REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Strahl
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

KROK 1 Pomysł. Analiza rynku i konkurencji.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego sklepu internetowego należy dokładnie zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku. Warto zastanowić się w jakiej branży chcemy działać, jakie dokładnie produkty mają stać się przedmiotem sprzedaży, kim będą nasi klienci i w jaki sposób chcemy do nich trafić.  Ważnym elementem jest znalezienie niszy, która stanowić będzie nasz unikalny klucz do sukcesu. Powinniśmy również poświęcić czas na zapoznanie się z ofertami sklepów z podobnym asortymentem. Zdobyte tam informacje stanowić będą ważną bazę danych podczas tworzenia naszego biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

KROK 2 Stworzenie biznesplanu.

Krok ten jest często lekceważony przez wielu przedsiębiorców, którzy podchodzą do niego nieprofesjonalnie albo kompletnie omijają. Dla każdego, kto poważnie myśli o biznesie z sukcesem, biznesplan powinien stanowić fundamentalne narzędzie planistyczne uwzględniające m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny.  Warto pamiętać, że na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą nam w stworzeniu biznesplanu.

REKLAMA

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznesplan – vademecum

Jak sporządzić dobry biznesplan?

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Sprzedaż on-line należy traktować jak każdy inny biznes, zatem aby działać w pełni zgodnie z prawem, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe i właściwą siedzibę. Jeśli prowadzisz już własną firmę, wystarczy zaktualizować  wpis do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dodając odpowiedni zapis o prowadzonym handlu w formie elektronicznej.

W jaki sposób dokonać zmian w CEIDG?

Kiedy przedsiębiorca musi dokonać zgłoszenia do CEIDG

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


KROK 4 Kapitał.

Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, prowadzenie e-sklepu często wiąże się z kosztem porównywalnym do otwarcia sklepu stacjonarnego. Dlatego też, warto skorzystać z możliwości dofinansowania ze środków unijnych czy z urzędu pracy.  Koszty zniwelować możemy przez np. wybranie darmowego oprogramowania czy samodzielne pozycjonowanie strony e- sklepu.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

KROK 5 Domena. Oprogramowanie.

Wybrana domena ( internetowy adres naszego sklepu )  powinna być łatwa do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Dlatego też, należy dokładnie zastanowić się nad jej nazwą, a następnie sprawdzić jej dostępność. Niezbędnym jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania..

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

KROK 6 Zapoznanie się z zasadami sprzedaży elektronicznej.

Aby świadomie prowadzić własną działalność należy znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec naszych klientów. Dlatego, też warto zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi naszej działalności tj. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dzięki tej wiedzy nie zaskoczy nas np. fakt, że klient ma prawo zwrócić nam towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

KROK 7 Regulamin.

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest umieszczanie w regulaminie klauzur niedozwolonych tzw. abuzywnych, naruszających prawa konsumenta. Tworzenie regulaminu powinno zostać powierzone profesjonaliście np. prawnikowi czy specjalizującej się w tym firmie.  Zapewni nam to bezpieczeństwo i pewność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych nakładanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

KROK 8 Promowanie sklepu.

W celu pozyskania jak największej ilości klientów należy podjąć odpowiednie działania marketingowe. Najpopularniejszym, a zarazem niezwykle skutecznym krokiem, jest pozycjonowanie strony e-sklepu, które zapewni naszej firmie jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Warto także skorzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod promocji np. wykorzystać treści video lub stworzyć fan page naszego sklepu na Facebooku.  

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA