REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.

REKLAMA

REKLAMA

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

REKLAMA

To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie sprecyzować i posegregować stawiane sobie cele, posiąść widzę na temat rynku oraz poznać wszelkie zagrożenia czyhające na nasz biznes. Można by powiedzieć, że zakładanie własnej działalności bez sporządzania biznesplanu jest samobójstwem. Niestety znajdują się tacy, którzy uważają, że jeżeli nie musimy się zwracać do instytucji finansowych z prośbą o kredyt, to w zasadzie biznesplan nie jest nam do niczego potrzebny, bądź niejednokrotnie możemy słyszeć głosy na temat skomplikowania tego dokumentu.

REKLAMA

Oczywiście napisanie biznesplanu nie jest równoznaczne z napisaniem listu do przyjaciela, ale nie oznacza to, że do jego stworzenia potrzeba wyspecjalizowanej wiedzy. Dodatkowo na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu. Tego typu rozwiązanie jest wskazane zwłaszcza w przypadku ubiegania się o kredyt. Jednakże w przypadku badań prowadzonych na własne potrzeby nie musimy zwracać szczególnej uwagi na formę, gdyż tylko my będziemy jedynymi odbiorcami.

Zobacz: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Poniżej zamieszczam przykładowy biznesplan sklepu internetowego ze sprzętem fotograficznym.

BIZNESPLAN

Sklep internetowy ze sprzętem fotograficznym

„FOTOWORLD”

Spis treści

• Streszczenie projektu
• Opis inwestycji
• Cele przedsięwzięcia
• Plan marketingowy
• Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)
• Plan awaryjny
• Analiza SWOT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Streszczenie projektu 

Przedmiotem biznesplanu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na założeniu spółki w formie sklepu internetowego pod adresem www.fotoworld.pl zajmującej się handlem oraz dystrybucją sprzętu fotograficznego. Branża fotograficzna jest niezwykle dynamiczną i prężnie rozwijającą się gałęzią elektroniki. Stale wprowadzanym zmianą towarzyszą także regularne obniżki cen w związku z czym ludzie coraz chętniej i częściej dokonują zakupu nowego sprzętu. Pewne doświadczenie na tym rynku zdobyłem już jako student zajmując się drobnym handlem za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Zdecydowałem się na otworzenie sklepu w internecie z uwagi na możliwość znacznego obniżenia kosztów działalności, a tym samym podniesienia stopnia konkurencyjności na rynku.

Opis inwestycji

1. Nazwa firmy: FotoWorld.
2. Forma organizacyjno-prawna: spółka z o.o.
3. Dane firmy: firma FotoWorld powstała w 2011 roku z siedzibą w Warszawie ul. Złota 15, 03-246 Warszawa
4. Dane właściciela: Jan Kowalski urodzony 27.06.1987 w Warszawie

Cele przedsięwzięcia

W pierwszym roku funkcjonowania:
• Utrzymanie się na rynku.
• Wypracowanie wskaźników zyskowności na poziomie co najmniej realistycznej prognozy.
• Wypracowanie standardów działania jako osobny podmiot.

REKLAMA

Od drugiego do piątego roku funkcjonowania:
• Coroczne wypracowywanie rentowności aktywów na poziomie co najmniej 10% oraz marż na sprzedaży w wysokości co najmniej 40%.
• Coroczne przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 500 000 złotych.

Po piątym roku funkcjonowania:
• Wypracowanie wartości przedsiębiorstwa na poziomie co najmniej jednego miliona złotych.
• Przekształcenie spółki w spółkę akcyjną.
• Upublicznienie spółki oraz opcjonalnie uplasowanie jej emisji na giełdzie.

Plan marketingowy

Z uwagi na prowadzenie działalności w sieci nadrzędnym elementem planu marketingowego będą działania pozycjonujące mające na celu utrzymanie możliwie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Dzięki posiadaniu wykształcenia informatycznego wszelkie działania będę podejmował samodzielnie minimalizując w ten sposób koszty marketingowe. Dodatkowo zamierzam dodać sklep do czołowych porównywarek cenowych oraz zamieszczać reklamy w serwisach związanych z tematyką fotograficzną.

Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)

Wariant realny

• Przychody ze sprzedaży 300 000 złotych
• Marża sprzedaży 30%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 40 000 złotych
• Zysk netto 32 400 złotych
• Rentowność aktywów netto 7%

Wariant optymistyczny

• Przychody ze sprzedaży 500 000 złotych
• Marża sprzedaży 50%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 200 000 złotych
• Zysk netto 162 000 złotych
• Rentowność aktywów netto 35%

Wariant pesymistyczny (oparty na założeniu braku jakiekolwiek sprzedaży):

• Przychody ze sprzedaży 0 złotych
• Marża sprzedaży - brak
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Strata brutto 50 000 złotych
• Strata netto przy założeniu brak odliczeń 50 000 złotych
• Rentowność aktywów netto -11%

Polecamy: Jak obliczyć koszty i zyski? - krok po kroku

Plan awaryjny

W wypadku nieosiągnięcia wartości wskaźników na poziomie co najmniej 50% zapisanych w wariancie realistycznym prognozy proponuję plan awaryjny:
• Sprzedaż serwisu internetowego w formie pozbawionej logo oraz innych znaków firmowych oraz ewentualne zaprojektowanie nowego.
• Zainwestowanie środków zgromadzonych na rachunku spółki w spółkę giełdową o wskaźnikach rentowności na poziomie co najmniej opisanych w wariancie realistycznym prognozy.

Analiza SWOT

Silne strony:

• Realizacja indywidualnych życzeń Klientów dotyczących potencjalnych produktów.
• Niekonwencjonalny system zamówień produktów do Firmy oraz tworzenia oferty produktowej.
• Doświadczenie: znajomość rynku, klientów oraz ich potrzeb.
• Osobiste zaangażowanie w branży, pasja w działaniu.
• atrakcyjny graficznie i przyjazny użytkownikowi serwis.

Słabe strony: 

• Duża konkurencja z branży oraz szybko „krzepnący” rynek.
• Mała innowacyjność projektu jako pomysłu na biznes.

Szanse:

• Konsekwentne działanie na rynku oraz umacnianie swojej reputacji i rozpoznawalności wśród Klientów.
• Organizowanie akcji promocyjnych, kampanii reklamowych itp.

Zagrożenia: 

• Rozwój konkurencji.
• Spadające ceny i marże na rynku elektroniki.
• Wzrost popularności sklepów spoza kraju.
• Problemy w komunikacji, transporcie i rozliczeniach na linii dostawcy zewnętrzni – firma.
• Problemy przy realizacji ewentualnych reklamacji.
• Ryzyko kursowe.

Jak widać na powyższym przykładzie stworzenie biznesplanu na własne potrzeby nie musi być wcale aż tak skomplikowaną sprawą. Oczywiście nie zakładam, że owy biznesplan nie jest pozbawiony wad, w końcu nie należę do specjalistów w tej dziedzinie, którzy zajmują się tym zawodowo, jednak mam nadzieję, że udało mi się podkreślić wagę tego dokumentu i przynajmniej w pewnym stopniu przybliżyć jego formę.

Polecamy: Serwis Leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA