REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Kamil Rogala
Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka
Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka

REKLAMA

REKLAMA

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

REKLAMA

Po pierwsze nazwa dla naszego sklepu powinna być krótka lub taka, która szybko wpada w ucho. Świetnym pomysłem jest wyobrażenie sobie, jak nasza nazwa będzie przekazywana np. drogą telefoniczną przez dwie osoby, które kompletnie nie znają się na ofercie sklepu. Przyjmijmy, że prowadzimy sklep rowerowy i prosimy „zielone” w tym temacie osoby, o przekazanie adresu sklepu przez telefon. Która nazwa ma większe szanse na prawidłowe przekazanie? Czy „kasetadziesięciorzędowa.pl”, czy też „sklep.rowerowy.pl”?

REKLAMA

Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka, ale rozwiązywanie problemu poprzez wymyślenie skomplikowanej nazwy, które pewnie nikt inny nie wybrał to słaby pomysł. Adres sklepu to najczęściej równocześnie jego nazwa, dlatego też celowanie w takie „wygibasy słowne” z pewnością nie przyniesie nam popularności. Skomplikowane nazwy branżowe może i są ciekawe dla znawców tematu, ale dla osób początkujących z pewnością będą stanowiły sporą trudność.

Zobacz również: Product feed – co to takiego i na czym polega?

REKLAMA

Jeśli nie mamy możliwości wymyślenia nazwy w języku polskim, możemy sięgnąć do zasobu słów w obcych językach pod warunkiem, że będą one jednoznacznie kojarzyły się z daną branżą. Nazwa może być również połączeniem nazwy polskiej i obcojęzycznej lub ciekawym neologizmem. W każdym przypadku jednak należy pomyśleć o naszej grupie docelowej. Czy dla tej grupy obcojęzyczne słowa nie będą stanowić problemu? Na przykład oferując laski dla osób starszych, stosowanie nowoczesnej nazwy obcojęzycznej może stanowić pewien problem.

Co ciekawe, nazwa strony nie musi być jednoznacznie kojarzona z branżą, w której obraca się sklep. Wiele prężnie rozwijających się firm na świecie korzysta z nazw, które nijak mają się do oferty jaką dana firma posiada. Oczywiście nazwa kojarząca się z dziedziną usług będzie bardzo pomocna, ale jeśli z braku możliwości będziemy tworzyć jakieś dziwne kombinacje i wynalazki, nasza wiarygodność w oczach klientów może bardzo ucierpieć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA