REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Natalia Strahl
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

KROK 1 Pomysł. Analiza rynku i konkurencji.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego sklepu internetowego należy dokładnie zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku. Warto zastanowić się w jakiej branży chcemy działać, jakie dokładnie produkty mają stać się przedmiotem sprzedaży, kim będą nasi klienci i w jaki sposób chcemy do nich trafić.  Ważnym elementem jest znalezienie niszy, która stanowić będzie nasz unikalny klucz do sukcesu. Powinniśmy również poświęcić czas na zapoznanie się z ofertami sklepów z podobnym asortymentem. Zdobyte tam informacje stanowić będą ważną bazę danych podczas tworzenia naszego biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

KROK 2 Stworzenie biznesplanu.

Krok ten jest często lekceważony przez wielu przedsiębiorców, którzy podchodzą do niego nieprofesjonalnie albo kompletnie omijają. Dla każdego, kto poważnie myśli o biznesie z sukcesem, biznesplan powinien stanowić fundamentalne narzędzie planistyczne uwzględniające m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny.  Warto pamiętać, że na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą nam w stworzeniu biznesplanu.

REKLAMA

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznesplan – vademecum

Jak sporządzić dobry biznesplan?

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Sprzedaż on-line należy traktować jak każdy inny biznes, zatem aby działać w pełni zgodnie z prawem, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe i właściwą siedzibę. Jeśli prowadzisz już własną firmę, wystarczy zaktualizować  wpis do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dodając odpowiedni zapis o prowadzonym handlu w formie elektronicznej.

W jaki sposób dokonać zmian w CEIDG?

Kiedy przedsiębiorca musi dokonać zgłoszenia do CEIDG

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


KROK 4 Kapitał.

Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, prowadzenie e-sklepu często wiąże się z kosztem porównywalnym do otwarcia sklepu stacjonarnego. Dlatego też, warto skorzystać z możliwości dofinansowania ze środków unijnych czy z urzędu pracy.  Koszty zniwelować możemy przez np. wybranie darmowego oprogramowania czy samodzielne pozycjonowanie strony e- sklepu.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

KROK 5 Domena. Oprogramowanie.

Wybrana domena ( internetowy adres naszego sklepu )  powinna być łatwa do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Dlatego też, należy dokładnie zastanowić się nad jej nazwą, a następnie sprawdzić jej dostępność. Niezbędnym jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania..

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

KROK 6 Zapoznanie się z zasadami sprzedaży elektronicznej.

Aby świadomie prowadzić własną działalność należy znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec naszych klientów. Dlatego, też warto zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi naszej działalności tj. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dzięki tej wiedzy nie zaskoczy nas np. fakt, że klient ma prawo zwrócić nam towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

KROK 7 Regulamin.

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest umieszczanie w regulaminie klauzur niedozwolonych tzw. abuzywnych, naruszających prawa konsumenta. Tworzenie regulaminu powinno zostać powierzone profesjonaliście np. prawnikowi czy specjalizującej się w tym firmie.  Zapewni nam to bezpieczeństwo i pewność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych nakładanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

KROK 8 Promowanie sklepu.

W celu pozyskania jak największej ilości klientów należy podjąć odpowiednie działania marketingowe. Najpopularniejszym, a zarazem niezwykle skutecznym krokiem, jest pozycjonowanie strony e-sklepu, które zapewni naszej firmie jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Warto także skorzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod promocji np. wykorzystać treści video lub stworzyć fan page naszego sklepu na Facebooku.  

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA