REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Natalia Strahl
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

KROK 1 Pomysł. Analiza rynku i konkurencji.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego sklepu internetowego należy dokładnie zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku. Warto zastanowić się w jakiej branży chcemy działać, jakie dokładnie produkty mają stać się przedmiotem sprzedaży, kim będą nasi klienci i w jaki sposób chcemy do nich trafić.  Ważnym elementem jest znalezienie niszy, która stanowić będzie nasz unikalny klucz do sukcesu. Powinniśmy również poświęcić czas na zapoznanie się z ofertami sklepów z podobnym asortymentem. Zdobyte tam informacje stanowić będą ważną bazę danych podczas tworzenia naszego biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

KROK 2 Stworzenie biznesplanu.

Krok ten jest często lekceważony przez wielu przedsiębiorców, którzy podchodzą do niego nieprofesjonalnie albo kompletnie omijają. Dla każdego, kto poważnie myśli o biznesie z sukcesem, biznesplan powinien stanowić fundamentalne narzędzie planistyczne uwzględniające m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny.  Warto pamiętać, że na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą nam w stworzeniu biznesplanu.

REKLAMA

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznesplan – vademecum

Jak sporządzić dobry biznesplan?

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Sprzedaż on-line należy traktować jak każdy inny biznes, zatem aby działać w pełni zgodnie z prawem, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe i właściwą siedzibę. Jeśli prowadzisz już własną firmę, wystarczy zaktualizować  wpis do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dodając odpowiedni zapis o prowadzonym handlu w formie elektronicznej.

W jaki sposób dokonać zmian w CEIDG?

Kiedy przedsiębiorca musi dokonać zgłoszenia do CEIDG

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


KROK 4 Kapitał.

Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, prowadzenie e-sklepu często wiąże się z kosztem porównywalnym do otwarcia sklepu stacjonarnego. Dlatego też, warto skorzystać z możliwości dofinansowania ze środków unijnych czy z urzędu pracy.  Koszty zniwelować możemy przez np. wybranie darmowego oprogramowania czy samodzielne pozycjonowanie strony e- sklepu.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

KROK 5 Domena. Oprogramowanie.

Wybrana domena ( internetowy adres naszego sklepu )  powinna być łatwa do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Dlatego też, należy dokładnie zastanowić się nad jej nazwą, a następnie sprawdzić jej dostępność. Niezbędnym jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania..

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

KROK 6 Zapoznanie się z zasadami sprzedaży elektronicznej.

Aby świadomie prowadzić własną działalność należy znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec naszych klientów. Dlatego, też warto zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi naszej działalności tj. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dzięki tej wiedzy nie zaskoczy nas np. fakt, że klient ma prawo zwrócić nam towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

KROK 7 Regulamin.

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest umieszczanie w regulaminie klauzur niedozwolonych tzw. abuzywnych, naruszających prawa konsumenta. Tworzenie regulaminu powinno zostać powierzone profesjonaliście np. prawnikowi czy specjalizującej się w tym firmie.  Zapewni nam to bezpieczeństwo i pewność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych nakładanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

KROK 8 Promowanie sklepu.

W celu pozyskania jak największej ilości klientów należy podjąć odpowiednie działania marketingowe. Najpopularniejszym, a zarazem niezwykle skutecznym krokiem, jest pozycjonowanie strony e-sklepu, które zapewni naszej firmie jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Warto także skorzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod promocji np. wykorzystać treści video lub stworzyć fan page naszego sklepu na Facebooku.  

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA