REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Kamil Rogala
Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka
Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka

REKLAMA

REKLAMA

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

REKLAMA

Po pierwsze nazwa dla naszego sklepu powinna być krótka lub taka, która szybko wpada w ucho. Świetnym pomysłem jest wyobrażenie sobie, jak nasza nazwa będzie przekazywana np. drogą telefoniczną przez dwie osoby, które kompletnie nie znają się na ofercie sklepu. Przyjmijmy, że prowadzimy sklep rowerowy i prosimy „zielone” w tym temacie osoby, o przekazanie adresu sklepu przez telefon. Która nazwa ma większe szanse na prawidłowe przekazanie? Czy „kasetadziesięciorzędowa.pl”, czy też „sklep.rowerowy.pl”?

REKLAMA

Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka, ale rozwiązywanie problemu poprzez wymyślenie skomplikowanej nazwy, które pewnie nikt inny nie wybrał to słaby pomysł. Adres sklepu to najczęściej równocześnie jego nazwa, dlatego też celowanie w takie „wygibasy słowne” z pewnością nie przyniesie nam popularności. Skomplikowane nazwy branżowe może i są ciekawe dla znawców tematu, ale dla osób początkujących z pewnością będą stanowiły sporą trudność.

Zobacz również: Product feed – co to takiego i na czym polega?

REKLAMA

Jeśli nie mamy możliwości wymyślenia nazwy w języku polskim, możemy sięgnąć do zasobu słów w obcych językach pod warunkiem, że będą one jednoznacznie kojarzyły się z daną branżą. Nazwa może być również połączeniem nazwy polskiej i obcojęzycznej lub ciekawym neologizmem. W każdym przypadku jednak należy pomyśleć o naszej grupie docelowej. Czy dla tej grupy obcojęzyczne słowa nie będą stanowić problemu? Na przykład oferując laski dla osób starszych, stosowanie nowoczesnej nazwy obcojęzycznej może stanowić pewien problem.

Co ciekawe, nazwa strony nie musi być jednoznacznie kojarzona z branżą, w której obraca się sklep. Wiele prężnie rozwijających się firm na świecie korzysta z nazw, które nijak mają się do oferty jaką dana firma posiada. Oczywiście nazwa kojarząca się z dziedziną usług będzie bardzo pomocna, ale jeśli z braku możliwości będziemy tworzyć jakieś dziwne kombinacje i wynalazki, nasza wiarygodność w oczach klientów może bardzo ucierpieć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA