REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.
Na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu.

REKLAMA

REKLAMA

Chyba nikomu w dzisiejszych czasach nie trzeba tłumaczyć jak ważną rolę w rozpoczęciu oraz dalszym prowadzeniu działalności gospodarczej odgrywa skrupulatnie sporządzony biznesplan.

REKLAMA

To właśnie dzięki niemu jesteśmy w stanie sprecyzować i posegregować stawiane sobie cele, posiąść widzę na temat rynku oraz poznać wszelkie zagrożenia czyhające na nasz biznes. Można by powiedzieć, że zakładanie własnej działalności bez sporządzania biznesplanu jest samobójstwem. Niestety znajdują się tacy, którzy uważają, że jeżeli nie musimy się zwracać do instytucji finansowych z prośbą o kredyt, to w zasadzie biznesplan nie jest nam do niczego potrzebny, bądź niejednokrotnie możemy słyszeć głosy na temat skomplikowania tego dokumentu.

REKLAMA

Oczywiście napisanie biznesplanu nie jest równoznaczne z napisaniem listu do przyjaciela, ale nie oznacza to, że do jego stworzenia potrzeba wyspecjalizowanej wiedzy. Dodatkowo na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą w stworzeniu profesjonalnego biznesplanu. Tego typu rozwiązanie jest wskazane zwłaszcza w przypadku ubiegania się o kredyt. Jednakże w przypadku badań prowadzonych na własne potrzeby nie musimy zwracać szczególnej uwagi na formę, gdyż tylko my będziemy jedynymi odbiorcami.

Zobacz: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

Poniżej zamieszczam przykładowy biznesplan sklepu internetowego ze sprzętem fotograficznym.

BIZNESPLAN

Sklep internetowy ze sprzętem fotograficznym

„FOTOWORLD”

Spis treści

• Streszczenie projektu
• Opis inwestycji
• Cele przedsięwzięcia
• Plan marketingowy
• Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)
• Plan awaryjny
• Analiza SWOT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Streszczenie projektu 

Przedmiotem biznesplanu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na założeniu spółki w formie sklepu internetowego pod adresem www.fotoworld.pl zajmującej się handlem oraz dystrybucją sprzętu fotograficznego. Branża fotograficzna jest niezwykle dynamiczną i prężnie rozwijającą się gałęzią elektroniki. Stale wprowadzanym zmianą towarzyszą także regularne obniżki cen w związku z czym ludzie coraz chętniej i częściej dokonują zakupu nowego sprzętu. Pewne doświadczenie na tym rynku zdobyłem już jako student zajmując się drobnym handlem za pośrednictwem serwisów aukcyjnych. Zdecydowałem się na otworzenie sklepu w internecie z uwagi na możliwość znacznego obniżenia kosztów działalności, a tym samym podniesienia stopnia konkurencyjności na rynku.

Opis inwestycji

1. Nazwa firmy: FotoWorld.
2. Forma organizacyjno-prawna: spółka z o.o.
3. Dane firmy: firma FotoWorld powstała w 2011 roku z siedzibą w Warszawie ul. Złota 15, 03-246 Warszawa
4. Dane właściciela: Jan Kowalski urodzony 27.06.1987 w Warszawie

Cele przedsięwzięcia

W pierwszym roku funkcjonowania:
• Utrzymanie się na rynku.
• Wypracowanie wskaźników zyskowności na poziomie co najmniej realistycznej prognozy.
• Wypracowanie standardów działania jako osobny podmiot.

REKLAMA

Od drugiego do piątego roku funkcjonowania:
• Coroczne wypracowywanie rentowności aktywów na poziomie co najmniej 10% oraz marż na sprzedaży w wysokości co najmniej 40%.
• Coroczne przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 500 000 złotych.

