REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Natalia Strahl
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

KROK 1 Pomysł. Analiza rynku i konkurencji.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego sklepu internetowego należy dokładnie zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku. Warto zastanowić się w jakiej branży chcemy działać, jakie dokładnie produkty mają stać się przedmiotem sprzedaży, kim będą nasi klienci i w jaki sposób chcemy do nich trafić.  Ważnym elementem jest znalezienie niszy, która stanowić będzie nasz unikalny klucz do sukcesu. Powinniśmy również poświęcić czas na zapoznanie się z ofertami sklepów z podobnym asortymentem. Zdobyte tam informacje stanowić będą ważną bazę danych podczas tworzenia naszego biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

KROK 2 Stworzenie biznesplanu.

Krok ten jest często lekceważony przez wielu przedsiębiorców, którzy podchodzą do niego nieprofesjonalnie albo kompletnie omijają. Dla każdego, kto poważnie myśli o biznesie z sukcesem, biznesplan powinien stanowić fundamentalne narzędzie planistyczne uwzględniające m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny.  Warto pamiętać, że na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą nam w stworzeniu biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznesplan – vademecum

Jak sporządzić dobry biznesplan?

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Sprzedaż on-line należy traktować jak każdy inny biznes, zatem aby działać w pełni zgodnie z prawem, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe i właściwą siedzibę. Jeśli prowadzisz już własną firmę, wystarczy zaktualizować  wpis do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dodając odpowiedni zapis o prowadzonym handlu w formie elektronicznej.

W jaki sposób dokonać zmian w CEIDG?

Kiedy przedsiębiorca musi dokonać zgłoszenia do CEIDG

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


KROK 4 Kapitał.

Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, prowadzenie e-sklepu często wiąże się z kosztem porównywalnym do otwarcia sklepu stacjonarnego. Dlatego też, warto skorzystać z możliwości dofinansowania ze środków unijnych czy z urzędu pracy.  Koszty zniwelować możemy przez np. wybranie darmowego oprogramowania czy samodzielne pozycjonowanie strony e- sklepu.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

KROK 5 Domena. Oprogramowanie.

Wybrana domena ( internetowy adres naszego sklepu )  powinna być łatwa do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Dlatego też, należy dokładnie zastanowić się nad jej nazwą, a następnie sprawdzić jej dostępność. Niezbędnym jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania..

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

KROK 6 Zapoznanie się z zasadami sprzedaży elektronicznej.

Aby świadomie prowadzić własną działalność należy znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec naszych klientów. Dlatego, też warto zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi naszej działalności tj. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dzięki tej wiedzy nie zaskoczy nas np. fakt, że klient ma prawo zwrócić nam towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

KROK 7 Regulamin.

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest umieszczanie w regulaminie klauzur niedozwolonych tzw. abuzywnych, naruszających prawa konsumenta. Tworzenie regulaminu powinno zostać powierzone profesjonaliście np. prawnikowi czy specjalizującej się w tym firmie.  Zapewni nam to bezpieczeństwo i pewność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych nakładanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

KROK 8 Promowanie sklepu.

W celu pozyskania jak największej ilości klientów należy podjąć odpowiednie działania marketingowe. Najpopularniejszym, a zarazem niezwykle skutecznym krokiem, jest pozycjonowanie strony e-sklepu, które zapewni naszej firmie jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Warto także skorzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod promocji np. wykorzystać treści video lub stworzyć fan page naszego sklepu na Facebooku.  

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA