Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Po pierwsze nazwa dla naszego sklepu powinna być krótka lub taka, która szybko wpada w ucho. Świetnym pomysłem jest wyobrażenie sobie, jak nasza nazwa będzie przekazywana np. drogą telefoniczną przez dwie osoby, które kompletnie nie znają się na ofercie sklepu. Przyjmijmy, że prowadzimy sklep rowerowy i prosimy „zielone” w tym temacie osoby, o przekazanie adresu sklepu przez telefon. Która nazwa ma większe szanse na prawidłowe przekazanie? Czy „kasetadziesięciorzędowa.pl”, czy też „sklep.rowerowy.pl”?
REKLAMA
Wybranie wolnej domeny w dzisiejszych czasach to wielka sztuka, ale rozwiązywanie problemu poprzez wymyślenie skomplikowanej nazwy, które pewnie nikt inny nie wybrał to słaby pomysł. Adres sklepu to najczęściej równocześnie jego nazwa, dlatego też celowanie w takie „wygibasy słowne” z pewnością nie przyniesie nam popularności. Skomplikowane nazwy branżowe może i są ciekawe dla znawców tematu, ale dla osób początkujących z pewnością będą stanowiły sporą trudność.
Zobacz również: Product feed – co to takiego i na czym polega?
REKLAMA
Jeśli nie mamy możliwości wymyślenia nazwy w języku polskim, możemy sięgnąć do zasobu słów w obcych językach pod warunkiem, że będą one jednoznacznie kojarzyły się z daną branżą. Nazwa może być również połączeniem nazwy polskiej i obcojęzycznej lub ciekawym neologizmem. W każdym przypadku jednak należy pomyśleć o naszej grupie docelowej. Czy dla tej grupy obcojęzyczne słowa nie będą stanowić problemu? Na przykład oferując laski dla osób starszych, stosowanie nowoczesnej nazwy obcojęzycznej może stanowić pewien problem.
Co ciekawe, nazwa strony nie musi być jednoznacznie kojarzona z branżą, w której obraca się sklep. Wiele prężnie rozwijających się firm na świecie korzysta z nazw, które nijak mają się do oferty jaką dana firma posiada. Oczywiście nazwa kojarząca się z dziedziną usług będzie bardzo pomocna, ale jeśli z braku możliwości będziemy tworzyć jakieś dziwne kombinacje i wynalazki, nasza wiarygodność w oczach klientów może bardzo ucierpieć.
Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.