygodność e – sklepów. Jak tego dokonać? »
Nowe prawo konsumenckie i zmiany w e - sklepach
Aktualizacja: 13.10.2014
Pod koniec 2014 r. wejdzie w życie nowa ustawa o prawie konsumentów. Wprowadzi zmiany wzmacniające pozycję konsumentów, a przedsiębiorcom da możliwość rozwoju. Właściciele e – sklepów rozpoczęli już działania zmierzające do dostosowania swoich biznesów do nowych wymogów. »
Aktualizacja: 10.10.2014
Prowadzisz już swój biznes, masz stronę internetową, której głównym celem jest pozyskanie nowych klientów i zastanawiasz się jak do nich dotrzeć? Na pewno nie jest to prosta sprawa. Podpowiadamy na co szczególnie zwrócić uwagę, aby rozwinąć swoją firmę w sieci. »
Aktualizacja: 01.10.2014
Nowa ustawa o prawach konsumenta zmieni zasady zawierania umów przez telefon. Zmieni je tak bardzo, że można się zasadnie zastanawiać czy to jeszcze będą umowy zawierane przez telefon, czy raczej umowy zawierane w wyniku rozmowy telefonicznej. Zapraszam do lektury pierwszego wpisu na ten temat, w którym skupię się na analizie kwestii czasu zawarcia umowy. Druga część dotyczyć zaś będzie zakresu zastosowania przepisów o umowach zawieranych przez telefon. »
Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków
Aktualizacja: 23.09.2014
Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy? »
Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów
Aktualizacja: 18.07.2014
Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość. »
Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy
Aktualizacja: 18.07.2014
Podmiot, który świadczy usługi drogą elektroniczną jest zobowiązany podać usługobiorcy w sposób wyraźny, jednoznaczny i bezpośrednio dostępny przez system teleinformatyczny, którym posługuje się usługobiorca podstawowe informacje. »
Prowadzenie e-działalności - obowiązki informacyjne
Aktualizacja: 18.07.2014
Podstawowym aktem prawnym, który reguluje zasady prowadzenia działalności gospodarczej w internecie jest ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. »
Obowiązek opracowania i udostępnienia regulaminu w obrocie elektronicznym
Aktualizacja: 18.07.2014
Obowiązujące przepisy obligują usługodawcę przed rozpoczęciem świadczenia usług drogą elektroniczną do sporządzenia regulaminu, na podstawie którego będą świadczone usługi oraz do udostępnienia go usługobiorcom (konsumentom i/lub przedsiębiorcom). »
Nowe wymagania w regulaminach sklepów internetowych
Aktualizacja: 18.07.2014
Przedsiębiorcy prowadzący sklep internetowy mają czas do 13 czerwca 2014 roku na wprowadzenie stosownych zmian w regulaminach oraz systemach sprzedaży stosowanych w swoich sklepach. Chodzi przede wszystkim o większą ochronę konsumenta. O jakich zmianach muszą pamiętać właściciele e-sklepów? »
5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm
Aktualizacja: 18.07.2014
Bezpieczeństwo informatyczne to duży wydatek dla firm. Aby uniknąć zastoju czy strat pieniężnych w przypadku potencjalnej awarii, warto pamiętać o kilku zasadach bezpieczeństwa, które nie są skomplikowane oraz nie wymagają znacznych nakładów finansowych. Przedstawiamy 5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm. »
Rozpoczęcie działalności w Internecie
Aktualizacja: 18.07.2014
Jednym ze sposobów sprzedaży jest handel elektroniczny, którego popularność wśród klientów rośnie z roku na rok. Co jest potrzebne małej firmie do rozpoczęcia działalności w Internecie? »
HoReCa podsumowała rok – w 2020 zadłużenie branży wzrosło o 1/3
Nawet 70 tyś. zł dotacji na rozwój rekreacji