Po piątym roku funkcjonowania:
• Wypracowanie wartości przedsiębiorstwa na poziomie co najmniej jednego miliona złotych.
• Przekształcenie spółki w spółkę akcyjną.
• Upublicznienie spółki oraz opcjonalnie uplasowanie jej emisji na giełdzie.

Plan marketingowy

Z uwagi na prowadzenie działalności w sieci nadrzędnym elementem planu marketingowego będą działania pozycjonujące mające na celu utrzymanie możliwie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Dzięki posiadaniu wykształcenia informatycznego wszelkie działania będę podejmował samodzielnie minimalizując w ten sposób koszty marketingowe. Dodatkowo zamierzam dodać sklep do czołowych porównywarek cenowych oraz zamieszczać reklamy w serwisach związanych z tematyką fotograficzną.

Prognozy dla przedsięwzięcia (roczne)

Wariant realny

• Przychody ze sprzedaży 300 000 złotych
• Marża sprzedaży 30%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 40 000 złotych
• Zysk netto 32 400 złotych
• Rentowność aktywów netto 7%

Wariant optymistyczny

• Przychody ze sprzedaży 500 000 złotych
• Marża sprzedaży 50%
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Zysk brutto 200 000 złotych
• Zysk netto 162 000 złotych
• Rentowność aktywów netto 35%

Wariant pesymistyczny (oparty na założeniu braku jakiekolwiek sprzedaży):

• Przychody ze sprzedaży 0 złotych
• Marża sprzedaży - brak
• Koszty stałe 50 000 złotych
• Strata brutto 50 000 złotych
• Strata netto przy założeniu brak odliczeń 50 000 złotych
• Rentowność aktywów netto -11%

Polecamy: Jak obliczyć koszty i zyski? - krok po kroku

Plan awaryjny

W wypadku nieosiągnięcia wartości wskaźników na poziomie co najmniej 50% zapisanych w wariancie realistycznym prognozy proponuję plan awaryjny:
• Sprzedaż serwisu internetowego w formie pozbawionej logo oraz innych znaków firmowych oraz ewentualne zaprojektowanie nowego.
• Zainwestowanie środków zgromadzonych na rachunku spółki w spółkę giełdową o wskaźnikach rentowności na poziomie co najmniej opisanych w wariancie realistycznym prognozy.

Analiza SWOT

Silne strony:

• Realizacja indywidualnych życzeń Klientów dotyczących potencjalnych produktów.
• Niekonwencjonalny system zamówień produktów do Firmy oraz tworzenia oferty produktowej.
• Doświadczenie: znajomość rynku, klientów oraz ich potrzeb.
• Osobiste zaangażowanie w branży, pasja w działaniu.
• atrakcyjny graficznie i przyjazny użytkownikowi serwis.

Słabe strony: 

• Duża konkurencja z branży oraz szybko „krzepnący” rynek.
• Mała innowacyjność projektu jako pomysłu na biznes.

Szanse:

• Konsekwentne działanie na rynku oraz umacnianie swojej reputacji i rozpoznawalności wśród Klientów.
• Organizowanie akcji promocyjnych, kampanii reklamowych itp.

Zagrożenia: 

• Rozwój konkurencji.
• Spadające ceny i marże na rynku elektroniki.
• Wzrost popularności sklepów spoza kraju.
• Problemy w komunikacji, transporcie i rozliczeniach na linii dostawcy zewnętrzni – firma.
• Problemy przy realizacji ewentualnych reklamacji.
• Ryzyko kursowe.

Jak widać na powyższym przykładzie stworzenie biznesplanu na własne potrzeby nie musi być wcale aż tak skomplikowaną sprawą. Oczywiście nie zakładam, że owy biznesplan nie jest pozbawiony wad, w końcu nie należę do specjalistów w tej dziedzinie, którzy zajmują się tym zawodowo, jednak mam nadzieję, że udało mi się podkreślić wagę tego dokumentu i przynajmniej w pewnym stopniu przybliżyć jego formę.

Polecamy: Serwis Leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA